• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт частини приміщень нежитлової будівлі виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради за адресою: 50071, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Саксаганський район, вулиця Володимира Великого, буд. 34б

Завершена

4 749 014.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 745.07 UAH
Номер: a476ad1b9bf84950922eb4ad7a6ce8d2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-06-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.11.2024 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 12.11.2024 14:13 - 04.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 11.11.2024 № 160 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами та доручення Держаудитслужби від 24.10.2024 №003100-18/13263-2024, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 11.11.2024 № 160 Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 9 UA-2024-10-10-002841-a 10.10.2024 Виконавчий комітет Саксаганської районної у місті ради Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 288-26-99, yukov0912@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання відповідності укладеного договору вимогам законодавства встановлено порушення вимог пунктів 83, 84 Постанови № 668, та відповідно недотримання вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону № 922-VIII. За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ФОП "БІЛОПОЛЕНКО АНТОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ" встановлено порушення вимоги пункту 5.17. Настанови № 281. За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови №710, своєчасності укладання договору про закупівлю- порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов договору від 07.11.2024 № 129 у відповідність до вимог статті 884 ЦКУ та абзаців другого і третього пункту 103 Постанови №668, приведення умов договору від 07.11.2024 № 129 у відповідність до вимог пунктів 83, 84 Постанови № 668, зменшення ціни договору від 07.11.2024 № 129 на суму включених до договірної ціни адміністративних витрат будiвельної організації шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922-VIII) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону № 922-VIII із урахуванням Особливостей, надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ID: UA-P-2024-10-10-001452-a на 2024 рік Виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради (далі Замовник), тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 17.10.2024 № 140 зі змінами (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника торгів ФОП "БІЛОПОЛЕНКО АНТОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ", протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 25.10.2024 № 142, повідомлення про намір укласти договір від 25.10.2024, договір від 07.11.2024 № 129, пояснення замовника надані 15.11.2024 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби. Моніторингом встановлено, що відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Проєктом договору у пункті 9.1 визначено, що загальний гарантійний строк становить 5 років від дня прийняття робіт Замовником. Гарантійний строк на використані при виконанні робіт матеріали, вироби та конструкції встановлюється у відповідності до технічної документації виробника (пункт 9.2.). Початком гарантiйних строкiв вважається день остаточного прийняття Замовником виконаних робіт, що підтверджується у порядку, передбаченому цим Договором (пункт 9.3.). Водночас, пунктом 4.4.13 Проєкту договору визначено: «виконувати належним чином iншi зобов’язання, передбаченi цим Договором, Цивiльним i Господарським кодексами України, iншими актами законодавства». У свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Постанови № 688, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років. Таким чином визначення у пункті 9.1 розділу 9 Проєкту договору, є невід’ємною частиною тендерної документації Замовника та Договору від 07.11.2024 № 129, що суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Окрім, цього Договір між Замовником та переможцем закупівлі ФОП "БІЛОПОЛЕНКО АНТОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ" був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону № 922-VIII в частині невідповідності нормам ЦКУ. Окрім цього, відповідно до частини першої статті 41 Закону № 922-VIII договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Частиною 3 статті 875 ЦКУ визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом. Відповідно до норм п. 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45 (далі Порядок №45), та розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» будівництво включає нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів будівництва. Згідно п. 1 Порядку від 16.05.2011 №45, п. 1.2 розділу І Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі Настанова №281), об’єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ № 668 від 01.08.2005 (із змінами) (далі Постанова № 668), визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. За нормою пункту 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Проте, за результатами моніторингу установлено, що в проєкті договору, який є Додатком 2 до тендерної документації та в укладеному договорі від 07.11.2024 № 129 відсутній план фінансування робіт, який має бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пунктів 83, 84 Постанови № 668. Отже, не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону № 922-VIII. Також моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника закупівлі ФОП "БІЛОПОЛЕНКО АНТОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ" завантажено Договірну ціну, в якій у Розрахунок № 10 включено кошти на покриття адмiнiстративних витрат будiвельної органiзацiї у сумі 44 421,40 гривень. Відповідно до пункту 1.2. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова №281) термін «адміністративні витрати» вживається у наступному значенні – загальногосподарські витрати, пов’язані з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, які не включаються до собівартості будівельних робіт. Пунктом 5.17. Настанови визначено, що адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови №281. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). При цьому, моніторингом установлено, що відповідно до реєстраційних документів учасника закупівлі ФОП "БІЛОПОЛЕНКО АНТОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ" не має будівельної організації та відповідно документів, які містяться у складі наданої ним тендерної пропозиції, не має апарату управління. З огляду на зазначене, ФОП "БІЛОПОЛЕНКО АНТОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ" не має підстав для нарахування у договірній ціні адміністративних витрат будівельної організації. Отже, всупереч вимоги пункту 5.17. Настанови № 281 включення в договірну ціну адміністративних витрат будiвельної органiзацiї в розмірі 44 421,00 гривень учасником закупівлі ФОП "БІЛОПОЛЕНКО АНТОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ" завищено вартість тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам Додатку № 3 до тендерної документації Замовника «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація», зокрема в частині: «Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281(пункт 8)».
Період усунення порушень: 25.11.2024 16:59 - 10.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.11.2024 16:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання зобов’язань Східниого офісу Держаудитслужби щодо усунення виявлених порушень, а саме : приведення умов договору від 07.11.2024 № 129 у відповідність до вимог статті 884 ЦКУ та абзаців другого і третього пункту 103 Постанови №668, приведення умов договору від 07.11.2024 № 129 у відповідність до вимог пунктів 83, 84 Постанови № 668, зменшення ціни договору від 07.11.2024 № 129 на суму включених до договірної ціни адміністративних витрат будiвельної організації шляхом укладання відповідної додаткової угоди виконкомом Саксаганської районної у місті ради з ФОП Білополенко Антон Олександрович укладено Додаткову угоду № 1 від 29.11.2024 до Договору № 129 від 07.11.2024 на зменьшення суми договору та преведення умов договору до вимог статті 884 ЦКУ та абзаців другого і третього пункту 103 Постанови №668, приведення умов договору від 07.11.2024 № 129 у відповідність до вимог пунктів 83, 84 Постанови № 668. Додаткова угода № 1 від 29.11.2024 до Договору № 129 від 07.11.2024 додається
Дата публікації звіту: 29.11.2024 16:11

Запити/Пояснення