• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт харчоблоку Миколаївської гімназії №52 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Крилова, 42

Завершена

23 369 653.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 233 696.53 UAH
Номер: 025df3c5489d40b6b84c3bc8880e4cb7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-06-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.01.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 06.01.2025 17:23 - 28.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 06.01.2025 № 1-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі даних автоматичних індикаторів ризиків, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 06.01.2025. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 06.01.2025 № 1-З Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № 3 UA-2024-10-18-007959-a 18.10.2024 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 691-49-02, zaicevaolena.dasy@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, Особливостей та Рамкової угоди встановлено порушення статті 6 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом забезпечення виконання умов Рамкової Угоди. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення виявленого порушення, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 січня 2025 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості) та Рамковій угоді між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-ІX (далі – Рамкова угода); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель управління капітального будівництва Миколаївської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.10.2024 (протокол № 169/10/24-ВТ) (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» (далі - ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД») та товариства з обмеженою відповідальністю «Танолбуд» (далі - ТОВ «Танолбуд»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» в термін до 07.11.2024 та з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «Танолбуд» в термін до 28.11.2024; протокольне рішення (протокол) від 25.11.2024 № 178/11/24-ВТ, від 29.11.2024 № 182/11/24-ВТ; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду від 11.12.2024 № 28-Т; додаткові угоди від 20.12.2024 № 1, від 25.12.2024 № 2, від 31.12.2024 № 3, від 08.01.2025 № 4 до договору підряду від 11.12.2024 № 28-Т; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднені в електронній системі закупівель 23.12.2024, 25.12.2024, 02.01.2025, 09.01.2025; звіт про результати проведення процедури закупівлі; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема, на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі підписана Рамкова угода щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility (ратифікована Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX). Основою для надання бюджетної підтримки в рамках програми є План України для Ukraine Facility (далі – План). План є одним з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України. Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318 Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до інформації, зазначеної у додатковій угоді від 20.12.2024 № 1 до договору підряду від 11.12.2024 № 28-Т, закупівля за номером UA-2024-10-18-007959-a здійснювалась за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році. Крім того, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763 «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.10.2024 № 1028-р) заклад освіти «Миколаївська гімназія № 52 Миколаївської міської ради Миколаївської області» внесений як об’єкт для фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-10-18-007959-a поширюються умови Рамкової угоди. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення частини першої статті 6 Закону не передбачив під час проведення процедури закупівелі застосування умов: - пункту 1 статті 3 Рамкової Угоди, а саме: Замовник не встановив у тендерній документації/оголошенні вимогу дотримання пункту 1 Статті 3 Рамкової Угоди для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації; - пункту 3 статті 5 Рамкової Угоди, а саме: Замовник допустив до участі у закупівлі учасників, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової Угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн; - підпункту іі) та ііі) пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди, а саме: Замовник не зазначив у тендерній документації вимогу щодо: найменування підрядника та субпідрядника, якщо реципієнт коштів є публічним замовником згідно з правом Союзу або національним правом у сфері публічних закупівель, а також щодо імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради; - пункту 1 статті 16 Рамкової Угоди, а саме: Замовник в тендерній документації / оголошенні не встановив вимогу щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, у ході просування заходів та їх результатів, шляхом надання послідовної, дієвої та пропорційної цільової інформації для різних типів аудиторії, у тому числі для медіа та громадськості. Також моніторингом процедури закупівлі встановлено, що Замовник не передбачив застосування у договорі підряду від 11.12.2024 № 28-Т застосування умов пункту 3 статті 5 Рамкової Угоди в частині, що поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, а також пункту 1 статті 16 Рамкової Угоди. Підкреслюємо, що не дотримання Замовником вимог, визначених, зокрема статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди, є ризиком зупинення або припинення фінансування в рамках інструменту Ukraine Facility.
Період усунення порушень: 30.01.2025 17:12 - 14.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 30.01.2025 17:12

