• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт сховища, Дрогобицький район, Львівської області

Закупівля проводиться в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, виходячи з вартісних меж, встановлених пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами).

Завершена

4 470 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 350.00 UAH
Номер: f43fe40f65de49c4b7fb736ce5ba4e8f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-12-000099
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.11.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 12.11.2024 16:25 - 04.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.11.2024 № 256 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 12.11.2024 № 256. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2024-10-01-005406-a, 01.10.2024. Інформація, отримана від від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення норм частини п’ятнадцятої статті 14 та частини першої статті 41 Закону та, відповідно, норм пункту 8 Особливостей №1275. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі договору про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливості №1275; розгляду поданих пропозицій; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме приведення у відповідність умов Договору №191 до норм Загальних умов №668 та ГК України шляхом внесення відповідних змін до договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 листопада 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1275); розгляду поданих пропозицій; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; пропозицію ТОВ «Веллум-Буд»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.10.2024 №1410-2024/1, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю від 18.10.2024 №191, звіт про результати проведення спрощеної закупівлі; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено Особливості особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану. За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель робіт оборонного призначення, що становлять державну таємницю, робіт для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2024-10-01-005406-a Замовником проведено як спрощену закупівлю в електронній системі закупівель, відповідно до Особливостей №1275. Відповідно до норм частини п’ятнадцятої статті 14 Закону договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону. Зокрема, згідно з вимогами частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно з частиною другою статті 317 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV (далі – ГК України) загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом. При цьому, згідно з частиною першою статті 323 ГК України договори підряду на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Слід зазначити, що частиною п’ятою статті 318 ГК України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов'язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору. Крім того, у пункті 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови №668), визначено істотні умови договору, серед яких: строки початку та закінчення робіт (будівництва об’єкта); права та обов’язки сторін; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об’єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об’єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Моніторингом встановлено, що предметом досліджуваної закупівлі є виконання робіт з капітального ремонту сховища, за результатами проведення спрощеної закупівлі Замовником укладено з ТОВ «Веллум-Буд»договір підряду від 18.10.2024 №191 (далі – Договір №191). При цьому, аналізом умов укладеного Договору №191 встановлено, що у ньому відсутні такі умови як: порядок забезпечення робіт проектною документацією; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт. Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, щодо причин не визначення в укладеному Договорі №191 вищевказаних умов. Замовником у наданому на вищевказаний запит поясненні, зокрема, зазначено, що враховуючи принцип свободи договору, будуючи текст договору підряду Замовник користувався принципом логічної послідовності викладу інформації та переслідував ту мету, щоб саме сторонам договору було легко у ньому орієнтуватися, а його структура дозволяла швидко знаходити необхідні умови і порівнювати їх з іншими договірними положеннями тощо. Щодо порядку забезпечення робіт проєктною документацією у поясненні Замовника зазначено, що пункт 1.1. договору покладає на підрядника обов’язок виконати роботи по об’єкту відповідно до проектно-кошторисної документації та календарного плану виконання робіт, а підпункт 6.3.1 пункту 6.3. договору передбачає право підрядника отримувати від Замовника всю необхідну для виконання договору інформацію та документи. Також, Замовником наведено положення пункту 47 Загальних умов №668 щодо забезпечення робіт (будівництва об’єкта) проектною документацією замовником. Водночас, за нормами пункту 5 Загальних умов №668 порядок забезпечення робіт проектною документацією є істотною умовою договору підряду, а наявність загального правила у положеннях Загальних умов №668 не спростовує факту необхідності визначення такої істотної умови у договорі, оскільки відповідно до норм статті 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. У Договорі №191 визначено обов’язок підрядника виконати роботи по об’єкту відповідно до проектно-кошторисної документації, однак не визначено порядку забезпечення підрядника робіт проектною документацією (зокрема, на кого покладено обов’язок забезпечення робіт проектною документацією, строки отримання та перевірки на комплектінсть та відповідність вимогам проектної документації. Слід зазначити, що за нормами пункту 48 Загальних умов №668 сторона, що забезпечує роботи (будівництво об’єкта) проектною документацією, зобов’язана протягом установленого договором підряду строку передати іншій стороні чотири примірники проектної документації у паперовій та електронній формі або у вигляді електронних документів, а відповідно до пункту 50 Загальних умов №668 у разі коли забезпечення робіт (будівництва об'єкта) проектною документацією здійснюється замовником, підрядник зобов'язаний до початку виконання робіт перевірити її комплектність та відповідність установленим вимогам та у разі виявлення невідповідності проектної документації установленим вимогам підрядник протягом визначеного договором підряду строку повідомляє про це замовника. Також, щодо умов здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт у наданому Замовником поясненні вказано, зокрема, що пункт 6.4.6. договору передбачає обов’язок підрядника усувати недоліки в роботах, матеріалах, устаткуванні, виявлені Замовником, відповідними державними органами, авторським чи технічним наглядом в строки, визначені актами перевірок, вказівок і приписів, та інформувати про це письмово Замовника. Водночас, за нормами пункту 80 Загальних умов №668 для здійснення авторського та технічного нагляду і контролю за виконанням робіт (будівництвом об'єкта) підрядник зобов'язаний на вимогу замовника чи осіб, які відповідно до договорів здійснюють авторський та технічний нагляд, надавати необхідні інформацію та документи. Проте, така умова відсутня у Договорі №191, а отже сторонами при укладенні договору не узгоджено можливість здійснення авторського та технічного нагляду і контролю за виконанням робіт (зокрема, в частині надання підрядником необхідних інформації та документів на вимогу Замовника чи осіб, які відповідно до договорів здійснюють авторський та технічний нагляд). Таким чином, Договір №191 укладено з недотриманням норм статей 317, 318 та 323 ГК України, чим порушено норми частини п’ятнадцятої статті 14 та частини першої статті 41 Закону та, відповідно, норм пункту 8 Особливостей №1275.
Період усунення порушень: 26.11.2024 14:53 - 11.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 26.11.2024 14:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник, отримав Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-01-005406-a, в якому Західний офіс Держаудит служби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме приведення у відповідність умов Договору №191 від 18.10.2024 до норм Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 та Господарському кодексу України шляхом внесення відповідних змін до договору. Для усунення порушень, Замовником було підписано Додаткову угоду № 1 до Договору № 191 від 18.10.2024 року, яка підписана 02.12.2024 року, та яка вже опублікована у системі «Prozorro». Замовником було взято до уваги зауваження викладені у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-01-005406-a, та в подальшому, буде враховано питання викладення умов Договору відповідно до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 та Господарському кодексі України при проведенні наступних закупівель.
Дата публікації звіту: 03.12.2024 13:38

Запити/Пояснення