• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ГБН Г.1-218-182:2011, ДК 021:2015 (45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О140203 Буськ – Вузлове на ділянці км 25+100 – км 28+500 Радехівського району Львівської області

ГБН Г.1-218-182:2011, ДК 021:2015 (45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О140203 Буськ – Вузлове на ділянці км 25+100 – км 28+500 Радехівського району Львівської області

Завершена

12 673 979.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 63 369.90 UAH
Номер: c695429f293c4c8d87aee09a373a20ca
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-09-04-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.09.2019 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 04.09.2019 15:47 - 26.09.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.09.2019 №143 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.09.2019 № 143 Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2018-05-04-001616-b 04.05.2018. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України №922. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 709-25-01, shira81@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 3 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. Крім цього установлено, що Замовник у тендерній документації визначив підстави на відхилення тендерної пропозиції учасника, які не передбачені Законом. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення норми пункту 1 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення норми абзацу 8 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Львівській області (далі – Замовник) на 2018 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 04.05.2018 (протокол № 192); протокол розгляду тендерних тендерних пропозицій від 23.07.2018 № 542; тендерні пропозиції «DROG-BUD» Sp.z o.o.» в особі ТзОВ «ДРОГ-БУД» (далі - ТзОВ «ДРОГ-БУД») та ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл»; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол засідання тендерного комітету від 03.08.2018 № 597; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду від 16.08.2018 № 115-08/18; пояснення Замовника від 16.09.2019 (№ 04-4602/11-03). Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником в тендерній документації не визначено вимогу щодо надання учасником-переможцем документального підтвердження інформації (витяг або довідка з Єдиного державного реєстру) про не внесення відомостей щодо переможця як юридичної особи до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, за відсутності вказаної інформації у період проведення торгів у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З врахуванням не встановлення вказаної вимоги у тендерній документації, учасниками у складі тендерних пропозицій витягу або довідки з відповідного Єдиного державного реєстру на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пункті 2 частини 1 статті 17 Закону не надано. На порушення пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації Замовником не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону (у Додатку № 2 до тендерної документації) та не зазначено про спосіб подання учасниками такої інформації. Також встановлено, що Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання переможцем торгів документального підтвердження інформації на виконання вимог пункту 4 частини 1 статті 17 Закону, а саме «Гарантійний лист за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника-переможця, в якому переможець гарантує, що протягом останніх трьох років він не був притягнений до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів)», чим порушено норми частини 3 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. Крім цього, пункт 3 розділу «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації містить вимогу про те, що учасник, тендерна пропозиція якого за результатом оцінки (аукціону) визначена найбільш економічно вигідною, протягом двох робочих днів після проведення електронного аукціону/відхилення попередньої найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, обов’язково надає Замовнику Договірну ціну з усіма розрахунками, які є її складовими, що відображатиме повну вартість послуг згідно предмету закупівлі, приведену у відповідність до суми пропозиції, яка склалась за результатами проведеного аукціону та яка сформована згідно з умовами та вимогами Додатку № 8 до тендерної документації. При цьому, Замовником визначено, що ним відхиляється тендерна пропозиція учасника, як така, що не відповідає умовам тендерної документації, у разі, зокрема, ненадання учасником у строки, передбачені тендерною документацією, Договірної ціни з усіма розрахунками, які є її складовими, що відображатиме повну вартість послуг за предметом закупівлі; невідповідність Договірної ціни учасника вимогам Додатку № 8 тендерної документації; не приведення учасником Договірної ціни за предметом закупівлі до суми пропозиції, яка склалась за результатами проведеного аукціону. Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до частини другої статті 21 та частини другої статті 22 Закону зазначається в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та тендерній документації. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів. Підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця торгів визначені пунктом 2 частини 1 статті 30 Закону, а саме: відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та ненадання документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону. Отже, ненадання документів переможцем торгів після визначеного кінцевого строку подання тендерних пропозицій, розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції, не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця. Пунктом 1.2.2 Додатку № 1 тендерної документакції передбачено, що при залученні учасником, для надання послуг за предметом закупівлі, орендованого асфальтобетонного заводу, такий учасник в складі тендерної пропозиції надає: довідку згідно форми, що встановлена Таблицею № 2 (п. 1.2); копію чинного договору оренди, тощо; оригінал листа-підтвердження від власника асфальтобетонного заводу щодо не заперечення використання його заводу для надання послуг учасником за предметом закупівлі; копію атестату виробництва, що виданий компетентним органом та дійсний на дату його подання. На виконання зазначеного, учасником торгів ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» надано оригінал листа-підтвердження від 05.06.2018 № 28/23 від власника асфальтобетонного заводу Представництва «Онур Тааххут Ташимаджилик Іншаат Тіджарет Ве Санаї Анонім Ширкеті» про можливість постачання асфальтобетонних сумішей, інформацію від 05.06.2018 № 91/5/т про те, що ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» планує закупляти всі типи асфальтобетонних сумішей у виробника - Представництво «Онур Тааххут Ташимаджилик Іншаат Тіджарет Ве Санаї Анонім Ширкеті», лист Представництва «Онур Тааххут Ташимаджилик Іншаат Тіджарет Ве Санаї Анонім Ширкеті» від 01.06.2018 № 85/8 щодо потужностей виробництва асфальтобенних сумішей та аьестати виробництва. Також, на виконання п. 1.2.2 Додатку № 1 тендерної документакції ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» надано договір поставки від 15.12.2016 № 15/12-1, укладений з Представництвом «Онур Тааххут Ташимаджилик Іншаат Тіджарет Ве Санаї Анонім Ширкеті», п. 1.1 якого передбачено передача у власність ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» будівельних матеріалів (надалі іменується «продукція») в асортименті, що визначений додатково в Специфікації. Водночас, у складі тендерної пропозиції ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» відсутня Специфікація до договору поставки від 15.12.2016 № 15/12-1 чи будь-який інший документ щодо найменування, виду (асортименту) продукції, що постачається за договором. Також, п. 7.2 договору поставки від 15.12.2016 № 15/12-1 передбачено, що строк дії договору набирає чинності з моменту його підписання сторонами та закінчується 31.12.2017, термін дії продовжується на наступний 1 рік і так кожен рік, якщо жодна сторона не повідомить про інше протилежну сторону. Водночас, у складі тендерної пропозиції ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» відсутнє підтвердження дії договору поставки від 15.12.2016 № 15/12-1, у зв’язку з чим неможливо визначити його чинність на момент подання тендерної пропозиції. Таким чином, ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» не підтверджено кваліфікаційну вимогу щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, зокрема не надано підтвердження наявності договору поставки асфальтобетонних сумішей Отже, на порушення пункту 1 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», яка не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, та допустив вказаного учасника до аукціону. Враховуючи наявність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», відповідно до вимог частини 1 статті 31 Закону торги підлягали відміні. За результатами проведених торгів Замовником укладено з переможцем торгів - ТзОВ «ДРОГ-БУД» договір від 16.08.2018 № 115-08/18 (далі – договір № 115-08/18) вартістю 11 790 000,00 грн, що оприлюднений в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 11.1 Договору 115-08/18, вказаний договір набирає чинності з дати підписання його сторонами і діє до 31.12.2018, а в частині взаєморозрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов’язань. Згідно з п. 13.1 Договору № 115-08/18 всі додатки до Договору є його невід’ємною частиною. Водночас, Замовником не оприлюднено заповнений Додаток № 4 Графік надання послуг, а завантажено лише форму Графіку надання послуг, без підписів та печаток зі сторони Замовника та Підрядника, тобто належним чином оформлений Додаток № 4 до договору № 115-08/18, що є його невід’ємною частиною, відсутній. На запит від 11.09.2019, наданий органом державного фінансового контролю відповідно до частини 5 статті 7¹ Закону через електронну систему закупівель Замовником оприлюднено пояснення від 16.09.2019 (№04-4602/11-03), відповідно до якого до станом на 11.09.2019 Договір № 115-08/18 не виконувався та жодні кошти по ньому не були сплачені, додаткові угоди не укладались, а також у зв’язку з відсутністю фінансування за даним предметом закупівлі, завантажено лише форму Графіку надання послуг. Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, вказаною частиною статті 10 Закону встановлено імперативну норму, згідно з якою договір про закупівлю оприлюднюється протягом двох днів з дня його укладення. З огляду на те, що Додаток № 4 до Договору № 115-08/18 є його невід’ємною частиною, Замовником порушено норму абзацу 8 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 24.09.2019 12:37 - 09.10.2019 00:00
Дата публікації висновку: 24.09.2019 12:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про причини не можливості усунення порушень
Дата публікації звіту: 27.09.2019 11:11

Рішення про призначення перевірки

Запити/Пояснення