-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт сховища, Дрогобицький район, Львівської області
Закупівля проводиться в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, виходячи з вартісних меж, встановлених пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами).
Завершена
4 470 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 350.00 UAH
Номер:
f43fe40f65de49c4b7fb736ce5ba4e8f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-12-000099
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.11.2024 00:00
Період моніторингу:
12.11.2024 16:25 - 04.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.11.2024 № 256
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 12.11.2024 № 256.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2024-10-01-005406-a, 01.10.2024. Інформація, отримана від від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення норм частини п’ятнадцятої статті 14 та частини першої статті 41 Закону та, відповідно, норм пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі договору про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливості №1275; розгляду поданих пропозицій; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме приведення у відповідність умов Договору №191 до норм Загальних умов №668 та ГК України шляхом внесення відповідних змін до договору.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 листопада 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1275); розгляду поданих пропозицій; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; пропозицію ТОВ «Веллум-Буд»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.10.2024 №1410-2024/1, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю від 18.10.2024 №191, звіт про результати проведення спрощеної закупівлі; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено Особливості особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану.
За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель робіт оборонного призначення, що становлять державну таємницю, робіт для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2024-10-01-005406-a Замовником проведено як спрощену закупівлю в електронній системі закупівель, відповідно до Особливостей №1275.
Відповідно до норм частини п’ятнадцятої статті 14 Закону договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.
Зокрема, згідно з вимогами частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з частиною другою статті 317 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV (далі – ГК України) загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
При цьому, згідно з частиною першою статті 323 ГК України договори підряду на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Слід зазначити, що частиною п’ятою статті 318 ГК України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов'язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
Крім того, у пункті 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови №668), визначено істотні умови договору, серед яких: строки початку та закінчення робіт (будівництва об’єкта); права та обов’язки сторін; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об’єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об’єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання.
Моніторингом встановлено, що предметом досліджуваної закупівлі є виконання робіт з капітального ремонту сховища, за результатами проведення спрощеної закупівлі Замовником укладено з ТОВ «Веллум-Буд»договір підряду від 18.10.2024 №191 (далі – Договір №191).
При цьому, аналізом умов укладеного Договору №191 встановлено, що у ньому відсутні такі умови як: порядок забезпечення робіт проектною документацією; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, щодо причин не визначення в укладеному Договорі №191 вищевказаних умов.
Замовником у наданому на вищевказаний запит поясненні, зокрема, зазначено, що враховуючи принцип свободи договору, будуючи текст договору підряду Замовник користувався принципом логічної послідовності викладу інформації та переслідував ту мету, щоб саме сторонам договору було легко у ньому орієнтуватися, а його структура дозволяла швидко знаходити необхідні умови і порівнювати їх з іншими договірними положеннями тощо.
Щодо порядку забезпечення робіт проєктною документацією у поясненні Замовника зазначено, що пункт 1.1. договору покладає на підрядника обов’язок виконати роботи по об’єкту відповідно до проектно-кошторисної документації та календарного плану виконання робіт, а підпункт 6.3.1 пункту 6.3. договору передбачає право підрядника отримувати від Замовника всю необхідну для виконання договору інформацію та документи. Також, Замовником наведено положення пункту 47 Загальних умов №668 щодо забезпечення робіт (будівництва об’єкта) проектною документацією замовником.
Водночас, за нормами пункту 5 Загальних умов №668 порядок забезпечення робіт проектною документацією є істотною умовою договору підряду, а наявність загального правила у положеннях Загальних умов №668 не спростовує факту необхідності визначення такої істотної умови у договорі, оскільки відповідно до норм статті 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов.
У Договорі №191 визначено обов’язок підрядника виконати роботи по об’єкту відповідно до проектно-кошторисної документації, однак не визначено порядку забезпечення підрядника робіт проектною документацією (зокрема, на кого покладено обов’язок забезпечення робіт проектною документацією, строки отримання та перевірки на комплектінсть та відповідність вимогам проектної документації.
