• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Ноутбуки

Завершена

401 850.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 018.50 UAH
Номер: 2e8dae9ee6954cdb9c391329c1d472e3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-13-000081
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.01.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 13.01.2025 17:43 - 04.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 13.01.2025 №2-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 13.01.2025 №2-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 7.UA-2024-10-01-012243-a 01.10.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, pompazakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону з урахуванням вимог Особливостей № 1275 установлено порушення вимог частин 13, 15, 17 статті 14 Закону, підпункту 8 пункту 3 Постанови № 1275 та пункту 8 Особливостей № 1275. За результатами аналізу питання щодо відповідності умов Договору умовам пропозиції переможця ФОП «Чікільов Анатолій Максимович» установлено порушення вимог частини 4 статті 41 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відображення закупівлі у річному плані, розгляду пропозицій ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» та ТОВ «АСАНАРА», своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275, розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, документацію для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель (далі – Оголошення), затверджену протоколом уповноваженої особи військової частини А7048 (далі – Замовник) від 01.10. 2024 № 129, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій, пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПОРТАЛ АРЕНА» (далі – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»), пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АСАНАРА» (далі - ТОВ «АСАНАРА») та пропозицію фізичної особи підприємця «Чікільов Анатолій Максимович» (далі – ФОП «Чікільов Анатолій Максимович»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.10.2024 № 143, № 144, лист-відмову ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» від 11.10.2024 № 229.1, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.10.2024 № 157, лист-відмову ТОВ «АСАНАРА» від 18.10.2024 № 12, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.10.2024 № 160, повідомлення про намір укласти договір, договір від 04.11.2024 № 202 (далі – Договір), звіт про результати проведення спрощеної закупівлі від 04.11.2024 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 20.01.2025 та 24.01.2025 через електронну систему закупівель. Відповідно до норм частини 1 статті 30 Закону України від 17.07.2020 № 808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон № 808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості № 1275). За нормою пункту 8 Особливостей № 1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель у способи, визначені даним пунктом, зокрема у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом з урахуванням положень, визначених Особливостями № 1275. Відповідно до норми пункту 2 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю. Слід зазначити, що аналогічна вимога встановлена у частині 4 статті 25 Закону № 808-IX. Також, частиною 3 статті 14 Закону визначено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 Закону, може зазначатися інша інформація. Так, частиною 13 статті 14 Закону, підпунктом 8 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 року № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі – Постанова № 1275) та пунктом 8 Особливостей № 1275 встановлений виключний перелік підстав, у разі наявності яких замовник відхиляє пропозицію при проведенні спрощених та оборонних закупівель. Поряд з цим, у частині 17 статті 14 Закону встановлений виключний перелік підстав, у разі наявності яких замовник відміняє спрощену закупівлю. За результатами моніторингу установлено, що Замовником закупівлю ноутбуків проведено у порядку спрощеної закупівлі із оприлюдненням в електронній системі закупівель Оголошення та проєкту договору. Водночас, у пунктах 11 та 12 Оголошення Замовником визначені підстави для відхилення пропозиції учасника та відміни спрощеної закупівлі, які не передбачені частинами 13 та 17 статті 14 Закону, підпунктом 8 пункту 3 Постанови № 1275 та пунктом 8 Особливостей № 1275. На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) щодо вказаного, Замовник зазначив, що «Включення додаткової підстави для відхилення учасника не мало на меті дискримінувати учасників чи зменшувати конкуренцію. В закупівлі забезпечені рівні умови для всіх учасників. Обрання переможця відбувалося згідно Закону, пункти 12 та 13 Оголошення не застосовувались». З огляду на вищевказане, Замовником в Оголошенні встановлені підстави для відхилення пропозиції учасника та відміни спрощеної закупівлі з недотриманням вимог частин 13 та 17 статті 14 Закону, підпункту 8 пункту 3 Постанови № 1275 та пункту 8 Особливостей № 1275. Поряд з цим, у пункті 13 Оголошення визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, не пізніше 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, що не відповідає вимогам частини 15 статті 14 Закону, якими передбачено, що замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів. Крім того, моніторингом установлено що умови Договору відрізняються від змісту пропозиції переможця спрощеної закупівлі ФОП «Чікільов Анатолій Максимович». Так, Замовником в Оголошенні та в проєкті договору (файл «Договір Прозорро.doc») визначено строк постачання товару - до 25.10.2024. На виконання вимог Оголошення, учасник ФОП «Чікільов Анатолій Максимович» у складі пропозиції надав цінову пропозицію від 07.10.2024 № 1 (файл «цінова пропозиція.pdf») та гарантійний лист від 07.10.2024 № 4 (файл «Технічна документація.pdf»), в яких підтверджує свою згоду з усіма умовами проєкту договору та можливість поставки товару згідно з зазначеними вимогами. Однак, в укладеному Договорі строк постачання товару становить до 20.11.2024. На запит Управління щодо встановленої невідповідності Замовник пояснив: «Закупівля була оголошена 01.10.2024, аукціон відбувся 09.10.2024, а далі був довгий процес вибору переможця закупівлі у зв’язку з відмовою від укладання договору двох переможців аукціону, про що є листи – відмови від учасників 22.10.2024 було визначено переможця ФОП «Чікільов Анатолій Максимович», але у зв’язку з тимчасовою відсутністю підписантів з нашого боку, договір було укладено 04.11.2024 і досягнуто компромісу з постачальником, щодо визначення нових термінів поставки товару, а саме до 20.11.2024». Частиною 4 статті 41 Закону передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Виходячи із вищевикладеного Замовник на порушення вимог частини 4 статті 41 Закону уклав із ФОП «Чікільов Анатолій Максимович» Договір, умови якого відрізняються від змісту пропозиції спрощеної закупівлі. Відповідно до частини 1 статті 43 Закону договір є нікчемним у разі укладання його з порушенням вимоги частини 4 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 04.02.2025 12:07 - 19.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 04.02.2025 12:07

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами аудиторської перевірки зауваження враховані в подальшій роботі. На відповідального виконавця накладено дисциплінарне стягнення.
Дата публікації звіту: 06.02.2025 11:41

Запити/Пояснення