• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція магістрального каналу Нагірнянської зрошувальної системи Ізмаїльського району Одеської області. Коригування»

Завершена

45 760 378.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 228 801.89 UAH
Номер: a827d0ba9bdc4395b1cb7b39e01c7a84
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-02-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.12.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 02.12.2024 17:07 - 24.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.12.2024 № 41-З Херсон Про початок моніторингів процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: лист Державної аудиторської служби України від 19.11.2024 №003100-18/14401-2024, доповідна записка заступника начальника Управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби у Херсонській області Владислава Щербенка від 02.12.2024. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 02.12.2024 №41-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2024-10-17-010859-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункти 1 та 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 368-08-17, nastyaskid08@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕСТІНВЕСТБУД» установлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та внесення змін до нього їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 грудня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства Одеської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами від 22.10.2024 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТІНВЕСТБУД» (далі - ТОВ «ВЕСТІНВЕСТБУД»), повідомлення про намір укласти договір від 01.11.2024, договір про закупівлю від 07.11.2024 №201 на суму 45 700 000,0 гривень; додаткову угоду від 07.11.2024 №1, пояснення Замовника від 06.12.2024 надані на запит органу державного фінансового контролю. За результатами проведеного моніторингу встановлено наступне. В ході проведення моніторингу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, через електронну систему закупівель, оприлюднило запит на пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Згідно з наданими поясненнями та документами до них, установлено, що Замовник при розгляді пропозиції учасника ТОВ «ВЕСТІНВЕСТБУД» виявив невідповідності в цінах на вищезазначені будівельні матеріали та надав запит від 01.11.2024 учаснику щодо надання роз’яснення з даного питання. ТОВ «ВЕСТІНВЕСТБУД» листом від 01.11.2024 №122 пояснило, що розраховувало ціни на зазначені будівельні матеріали виходячи з цін, що склались в Ізмаїльському районі Одеської області на час проведення процедури закупівлі з урахуванням транспортних витрат. Проте, даний лист було надано поза межами веб-порталу електронної системи закупівель. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином, Замовник на порушенням вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕСТІНВЕСТБУД» виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та здійснив запит до учасника ТОВ «ВЕСТІНВЕСТБУД» щодо підтвердження кошторисних розрахунків поза межами електронної системи закупівель.
Період усунення порушень: 13.12.2024 13:40 - 28.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 13.12.2024 13:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-17-010859-a Відповідно до абзацу другого ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Ознайомившись зі змістом Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-17-010859-a головного державного аудитора Скідан А.О., затвердженого начальником управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 13 грудня 2024 року (далі – Висновок) департамент капітального будівництва та дорожнього господарства Одеської обласної державної адміністрації надає інформацію наступного змісту: 1. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій найменування учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВЕСТІНВЕСТБУД», ЄДРПОУ 36771058. Інформація наведена у Висновку щодо юридичної особи, яка не була учасником закупівлі UA-2024-10-17-010859-a, а саме: ТОВ «ВЕСТІНВЕСТБУД». Відповідно до ч.ч.1-2 ст.83 ЦК України юридичні особи можуть створюватися у формі товариств, установ та в інших формах, встановлених законом. Товариством є організація, створена шляхом об’єднання осіб (учасників), які мають право участі у цьому товаристві. Товариство може бути створено однією особою, якщо інше не встановлено законом. Відповідно до ч.1 ст.113 ГК України приватним підприємством визнається підприємство, що діє на основі приватної власності одного або кількох громадян, іноземців, осіб без громадянства та його (їх) праці чи з використанням найманої праці. Приватним є також підприємство, що діє на основі приватної власності суб'єкта господарювання - юридичної особи. 2. Відповідно до Висновку зазначено, що «За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕСТІНВЕСТБУД» установлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.». Пункт 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості) регулює питання усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Відповідно до п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція –пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. На стадії кваліфікації замовником встановлено, що тендерна пропозиція учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВЕСТІНВЕСТБУД», ЄДРПОУ 36771058 подана відповідно до вимог Тендерної документації за предметом закупівлі та будь-які невідповідності, в тому числі в цінах на будівельні матеріали – відсутні. У Висновку теж відсутня інформація з переліком невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Відповідно до абзацу першого пункту 43 Особливостей зазначено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей зазначено: Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. У зв’язку з тим, що тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВЕСТІНВЕСТБУД» (код ЄДРПОУ 36771058) подана у відповідності до вимог Тендерної документації, Замовник позбавлений можливості застосовувати абзац перший пункту 43 Особливостей, так як відсутня у тому потреба. У порядку встановленому, п.3 Додатку 1 до Тендерної документації Учасник визначив ціни на роботи, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, транспортування, навантаження та розвантаження, витрат за статтями у відповідності чинним кошторисним нормам України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами). Ціну тендерної пропозиції визначено відповідно до технічного завдання щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. Вартість матеріалів не перевищує середньо ринкові ціни, які склалися у регіоні. 3. Питання листування поза межами веб-порталу електронної системи врегульовано нормами Настанови визначення вартості будівництва визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами). Відповідно п.3 Розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації з даного предмету закупівлі: «Разом з тендерною документацією замовником подається Проєкт договору про закупівлю відповідно до Додатку 4 до цієї Тендерної документації з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей.». Згідно проєкту Договору (Додаток 4 до Тендерної документації) розрахунок договірної ціни є невід’ємною частиною договору. Відповідно до п.18 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Відповідно до п.5.10 Настанови визначення вартості будівництва визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами), зазначено, що поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні. Витрати з транспортування матеріальних ресурсів розраховуються на підставі їх нормативної кількості, відстані перевезень та чинних тарифів. На підставі викладеного, замовник звернувся листом до учасника з метою перевірки дотримання ним вимог п.5.10 Настанови визначення вартості будівництва визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами), в частині визначення вартості матеріалів, включених до кошторисного розрахунку з урахуванням середньо ринкових цін, які склалися у регіоні, а саме: на суміші бетонні готові важкі, клас бетону В15 [М-200], крупність заповнювача 40-70 мм, марка за водонепроникнистю 0,4 МПа та щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 10-20 мм, марка М1000 і більше. У зв’язку з тим, що учасник у достатньому обсязі підтвердив дотримання ним вимог п.5.10 Настанови визначення вартості будівництва визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами), та Замовником було встановлено, що вартість матеріалів застосованих ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ВЕСТІНВЕСТБУД» у кошторисному розрахунку не перевищує середньо ринкові ціни, які склалися у регіоні договір про закупівлю, укладений за її результатами – не відрізняється від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. 4. Відповідно до ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Зміст Висновку та надані Замовником пояснення/інформація в рамках проведення моніторингу, свідчить про його незаконність, необґрунтованість та невідповідність фактичним обставинам проведеної процедури закупівлі. В Україні діє принцип верховенства права та законності, зокрема ч.2 ст.19 Конституції України регламентовано, що Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З метою виконання Висновку, в частині зобов’язання здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, – надаємо документальне підтвердження наказ департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства Одеської обласної державної адміністрації «Про покращення роботи з питань закупівель». Додаток: Наказ Уповноважена особа Веретельник О.М.
Дата публікації звіту: 20.12.2024 13:29

Запити/Пояснення