Слід зазначити, що за нормами пункту 48 Загальних умов №668 сторона, що забезпечує роботи (будівництво об’єкта) проектною документацією, зобов’язана протягом установленого договором підряду строку передати іншій стороні чотири примірники проектної документації у паперовій та електронній формі або у вигляді електронних документів, а відповідно до пункту 50 Загальних умов №668 у разі коли забезпечення робіт (будівництва об'єкта) проектною документацією здійснюється замовником, підрядник зобов'язаний до початку виконання робіт перевірити її комплектність та відповідність установленим вимогам та у разі виявлення невідповідності проектної документації установленим вимогам підрядник протягом визначеного договором підряду строку повідомляє про це замовника.
Також, щодо умов здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт у наданому Замовником поясненні вказано, зокрема, що пункт 6.4.6. договору передбачає обов’язок підрядника усувати недоліки в роботах, матеріалах, устаткуванні, виявлені Замовником, відповідними державними органами, авторським чи технічним наглядом в строки, визначені актами перевірок, вказівок і приписів, та інформувати про це письмово Замовника.
Водночас, за нормами пункту 80 Загальних умов №668 для здійснення авторського та технічного нагляду і контролю за виконанням робіт (будівництвом об'єкта) підрядник зобов'язаний на вимогу замовника чи осіб, які відповідно до договорів здійснюють авторський та технічний нагляд, надавати необхідні інформацію та документи.
Проте, така умова відсутня у Договорі №191, а отже сторонами при укладенні договору не узгоджено можливість здійснення авторського та технічного нагляду і контролю за виконанням робіт (зокрема, в частині надання підрядником необхідних інформації та документів на вимогу Замовника чи осіб, які відповідно до договорів здійснюють авторський та технічний нагляд).
Таким чином, Договір №191 укладено з недотриманням норм статей 317, 318 та 323 ГК України, чим порушено норми частини п’ятнадцятої статті 14 та частини першої статті 41 Закону та, відповідно, норм пункту 8 Особливостей №1275.
Період усунення порушень:
26.11.2024 14:53 - 11.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.11.2024 14:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник, отримав Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-01-005406-a, в якому Західний офіс Держаудит служби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме приведення у відповідність умов Договору №191 від 18.10.2024 до норм Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 та Господарському кодексу України шляхом внесення відповідних змін до договору.
Для усунення порушень, Замовником було підписано Додаткову угоду № 1 до Договору № 191 від 18.10.2024 року, яка підписана 02.12.2024 року, та яка вже опублікована у системі «Prozorro».
Замовником було взято до уваги зауваження викладені у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-01-005406-a, та в подальшому, буде враховано питання викладення умов Договору відповідно до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 та Господарському кодексі України при проведенні наступних закупівель.
Дата публікації звіту:
03.12.2024 13:38
Запити/Пояснення
Номер:
ca826229d1d043c38af8b0d617e1c144
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
18.11.2024 16:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-10-01-005406-a, яка проводилась військовою частиною А1108 (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закону №№808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану. За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, в електронній системі закупівель, зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Відповідно до норм частини п’ятнадцятої статті 14 Закону договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону. Зокрема, згідно з вимогами частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з частиною другої статті 317 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (далі – ГК України) загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
В ході проведення моніторингу встановлено, що предметом досліджуваної закупівлі є виконання робіт з капітального ремонту сховища.
За результатами проведення спрощеної закупівлі Замовником з ТОВ «Веллум-Буд» договір підряду від 18.10.2024 №191 (далі – Договір №191).
Слід зазначити, що частиною п’ятою статті 318 ГК України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов'язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
У пункті 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Постанова КМУ №668) визначено істотні умови договору, серед яких: строки початку та закінчення робіт (будівництва об’єкта); права та обов’язки сторін; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об’єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об’єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати обґрунтовану інформацію щодо причин не визначення в укладеному Договорі №191 таких умов як: порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; вимоги до організації робіт; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва.
За вимогами частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника учасник, який визнаний переможцем, не пізніше дати укладення договору, повинен надати забезпечення виконання даного договору розміром 3 відсотків його вартості (за вартість договору приймається ціна пропозиції учасника-переможця спрощеної закупівлі за результатами проведення електронного аукціону).
