Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23
Закупівля проводиться з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) та Наказом ДП «ПРОЗОРРО» від 20.10.2022 р. № 25 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та зупинення дії наказу ДП “ПРОЗОРРО” від 19.03.2019 року № 10 (зі змінами)»
Завершена
184 135.80UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 920.68 UAH
Період моніторингу:18.02.2025 11:31 - 12.03.2025 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:17.02.2025 № 31
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 17.02.2025 № 31
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
9 UA-2024-10-14-013845-a 14.10.2024 ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання відповідності умов проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для проведення спрощеної закупівлі, оприлюднення інформації про спрощену закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених Законом №922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди умов договору про закупівлю, та оприлюднити інформацію щодо не поширення на переможця закупівлі обмежувальних заходів ЄС, та дотримання правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання в рамках виконання договору про закупівлю, недопущення у подальшому не дотримання вимог Рамкової Угоди та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 11 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав для здійснення спрощеної закупівлі (інформація, документи щодо прийнятих рішень та/ або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі), внесення змін до договору про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2014 №922-VIII (далі – Закон №922), з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), відповідності умов проекту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, річний план закупівель ДЕПАРТАМЕНТУ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) UA-P-2024-10-14-016424-a, звіт про результати проведення закупівлі, укладений за результатом спрощеної закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, укладений договір підряду про здійснення технічного нагляду від 05.11.2024 №47ТН/24, додаткова угода від 05.11.2024 №1, додаткова угода від 05.11.2024 №2, запит про надання пояснень від 19.02.2025 та 07.03.2025, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 24.02.2025 року.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода, яку ратифіковано Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України.
Відповідно до Постанови Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Постановою КМУ від 16 лютого 2022 р. № 120 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» (далі – Порядок), згідно із п.2 Порядку, головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України.
Фінансування зазначеної закупівлі здійснюється за бюджетною програмою КПКВК 0611241 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти».
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» (далі - розпорядження № 763-р), відповідно до розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році, за областями, згідно з яким, бюджету Дніпровської міської територіальної громади по об’єкту «Комунальний заклад освіти “Середня загальноосвітня школа № 8” Дніпровської міської ради, вул. Прапорна, 23, м. Дніпро» передбачено обсяг субвенції з загального фонду державного бюджету на 2024 рік у сумі 7 038,30 тис. гривень.
Моніторингом встановлено, що відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-14-013845-a, Замовник у пункті 2.1.1 укладеного Договору зазначив, що капітальні видатки на 2024 рік за рахунок бюджету Дніпровської міської територіальної громади складають 184 135,80 грн. (Додаткова угода від 05.11.2024 №1), у т.ч.: за рахунок коштів місцевого бюджету – 57 007,42 грн. з ПДВ; за рахунок субвенції з державного бюджету місцевому бюджету – 110 480,00 грн. з ПДВ, відповідно до розпорядження № 763-р.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-10-14-013845-a поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проєктів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, моніторингом встановлено, що Замовником в оголошенні та проєкті договору про закупівлю (Додаток № 2) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
Період усунення порушень:13.03.2025 14:46 - 28.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:13.03.2025 14:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу Державної аудиторської служби України Східного офісу Держаудитслужби ID моніторингу UA-M-2025-02-18-000018 від 13.03.2025 року щодо закупівлі «Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23 ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція», а саме вжиття заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені.
Також, між Замовником та ПП "ФЕНІКС" укладено додаткову угоду № 3 від 18.03.2025 року до Договору підряду про здійснення технічного нагляду від 05.11.2024 року № 47ТН/24 за для приведення умов у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди умов договору про закупівлю.
Крім того, уповноважена особа підвищила рівень своїх знань та навичок, взявши участь 25 лютого 2025 року в онлайн-зустрічі, присвяченій закупівлям в межах Ukraine Facility за підтримки Міністерства економіки України.
Дата публікації звіту:19.03.2025 17:01
p7s
sign.p7s
Запити/Пояснення
123583
Номер:446ec9c366a74ca2a93746cd46e6ded4
Назва:Запит на пояснення
Дата опублікування:19.02.2025 15:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:25.02.2025 00:00
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі виконання робіт, а саме: Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23, 45454000-4 — Реконструкція за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-14-013845-a), яку проведено ДЕПАРТАМЕНТОМ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надайте посилання на доступну для перегляду сторінку власного веб-сайту (або на офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкт управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надайте пояснення чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
4. Надайте інформацію, за рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (із зазначенням кодів програмної класифікації видатків).
