• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання метолопластикових вікон та дверей

Торги відмінено

778 265.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 891.32 UAH
Номер: 0af3dc99ac4a4171b18432bcc956d05e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-21-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.10.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 21.10.2024 11:00 - 11.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 21.10.2024 №69-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 21.10.2024 №69-з Перелік процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2024-10-04-010980-a 04.10.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, baranvov@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 5, 14, 17 частини другої статті 22 Закону, абзаців першого, десятого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Коритнік Д.В. встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44, абзацу першого пункту 43. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом скасування рішення про визначення переможця та відміни торгів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 01 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Вигодська міська багатопрофільна лікарня» Вигодської селищної ради Івано-Франківської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 04.10.2024 б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Коритнік Дмитро Володимирович (далі – ФОП Коритнік Д.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.10.2024 №123, повідомлення про намір укласти договір від 17.10.2024 року, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 25.10.2024 року та від 30.10.2024 року. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей в ТД Замовника не зазначено такі відомості, як електронна адреса посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. На порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей в ТД Замовника не зазначено такі відомості, як кінцевий строк подання тендерних пропозицій. В підпункті 4.3 розділу 1 ТД Замовник зазначив, що: «Місце поставки товарів: згідно Додатку 2 до тендерної документації». Однак, в Додатку 2 до ТД інформація про місце поставки товарів відсутня. Отже, на порушення вимог пункту 5 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей в ТД Замовника не зазначено такі відомості, як місце поставки товару. На порушення вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей ТД Замовника не містить переліки документів та/або інформації, які подаються учасником та переможцем процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та оформляються як окремі додатки до тендерної документації. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Коритнік Д.В. встановлено наступне. У пункті 1 розділу 3 ТД Замовник зазначив, що: «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: 1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; 2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП); 3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.» Учасником ФОП Коритнік Д.В. в складі тендерної пропозиції надано файл «sign.p7s» (накладено електронний підпис на тендерну пропозицію). Однак, за результатами перевірки електронного підпису (файл «sign.p7s») учасника ФОП Коритнік Д.В. на веб-порталі Центрального засвідчувального органу (далі – ЦЗО) (https://czo.gov.ua/verify) було встановлено наступне: Підписувачі Підписувач Коритнік Дмитро Володимирович П.І.Б. Коритнік Дмитро Володимирович Країна Україна РНОКПП 3022221056 Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для даних від Надавача) 17:57:46 13.10.2024 Сертифікат виданий КНЕДП ДПС Серійний номер 3FAA9288358EC0030400000009992A001EE6B100 Тип носія особистого ключа Незахищений Алгоритм підпису ДСТУ 4145 Тип підпису Удосконалений Тип контейнера Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped) Формат підпису Базовий (CAdES-BES) Сертифікат Кваліфікований Враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ФОП Коритнік Д.В. не містить накладений саме кваліфікований електронний підпис, оскільки, за результатами перевірки електронного підпису (файл «sign.p7s») на веб-порталі ЦЗО, з’являється інформація, що тип носія – незахищений, а тип підпису – удосконалений. Тоді як, за результатами перевірки кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на веб-порталі ЦЗО, повинна з’являтись інформація, що тип носія – захищений, а тип підпису – кваліфікований. Отже, тендерна пропозиція ФОП Коритнік Д.В. не відповідає вимогам, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Слід зазначити, що Замовник самостійно встановив в ТД вищевказану вимогу. Таким чином, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Коритнік Д.В. як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 29.10.2024 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику. Замовником 30.10.2024 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП Коритнік Д.В. Зокрема, у відповіді на запит Замовник зазначив, що: «24 травня 2022 року Кабінет Міністрів України (далі – КМУ) прийняв Постанову № 617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» (далі – Постанова № 617), якою обов'язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців із дня його припинення. Орган оскарження допуску чи відхилення пропозицій учасників є АМКУ в відповідності до ст. 18 ЗУ Про публічні закупівлі. І узагальнена практика органу оскарження показує що відхиляти по даним причинам ми не можемо під час дії Постанови 617. Рішення АМКУ https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel. Крім того орган контролю під час моніторингу не перевірив вимоги до постачальника в наші тендерні документації: в Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, 1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Опис формальних помилок: є абзац: "Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису." При перевірці електронного підпису накладеного учасником бачимо що його сертифікат є кваліфікований! Відповідно причин для відхилення і порушення немає.» При цьому слід зазначити, що Постанова Кабінету Міністрів України від 24.05.2022 №617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» втратила чинність від 01.02.2024 на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 26.01.2024 №88 «Про внесення змін до пункту 6 Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України». Водночас, пунктом 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ФОП Коритнік Д.В., тим самим не надав можливість учаснику усунути таку невідповідність. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 01.11.2024 12:03 - 16.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 01.11.2024 12:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Закупівлю скасовано на вимогу органу контролю.
Дата публікації звіту: 06.11.2024 11:26

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Усунуто шляхом відміни торгів
Дата публікації: 11.11.2024 10:31

Запити/Пояснення