-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання спецодягу за кодом 18130000-9 Спеціальний робочий одяг, згідно ДК 21:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Завершена
545 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 726.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 726.00 UAH
Номер:
c1f95a3576e545609ae39714ab508f83
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-02-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.12.2024 00:00
Період моніторингу:
02.12.2024 17:52 - 24.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.12.2024 Одеса № 243
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 02.12.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 02.12.2024 № 243
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
17 UA-2024-10-23-009947-a 23.10.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу
моніторингу та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення граничного розміру забезпечення тендерної пропозиції встановлено порушення частини першої статті 25 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 19 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, визначення граничного розміру забезпечення тендерної пропозиції, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «МІСЬКЗЕЛЕНТРЕСТ» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.10.2024
№ 23/10/2024, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» (далі – ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 № 05/11/2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 05.11.2024, договір про закупівлю товару від 13.11.2024 № ГЗТ-305/24 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.12.2024, додаткову угоду від 10.12.2024 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника отримані 10.12.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання визначення граничного розміру забезпечення тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до абзацу 7 пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та у ТД встановлено вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, розмір якого в оголошенні про проведення відкритих торгів в грошовому виразі складає 25 000,00 грн, що перевищує 3 відсотка (для товарів) очікуваної вартості закупівлі (545 200,00 грн з ПДВ), та є порушенням частини першої статті 25 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2024 щодо розміру забезпечення тендерної пропозиції, який в грошовому виразі перевищує 3 відсотка (для товарів) очікуваної вартості закупівлі, Замовник 10.12.2024 надав пояснення, яке не обґрунтовує рішення Замовника.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до пункту 1 Додатка № 1 до ТД Замовником визначено, що учасники у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) повинні надати на фірмовому бланку підприємства довідку зазначеної форми, якою передбачено інформацію про, зокрема: замовника, адресу, телефон, ПІБ керівника, предмет договору, суму фактичного виконання за договором (договорами), строк дії договору (з__до__). Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасники мають надати не менше одного договору. Аналогічним є договір за предметом закупівлі, який був виконаний у повному обсязі.
Учасник ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору надав довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів б/н, б/д (файл «Довідка про аналогічний досвід.pdf»), яка не відповідає встановленій Замовником формі, а саме: не містить інформацію щодо адреси замовника, суми фактичного виконання за договором (ми), строк дії договору (з__до__), чим не дотримано вимоги пункту 1 Додатка № 1 до ТД.
Також відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатка 1 до ТД Замовником визначено перелік документів, які подають учасники, у тому числі довідку, складену учасником в довільній формі, яка містить інформацію про особу, що уповноважена на підписання договору про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах. Довідка повинна містити відомості про уповноважену особу та повноваження на підписання договору про закупівлю, наявність чи відсутність обмежень щодо можливості підписання договорів.
Проте зазначеним учасником ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» у складі тендерної пропозиції не надано довідку довільної форми, яка містить інформацію про особу, що уповноважена на підписання договору про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах, чим не дотримано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатка 1 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника про відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» вимогам пункту 1 та підпункту 5.2 пункту 5 Додатка 1 до ТД, Замовник 10.12.2024 надав пояснення, які не спростовують фактів встановлених невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 05.11.2024), при цьому невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось ТД, а саме: щодо виправлення інформації у довідці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів б/н, б/д (файл «Довідка про аналогічний досвід.pdf») та надання довідки, яка містить інформацію про особу, що уповноважена на підписання договору про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах, що відповідатиме вимогам ТД Замовника.
Також відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
У пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в розділі I «Перелік документів для підтвердження відповідності Переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей» Додатка 4 до ТД.
У пункті 1 розділу I Додатка 4 до ТД Замовником встановлені документи, які переможець (юридична особа) процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме: повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі (підпункти 6 та 12 пункту 47 Особливостей).
Проте переможцем процедури закупівлі ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» надано Замовнику через електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей, з порушенням встановленого терміну, а саме – на п’ятий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника про невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» та укладення з ним договору про закупівлю, тоді як переможцем процедури закупівлі надано Замовнику через електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей, з порушенням встановленого терміну, а саме – на п’ятий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, Замовник 10.12.2024 надав пояснення, в якому зазначив, що «Переможець процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн», сформував документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6, 12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), на четвертий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме 09.11.2024 року, але з технічних причин (відсутність світла і інтернет зв’язку) зміг оприлюднити їх в електронній системі закупівель лише 10.11.2024 року. З цього приводу є консультація Уповноважного органу. У відповіді Мінекономіки наголошено , зокрема: «Відповідно до частини п’ятої статті 254 ЦК України, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.» Отже для обчислення строків необхідно керуватися ЦК України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, та Особливостями. Так як 9 та 10 листопада є вихідними днями, датою подання документів вважається 9 листопада, тобто 4-й день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, з огляду на консультацію консультація Уповноважного органу.».
Надані Замовником пояснення не спростовують факту встановленого порушення, оскільки абзацем 15 пункту 47 Особливостей визначено строк для надання переможцем документів на підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей, що є спеціальною нормою законодавства у сфері публічних закупівель та якою замовник та переможець повинні керуватись при обчисленні відповідних строків.