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
p7s
sign.p7s
124078
Номер:99d69bcf1cc84010abf38ee9818d47fc
Назва:Відповідь на звернення
Дата опублікування:24.02.2025 20:00
Автор:ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, просп. Д.Яворницького 75
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:Очікувана вартість закупівлі технічного нагляду за будівельними роботами по об’єкту визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (файл додається). Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовуються на підставі Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903.
У відповідності до підпункту 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016 р. «Про ефективне використання бюджетних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова) оприлюднення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті для органів місцевого самоврядування здійснюється протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Враховуючи те, що, закупівля «Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23» оголошена як «Спрощена закупівля» що у відповідності до пункту 13 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» не є конкурентною процедурою закупівель, отже, нормами Постанови не передбачено оприлюднення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Керуючись ч.1 ст. 4 Закону України Про публічні закупівлі» ( далі – Закон) визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 4 Закону, закупівля здійснюється відповідно до розміру бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Фінансування закупівлі «Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23» ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція (далі – Закупівля) здійснюється на умовах співфінансування: субвенція з державного бюджету та кошти місцевого бюджету.
Слід зазначити, що при наданні міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам головні розпорядники коштів державного бюджету не зазначають джерела доходів, за рахунок яких здійснюється перерахування таких коштів.
Таким чином закупівля проведена у відповідності із Законом з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі - Особливості), Наказом ДП «ПРОЗОРРО» від 20.10.2022 р. № 25 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в Особливостях та зупинення дії наказу ДП “ПРОЗОРРО” від 19.03.2019 року № 10 (зі змінами)» та Постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 р. № 120 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» (далі – Постанова № 120), розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» (далі - розпорядження № 763-р) та рішення міської ради від 25.09.2024 № 2/55 «Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2023 № 4/44 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2024 рік».
У вищезазначених нормативно-правових актах відсутні будь які посилання та умови щодо Ukraine Facility. Головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України (МОН), яке встановлює ключові вимоги до використання коштів субвенції. При цьому умови надання субвенції не мають інформації про походження виділених коштів і не вказують на необхідність виконання Рамкової угоди саме у цих конкретних випадках.
Кошти субвенції з державного бюджету, згідно Постановою № 120 були надані згідно кошторису на 2024 р від 26.09.2024 по КПКВК 0611242 на суму 28 409 700,00 грн. Код та назва програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (код та назва Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 0611242 «Виконання заходів щодо придбання обладнання, створення та модернізації (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам».
Кошти місцевого бюджету були надані згідно кошторису на 2024 від 26.09.2024 по КПКВК 0611241 на суму 25 219 564,00 грн.. Код та назва програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (код та назва Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 0611241 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти».
Про фінансування Закупівлі за інструментом Ukraine Facility та/або згідно Плану України у вищевказаних кошторисах не зазначено.
Тобто на момент оголошення закупівлі, кваліфікації, підписання договору, в жодному нормативному документі не зазначено, що кошти вищезазначених субвенцій надані Європейським Союзом та є коштами Ukraine Facility, і відповідно ці закупівлі необхідно оголошувати і проводити з урахуванням додаткової інформації.
Оскільки при наданні міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам головні розпорядники коштів державного бюджету не зазначають джерела доходів, за рахунок яких здійснюється перерахування таких коштів, відповідно, при отриманні міжбюджетних трансфертів в жодному документі не зазначалось про походження коштів як кошти Європейського Союзу та кошти Ukraine Facility.
Додатково зазначаємо, що відповідно ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
Департаментом гуманітарної політики було здійснено закупівлі з урахуванням чинного законодавства, і повідомлення про належність зазначених коштів до коштів Європейського Союзу та кошти Ukraine Facility було отримано лише у січні листом МОН № 1/120-25 від 03.01.2025.
Отже, зазначаємо, що притягнення до відповідальності за недотримання умов про які Замовник не був жодним чином повідомлений, а також про необхідність виконання яких не встановлено у жодному нормативно-правовому акті є нікчемним, та незаконним.
Разом з тим, зазначаємо, наступне.
