-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція котло-турбінної будівлі Харківської «ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ-3» із заміною турбогенератора № 1А по вул. Енергетична, 3 в м. Харків (заміна фундаменту турбогенератора ТГ-1А). Демонтаж фундаменту (код ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція).
Завершена
2 311 609.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 116.09 UAH
мін. крок: 1% або 23 116.09 UAH
Номер:
e303da09789c44989e0a8f5bcd053416
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-12-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.11.2024 00:00
Період моніторингу:
12.12.2024 18:28 - 03.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.12.2024 № 230
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 11.12.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 11.12.2024 № 230
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
11 UA-2024-10-18-013085-a 18.10.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону встановлено порушення статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови КМУ №668, а також частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції КОМПАНІЯ «ОРТУС» ТОВ; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
---
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції КОМПАНІЯ «ОРТУС» ТОВ; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ», (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджено Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби (протокол від 18.10.2024 № ВТ1810-03), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 05.11.2024, договір від 18.11.2024 № 69111803, додаткова угода від 16.12.2024 № 1, пояснення Замовника від 18.12.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно з вимогами Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) на закупівлю Реконструкція котло-турбінної будівлі Харківської «ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ-3» із заміною турбогенератора № 1А по вул. Енергетична, 3 в м. Харків (заміна фундаменту турбогенератора ТГ-1А). Демонтаж фундаменту (код ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція)» до тендерної документації Замовника, гарантійний строк експлуатації Об'єкта не менше п’яти років (п’ять або більше) від дня прийняття Об'єкта в експлуатацію.
Водночас, умовами пункту 2.2 Додатку 3 до тендерної документації (проект договору) передбачено, що відносини Сторін, пов’язані з забезпеченням гарантійного строку якості робіт (експлуатації об’єкта) та усуненням виявлених недоліків (дефектів), регулюються Постановою Кабінету Міністрів України (далі − КМУ) «Про затвердження загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» від 01.08.2005р. № 668 (далі – положеннями Загальних умов, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668 із змінами)
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Згідно з нормами пункту 5 Загальних умов Постанови № 668 договір підряду укладається у письмовій формі та його істотними умовами, зокрема, є договірна ціна, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва).
Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно - кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі предметом закупівлі та відповідно предметом договору від 18.11.2024 № 69111803 є «Реконструкція котло-турбінної будівлі Харківської «ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ-3» із заміною турбогенератора № 1А по вул. Енергетична, 3 в м. Харків (заміна фундаменту турбогенератора ТГ-1А). Демонтаж фундаменту».
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки.
Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років.
Таким чином, моніторингом встановлено, що відповідно до умов Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) на закупівлю Реконструкція котло-турбінної будівлі Харківської «ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ-3» із заміною турбогенератора № 1А по вул. Енергетична, 3 в м. Харків (заміна фундаменту турбогенератора ТГ-1А). Демонтаж фундаменту (код ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція)» до тендерної документації Замовника, а також укладеного Договору, гарантійний строк експлуатації Об'єкта не менше п’яти років (п’ять або більше) від дня прийняття Об'єкта в експлуатацію, що суперечить вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 13.12.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно причини встановлення в Додатку 2 до тендерної документації гарантійного строку експлуатації Об'єкта не менше п’яти років (п’ять або більше) від дня прийняття Об'єкта в експлуатацію, що не відповідає вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 18.12.2024 року оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що: «…18 грудня 2024 року у електронній системі викладено Додаткову угоду №1 від 16.12.2024 року до Договору про закупівлю №69111803 від 18.11.2024 року у якій встановлено гарантійний строк відповідно до вимог абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.».
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог частини третьої статті 22 Закону в частині включення Замовником до складу тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством та порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Постанови № 1178 Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Таким чином, Договір від 18.11.2024 № 69111803 між Замовником та переможцем закупівлі КОМПАНІЯ «ОРТУС» ТОВ був укладений з порушенням вимог статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови КМУ №668, а також частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
В ході проведення моніторингу до договору від 18.11.2024 № 69111803 між Замовником та КОМПАНІЯ «ОРТУС» ТОВ укладено додаткову угоду від 16.12.2024 №1 якою внесено зміни в пункт 2.3 договору, а саме: Підрядник гарантує надійність та якість виконаних робіт та можливість експлуатації об’єкта протягом десяти років.
