• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Реконструкція будівлі навчально клінічного корпусу ВНМУ ім. М.І. Пирогова зі встановлення зовнішнього лікарняного ліфта по просп. Коцюбинського, 6 в м. Вінниця

Завершена

3 850 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 84b9ca7aed8548abbbe8cd0299993998
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-13-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.05.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 13.05.2025 16:03 - 04.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 13.05.2025 №71-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 13.05.2025 №71-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 6. UA-2024-10-23-002617-a, 23.10.2024 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, t.f.laievska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: внесення змін до істотних умов договору про закупівлю та їх оприлюднення відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, із змінами (далі – Постанова № 1178). Під час моніторингу проаналізовано: повідомлення про внесення змін до договору від 23.10.2024 № 23/10/24-1, укладеного Вінницьким національним медичним університетом ім. М.І. Пирогова (далі – Замовник) з ТОВ «Архітерра груп» (далі – Договір), додаткові угоди від 26.12.2024 № 1, від 09.04.2025 № 2, від 10.05.2025 № 3 до Договору та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 19.05.2025 та 23.05.2025 через електронну систему закупівель. Відповідно до підпункту 4 пункту 19 Постанови № 1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Постанови № 1178, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. За результатами моніторингу установлено, що між Замовником та ТОВ «Архітерра груп» укладено Договір на виконання робіт з реконструкції будівлі навчально клінічного корпусу ВНМУ ім. М.І. Пирогова зі встановлення зовнішнього лікарняного ліфта по просп. Коцюбинського, 6 в м. Вінниця (далі – роботи з реконструкції) (пункт 1.2 розділу 1. «Предмет договору»), ціна якого є твердою і становить 3 850 000,00 грн (пункт 4.2 розділу 4. «Ціна договору»). За умовами Договору строк його дії визначений до 31.12.2024 (пункт 21.1 розділу 21. «Строк дії договору»), але у будь - якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за Договором, початок та завершення виконання робіт передбачено з 23.10.2024 по 31.12.2024 згідно затвердженого календарного графіку виконання робіт, який є невід’ємною частиною Договору (пункт 2.2 розділу 2. «Строки виконання робіт»). Підпунктом 3.4.1 пункт 3.4 розділу 3. «Права та обов’язки сторін» Договору визначено, що підрядник зобов’язаний виконати з використанням власних ресурсів та у встановлені строки роботи відповідно до проектної документації та Договору. Умовами підпункту 1.3. розділу 1. «Предмет договору» Договору передбачено, що склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання підряднику визначені проектно-кошторисною документацією і можуть бути переглянуті в процесі виконання робіт у разі внесення змін до проектно-кошторисної документації у порядку, зазначеному в пункті 53 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (надалі - Загальні умови) з врахуванням вимог Закону. Водночас умовами розділу 20. «Внесення змін у договір та його розірвання» Договору передбачено, що істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків, визначених у пункті 20.1., які за своїм змістом аналогічні випадкам визначеним у пункті 19 Постанови № 1178. Також, пунктом 20.2. розділу 20. «Внесення змін у договір та його розірвання» Договору, передбачено що зміни до договору про закупівлю можуть вноситись у випадках, вказаних згідно пункту 20.1. та оформляються шляхом укладання відповідної додаткової угоди, яка підписується уповноваженими представниками обох сторін, скріплюється печатками сторін (за наявності) та є невід'ємною частиною Договору. Пропозиція щодо внесення змін до Договору має містити обґрунтування необхідності внесення таких змін. Обмін інформацією щодо внесення змін до Договору здійснюється у письмовій формі шляхом взаємного листування (пункт 20.4). Відповідно до норм пункту 19 Постанови № 1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (підпункт 4). Моніторингом установлено, що Замовником до істотних умов Договору внесені зміни додатковими угодами від 26.12.2024 № 1, від 09.04.2025 № 2 та від 10.05.2025 № 3, якими продовжено строки виконання робіт та дію Договору до 10.04.2025, 10.05.2025 та 31.07.2025 відповідно, але у будь-якому разі до повного виконання сторонами свої зобов’язань за цим Договором. Так, за умовами додаткової угоди № 1 Замовник, посилаючись на виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що викладені у зверненні ТОВ «Архітерра груп» від 20.12.2024 № 20-12/тв та підтверджені в акті встановлення факту виникнення додаткових робіт з реконструкції від 15.11.2024, без виконання яких неможливо виконати основні роботи, передбачені проектно-кошторисною документацією, та зважаючи на необхідність дотримання температурних норм при виконанні робіт із влаштування покриття з дрібнозернистого асфальту, погодив із ТОВ «Архітерра