-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з прибирання та підмітання вулиць на території сіл Щасливе, Проліски, Велика Олександрівка, Мала Олександрівка, Чубинське, Безуглівка, Дударків, Займище Бориспільського району Київської області
Завершена
1 673 940.18
UAH з ПДВ
Номер:
6160aa44f0014971a9297187a397d9d8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-30-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.10.2024 00:00
Період моніторингу:
30.10.2024 12:49 - 21.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.10.2024 № 289
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
13 UA-2024-10-17-010989-a 17.10.2024
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації та документів про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення в електронній системі закупівель Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, який підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір про закупівлю послуг від 17.10.2024 №1953, пояснення та документи надані Замовником 04.11.2024 на запит Північного офісу Держаудитслужби.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178).
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Під час здійснення моніторингу, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби 31.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з підтвердними документами щодо підстав укладання договору без використання електронної системи закупівель.
Замовником 04.11.2024 надано пояснення, відповідно до яких зазначено, що закупівлю послуг за ID: UA-2024-10-17-010989-a здійснено без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей № 1178.
Так, відповідно до вимог пункту 13 Особливостей № 1178, установлено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника (далі – Обґрунтування).
При цьому, аналізом інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено, що Замовником 17.10.2024 разом зі звітом про договір про закупівлю не оприлюднено в електронній системі закупівель Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей № 1178, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 13 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
11.11.2024 17:12 - 26.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.11.2024 17:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-10-17-010989-а повідомляємо, що за результатами зазначених зауважень забезпечено інформування Уповноваженої особи стосовно виявлених порушень з метою недопущення їх в майбутньому, а також проведена роз’яснювальна робота в частині аналізу нормативно-правових актів чинного законодавства з питань публічних закупівель. Замовник зобов’язується в подальшому запобігати недопущенню виявлених порушень.
Додатково, оприлюднено в електронну систему закупівель Обґрунтування, у вигляді протоколу підготовлений уповноваженою особою.
Дата публікації звіту:
13.11.2024 18:09
Запити/Пояснення
Номер:
ac2c219a64d6452d8cb57ba7bed7e268
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
31.10.2024 15:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є послуги з прибирання та підмітання вулиць на території сіл Щасливе, Проліски, Велика Олександрівка, Мала Олександрівка, Чубинське, Безуглівка, Дударків, Займище Бориспільського району Київської області за ДК 021:2015: 90610000-6 — Послуги з прибирання та підмітання вулиць (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-10-17-010989-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів (з особливостями).
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме КП Пристоличної сільської ради «Пристоличний Сервіс», з яким укладений договір без використання електронної системи закупівель?
4. Надати протокол/рішення уповноваженої особи Замовника, щодо прийняття рішення про затвердження річного плану та/або внесення змін до річного плану щодо закупівлі (UA-2024-10-17-010989-a).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8bef46693adb43009508ae0e3d0d52bc
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України від 31.10.2024.
Дата опублікування:
04.11.2024 18:57
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України, здійснений у межах проведення моніторингу процедури закупівлі – Послуги з прибирання та підмітання вулиць на території сіл Щасливе, Проліски, Велика Олександрівка, Мала Олександрівка, Чубинське, Безуглівка, Дударків, Займище Бориспільського району Київської області (№ оголошення - UA-2024-10-17-010989-а), надаємо наступну інформацію та документи за пунктами зазначеного запиту:
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 8 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника до кінця 2024 року.
Враховуючи те, що у 2024 році Управлінням капітального будівництва, житлово-комунального господарства та регіонального розвитку Пристоличної сільської ради була запланована та проведена процедура відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі на послуги з прибирання та підмітання вулиць на території сіл Щасливе, Проліски, Велика Олександрівка, Мала Олександрівка, Чубинське, Безуглівка, Дударків, Займище Бориспільського району Київської області (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць) згідно з оголошенням про проведення процедури закупівлі, яке оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом Особливостями та Законом – 14.05.2024, номер в електронній системі закупівель: UA-2024-05-14-011570-а.
У ході виконання договору від 03.06.2024 року № 1743 з виконавцем КП Пристоличної сільської ради «Пристоличний Сервіс» на закупівлю послуг з прибирання та підмітання вулиць на території сіл Щасливе, Проліски, Велика Олександрівка, Мала Олександрівка, Чубинське, Безуглівка, Дударків, Займище Бориспільського району Київської області, укладеного за результатами процедури відкритих торгів на суму 3 799 293,72 грн. (три мільйони сімсот дев’яносто дев’ять тисяч двісті дев’яносто три грн. 72 коп.) з ПДВ, виникла необхідність у виконанні додаткових послуг.
У процесі здійснення послуг з прибирання та підмітання вулиць на території сіл Щасливе, Проліски, Велика Олександрівка, Мала Олександрівка, Чубинське, Безуглівка, Дударків, Займище Бориспільського району Київської області представниками замовника та виконавця було встановлено ряд додаткових послуг, які не передбачені основним договором, але виконання яких є вкрай необхідним для забезпечення повного циклу послуг. Зважаючи на вказані обставини, а також на те, що вказані послуги технічно та економічно пов’язані з головним (первинним) договором, причому договірна ціна на додаткові послуги не перевищує 50 відсотків вартості договору, вбачається можливість проведення закупівлі додаткових послуг з використанням Закупівлі без застосування відкритих торгів з КП Пристоличної сільської ради «Пристоличний Сервіс», що забезпечить їх швидкому безперебійному виконанню комплексних послуг.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі, і укладення договору.