Отже, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» та уклав з ним договір про закупівлю, тоді як переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному державному вебпорталі з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів https://spending.gov.ua/new/, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація згідно із Законом «Про відкритість використання публічних коштів», оплату за договором про закупівлю здійснено у повному обсязі на суму 379 998,00 гривень.
Період усунення порушень:
19.12.2024 16:13 - 03.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.12.2024 16:13
Запити/Пояснення
Номер:
ee5e3d80eb7041f1a04a669f0753d3c0
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.12.2024 15:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту, або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Надайте інформацію та документальне підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «Мануфактура Юкрейн» (далі – ТОВ «Мануфактура Юкрейн») вимог пункту 5 розділу 6 тендерної документації в частині надання ним забезпечення виконання договору про закупівлю.
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» вимогам пункту 1 Додатка 1 «Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надано Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (файл «Довідка про аналогічний досвід.pdf»), яка не відповідає встановленій Замовником формі. Крім того, в наданій учасником довідці відсутня інформація про строк дії та суму фактичного виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)?
4. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» вимогам підпункту 5.2 пункту 5 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатка 1 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано довідку довільної форми, яка містить інформацію про особу, що уповноважена на підписання договору про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах?
5. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» та укладання з ним договору, тоді як переможцем процедури закупівлі не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6, 12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), а надано зазначені документи через електронну систему закупівель на п’ятий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю?
6. Як Замовник може обґрунтувати зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів та тендерній документації розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі, який перевищує 3,0 відсотка очікуваної вартості закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
710312f772d4419eb7b445635c99999c
Назва:
Пояснення на запит замовнику від 6 грудня 2024 р
Дата опублікування:
10.12.2024 16:29
Опис:
02.12.2024 в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-10-23-009947-a, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-23-009947-a, в електронній системі закупівель оприлюднено запит замовнику про надання інформації від 6 грудня 2024 р., наступного змісту:
«У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту, або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Надайте інформацію та документальне підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «Мануфактура Юкрейн» (далі – ТОВ «Мануфактура Юкрейн») вимог пункту 5 розділу 6 тендерної документації в частині надання ним забезпечення виконання договору про закупівлю.
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» вимогам пункту 1 Додатка 1 «Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надано Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (файл «Довідка про аналогічний досвід.pdf»), яка не відповідає встановленій Замовником формі. Крім того, в наданій учасником довідці відсутня інформація про строк дії та суму фактичного виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)?
4. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» вимогам підпункту 5.2 пункту 5 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатка 1 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано довідку довільної форми, яка містить інформацію про особу, що уповноважена на підписання договору про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах?
5. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» та укладання з ним договору, тоді як переможцем процедури закупівлі не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6, 12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), а надано зазначені документи через електронну систему закупівель на п’ятий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю?
6. Як Замовник може обґрунтувати зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів та тендерній документації розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі, який перевищує 3,0 відсотка очікуваної вартості закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.».
На виконання частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа КП «Міськзелентрест» надає наступні пояснення.
Щодо запитання № 1.
Від 23 жовтня 2024 року, у зв’язку із забезпеченням безперервного робочого процесу, для виконання Статутних завдань співробітниками, Комунальне підприємство «Міськзелентрест» здійснює закупівлю: «Придбання спецодягу за кодом 18130000-9 Спеціальний робочий одяг, згідно ДК 21:2015 «Єдиний закупівельний словник», на підставі виконання заявки на внесення закупівлі до річного плану закупівель на 2024 рік та проведення закупівлі щодо проведення тендерної процедури що визначена технічними характеристиками предмета закупівлі.
Необхідність закупівлі безпосередньо пов’язана із тим, що у КП «Міськзелентрест» працює більш ніж 200 чоловік (озеленювачі, агрономи, водії спецтехніки, начальники дільниць та ін.) яким для забезпечення робочого процесу необхідно мати спеціальний одяг для захисту від незначних поверхневих механічних пошкоджень та бруду , про що надано службову записку із зазначенням технічних вимог до предмета закупівлі.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій, тощо, та щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники, тощо) здійснено з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі отриманих 3 (трьох) комерційних пропозицій.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі:
№ Найменування постачальника Орієнтовна вартість, грн
1 ТОВ «Мануфактура Юкрейн» 533 581,40
2 ТОВ «Швейна фабрика «Лідер» 556 800,00
3 ТОВ «Профодягпостач» 545 218,60
*Очікувана вартість визначена за методом порівняння ринкових цін становить 545 200,00 грн 545 200,00
З метою дотримання принципів максимальної економії встановити очікувану вартість Закупівлі 545 200,00 грн. на підставі проведених розрахунків, отриманих від ТОВ «Мануфактура Юкрейн»,
ТОВ «Швейна фабрика «Лідер», «Профодягпостач».
Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано та у відповідності до існуючих методик визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оголошенням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу.