груп» продовження строку дії Договору та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в Договорі. Вказані зміни внесені в пункти 2.2. та 21.1. Договору, які викладені в наступних редакціях: «Початок виконання робіт – 23.10.2024; завершення виконання робіт – 10.04.2025»; «Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 10.04.2025 включно, але у будь - якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором». Крім того, згідно з умовами додаткової угоди від 09.04.2025 № 2 Замовник, посилаючись на виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, а саме: виконання робіт з внесення змін до проектно-кошторисної документації на роботи з реконструкції до 11.04.2025 та проведення її експертизи у строк до 30 календарних днів відповідно до договору № 14/25, без яких неможливе завершення робіт, передбачених Договором, погодив із ТОВ «Архітерра груп» продовження строку дії Договору та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт без збільшення суми, визначеної в Договорі із внесенням змін в пункти 2.2. та 21.1. Договору, які викладені в наступних редакціях: «Початок виконання робіт – 23.10.2024; завершення виконання робіт – 10.05.2025»; «Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 10.05.2025 включно, але у будь - якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором». Поряд із цим, додатковою угодою від 10.04.2025 № 3, Замовник, посилаючись на виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що викладені у зверненні ТОВ «Архітерра груп» від 05.05.2025 № 05-05/тв та підтверджені в акті встановлення факту виникнення додаткових робіт з реконструкції від 05.05.2025, без виконання яких неможливо виконати основні роботи, передбачені проектно-кошторисною документацією, погодив із ТОВ «Архітерра груп» продовження строку дії Договору та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт без збільшення суми, визначеної в Договорі із внесенням змін в пункти 2.2. та 21.1. Договору, які викладені в наступних редакціях: «Початок виконання робіт – 23.10.2024; завершення виконання робіт – 31.07.2025»; «Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.07.2025 включно, але у будь - якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором». На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) щодо документального підтвердження об’єктивних обставин, які виникли та спричинили внесення змін до Договору, Замовник надав акти встановлення фактів додаткових робіт від 15.11.2024, від 28.01.2025, від 05.05.2025, листи ТОВ «Архітерра груп» від 20.12.2024, від 05.05.2025, договір на виконання проектних робіт від 13.03.2025 №14/25. Зокрема, в актах встановлення фактів додаткових робіт від 15.11.2024, від 28.01.2025, від 05.05.2025, підписаних представниками Замовника, ТОВ «Архітерра груп» та проектної організації, зазначено щодо необхідності внесення змін до проектної документації внаслідок виявлення під час проведення земляних та будівельно-монтажних робіт необхідності у виконанні додаткових робіт, які не можливо було передбачити під час проектування та без яких неможливо виконати основні роботи, що призведе до збільшення термінів будівельних робіт. При цьому, ТОВ «Архітерра груп» листами від 20.12.2024 та від 05.05.2025 звернулося до Замовника з проханням щодо укладання додаткових угод для продовження терміну виконання робіт за Договором попередньо (до отримання усіх проектних рішень) відповідно до 10.04.2025 та до 31.07.2025 внаслідок виникнення не з його вини обставин, які перешкоджають своєчасному завершенню робіт за Договором (виявлення особливостей конструкції будівель, що не передбачені проектною документацією та призвели до необхідності виконання додаткових робіт), та впливають на збільшення обсягів робіт із внесенням відповідних змін до проектно-кошторисної документації, після чого будуть уточнені терміни виконання робіт за Договором. Отже, при укладанні додаткової угоди від 26.12.2024 № 1 до Договору документально підтвердженими об’єктивними обставинами для продовження строку виконання робіт та дії Договору є необхідність змінити обсяги виконання робіт, які передбачені в проектно-кошторисній документації, а саме: об’єми земляних робіт; влаштування примикання ліфтової шахти до існуючої будівлі; зміни в фундаменті з бутового каменю по влаштуванню пройму для сполучення будівлі з ліфтовою шахтою; армування додаткового фундаменту; збільшення глибини влаштування утеплення ліфтової шахти до 1 м. При цьому, при внесенні змін до Договору додатковими угодами від 09.04.2025 № 2 та від 10.05.2025 № 3 Замовником не підтверджено об’єктивні обставини, які виникли після укладання додаткової угоди від 26.12.2024 № 1 до Договору щодо продовження строків виконання робіт та дії Договору. З огляду на викладене Замовник документально не підтвердив виникнення нових об’єктивних обставин продовження строку виконання робіт та дії Договору, додатковими угодами від 09.04.2025 № 2 та від 10.05.2025 № 3, чим недотримався вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178.
Період усунення порушень: 03.06.2025 16:58 - 18.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.06.2025 16:58