Відповідно до статті 7 Рамкової Угоди між Україною та Європейським Союзом, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» (надалі Угода) зазначено, що Україна повинна забезпечити ефективну та дієву систему контролю згідно з міжнародно визнаними принципами внутрішнього контролю, включно з відокремленням функцій та механізмами звітування та моніторингу. Україна може покладатися на свої звичайні національні системи управління бюджетом.
Для дотримання пункту 1 Статті 3 Угоди Україна повинна встановити зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації.
Закон регулює порядок проведення процедур закупівель, що забезпечує прозорість, недискримінацію учасників та ефективне використання коштів. Враховуючи це, вимоги статей 3 та 5 Рамкової Угоди не були окремо відображені, оскільки оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблялося відповідно до чинного законодавства в сфері публічних закупівель і розпорядження № 763-р жодним чином не вказують на застосування спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility.
Відповідно до пункту 11 статті 9 Рамкової Угоди, для дотримання пункту 1 Статті З цієї Угоди Україна повинна встановити зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. Також Україна забезпечує встановлення для всіх реципієнтів виділених коштів аналогічних зобов’язань будь-яким третім особам, залученим до виконання Плану.
Поряд з цим, розпорядження № 763-р не містить жодних зобов’язань для головних розпорядників коштів субвенції та всіх інших юридичних та фізичних осіб, залучених до реалізації передбачених субвенцією програм.
Вважаємо за необхідне зазначити, що даний об’єкт закупівлі внесено в систему DREAM, яка забезпечує прозорий та відкритий механізм ініціювання і фінансування проєктів, а також моніторинг їх виконання на всіх етапах: від реєстрації проєкту, розробки документації, закупівель, управління будівництвом і аудиту. DREAM є «єдиним вікном» для створення, фінансування, управління і контролю над проєктами. Згідно з відкритими даними з екосистеми DREAM по об´єкту «Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23» джерелом фінансування є субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реконструкцію приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа № 8 Дніпровської міської ради у місті Дніпро, буде створено безпечне, комфортне, сучасне приміщення харчоблоку та обладнання, відповідно до сучасних умов системи HACCP (ХАСП). Деталі доступні за посиланням: https://dream.gov.ua/ua/project/DREAM-UA-170424-DD14A399/profile?fromFilter%5Blocation%5D=UA12020010010037010&fromFilter%5Bprocurement%5D=yes
Замовником забезпечено дотримання принципів, закріплених у статті 5 Закону: відкритості, прозорості, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням. оголошенні про проведення спрощеної закупівлі встановлено критерії відбору, що гарантують належну якість виконання робіт, підтвердження досвіду виконавців та їх спроможності виконувати договірні зобов’язання. Крім того, після укладення договору здійснюється контроль за його виконанням відповідно до вимог законодавства та внутрішніх процедур Замовника.
З урахуванням вищенаведеного на момент проведення спрощеної закупівлі з урахуванням Особливостей щодо Закупівлі законодавство України, яким передбачалось фінансування закупівлі, жодним чином не вказувало на застосування спеціальних механізмів реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility для надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти і тому зазначення зобов’язань передбачених Рамковою Угодою в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі і в договорі про закупівлю є безпідставним.
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі виконання робіт, а саме: Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23, 45454000-4 — Реконструкція за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-14-013845-a), яку проведено ДЕПАРТАМЕНТОМ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
Чим керувався замовник під час застосування спрощеної закупівлі робіт щодо здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва. Надайте обґрунтування, підтверджуючі документи, пояснення щодо обрання спрощеної закупівлі, з посиланням на нормативно-правові підстави, з урахуванням інструменту Ukraine Facility.
Пояснення (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
p7s
sign.p7s
125574
Номер:2babea272f334c9bb43896f7dc35a907
Назва:Відповідь на звернення
Дата опублікування:12.03.2025 20:22
Автор:ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, просп. Д.Яворницького 75
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Відповідно до абзацу чотири пункту 5 частини 2 статті 4 Закону – «спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень».
Відповідно до пункту 11 Особливостей зазначено, що для здійснення закупівель робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до підпункту 2-1 пункту 1 статті 1 Закону визначено, що адміністратор електронної системи закупівель - юридична особа, визначена Уповноваженим органом відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель.