При цьому, забезпечення виконання договору підряду надається у вигляді безвідсоткового депозиту (призначення депозиту: «Забезпечення виконання договору підряду з капітального ремонту сховища, Дрогобицький район, Львівської області»), строком дії не менше строку повного виконання учасником-переможцем своїх зобов’язань за договором.
Також, аналогічна вимога щодо надання у формі безвідсоткового депозиту в розмірі 3 відсотки від суми договору міститься у розділі 13 «Забезпечення виконання умов договору» проєкту договору (Додаток №3 до оголошення).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати пояснення (з документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем закупівлі ТОВ «Веллум-Буд» вимог частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника в частині надання забезпечення виконання договору (безвідсотковий депозит).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
43b0aa32d2ac4984b025fb2aa103fc72
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.11.2024 19:11
Опис:
У відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби від 18.11.2024 про надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту будівлі «Капітальний ремонт сховища, Дрогобицький район, Львівської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-01-005406-a) та укладеного договору підряду від 18.10.2024 №191 (далі – “Договір підряду”) повідомляємо наступне.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Розмір бюджетного призначення, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувана вартість були визначені на підставі дефектного акту, кошторисної документації, позитивної експертної оцінки від 12.09.2024 № 621/24-РБК/ЕО, проведеної ТОВ «Рембудконсалтінг» щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини згідно робочого проекту «Капітальний ремонт сховища ********* ** ********** ******* Дрогобицький район, Львівської області» Коригування. Згідно експертної оцінки загальна кошторисна вартість складає – 12 465 825,00 гривень, в тому числі понесені в 2023 році витрати у розмірі 7 831 524,00 грн.
Очікувана вартість предмета закупівлі була сформована виходячи з наступного розрахунку:
Загальну кошторисну вартість об’єкта капітального ремонту 12 465 825,00 гривень було зменшено на:
(1) понесені витрати в 2023 році витрати у розмірі 7 831 524,00 грн; (2) вартість проектних робіт 65 000,00 грн.; (3) вартість здійснення авторського нагляду – 13 116,00 грн.; (4) вартість здійснення експертизи проектної документації 17 040,00 грн. з урахуванням ПДВ (14 200,00 х 1,2 = 17 040,00); (5) кошти на здійснення технічного нагляду – 60 690,60 грн. з урахуванням ПДВ (50 583,00 х 1,2 = 60 690,60). Таким чином, з урахуванням всіх розрахунків була визначена очікувана вартість закупівлі капітального ремонту сховища, Дрогобицький район Львівської області – 4 470 000,00 гривень. Підтверджуючі документи додаємо.
2. Інформація щодо причин не визначення в укладеному Договорі №191 таких умов як: порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; вимоги до організації робіт; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва.
Частиною 1 статті 203 Цивільного кодексу України (далі – «ЦК України») встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.
Статтею 204 ЦК України встановлено принцип презумпції правомірності правочину, відповідно до якого правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Статті 6 та 627 ЦК України закріплюють принцип свободи договору. Так, відповідно до статті 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Згідно зі статтею 6 ЦК України сторони договору мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на свій розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Частиною 1 статті 638 ЦК України встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Аналогічне визначення істотних умов містять Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі «Загальні умови»). При цьому самі Загальні умови є підзаконним нормативно-правовим актом, а не законом. Відповідно до пункту 2 Загальних умов, вони є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Відповідно до частин 1, 2 та 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі – «ГК України») зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Відповідно до частини 8 статті 181 ГК України, у разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами ЦК України.
Враховуючи принцип свободи договору, військова частина А1108 будуючи текст Договору підряду користувалася принципом логічної послідовності викладу інформації та переслідувала ту мету, щоб саме сторонам договору було легко у ньому орієнтуватися, а його структура дозволяла швидко знаходити необхідні умови і порівнювати їх з іншими договірними положеннями.
