• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання спецодягу за кодом 18130000-9 Спеціальний робочий одяг, згідно ДК 21:2015 «Єдиний закупівельний словник»

Завершена

545 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 726.00 UAH
Номер: c1f95a3576e545609ae39714ab508f83
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-02-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.12.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 02.12.2024 17:52 - 24.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.12.2024 Одеса № 243 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 02.12.2024. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 02.12.2024 № 243 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 17 UA-2024-10-23-009947-a 23.10.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу моніторингу та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 209-11-97, irinaprotunkevich@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання визначення граничного розміру забезпечення тендерної пропозиції встановлено порушення частини першої статті 25 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 19 грудня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, визначення граничного розміру забезпечення тендерної пропозиції, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «МІСЬКЗЕЛЕНТРЕСТ» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.10.2024 № 23/10/2024, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» (далі – ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 № 05/11/2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 05.11.2024, договір про закупівлю товару від 13.11.2024 № ГЗТ-305/24 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.12.2024, додаткову угоду від 10.12.2024 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника отримані 10.12.2024 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання визначення граничного розміру забезпечення тендерної пропозиції встановлено. Відповідно до абзацу 7 пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. Відповідно до частини першої статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та у ТД встановлено вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, розмір якого в оголошенні про проведення відкритих торгів в грошовому виразі складає 25 000,00 грн, що перевищує 3 відсотка (для товарів) очікуваної вартості закупівлі (545 200,00 грн з ПДВ), та є порушенням частини першої статті 25 Закону. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2024 щодо розміру забезпечення тендерної пропозиції, який в грошовому виразі перевищує 3 відсотка (для товарів) очікуваної вартості закупівлі, Замовник 10.12.2024 надав пояснення, яке не обґрунтовує рішення Замовника. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено. Відповідно до пункту 1 Додатка № 1 до ТД Замовником визначено, що учасники у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) повинні надати на фірмовому бланку підприємства довідку зазначеної форми, якою передбачено інформацію про, зокрема: замовника, адресу, телефон, ПІБ керівника, предмет договору, суму фактичного виконання за договором (договорами), строк дії договору (з__до__). Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасники мають надати не менше одного договору. Аналогічним є договір за предметом закупівлі, який був виконаний у повному обсязі. Учасник ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору надав довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів б/н, б/д (файл «Довідка про аналогічний досвід.pdf»), яка не відповідає встановленій Замовником формі, а саме: не містить інформацію щодо адреси замовника, суми фактичного виконання за договором (ми), строк дії договору (з__до__), чим не дотримано вимоги пункту 1 Додатка № 1 до ТД. Також відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатка 1 до ТД Замовником визначено перелік документів, які подають учасники, у тому числі довідку, складену учасником в довільній формі, яка містить інформацію про особу, що уповноважена на підписання договору про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах. Довідка повинна містити відомості про уповноважену особу та повноваження на підписання договору про закупівлю, наявність чи відсутність обмежень щодо можливості підписання договорів. Проте зазначеним учасником ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» у складі тендерної пропозиції не надано довідку довільної форми, яка містить інформацію про особу, що уповноважена на підписання договору про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах, чим не дотримано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатка 1 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника про відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн» вимогам пункту 1 та підпункту 5.2 пункту 5 Додатка 1 до ТД, Замовник 10.12.2024 надав пояснення, які не спростовують фактів встановлених невідповідностей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 05.11.2024), при цьому невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив. З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось ТД, а саме: щодо виправлення інформації у довідці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів б/н, б/д (файл «Довідка про аналогічний досвід.pdf») та надання довідки, яка містить інформацію про особу, що уповноважена на підписання договору про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах, що відповідатиме вимогам ТД Замовника. Також відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. У пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в розділі I «Перелік документів для підтвердження відповідності Переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей» Додатка 4 до ТД. У пункті 1 розділу I Додатка 4 до ТД Замовником встановлені документи, які переможець (юридична особа) процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме: повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі (підпункти 6 та 12 пункту 47 Особливостей). Проте переможцем процедури закупівлі ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» надано Замовнику через електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей, з порушенням встановленого терміну, а саме – на п’ятий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника про невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» та укладення з ним договору про закупівлю, тоді як переможцем процедури закупівлі надано Замовнику через електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей, з порушенням встановленого терміну, а саме – на п’ятий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, Замовник 10.12.2024 надав пояснення, в якому зазначив, що «Переможець процедури закупівлі ТОВ «Мануфактура Юкрейн», сформував документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6, 12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), на четвертий день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме 09.11.2024 року, але з технічних причин (відсутність світла і інтернет зв’язку) зміг оприлюднити їх в електронній системі закупівель лише 10.11.2024 року. З цього приводу є консультація Уповноважного органу. У відповіді Мінекономіки наголошено , зокрема: «Відповідно до частини п’ятої статті 254 ЦК України, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.» Отже для обчислення строків необхідно керуватися ЦК України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, та Особливостями. Так як 9 та 10 листопада є вихідними днями, датою подання документів вважається 9 листопада, тобто 4-й день з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, з огляду на консультацію консультація Уповноважного органу.». Надані Замовником пояснення не спростовують факту встановленого порушення, оскільки абзацем 15 пункту 47 Особливостей визначено строк для надання переможцем документів на підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей, що є спеціальною нормою законодавства у сфері публічних закупівель та якою замовник та переможець повинні керуватись при обчисленні відповідних строків. Отже, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «МАНУФАКТУРА ЮКРЕЙН» та уклав з ним договір про закупівлю, тоді як переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному державному вебпорталі з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів https://spending.gov.ua/new/, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація згідно із Законом «Про відкритість використання публічних коштів», оплату за договором про закупівлю здійснено у повному обсязі на суму 379 998,00 гривень.
Період усунення порушень: 19.12.2024 16:13 - 03.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 19.12.2024 16:13

Запити/Пояснення