Оскарження висновку в суді

Опис: Управління капітального будівництва Миколаївської міської ради інформує про подачу до Електронного Суду ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Вважаємо висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області про результати моніторингу процедури закупівлі від 30.01.2025 № UA-2024-10-18-007959-a протиправним.
Дата публікації: 12.02.2025 18:31
Дата відкриття провадження: 17.02.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 400/1355/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 30.01.2025 за результатами моніторингу закупівлі UA-2024-10-18-007959-a Управління капітального будівництва Миколаївської міської ради, керуючись абзацом другим частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», заперечує наявність порушень чинного законодавства під час проведення відкритих торгів ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт харчоблоку Миколаївської гімназії №52 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Крилова, 42 з наступних підстав. По-перше, наведені у висновку доводи Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, що «на закупівлю № UA-2024-10-18-007959-а поширюються умови Рамкової Угоди» не відповідають фактичним обставинам проведення закупівлі і чинному нормативно-правовому врегулюванню цих відносин. Згідно нормативно–правових актів України, якими визначається порядок і умови надання та використання субвенцій, при проведені закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-10-18-007959-а управління капітального будівництва Миколаївської міської ради керувалося постановою Кабінету Міністрів України №120 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» від 16 лютого 2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2024 р. № 1548), розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.10.2024 № 1028-р). Згідно з вказаною постановою, головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України (МОН), яке встановлює ключові вимоги до використання коштів субвенції. При цьому жодний із вищезазначених нормативно-правових актів не вказує на походження виділених коштів і не вказує на виконання Рамкової угоди. По-друге, доводи про порушення вимоги частини першої статті 6 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо не застосування управлінням капітального будівництва Миколаївської міської ради положення міжнародного договору України не відповідають чинному законодавству України. Відповідно до статті 7 Рамкової Угоди між Україною та Європейським Союзом, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» (надалі - Угода), Україна повинна забезпечити ефективну та дієву систему контролю згідно з міжнародно визнаними принципами внутрішнього контролю, включно з відокремленням функцій та механізмами звітування та моніторингу. Україна може покладатися на свої звичайні національні системи управління бюджетом. Для дотримання пункту 1 Статті 3 Угоди Україна повинна встановити зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. Закон України «Про публічні закупівлі» регулює порядок проведення процедур закупівель, що забезпечує прозорість, недискримінацію учасників та ефективне використання коштів. Враховуючи це, вимоги статей 3 та 5 Рамкової Угоди не були окремо відображені, оскільки тендерна документація розроблялася відповідно до чинного законодавства в сфері публічних закупівель і постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» від 16 лютого 2022 р. № 120 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2024 р. № 1548), розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.10.2024 № 1028-р) жодним чином не вказують на застосування спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility». Відповідно до пункту 11 статті 9 Рамкової Угоди, для дотримання пункту 1 Статті 3 цієї Угоди Україна повинна встановити зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. Також Україна забезпечує встановлення для всіх реципієнтів виділених коштів аналогічних зобов’язань будь-яким третім особам, залученим до виконання Плану. Поряд з цим постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» від 16 лютого 2022 р. № 120 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2024 р. № 1548), розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.10.2024 № 1028-р) не містить жодних таких зобов’язань для головних розпорядників коштів субвенції та всіх інших юридичних та фізичних осіб залучених до реалізації передбачених субвенцією програм. Додатково зазначаємо, що даний об’єкт закупівлі внесено в систему DREAM, яка забезпечує прозорий та відкритий механізм ініціювання і фінансування проєктів, а також моніторинг їх виконання на всіх етапах: від реєстрації проєкту, розробки документації, закупівель, управління будівництвом і аудиту. DREAM є «єдиним вікном» для створення, фінансування, управління і контролю над проєктами. Згідно з відкритими даними з екосистеми DREAM по об´єкту «Капітальний ремонт харчоблоку Миколаївської гімназії №52 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Крилова, 42» джерелом фінансування є субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти. З урахуванням вищенаведеного на момент проведення відкритих торгів ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт харчоблоку Миколаївської гімназії № 52 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Крилова, 42 законодавство України, яким передбачалось фінансування закупівлі, жодним чином не вказувало на застосування спеціальних механізмів реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» для надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти і тому зазначення зобов’язань передбачених Рамковою Угодою в такій тендерній документації і в договорі про закупівлю є безпідставним. Оскільки управління капітального будівництва Миколаївської міської ради діяло під час здійснення закупівлі UA-2024-10-18-007959-a відповідно до вимог чинного законодавства щодо надання субвенції на капітальний ремонт харчоблоків, таким чином відсутній об’єкт правопорушення законодавства у сфері закупівель.
Дата публікації звіту: 05.02.2025 21:08

Запити/Пояснення