Зазначене ґрунтується на принципах тлумачення правочинів, встановлених цивільним законодавством, а саме – статтями 213 та 637 ЦК України. Крім безпосередньо тексту договору частина 4 статті 213 ЦК України допускає врахування змісту попередніх переговорів, усталеної практики відносин між сторонами, звичаїв ділового обороту, подальшу поведінку сторін, текст типового договору та інші обставини, що мають істотне значення. При цьому частина 2 статті 637 ЦК України передбачає, що типові умови (типові договори), можуть враховуватися при тлумаченні, навіть якщо в договорі немає посилання на ці умови.
Щодо порядку забезпечення робіт проєктною документацією
Пункт 1.1. Договору підряду покладає на Підрядника обов’язок виконати роботи по об’єкту відповідно до проектно-кошторисної документації та календарного плану виконання робіт. Підпункт 6.3.1 пункту 6.3. Договору підряду передбачає право Підрядника отримувати від Замовника всю необхідну для виконання Договору інформацію та документи.
Крім цього, за загальним правилом, визначеним пунктом 47 Загальних умов, забезпечення робіт (будівництва об’єкта) проектною документацією здійснюється замовником. Договором підряду такі зобов'язання повністю або частково можуть покладатися на підрядника.
Довідково: Проєктна документація була надана військовою частиною Підряднику до початку виконання робіт.
Отже, із вищезазначеного випливає, що Договір підряду передбачає порядок забезпечення робіт проєктною документацією та покладає цей обов’язок на Замовника.
Щодо порядку забезпечення робіт ресурсами та послугами
Пункт 1.1. Договору підряду покладає на підрядника обов'язок виконати роботи за Договором підряду власними і залученими силами Підпункт 6.4.2 пункту 6.4. Договору підряду передбачає, що Підрядник зобов’язаний забезпечити належну якість усіх наданих ним кадрових та матеріальних ресурсів, що використовуються для виконання робіт.
Отже, із вищезазначеного випливає, що Договір підряду передбачає порядок забезпечення ресурсами та послугами в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі.
Щодо вимог до організації робіт
Обсяг вимог до організації робіт визначається п. 69 - 75 Загальних умов. Договір підряду не містить окремого розділу з вимогами до організації робіт, натомість положення, які регламентують це питання, включені до інших пунктів договору, зокрема:
Підпункти 6.2.2., 6.2.5. пункту 6.2 Договору підряду передбачають обов’язки Замовника:
- сприяти Підряднику у виконанні Робіт;
- на період виконання робіт забезпечити Підряднику доступ до місця виконання робіт.
Підпункти 6.4.8 - 6.4.16 пункту 6.4. Договору підряду передбачають обов’язки Підрядника:
- суворо дотримуватись нормативних правил безпеки праці, протипожежних норм і положень, пов’язаних з охороною навколишнього середовища, діючих в Україні. Провести інструктаж з охорони праці для осіб, залучених до виконання робіт.
- після закінчення виконання Робіт до здачі об’єкта, Підрядник зобов’язаний протягом 2 робочих днів звільнити приміщення від сміття, обладнання, знаряддя, яке застосовувалось при виконанні робіт, вивезти з будівельного майданчика за власний рахунок техніку, невикористані матеріали, відходи, сміття, провести благоустрій території згідно правил благоустрою і утримання території.
- забезпечити належну поведінку свого персоналу, інших осіб, залучених Підрядником для виконання робіт, дотримання ними вимог внутрішнього розпорядку Замовника. Попереджувати порушення громадського порядку, забезпечити дотримання трудової та технологічної дисципліни.
- вживати усіх належних заходів для збереження власного обладнання, робочого інструменту, будівельних матеріалів та інших матеріальних цінностей.
- на вимогу Замовника надати для перевірки накладні (або їх реєстр) на придбані матеріали, конструкції, вироби, а також інші документи, які підтверджують витрати та сертифікати підтвердження якості матеріалів та обладнання.
- під час виконання Робіт застосовувати заходи із захисту довкілля.
