• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт будівлі по вул. Зоологічної, 3 з метою розміщення Центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю Шевченківського району м. Києва за кодом ДК 021:2015-45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація

Місцезнаходження Замовника:03680,м.Київ,вул.Зоологічна,3,код ЄДРПОУ 45276927,Категорія Замовника:1 категорія,орган державної влади,визначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону Украни "про публічні закупівлі".Мова(мови),якою (якими)повинні готуватися тендерні пропозиції :українська мова.Обсяг виконання робіт зазначено в техїнічному завданні Додаток 2 до ТД

Завершена

36 906 374.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 184 531.87 UAH
Номер: 10f3c2193e354b2c97f1525011e883ac
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-18-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.12.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 18.12.2024 17:02 - 09.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 18.12.2024 № 336 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 29 листопада 2024 року № 361-к «Про відпустку Басалаєвої А.В.» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 16 UA-2024-10-14-006903-a 14.10.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, t.m.solomenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пунктів 3, 28 Особливостей, частини третього статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення норм пункту 84 Загальних умов та пунктів 3 та 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання відповідей на вимоги про усунення порушень, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «БТК «Лідер» та ТОВ «Європерспектива», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на приведення умов договору у відповідність до вимог пункту 84 Загальних умов та пунктів 3 та 17 Особливостей, недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими вони допущені та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), своєчасності надання відповідей на вимоги про усунення порушень розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю Шевченківського району міста Києва (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів від 14.10.2024, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.10.2024 № 2, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгівельна компанія «Лідер» (далі – ТОВ «БТК «Лідер»), товариства з обмеженою відповідальністю «Європерспектива» (далі – ТОВ «Європерспектива»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей ТОВ «БТК «Лідер» до 17.39 – 07.11.2024, ТОВ «Європерспектива» до 15.29 – 20.11.2024, протокольні рішення уповноваженої особи замовника від 04.11.2024 № 12, від 19.11.2024 № 15, від 20.11.2024 № 18, договір на закупівлю робіт від 27.11.2024 № Н-10 на суму 36 738 029,59 грн, пояснення та документи надані Замовником 25.12.2024 та 02.01.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби від 24.12.2024 та 30.12.2024. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами моніторингу встановлено, що пунктом 4 додатку 2 до тендерної документації установлено «Учасник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проєктно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку. Гарантійний строк становить п’ять років від дня прийняття об'єкта замовником». Крім того, пунктом 6.3.11. проєкту договору про закупівлю, який поданий додатком 4 до тендерної документації, визначено, що підрядник зобов’язаний гарантувати якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, та можливість їх експлуатації протягом терміну – 5 років, з дати підписання акту прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію, затвердженого в установленому порядку. Учасник закупівлі ТОВ «Європерспектива» в складі тендерної пропозиції завантажив проект договору в якому гарантійні зобов’язання визначені на основі додатку 4 до тендерної документації. Положення пункту 6.3.11. проєкту договору без змін в остаточній редакції були включені в укладений між сторонами Договір. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі – капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзацу другого та третього пункту 103 Загальних умов: - гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). - гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації). Відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки. Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років. Таким чином положення пункту 6.3.11. проекту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації, та Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Загальних умов та статті 884 ЦКУ. Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Окрім, цього Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «Європерспектива» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. На запит Держаудитслужби Замовником 02.01.2025 через електронну систему закупівель надано пояснення, в якому, зокрема, зазначено «Вимоги пункту 4 додатку 2 до тендерної документації та пункту 6.3.11. договору про закупівлю від 27.11.2024 № 10 (далі – Договір). обумовлені проведенням неповного обсягу робіт за проектом, а лише їх частини (підготовчі роботи / чорнові роботи), проведення яких не дає ЗАМОВНИКУ повноцінної експлуатації об'єкта, яке визначене відповідним фінансуванням. Тому даний гарантійний термін в цілому відповідає вимогам пункту 103 (Загальних умов) постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови), в частині установлення якості закінчених робіт протягом гарантійного строку.». Однак, пояснення не спростовує факт установленого порушення. За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Відповідно до пункту 17 Загальних умов строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Під час моніторингу встановлено, що Замовник уклав договір на закупівлю робіт від 27.11.2024 № Н-10 (далі – Договір), відповідно до умов пункту 11.1 розділу XI якого Договір набирає чинності з дня його підписання та діє до 31.12.2025. Відповідно пункту 84 Загальних умов план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об'єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо. Пунктом 4.6. Договору визначено, що фінансування робіт проводиться на підставі складеного та узгодженого сторонами плану фінансування в межах запланованих коштів на поточний період (додаток № 2). При цьому, у додатку 2 до Договору «План фінансування» не зазначено фінансування на поточний рік - за місяцями з визначенням напрямів фінансування (видами витрат). Таким чином, Замовником укладено Договір з порушенням норм встановлених пунктом 84 Загальних умов, відповідно чим порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону. На запит Держаудитслужби Замовником 02.01.2025 через електронну систему закупівель надано пояснення, в якому, зокрема, зазначено «…Наявний документ та можливе некоректне його складання, що в цілому відповідає вимогам пунктів 83 та 84 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668». Однак, пояснення не спростовує факт установленого порушення, позаяк відповідно до додатку 2 до Договору «План фінансування робіт» передбачено фінансування на суму 36 738 029,59 грн, в тому числі на 2024 рік – 22 641 412,59 грн, на 2025 рік – 14 096 617,00 грн, проте, за місяцями не визначено напрямів фінансування (за видами витрат).
Період усунення порушень: 10.01.2025 15:05 - 25.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.01.2025 15:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту: 17.01.2025 13:37

Запити/Пояснення