Згідно підпункту 7 пункту 1 статті 1 Закону - електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Також згідно листа № 3302-06/3810-03 від 07.02.2017 року від Міністерства економічного розвитку і торгівлі України в якому зазначено, що вимоги до функціонування системи, процедура проведення авторизації електронних майданчиків, умови підключення та випадки відключення електронних майданчиків від електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначаються Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків (далі – Порядок функціонування системи), який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166. Згідно з Порядком функціонування системи адміністратор системи (далі – адміністратор) – юридична особа, визначена Мінекономрозвитку (Уповноваженим органом) відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу. Наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016 № 473 (зі змінами) веб-порталом Уповноваженого органу у складі системи визначено інформаційно-телекомунікаційну систему “Prozorro” за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу - Державне підприємство “ПРОЗОРРО”. Таким чином, оскільки відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є ДП “ПРОЗОРРО”, щодо технічних питань, у тому числі пов’язаних з реалізацією в системі вимог законодавства у сфері публічних закупівель, користувачам системи необхідно звертатись до зазначеного підприємства, як адміністратора системи.
Вид даної закупівлі є – роботи, а очікувана вартість закупівлі становить 184 135,80 грн., що менше ніж 1,5 мільйона гривень, то відповідно Замовник згідно пункту 11 Особливостей мав можливість укласти прямий договір або використовуючи електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель здійснити закупівлю у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, визначеному згідно зі статтею 14 Закону, виключно в частині оголошення, подання пропозицій, звернення за роз’ясненням, звернення з вимогою про усунення порушень, надання відповідей, оцінки, розгляду, відхилення пропозицій, визначення переможця, відміни закупівлі (згідно Наказу ДП «ПРОЗОРРО» від 20.10.2022 р. № 25 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та зупинення дії наказу ДП “ПРОЗОРРО” від 19.03.2019 року № 10 (зі змінами)»).
Враховуючи зазначене Замовником було вирішено провести спрощену закупівлю відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) та Наказу ДП «ПРОЗОРРО» від 20.10.2022 р. № 25 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та зупинення дії наказу ДП “ПРОЗОРРО” від 19.03.2019 року № 10 (зі змінами)», оскільки є можливість прозорого проведення, неупередженого визначення переможця і можливий перегляд різних учасників, які подадуть свої пропозиції до оголошеної закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі технічного нагляду за будівельними роботами по об’єкту визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (файл додається). Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовуються на підставі Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903.
Керуючись ч.1 ст. 4 Закону визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 4 Закону, закупівля здійснюється відповідно до розміру бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Фінансування закупівлі «Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23» ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція (далі – Закупівля) здійснюється на умовах співфінансування: субвенція з державного бюджету та кошти місцевого бюджету.
Слід зазначити, що при наданні міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам головні розпорядники коштів державного бюджету не зазначають джерела доходів, за рахунок яких здійснюється перерахування таких коштів.
Таким чином закупівля проведена у відповідності із Законом з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі - Особливості), Наказом ДП «ПРОЗОРРО» від 20.10.2022 р. № 25 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в Особливостях та зупинення дії наказу ДП “ПРОЗОРРО” від 19.03.2019 року № 10 (зі змінами)» та Постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 р. № 120 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» (далі – Постанова № 120), розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» (далі - розпорядження № 763-р) та рішення міської ради від 25.09.2024 № 2/55 «Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2023 № 4/44 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2024 рік».
У вищезазначених нормативно-правових актах відсутні будь які посилання та умови щодо Ukraine Facility. Головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України (МОН), яке встановлює ключові вимоги до використання коштів субвенції. При цьому умови надання субвенції не мають інформації про походження виділених коштів і не вказують на необхідність виконання Рамкової угоди саме у цих конкретних випадках.
Кошти субвенції з державного бюджету, згідно Постановою № 120 були надані згідно кошторису на 2024 р від 26.09.2024 по КПКВК 0611242 на суму 28 409 700,00 грн. Код та назва програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (код та назва Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 0611242 «Виконання заходів щодо придбання обладнання, створення та модернізації (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам».
Кошти місцевого бюджету були надані згідно кошторису на 2024 від 26.09.2024 по КПКВК 0611241 на суму 25 219 564,00 грн.. Код та назва програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (код та назва Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 0611241 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти».
Про фінансування Закупівлі за інструментом Ukraine Facility та/або згідно Плану України у вищевказаних кошторисах не зазначено.