- відповідно до вимог ДБН А.3.1-5-2016 «Організація будівельного виробництва»:
- влаштувати необхідні огорожі будівельного майданчика (охоронні, захисні, сигнальні), організувати в необхідних випадках контрольно-пропускний режим;
- видати працівникам необхідні засоби індивідуального захисту (спеціальний одяг, взуття, захисні каски тощо);
- виконати заходи із колективного захисту робітників (огорожі, природне та штучне освітлення відповідно до ДБН В.2.5-28, вентиляція, захисні та запобіжні пристрої і пристосування тощо).
В іншій частині організації виконання робіт сторони керуються вимогами законодавства, зокрема Загальних умов, оскільки пункт 14.1. Договору підряду передбачає, що при вирішенні питань, не обумовлених Договором, сторони керуються чинним законодавством України.
Щодо умов здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт
Пункт 77 Загальних умов передбачає, що з метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством.
Пункт 78 Загальних умов передбачає, що з метою контролю за відповідністю будівельних робіт проектній документації замовник забезпечує здійснення авторського нагляду протягом усього періоду будівництва шляхом укладення договору з відповідальним розробником проектної документації.
Пункт 6.4.6. Договору підряду передбачає обов’язок Підрядника усувати недоліки в роботах, матеріалах, устаткуванні, виявлені Замовником, відповідними державними органами, авторським чи технічним наглядом в строки, визначені актами перевірок, вказівок і приписів, та інформувати про це письмово Замовника. Зазначене положення сформульовано із урахуванням пункту 80 Загальних умов та майже дослівно відповідає формулюванню п. 53 Примірного договору підряду в капітальному будівництві, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 27.10.2005 № 3 (далі - “Примірний договір”).
Таким чином, Договір підряду містить положення щодо авторського та технічного нагляду в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі, та які відповідають Загальним умовам та формулюванням Примірного договору.
Щодо ризику випадкового знищення або пошкодження об'єкта та їх страхування
Згідно пункту 7.1 Договору підряду Підрядник до передачі закінчених робіт Замовнику матеріально відповідає за збереження незавершеного будівництва, наслідки пошкодження або руйнування з власної вини і не може вимагати від Замовника оплати за виконані, але знищені (пошкоджені) роботи.
Чинне законодавство не відносить страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва до обов’язкових видів страхування. Аналіз Загальних умов також не дає підстави вважати, що договір страхування має укладатися у кожному випадку виконання будівельних робіт
Зокрема, пункт 29 Загальних умов передбачає обов’язок замовника укласти договір страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва, якщо це передбачено договором підряду, а пункт 31 Загальних умов – обов’язок підрядника забезпечити страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва, якщо це встановлено договором підряду. Аналогічна конструкція міститься і в пункті 24 Примірного договору , який допускає альтернативне формулювання пункту щодо страхування ризику знищення або пошкодження об'єкта будівництва, зокрема, варіант, що страхування «не передбачається».
Крім того, аналіз практики укладення аналогічних договорів під час здійснення публічних закупівель свідчить про те, що вимога про укладення договорів страхування ризиків присутня не у всіх договорах.
Включення вимоги щодо обов’язкового страхування ризиків знищення або пошкодження об'єкта також призводитиме до збільшення ціни робіт та їх тривалості, що суперечить інтересам замовників.
Таким чином, Договір підряду врегульовує управління ризиками під час виконання робіт в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі та у відповідності із чинним законодавством та усталеною практикою виконання подібних договорів.
3.Щодо виконання переможцем закупівлі ТОВ «Веллум-Буд» вимог частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника в частині надання забезпечення виконання договору (безвідсотковий депозит).
У частині 12 Оголошення вимагалося забезпечення виконання договору відповідно до статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до вимог Оголошення до проведення закупівлі Учасник, який визнаний переможцем, не пізніше дати укладення Договору, повинен надати забезпечення виконання даного Договору розміром 3 відсотків його вартості (за вартість Договору приймається ціна пропозиції Учасника-переможця спрощеної закупівлі за результатами проведення електронного аукціону).
ТОВ «Веллум-Буд» вимоги частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника в частині надання забезпечення виконання договору виконало, що підтверджується платіжною інструкцією наданою ТОВ «Веллум-Буд», та випискою з рахунку від 15.10.2024 військової частини А1108.