Посилання на сторінку іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі - https://omr.gov.ua/ua/city/enterprises/gorzelentrest/zakupivli/
Додатково зазначаю, що згідно п.п.1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечують оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Інформація про необхідні технічні, та якісні характеристики предмета закупівлі викладена Замовником у Додатку 2 до тендерної документації, що оприлюднений на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону. Постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 визначено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти ДЕРЖАВНОГО бюджету. У пункті 4 та підпункті 1 постанови № 710 наведено перелік замовників, яким РЕКОМЕНДОВАНО здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини 4 статті 10 Закону, інформацію про закупівлю, зазначену у частині 1 статті 10 Закону, Замовник МОЖЕ додатково оприлюднювати в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Отже, рекомендації, наведені у Постанові Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 не розповсюджуються в даному випадку на замовника (КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКЗЕЛЕНТРЕСТ") з наступних причин:
- установа замовника за своєю організаційно-правовою формою є комунальним підприємством, що не є бюджетною установою, та в окремих випадках може виступати одержувачем бюджетних коштів;
- здійснення закупівлі за рахунок коштів МІСЦЕВОГО бюджету (не державного), про що зазначено у річному плані (з даною інформацією можна ознайомитись за посиланням - https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-07-25-009220-a), а також відповідно до приписів Закону, зазначених в попередньому абзаці, оприлюднення в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування – НЕ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМ.
Враховуючи вищенаведене, відсутні законодавчі підстави для обов’язкового розміщення та можливості надання КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ""МІСЬКЗЕЛЕНТРЕСТ" посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. В електронній системі закупівель наявні висновки про результати моніторингу закупівлі з аналогічним запитом та відповіді Замовника, а саме комунального підприємства, по тексту яких зазначено що порушень в цій частині не установлено або не виявлено або відсутні.
Щодо запитання № 2.
Документальне підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «Мануфактура Юкрейн» (далі – ТОВ «Мануфактура Юкрейн») вимог пункту 5 розділу 6 тендерної документації в частині надання ним забезпечення виконання договору про закупівлю, є електронна банківська гарантія. В Договорі №ГЗТ-305/24 від 13.11.2024 року, помилково зазначена Банківська гарантія АТ «БАНК АЛЬЯНС» №6079-24 від 30.10.2024 р. замість Банківська гарантія АТ «ЮНЕКС БАНК» №2024/1/3521/V від 12.11.2024 р. на суму гарантії: 18999,9 грн (вісімнадцять тисяч дев'ятсот дев'яносто дев'ять гривень 90 копійок), що складає 5,0 відсотків (п’ять%) від суми Договору. За для виправлення помилки укладено Додаткову угоду №1 від 10.12.2024 р., між КП «Міськзелентрест» та ТОВ «Мануфактура Юкрейн».
Щодо запитання № 3.
Інформація, яка підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям до тендерної документації, наявна в сканованих копіях договорів з додатками. Довідка з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) відповідає вимогам тендерної документації, тому що має документальне підтвердження. Замовник зробив висновок про відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» вимогам пункту 1 Додатка 1 «Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям» , ознайомившись з наданими сканованими копіями договорів з додатками.
Щодо запитання №4.
Рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» вимогам підпункту 5.2 пункту 5 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатка 1 до тендерної документації, було прийнято на підставі наданого РІШЕННЯ ЗАСНОВНИКА №2 ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН», в якому : У відповідності із вимогами статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» надати директору Товариства Нагорній Катерині Олександрівні, 10.08.1988р.н., паспорт № 006801316, згоду на вчинення будь-яких правочинів». Таким чином інформація що надається у довідці є тотожною до інформації що надано учасником процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн».
Щодо запитання №5.
Переможець процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн», сформував документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6, 12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), на четвертий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме 09.11.2024 року, але з технічних причин (відсутність світла і інтернет зв’язку) зміг оприлюднити їх в електронній системі закупівель лише 10.11.2024 року. З цього приводу є консультація Уповноважного органу. У відповіді Мінекономіки наголошено , зокрема: «Відповідно до частини п’ятої статті 254 ЦК України, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.» Отже для обчислення строків необхідно керуватися ЦК України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, та Особливостями. Так як 9 та 10 листопада є вихідними днями, датою подання документів вважається 9 листопада, тобто 4-й день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, з огляду на консультацію консультація Уповноважного органу.
Щодо запитання №6.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі, який перевищує 3,0 відсотка очікуваної вартості закупівлі, визнаний помилково, та становить 25 000,00 грн, що є менше 5,0 відсотків (5,0 відсотків Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю), та більше 3,0 відсотків. Крім того, з боку учасника ТОВ «Мануфактура Юкрейн» не надходило вимог щодо зменшення розміру банківської гарантії, відкриті торги з особливостями відбулися, укладено договір між КП «Міськзелентрест» та ТОВ «Мануфактура Юкрейн».
Додатки:
Додаток № 1 - Банківська гарантія АТ «БАНК АЛЬЯНС» №6079-24 від 30.10.2024 р.
Додаток № 2 - Банківська гарантія АТ «ЮНЕКС БАНК» №2024/1/3521/V від 12.11.2024 р
Додаток № 3 –Додаткова угода №1 від 10.12.2024.