-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт *** військової частини 3066 Національної гвардії України за адресою: ***
Завершена
2 284 647.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 846.00 UAH
мін. крок: 1% або 22 846.00 UAH
Номер:
fc6e98cc48f646a68b3eacbe124200f8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-22-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.01.2025 00:00
Період моніторингу:
22.01.2025 17:55 - 13.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
22.01.2025 № 12
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами та доручення Державної аудиторської служби України від 20.01.2025 №003100-18/733-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 22.01.2025 № 12
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
3 UA-2024-09-30-010111-a 30.09.2024 Військова частина 3066 Національної гвардії України (м. Київ) Дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону №922, Особливостей та Постанови №1275, відповідності укладеного договору вимогам законодавства, встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей та пункту 83 Постанови № 668.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ГРАНДТАВЕРБУД», своєчасності укладання Договору та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922 – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі – Постанова №1275), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922, розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі Військової частини 3066 Національної гвардії України (м. Київ) (далі – Замовник) (умови, визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимоги до предмета закупівлі), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА РОСТБУД» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ГРАНДТАВЕРБУД») протокольне рішення уповноваженої особи від 15.10.2024 № 456, повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 01.11.2024 № 581/КЕС на загальну суму 1 921 000,00 грн з ПДВ (далі – Договір), додатки до Договору, пояснення та документи Замовника, надані 28.01.2025 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 23.01.2025.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Пунктом 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником, є невід'ємною частиною договору підряду.
Згідно з пунктом 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
До Проекту договору підряду, який є Додатком 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та до укладеного договору підряду від 01.11.2024 № 581кес Замовником на порушення пункту 83 Постанови № 668 не включено план фінансування робіт з капітального ремонту будівель і споруд.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що Замовником оприлюднений 27.01.2025 року Звіт про виконання Договору.
Період усунення порушень:
11.02.2025 15:45 - 26.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
11.02.2025 15:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання, викладених у Висновку про результати моніторингу закупівлі, повідомляємо, що у військовій частині здійснені відповідні заходи, що направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому при проведенні закупівель.
Дата публікації звіту:
14.02.2025 16:19
Запити/Пояснення
Номер:
63e78d0fbe774ab086cf64005481196c
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
23.01.2025 16:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.01.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
b14e3c42045e414ca228c20c27948d60
Назва:
Про направлення інформації та документів
Дата опублікування:
28.01.2025 12:27
Опис:
23.01.2025 року через електронну систему закупівель військовою частиною 3066 Національної гвардії України отримано запит від Східного офіса Держаудитслужби в межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт *** військової частини 3066 Національної гвардії України за адресою: ***» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-09-30-010111-a). Запит передбачає отримання пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
По питанню першому:
Закупівлю згідно ДК 021:2015 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (UA-2024-09-30-010111-a) здійснено відповідно до кошторисних призначень по КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів», КПКВК 1003020 «Забезпечення виконання завдань та функцій Національної гвардії України» на 2024 рік.
Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником. Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом або на підставі делегованих повноважень саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямом підприємницької діяльності (у разі її утворення) до переліку експертних організацій.
Відповідно до Позитивного експертного звіту від 28.08.2024 № 240823-16/В щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт *** військової частини 3066 Національної гвардії України за адресою: ***», затверджено вартість будівництва у поточних цінах, що складає 2 340 062,00 грн.
Отже, з урахуванням тих обставин, що для виконання робіт згідно об’єкту будівництва замовником вжито заходів на розробку проектної-кошторисної документації по виконанню робіт за предметом закупівлі, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт, в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів, а так само у порядку державної експертизи проведено розгляд проектної документації, за результатами якого отримано позитивний експертний звіт.
Відповідно очікувана вартість предмета закупівлі вирахувана на підставі позитивного експертного звіту без утримання служби замовника та інжинірінгові послуги (кошти на здійснення технічного нагляду (1,5%), проектні, вишукувальні роботи, експертиза).
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 2 284 647,20 грн. (два мільйони двісті вісімдесят чотири тисячі шістсот сорок сім гривень 20 копійок) з ПДВ.
По питанню другому:
Обрахування кількісних показників об’єкта капітального ремонту було визначено шляхом складання дефектного акту та Позитивного експертного звіту від 28.08.2024 № 240823-16/В щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
По питанню третьому:
Відповідно до пункту 1 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Наказом командувача Національної гвардії України «Про деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» № 401 від 18 листопада 2022 року уповноважено органи військового управління оперативно-територіальних об’єднань, з’єднання, військові частини (підрозділи), вищі військові навчальні заклади, навчальні військові частини (центри), бази, заклади охорони здоров’я та установи Національної гвардії України здійснювати оборонні закупівлі та укладати державні контракти та договори на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану».
Відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275, державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, або в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, в електронній системі закупівель, або в порядку відбору постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
На підставі наведеного, що спрощена закупівля була застосована виключно в межах повноважень, на підставі та у спосіб, що передбачені вищезазначеним наказом, пунктом 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 та статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з пунктом 4 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Тож, при наявності затвердженої проектної документації, визначено очікувану вартість згідно з даною проектною документацією.
Враховуючи вищезазначене, визначення вартості робіт встановлено за результатами проведення процедури закупівлі в системі Прозорро.
По питанню четвертому:
Короткий термін пояснюється необхідністю виконання робіт для забезпечення належних побутових умов в місцях розміщення особового складу та наявними асигнуваннями.
По питанню сьомому:
Кошторисна документація розроблялася, на основі якої отриманий Експертний звіт (позитивний) від 28.08.2024 № 240823-16/В та зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва https://e-construction.gov.ua/search_in_registers?search=EX01:8268-7617-6367-8122.
По питанню восьмому:
Відповідно до частини 1 статті 627 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – ЦК України) та відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до частини 1 статті 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
План фінансування не включався у складі оголошення про проведення спрощеної закупівлі оскільки відповідно до пункту 4.4. Проєкту договору, розрахунки за виконані роботи здійснюються у безготівковій формі по факту виконання робіт на підставі наданого Підрядником акту приймання-передачі виконаних робіт (Ф. КБ-2в) та довідки (Ф. КБ-3).