• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Ремонт частини приміщення Комунального некомерційного підприємства «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради»

Завершена

596 620.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 983.10 UAH
Номер: 1e525b3bfd194795a606b95e3fc21bcb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-22-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.01.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 22.01.2025 15:53 - 13.02.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.01.2025 №6 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.01.2025 №6. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-10-23-001536-a, 23.10.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пунктів 10 та 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3, 10 та 19 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Жолдака І.Я. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 – шляхом внесення відповідних змін до договору про закупівлю щодо розрахунку загальновиробничих витрат та прибутку з укладенням відповідної додаткової угоди, а у разі неможливості внесення відповідних змін до договору про закупівлю – шляхом припинення зобов’язань за укладеним договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення виявлених моніторингом порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 лютого 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-10-23-000971-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №41-О від 06.11.2024; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Жолдака Ігоря Ярославовича (далі – ФОП Жолдак І.Я.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Жолдаком І.Я. як переможцем тендеру документи; договір від 14.11.2024 №ПР/11/24/2240, додаткову угоду від 16.01.2025 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом встановлено, що за вимогами пункту 13 Додатку №6 (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати договірну ціну з пояснювальною запискою, локальні кошториси, відомість ресурсів/підсумкову відомість ресурсів та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни. При цьому, у пункті 13 Додатку №6 до тендерної документації зазначено, що договірна ціна (кошторисна документація до тендерної пропозиції) має відповідати пропозиції учасника до аукціону, тип договірної ціни – тверда, обсяги робіт, зазначені в технічному завданні, мають відповідати обсягам робіт, а також кошторис учасника має формуватися відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва. Так, порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281, з врахуванням відповідних Змін). Відповідно до пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Моніторингом встановлено, що учасником тендеру ФОП Жолдаком І.Я. у складі тендерної пропозиції надано (файл «Кошторис.pdf»), зокрема, договірну ціну з пояснювальною запискою та відповідні розрахунки до неї (локальні кошториси, відомості ресурсів до локальних кошторисів, розрахунок загальновиробничих витрат). Аналізом наданих ФОП Жолдаком І.Я. у складі пропозиції локальних кошторисів встановлено, що у Локальному кошторисі №02-01-01 учасником включено, зокрема: виконання робіт з навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди та перевезення сміття до 30 км та, при цьому враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини при виконанні таких робіт. Водночас, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Жолдаком І.Я. відомості ресурсів до Локального кошторису №02-01-01, а також довідки від 31.10.2024 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (файл «1.Довідка про МТБ.pdf») та підтверджуючих документів до неї, самоскид МАЗ 555102 та ескаватор наванжувач JCB 3CX будуть залучені учасником за договором надання послуг технікою від 30.10.2024 №05-2024, за яким техніка надаватиметься з особами, які мають право керування такою технікою. При цьому, проведеним під час моніторингу аналізом наданої ФОП Жолдак І.Я договірної ціни та розрахунків до неї встановлено, що зазначені у Локальному кошторисі учасника №02-01-01 трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди та перевезення сміття (керування якими здійснюватиметься силами надавача послуг технікою за договором від 30.10.2024 №05-2024), включено до розрахунку загальновиробничих витрат, а також прибутку при визначенні цінової пропозиції (договірної ціни). З врахуванням вищенаведеного, ФОП Жолдаком І.Я наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що будуть залучені за договором надання послуг), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог пункту 13 Додатку №6 до тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Жолдак І.Я (яка не відповідала умовам технічної специфікації до предмета закупівлі тендерної документації), а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю. Слід зазначити, що у розрахунках договірної ціни до укладеного договору від 14.11.2024 №ПР/11/24/2240 за досліджуваною процедурою закупівлі також зазначені у Локальному кошторисі №02-01-01 трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди та перевезення сміття включено до розрахунку загальновиробничих витрат та прибутку. Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Одночасно, згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Також, відповідно до пункту 19 Особливоcтей №1178 у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. За нормами пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси публікується протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. При цьому, до такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону). Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML). Моніторингом встановлено, що договір від 14.11.2024 №ПР/11/24/2240, додатки до нього та додаткова угода від 16.12.2025 №1 оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель у визначений законодавством строк лише у форматі PDF та не оприлюднені у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пунктів 10 та 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3, 10 та 19 Особливостей №1178. Замовником у наданому під час моніторингу поясненні, зокрема, зазначено, що у разі розміщення в ЕСЗ договору, додатків та змін до нього у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машиночитному форматі, наприклад, DOC(X), XML тощо, а також що 14.11.2024, після підписання договору, уповноваженою особою були здійснені невдалі спроби самостійно перетворити документи у потрібний формат (XML), оскільки в установі відсутні відповідні технічні можливості.
Період усунення порушень: 07.02.2025 12:20 - 22.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.02.2025 12:20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами моніторингу Державної аудиторської служби України стосовно закупівлі за предметом: «Ремонт частини приміщення Комунального некомерційного підприємства «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» адміністрація Комунального некомерційного підприємства «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради інформує наступне: 1. У зв’язку із неможливістю внесення змін до договору про закупівлю щодо розрахунку загальновиробничих витрат та прибутку з укладенням відповідної додаткової угоди на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей № 1178, Підряднику було надіслано лист із пропозицією припинення зобов’язань за укладеним договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України (розірвання договору підряду). 2. З метою недопущення виявлених моніторингом порушень у подальшому фахівці з публічних закупівель установи найближчим часом пройдуть навчання для уповноважених осіб.
Дата публікації звіту: 13.02.2025 10:54

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 12.03.2025 15:17

Запити/Пояснення