-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Номер:
43cf8f2df6e142b39800e9f55168a795
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-03-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.12.2024 00:00
Період моніторингу:
03.12.2024 17:03 - 25.12.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.12.2024 № 226
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 03.12.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 03.12.2024 № 226
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2024-10-22-009015-a 22.10.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції ТОВ "МАРШАЛ-КАРД"; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чугуївської міської ради Харківської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 15.11.2024, договір від 26.11.2024 № 220, пояснення Замовника від 18.12.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
25.12.2024 16:22 - 31.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
25.12.2024 16:22
Запити/Пояснення
Номер:
1dd1f2959064445e9efaf1c3d5d7e84a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.12.2024 11:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин А-95» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-22-009015-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f6bb5bf59c6348b28ff1ab63093377c8
Назва:
Щодо відповіді на запитання моніторингу
Дата опублікування:
18.12.2024 10:19
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2024-10-22-009015-a:
Чугуївська міська рада Харківської області (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
«22» жовтня 2024 року замовником було оголошено закупівлю: «Бензин А-95» за кодом «ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA-2024-10-22-009015-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-22-009015-a) .
Питання номер №1 моніторингу:
«Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.?»
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro". Також відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовником встановлено наступні вимоги в технічному завданні закупівлі, а саме в Додатку № 2 Тендерної документації та умовах Проекту договору, що був укладений за результатами закупівлі (Додаток 3 Тендерної документації):
Терміни поставки: до 31 грудня 2024 року включно;
Вимоги до характеристик товару: Бензин А-95 в обсягу 26000 літрів.
Місце надання послуг: 63503, Україна, Харківська область, місто Чугуїв, вулиця Старонікольська, будинок 35-А.
Форма відпуску пального: за талонами, відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155 «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України». Номінал талонів – 5, 10 та 20 літрів. Термін дії талонів повинен складати не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником. У разі зміни зовнішньої форми талонів Учасник здійснює їх обмін без додаткової оплати Замовником. Талони повинні мати елементи захисту (голографічне зображення/водяний знак/захисна стрічка/тощо).
Вимоги до якості: Якість Товару повинна відповідати умовам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою КМУ від 01.08.2013 № 927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив”. Учасник у складі пропозиції щодо підтвердження якості товару надає паспорт якості палива. Щодо підтвердження відповідності – сертифікат відповідності та/або декларацію про відповідність. Вищевказані документи мають бути чинними на дату розкриття пропозицій. Учасник у складі тендерної пропозиції щодо предмета даної закупівлі повинен надати документи про наявність характеристик предмета даної закупівлі, які вимагаються даною технічною специфікацією (позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням; октанове число автомобільного бензину за дослідним методом — 95; символ екологічного класу — Євро 5; визначення вмісту біоетанолу — Е0/Е5 (об’ємна частка біоетанолу 0 або не більше 5 відсотків); вміст сірки — не більше 10 мг/кг).
Інші вимоги: Відпуск бензину автомобільного А 95 для заправки автотранспортних засобів замовника відбувається на підставі пред’явлених довірчих документів (талонів) на автомобільній заправній станції.
Для формування очікуваної вартості і вимог тендерної документації та проекту договору, Замовником було здійснено моніторинг та аналіз історії закупівель за період із липня 2024 року по вересень 2024 року із предметом закупівлі, що є аналогічним за предметом та кодом ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (додаток – перелік проаналізованих закупівель).
Щодо обґрунтування очікуваної вартості бензину А-95 для проведення закупівлі, надаємо інформацію на основі ринкових показників за серпень-вересень 2024 року.
Середня ціна бензину А-95 в Україні за цей період коливалася в межах 56,62 грн/л у серпні та 56,65 грн/л у вересні. Ці дані базуються на офіційних показниках, опублікованих на платформі Мінфіну. Ринкова стабільність, а також незначні коливання цін вказують на те, що очікувана вартість для закупівлі повинна бути розрахована в середньому на рівні 56,63 грн/л.
Для детальнішого ознайомлення із ринковими показниками, рекомендуємо скористатися наступними посиланнями:
https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/2024-08/ Середні ціни на бензин А-95 за серпень 2024 року;
https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/a95/2024-09/ Ціни на бензин у вересні 2024 року (додаток – публічна інформація № 1 та № 2 Міністерства фінансів).
Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни пального із поставкою талонів та послугою заправки, а також податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, та всі інші витрати та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни для даного товару.
Замовник надає інформацію про обґрунтування закупівлі на підставі господарської потреби згідно отриманої службової записки відповідального підрозділу (Додаток 3 до цього пояснення).
Питання номер № 2 моніторингу: «Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.».
Замовник враховує та застосовує спеціальні вимоги, щодо підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
З метою дотримання замовниками вимог щодо ефективного та раціонального використання державних коштів необхідно чітко визначити, до якої категорії належить підприємство або установа або організація.
Замовником опубліковано інформацію про заплановану процедури закупівлі на сайті за посиланням:
https://chuguiv-gromada.gov.ua/obgruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli/
Тобто, Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Так само чинною є й Постанова 1178. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити із державного або місцевого бюджету.
Інформацію про закупівлю також було опубліковано на електронному майданчику за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-22-009015-a. Також здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-10-04-010737-a .
Інформація про план використання кошторису встановлює, що «Джерело фінансування закупівлі: місцевий бюджет у розмірі 1 500 000 UAH», із приміткою код ДК-021-2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти, та відповідні підгрупа «ДК-021-2015: 09132000-3 — Бензин».
Крім того, Замовник повідомляє, що за результатами аукціону від 30 жовтня 2024 найкраща пропозиція була надана від ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» (код ЄДРПОУ 43622380) із значенням «1 254 240,00 грн. із ПДВ.», проте після його перевірки та визначення переможцем від 06 листопада 2024 року, даним учасником було направлено до Замовника листа № 24/353-11 від 11 листопада 2024 року, яким ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» повідомив про відсутність можливості укладення договору про закупівлю за результатами процедури UA-2024-10-22-009015-a за предметом "Бензин А-95", внаслідок чого 12 листопада 2024 року було опубліковано інформацію про рішення уповноваженої особи про відхилення пропозиції даного учасника із підстав його відмови від укладення договору (додаток 4 - копія листа відмова щодо укладення договору від ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98").
Далі Замовником було здійснено вивірку документів наступної тендерної пропозиції від ТОВ«МАРШАЛ-КАРД» (код ЄДРПОУ 44793228), із значенням «1 365 000,00 грн. із ПДВ», на відповідність та достовірність за результатами чого встановлено, що недостовірна інформація відсутня згідно публічних даних та державних реєстрів, тому виконано вимоги згідно з абзацом першим пункту 42 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із урахуванням змін).
Також, учасник ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» надав документи переможця, які підтверджують відсутність підстав визначених п. 44 Особливостей.
Також замовником було здійснено перевірку документів та встановлено, що відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» (код ЄДРПОУ 44793228) на підставі пункту 47 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із урахуванням змін).На підставі цього, із даним учасником укладено договір про закупівлю товарів № 220 від 26.11.2024 року у період 15 днів, після періоду оскарження рішень Замовника.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період з 16 по 18 листопада 2024 року.
Додатки:
1. Аналіз аналогічних закупівель.
2. Інформація мінфіну за серпень та вересень 2024 року.
3. Обґрунтування закупівлі та службова записка.
4. Лист відмова щодо укладення договору від ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98".
5. Інформація про результати аукціону/пропозицій.