• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 2

Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування автотранспортних засобів

Завершена

150 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 0b1b3a0423124e8996e97aa62b1e284a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-12-000077
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.11.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 12.11.2024 12:49 - 04.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 12.11.2024 № 78-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг із переліку процедур закупівель / закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-10-02-004850-a, 02.10.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-16-14, tkachenko.monitoring@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення абзацу тридцять п’ятого пункту 13 Особливостей. Аналізом питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу культури, молоді та спорту Паланської сільської ради (далі – Замовник); про закупівлю послуг від 26.09.2024 № 11-30 (далі – Договір); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення та документи Замовника, отримані 15.11.2024 та 20.11.2024 через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі –послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Згідно з пунктом 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Пунктом 13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі наявності передбачених Особливостями підстав. Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено, що на порушення абзацу тридцять п’ятого пункту 13 Особливостей обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту Особливостей не оприлюднене в електронній системі закупівель разом із Договором з додатками та із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Аналізом питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено, що послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання очікуваною вартістю понад 100 тис гривень придбаваються без застосування відкритих торгів. Згідно з поясненнями Замовника, отриманими 15.11.2024, Договір укладено відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, зокрема, 10.09.2024 відмінено відкриті торги з особливостями UA-2024-09-02-004366-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Аналізом інформації, наявної в електронній системі закупівель (https://prozorro.gov.ua), встановлено, що проект договору у відкритих торгах з особливостями UA-2024-09-02-004366-a відрізняється від укладеного Договору. Зокрема, у розділі 7 «Відповідальність сторін» проекту договору (додаток 4 до тендерної документації) містилася інформація про застосування штрафних санкцій у разі порушення строків та умов виконання сторонами зобов’язань, розмір штрафних санкцій та порядок застосування, тоді як у розділі 7 «Відповідальність сторін» Договору така інформація відсутня. Крім того, у додатках 3, 4, 6 до тендерної документації до відкритих торгів з особливостями UA-2024-09-02-004366-a Замовник визначив вартість такої складової цієї послуги як вартість запасних частин та витратних матеріалів у розмірі 100 000,00 грн, тоді як Договір уклав з калькуляцією цієї складової на суму 83 333,33 гривень. Отже, Замовник не врахував Особливості та без наявності підстав, визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, уклав Договір на придбання послуг, вартість яких перевищує 100 тис гривень, без використання електронної системи закупівель. Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями. На порушення пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 та підпункту 6 пункту 16 Особливостей Замовник уклав договір, який передбачає придбання та оплату послуг до/без проведення відкритих торгів. Відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей такий договір є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень: 22.11.2024 14:30 - 07.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 22.11.2024 14:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання рішення моніторингу закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів», інформацію про яке опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-M-2024-11-12-000077 повідомляємо, що заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом розірвання договору з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», проведені: Додаткова угода на зменшення суми та розірвання договору - підписана та завантажена, в електронну систему закупівель
Дата публікації звіту: 28.11.2024 14:23

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: договір розірвано
Дата публікації: 28.11.2024 16:42

Запити/Пояснення