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовник 16 червня 2025 року оскаржив до суду висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 03.06.2025 року про результати моніторингу.
Дата публікації: 17.06.2025 09:12
Дата відкриття провадження: 30.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 120/8365/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова надає аргументовані заперечення до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 03 червня 2025 року по моніторингу закупівлі UA-2024-10-23-002617-a (в частині внесення змін до істотних умов договору). Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 03 червня 2025 року по моніторингу закупівлі UA-2024-10-23-002617-a (в частині внесення змін до істотних умов договору) є незаконним і неаргументованим в частині: 1. Неприйняття до уваги та ненадання належної правової оцінки документально підтвердженим об’єктивним обставинам, зазначеним у зверненні підрядника від 05 травня 2025 року № 05-05/тв та Акті № 3 від 05 травня 2025 року (що надавались у складі пояснень) про зміну обсягу виконання робіт, які передбачені в проектно-кошторисній документації, та необхідністю проведення додаткових робіт, а саме: збільшення площі демонтажу існуючої покрівлі понад проектні в зв’язку із зміною розташування шахти ліфта; змінити схему водостоку із врахуванням зміни розташування шахти ліфта; вихід системи вентиляції виконати з використанням сендвіч трубопроводів, що покращить експлуатаційні характеристики системи, врахувати нерівність поверхні цегляної кладки стін, приміщення тамбур-шлюзу, виявлені після виконання демонтажну старого штукатурного шару, що призводить до значного підвищення товщин штукатурки, для забезпечення якісної поверхні стін, необхідної для вкладання керамічної плитки відповідної якості; виконати додаткову вирівнюючу стяжку підлоги в приміщення тамбур-шлюзу, для якісного виконання покриття підлоги керамічною плиткою; влаштувати декоративний захист у вигляді: накладок для збереження цілісності оздоблення зовнішніх кутів при вході до ліфтової шахти зі сторони коридору; декоративних планок на пороги, в місцях зміни різних видів покриття підлоги, декоративний кутик для захисту плінтуса із керамічної плитки; виконати стелю в проходах до ліфта із ГКЛ із виконанням подальшого фарбування; збільшити площу ремонту стін в коридорі, в місцях примикання проходів до ліфта у зв'язку із наявністю поверхневих пошкоджень оздоблення стін в даних місцях, що були підставою для укладення Додаткової угоди № 3 від 10 травня 2025 року та продовження строку виконання робіт та дії Договору від 23.10.2024 № 23/10/24-1 до 31 липня 2025 року. 2. Неприйняття до уваги та ненадання належної правової оцінки документально підтвердженим об’єктивним обставинам, що були підставою для укладення Додаткової угоди № 2 від 09 квітня 2025 року та продовження строку виконання робіт та дії Договору від 23.10.2024 № 23/10/24-1 до 31 липня 2025 року, а саме виконання робіт з внесення змін до проектно-кошторисної документації згідно Договору №14/25 від 13 березня 2025 року по предмету закупівлі (об’єкту будівництва), пов’язаних з необхідністю виконання додаткових робіт, зазначених у Актах встановлення факту додаткових робіт від 15 листопада 2024 року та 28 січня 2025 року, а також у Акті обстеження по об’єкту Закупівлі від 05 березня 2025 року, без виконання яких неможливо виконати основні роботи. Враховуючи вищевикладене, висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 03 червня 2025 року по моніторингу закупівлі UA-2024-10-23-002617-a (в частині внесення змін до істотних умов договору) про те, що зміни, внесені додатковими угодами від 09.04.2025 № 2 та від 10.05.2025 № 3 до договору від 23.10.2024 № 23/10/24-1 в частині продовження строку виконання робіт та дії договору, не мали документального підтвердження виникнення нових об’єктивних обставин, є неаргументований та такий, що базується на безпідставних припущеннях та без нормативно-правового обґрунтування, а тому незаконний.
Дата публікації звіту: 09.06.2025 15:14

Запити/Пояснення

Номер: ae9dbd05a5d44c0189e64e10dde436a9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-25-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.11.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 25.11.2024 11:53 - 17.12.2024 00:00
Статус: Завершено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 22.11.2024 № 317 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 29 UA-2024-10-23-002617-a 23.10.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 67) 326-09-47, o.i.nikitiuk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про закупівлю без використання електронної системи; обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до рішення уповноваженої особи від 23.10.2024 № 70; протокол розкриття тендерних пропозицій; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; договір підряду від 23.10.2024 № 23/10/24-1, вартістю 3 850 000,00 грн; пояснення та документи Замовника, надані 29.11.2024 року через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Період усунення порушень: 09.12.2024 11:41 - 13.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.12.2024 11:41

Запити/Пояснення