Тобто на момент оголошення закупівлі, кваліфікації, підписання договору, в жодному нормативному документі не зазначено, що кошти вищезазначених субвенцій надані Європейським Союзом та є коштами Ukraine Facility, і відповідно ці закупівлі необхідно оголошувати і проводити з урахуванням додаткової інформації.
Оскільки при наданні міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам головні розпорядники коштів державного бюджету не зазначають джерела доходів, за рахунок яких здійснюється перерахування таких коштів, відповідно, при отриманні міжбюджетних трансфертів в жодному документі не зазначалось про походження коштів як кошти Європейського Союзу та кошти Ukraine Facility.
Додатково зазначаємо, що відповідно ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
Департаментом гуманітарної політики було здійснено закупівлі з урахуванням чинного законодавства, і повідомлення про належність зазначених коштів до коштів Європейського Союзу та кошти Ukraine Facility було отримано лише у січні листом МОН № 1/120-25 від 03.01.2025.
Отже, зазначаємо, що притягнення до відповідальності за недотримання умов про які Замовник не був жодним чином повідомлений, а також про необхідність виконання яких не встановлено у жодному нормативно-правовому акті є нікчемним, та незаконним.
Разом з тим, зазначаємо, наступне.
Відповідно до статті 7 Рамкової Угоди між Україною та Європейським Союзом, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» (надалі Угода) зазначено, що Україна повинна забезпечити ефективну та дієву систему контролю згідно з міжнародно визнаними принципами внутрішнього контролю, включно з відокремленням функцій та механізмами звітування та моніторингу. Україна може покладатися на свої звичайні національні системи управління бюджетом.
Для дотримання пункту 1 Статті 3 Угоди Україна повинна встановити зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації.
Закон регулює порядок проведення процедур закупівель, що забезпечує прозорість, недискримінацію учасників та ефективне використання коштів. Враховуючи це, вимоги статей 3 та 5 Рамкової Угоди не були окремо відображені, оскільки оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблялося відповідно до чинного законодавства в сфері публічних закупівель і розпорядження № 763-р жодним чином не вказують на застосування спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility.
Відповідно до пункту 11 статті 9 Рамкової Угоди, для дотримання пункту 1 Статті З цієї Угоди Україна повинна встановити зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. Також Україна забезпечує встановлення для всіх реципієнтів виділених коштів аналогічних зобов’язань будь-яким третім особам, залученим до виконання Плану.
Поряд з цим, розпорядження № 763-р не містить жодних зобов’язань для головних розпорядників коштів субвенції та всіх інших юридичних та фізичних осіб, залучених до реалізації передбачених субвенцією програм.
Вважаємо за необхідне зазначити, що даний об’єкт закупівлі внесено в систему DREAM, яка забезпечує прозорий та відкритий механізм ініціювання і фінансування проєктів, а також моніторинг їх виконання на всіх етапах: від реєстрації проєкту, розробки документації, закупівель, управління будівництвом і аудиту. DREAM є «єдиним вікном» для створення, фінансування, управління і контролю над проєктами. Згідно з відкритими даними з екосистеми DREAM по об´єкту «Здійснення технічного нагляду по об’єкту будівництва: Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 8» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Прапорна, буд. 23» джерелом фінансування є субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реконструкцію приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа № 8 Дніпровської міської ради у місті Дніпро, буде створено безпечне, комфортне, сучасне приміщення харчоблоку та обладнання, відповідно до сучасних умов системи HACCP (ХАСП). Деталі доступні за посиланням: https://dream.gov.ua/ua/project/DREAM-UA-170424-DD14A399/profile?fromFilter%5Blocation%5D=UA12020010010037010&fromFilter%5Bprocurement%5D=yes
Замовником забезпечено дотримання принципів, закріплених у статті 5 Закону: відкритості, прозорості, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі встановлено критерії відбору, що гарантують належну якість виконання робіт, підтвердження досвіду виконавців та їх спроможності виконувати договірні зобов’язання. Крім того, після укладення договору здійснюється контроль за його виконанням відповідно до вимог законодавства та внутрішніх процедур Замовника.
З урахуванням вищенаведеного на момент проведення спрощеної закупівлі з урахуванням Особливостей щодо Закупівлі законодавство України, яким передбачалось фінансування закупівлі, жодним чином не вказувало на застосування спеціальних механізмів реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility для надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти і тому зазначення зобов’язань передбачених Рамковою Угодою в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі і в договорі про закупівлю є безпідставним.