Період усунення порушень:
25.12.2024 16:21 - 09.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.12.2024 16:21
Запити/Пояснення
Номер:
2a75f8def8d44b11957ac096b8ebf93d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.12.2024 18:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Реконструкція котло-турбінної будівлі Харківської «ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ-3» із заміною турбогенератора № 1А по вул. Енергетична, 3 в м. Харків (заміна фундаменту турбогенератора ТГ-1А). Демонтаж фундаменту», ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-18-013085-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Поясніть будь-ласка, яким чином Учасником процедури закупівлі КОМПАНІЯ «ОРТУС» ТОВ виконано вимоги пункту 15 Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, а саме: надання Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог тендерної документації опису робіт, оформлений у довільній формі (довідка/лист/інформація/тощо) із зазначенням назви файлу, номер сторінки, тощо?
Поряд цим, яким чином Учасником процедури закупівлі КОМПАНІЯ «ОРТУС» ТОВ в описі робіт у складі тендерної пропозиції зазначено, що Підрядник виконує роботи, якісно у відповідності до умов державних стандартів, будівельних норм та правил, інших нормативно-правових актів та умов проектно-кошторисної документації на об’єкт будівництва (зазначити назву файлу, номер сторінки, тощо)?
3. Пояснити причину встановлення в Додатку 2 до тендерної документації гарантійного строку експлуатації Об'єкта не менше п’яти років (п’ять або більше) від дня прийняття Об'єкта в експлуатацію, що не відповідає вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
010e058670dd41afbfa3c66ba0cf2e22
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
18.12.2024 16:07
Опис:
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, експертної оцінки за вказаним об’єктом та технічного завдання підрозділу-ініціатора закупівлі, яке було оприлюднене під час оголошення закупівлі як Додаток № 2 до тендерної документації . Всі вищезазначені документи будуть завантажені в електронну систему закупівель під час надання відповіді.
Учасником процедури закупівлі КОМПАНІЯ «ОРТУС» ТОВ виконано вимоги пункту 15 Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, шляхом надання Учасником у складі тендерної пропозиції Довідки Вих. №496.10/2024 від 29.10.2024 року в які міститься опис робіт, оформлений у довільній формі (довідка/лист/інформація/тощо) у якій також зазначено, що Підрядник виконає роботи, якісно у відповідності до умов державних стандартів, будівельних норм та правил, інших нормативно-правових актів та умов проектно-кошторисної документації на об’єкт будівництва. КОМПАНІЯ «ОРТУС» ТОВ надало у складі тендерної пропозиції Довідку Вих. №496.10/2024 від 29.10.2024 року під назвою «3.1. Довідка погодж.з т.з.pdf».
18 грудня 2024 року у електронній системі викладено Додаткову угоду №1 від 16.12.2024 року до Договору про закупівлю №69111803 від 18.11.2024 року у якій встановлено гарантійний строк відповідно до вимог абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Номер:
1ef34a54e6be4f6db8ec2efdfd604518
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.12.2024 14:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Реконструкція котло-турбінної будівлі Харківської «ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ-3» із заміною турбогенератора № 1А по вул. Енергетична, 3 в м. Харків (заміна фундаменту турбогенератора ТГ-1А). Демонтаж фундаменту», ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-18-013085-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином Замовником виконано вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення документів, а саме: зміни до договору про закупівлю у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e69a26cbc56a4e80afd6bc9c48015456
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
24.12.2024 14:23
Опис:
Замовником не виконано вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення документів, а саме: зміни до договору про закупівлю у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних») з наступних підстав.
23.10.2024 року, набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)» № 3988-IX від 19.09.2024р. (опубліковано в газеті Голос України від 22.10.2024р. № 150), яким передбачено, що у разі внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону).
Частиною першою статті 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Позицію щодо незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів неодноразово висловлював Конституційний Суд України. Так, згідно з висновками щодо тлумачення змісту статті 58 Конституції України, викладеними у рішеннях Конституційного Суду України від 13.05.1997 № 1-зп, від 09.02.1999 № 1-рп/99, від 05.04.2001 № 3-рп/2001, від 13.03.2012 № 6-рп/2012, закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце; дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.
Таким чином, зміни які внесені Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)» № 3988-IX від 19.09.2024р. поширюються на закупівлі, які були оголошені з дати набрання чинності цього закону, а саме з 23 жовтня 2024 року.
Враховуючи вищезазначене, на закупівлю «Реконструкція котло-турбінної будівлі Харківської «ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ-3» із заміною турбогенератора № 1А по вул. Енергетична, 3 в м. Харків (заміна фундаменту турбогенератора ТГ-1А). Демонтаж фундаменту», ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-18-013085-a) не поширюється дія норм Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)» № 3988-IX від 19.09.2024 (опубліковано в газеті Голос України від 22.10.2024 № 150), оскільки вона була оголошена 18 жовтня 2024 року, тобто до набрання чинності закону.