Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Піфагор» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Владом», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Ліцею №7 м. Гайсин Гайсинської міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 15 жовтня 2024 року №б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Владом» (далі – ТОВ «Владом») та Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Піфагор» (далі – ТОВ «Будівельна компанія «Піфагор»), протокольні рішення уповноваженої особи від 05 листопада 2024 року №4, від 07 листопада 2024 року №6, вимоги про усунення невідповідностей до 02 листопада 2024 року та до 07 листопада 2024 року, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір підряду від 13 листопада 2024 року №115 (далі – Договір №115), повідомлення про внесення змін до Договору №115, додаткову угоду від 27 грудня 2024 року №1, звіт про виконання договору про закупівлю (27 грудня 2024 року) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 16, 19, 23 та 27 грудня 2024 року через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Додатку №1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» до тендерної документації Замовником установлено, що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, має надати копії чинних посвідчень про проходження навчання з пожежної безпеки усіх працівників, зазначених у Довідці про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Піфагор» відсутні копії чинних посвідчень про проходження навчання з пожежної безпеки, зокрема, на таких працівників, як: Жовтан О.О., Яновська Н.Б., Іващенко Ю.М., Крищук О.В., Шпілейко Л.В., Колісник С.В., Меєчко В.О., Ставнійчук С.П., Церпиш А.І., Церпиш М.І., Рудик В.М., Гринчак С.С., Золочевський М.М., Остапчук В.М., Романюк А.І., Скрипай П.П., Бартош М.О., Миронюк О.П., Червань Д.В., Шамрай В.В., Глухенький В.В., Подопригора О.М., Майборода О.М., які зазначені у Довідці про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 27 жовтня 2024 року №28/27-10-2024, чим не дотримано вимог підпункту 2.1 пункту 2 Додатку №1 до тендерної документації.
Також, установлено, що відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Додатку №1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» до тендерної документації Замовником установлено що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, обов’язково має підтвердити наявність виконавця робіт та головного інженера. Професійні (кваліфікаційні) якості таких працівників підтверджуються: дипломом який підтверджує професійну кваліфікацію інженер-будівельник; посвідченням з охорони праці (загальний курс) та посвідченням з охорони праці про проходження навчання та перевірку знань нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: правил з охорони праці під час виконання робіт на висоті, копії яких надаються у складі тендерної пропозиції Учасника.
На виконання вищевказаної вимоги у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Піфагор» надано Довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 27 жовтня 2024 року №28/27-10-2024, в якій зазначено, що на посади виконавця робіт та головного інженера прийнятий Мальцев К.О. Так, згідно з копіями наказів від 25 березня 2024 року №1/03 та №08/03 Мальцева К.О. прийнято на посаду виконавця робіт, а також, на посаду головного інженера за сумісництвом. Також, надано копії диплома, що підтверджує професійну кваліфікацію інженера-будівельника та посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці, видані ТОВ «Шанс, ЛТД» Мальцеву К.О. від 26 травня 2024 року №422 та №423 про проходження навчання та перевірку знань чинного законодавства України про охорону праці, організацію роботи з охорони праці, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, профілактики професійних отруєнь і захворювань, надання першої допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, управління роботами з профілактики та ліквідації наслідків аварій (протокол засідання комісії з перевірки знань №22-47 від 26 травня 2024 року).
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Піфагор» відсутні копії посвідчень з охорони праці про проходження навчання та перевірку знань нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: правил з охорони праці під час виконання робіт на висоті, виданих Мальцеву К.О., як виконавцю робіт та головному інженеру, чим не дотримано вимог підпункту 2.1 пункту 2 Додатку №1 до тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 16 грудня 2024 року (далі – Управління) про надання пояснення, зокрема, щодо виконання вищезазначеної вимоги, Замовник надав пояснення щодо наявності у Мальцева К.О. посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці та про проходження навчання з питань пожежної безпеки, що не спростовує виявлене порушення, оскільки зазначені посвідчення не містять відповідного запису про перевірку знань з питань нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: правил з охорони праці під час виконання робіт на висоті.
Водночас, відповідно до пункту 2.1 Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 27 березня 2007 року №62 (далі – Правила), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 4 червня 2007 року за №573/13840, роботи на висоті це роботи, що виконуються на висоті 1,3 м і більше від поверхні ґрунту, перекриття або робочого настилу, у тому числі з робочих платформ підйомників і механізмів, а також на відстані менше 2 м від неогороджених перепадів на висоті 1,3 м і більше; основним засобом індивідуального захисту під час виконання робіт є запобіжний пояс лямковий або пояс запобіжний безлямковий.
Згідно з пунктом 1.3. Правил, до виконання робіт на висоті допускаються особи, не молодше 18 років та які пройшли, зокрема, спеціальне навчання та перевірку знань з охорони праці відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року №15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 року за №231/10511 (далі – Порядок №15).
Відповідно до пункту 3.13. Порядку №15 результати перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці. Особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці. При цьому, в протоколі та посвідченні у стислій формі зазначається перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці та з безпечного виконання конкретних видів робіт, в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань.
Слід зазначити, що пунктом 43 Постанови №1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
При цьому, моніторингом установлено, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Піфагор» Замовником виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані даним учасником у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією, та розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель до 07 листопада 2024 року.
Разом з цим, Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Піфагор» не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178 не надав можливість даному учаснику усунути невідповідності в цій частині.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, фінансові зобов’язання за Договором №115 (з урахуванням внесених змін) виконано в повному обсязі, про що Замовником 27 грудня 2024 року оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
01.01.2025 16:24 - 16.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
01.01.2025 16:24
Опис звіту:
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано висновок про результати моніторингу UA-M-2024-12-10-000046 ● 8b5038467f65458c9ca022c0480c2b7c від 01.01.2025 року (надалі по тексту - Висновок), який складений начальником управління: Вахновська Олена Василівна.
Частиною 8 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
За Висновком встановлено:
«За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Піфагор» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Владом», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено»
Також, висновком встановлено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
«З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.»
На думку Замовника, єдиний можливий захід щодо недопущення таких порушень у подальшому є особисте зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень.
Ліцей №7 м. Гайсин Гайсинської міської ради, як Замовник, зобов'язується у подальшому не допускати таких порушень. Крім того, Замовник приймає заходи щодо виділення коштів на додаткове навчання уповноваженої особи в сфері організації та проведення публічних закупівель. Ці заходи спрямовані як на усунення виявлених порушень, так і на запобігання подібним ситуаціям у майбутньому. Додатково, будуть проведені навчальні заходи для уповноваженої особи на порталі "Радник у сфері публічних закупівель" за програмою "Підвищення кваліфікації для уповноважених осіб" з наглядом за дотриманням Закону та Постанови № 1178.
Частиною 9 статті 8 Закону передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
У зв’язку із самостійним усуненням порушень Замовником єдино можливим способом, а саме шляхом надання особистого зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень, вважаємо що є підстави для застосування ч. 9 ст. 8 Закону.
Сподіваємось на проявлення розуміння до ситуації що склалася.
Дата публікації звіту:
03.01.2025 12:35