• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

деревина паливна

Завершена

3 699 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 4 419.00 UAH
Номер: 1173125058294353b7d774cee167212b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-18-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.03.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 18.03.2025 16:47 - 09.04.2025 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.03.2025 №65 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.03.2025 №65. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-09-27-011134-a, 27.09.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, пункту 15 Порядку №1082, а також пункту 54 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пункту 28 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ДП «Магерівський військовий лісгосп» за Лотом 2, визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275. Крім того, Замовником під час моніторингу допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та документів, а також ненадання інформації та документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції за Лотом 1; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю за Лотом 1; своєчасності укладення договору про закупівлю за Лотом 1; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру по Лоту 1 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог норм пункту 4-1 Постанови КМУ №710, пункту 15 Порядку №1082 та пункту 54 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі; вимог пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 8 Особливостей №1275 при складанні тендерної документації, норм підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275 при розгляді тендерних пропозицій, визначенні переможця тендеру та укладенні з ним договору про закупівлю, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцями тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; своєчасності укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстри отриманих тендерних пропозицій за Лотами 1 та 2; протоколи розкриття тендерних пропозицій за Лотами 1 та 2; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 11.10.2024 (Лот 1), від 15.11.2024 та від 31.03.2025 (Лот 2); тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Рабчуна Віталія Анатолійовича (далі – ФОП Рабчун В.А.) за Лотом 1; тендерні пропозиції ФОП Рабчуна В.А. та ДП «Магерівський військовий лісгосп» за Лотом 2; інформацію щодо відміни тендеру за Лотом 3; повідомлення про намір укласти договори про закупівлю за Лотами 1 та 2; опубліковані ФОП Рабчуном В.А. за як переможцем тендеру Лотом 1 документи; договір від 30.10.2024 №523 (Лот 1); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю, звіт про виконання договору про закупівлю за Лотом 1; оприлюднену під час моніторингу інформацію щодо відміни тендеру за Лотом 2 (протокол уповноваженої особи Замовника від 31.03.2025). Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275). За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, зокрема, у порядку проведення відкритих торгів, що визначений Особливостями №1178. Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2024-09-27-011134-a Замовником здійснено шляхом оголошення відкритих торгів відповідно до Особливостей №1178. Відповідно до норм пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Одночасно, за нормами частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 21.03.2025 оприлюднено через електронну систему закупівель до Замовника запит щодо надання інформації (з обов’язковим долученням документального підтвердження) стосовно прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі (зокрема, щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, а також надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування). Однак, відповідь на вищевказаний запит Замовником оприлюднено лише 31.03.2025, тобто з порушенням строку, визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону. Крім того, відповіді (інформації, документів) на питання Західного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником під час моніторингу не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Проведеним під час моніторингу аналізом інформації в Інтернет-мережі офіційного сайту Замовника не виявлено, на офіційних сайтах головного розпорядника бюджетних коштів (Міністерство оборони України, https://www.mil.gov.ua та https://mod.gov.ua) інформації щодо обгрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2024-09-27-011134-a, його технічних та якісних характеристик не виявлено. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також, відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 3 розділу 3 тендерної документації серед підстав для відмови в участі у відкритих торгах вказано, зокрема: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції». Водночас, у підпункті 11 пункту 47 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 визначено наступну підставу для відмови в участі у відкритих торгах: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. У пунктах 4.1 та 4.2 Додатку 6 до тендерної документації серед підстав, відсутність яких повинен підтвердити переможець тендеру згідно вимог пункту 47 Особливостей №1178, зазначено абзац чотирнадцятий пункту 47 Особливостей №1178 та наведено спосіб підтвердження відсутності такої підстави. Однак, за нормами чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції пункту 47 Особливостей №1178 абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМУ №382 від 02.04.2024. Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Однак, у пункті 4 розділу 6 тендерної документації зазначено, що договір про закупівлю укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої-дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей №1178, не зазначивши, що норми частини другої статті 41 Закону також не застосовуються. Також, у пункті 4 розділу 6 тендерної документації та у пункті 10.4 проєкту договору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації, серед випадків, за яких можлива зміна істотних умов договору, зазначено: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару, обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Водночас, за нормами підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару; зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275. Слід зазначити, що наведена у пункті 10.4 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) підстава для зміни істотних умов договору міститься також у пункті 10.4 укладеного за результатами досліджуваної процедури закупівлі договору від 30.10.2024 №523 (по Лоту 1). З врахуванням вищенаведеного, договір від 30.10.2024 №523 (по Лоту 1) укладено з порушенням норм пункту 17 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275 (внаслідок включення до нього умови, що не відповідає нормам підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178). Відповідно до пункту 54 Особливостей №1178 зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/ або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції, замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Моніторингом встановлено, що Замовником 27.09.2024 оприлюднено в електронній системі закупівель тендерну документацію щодо досліджуваної процедури закупівлі, а 30.09.2024 – оприлюднено нову редакцію тендерної документації (зокрема, внесено зміни до пункту 2 Додатку 1 (у складі тендерної пропозиції у підпункті 10 вимагається надати довідку про походження деревини та підпункт 11 забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення договору не вимагається ). Проте, на порушення вимог пункту 54 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, разом із змінами до тендерної документації Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено в окремому документі перелік таких змін, що були внесені. Відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Отже, переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 саме шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. Аналогічна вимога міститься у Додатку 6 до тендерної документації Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі, у якому також наведено спосіб підтвердження переможцем тендеру відсутності відповідних підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178. Одночасно, згідно з підпунктом 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Однак, моніторингом встановлено, що ДП «Магерівський військовий лісгосп» якого Замовник визначив переможцем тендеру за Лотом 2 з оприлюдненням 15.11.2024 повідомлення про намір укласти договір, не надав шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель та у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178. Проте, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ДП «Магерівський військовий лісгосп» за Лотом 2. Слід зазначити, що у наданій під час моніторингу інформації Замовником вказано, що з ДП «Магерівський військовий лісгосп» за Лотом 2 договір не укладався. Окрім цього, під час моніторингу Замовником прийнято рішення про відміну тендеру за Лотом 2 (протокол уповноваженої особи Замовника від 31.03.2025 оприлюднений 31.03.2025 в електронній системі закупівель) по причині відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів. Під час моніторингу 01.04.2025 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель також оприлюднено до Замовника запит, зокрема, щодо надання до моніторингу документального підтвердження відмови ФОП Рабчуна В.А., як переможця по Лоту 2, від підписання договору (у зв'язку з чим Замовником було відхилено його тендерну пропозицію). Однак, станом на час завершення моніторингу (08.04.2025) Замовником не надано пояснення (інформації, документів) через електронну систему закупівель на вказаний запит Західного офісу Держаудитслужби, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до вимог пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та всі додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Так, за нормами пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Проведеним моніторингом встановлено, що за результатами досліджуваної процедури закупівлі Замовником укладено з ФОП Рабчун В.А. за Лотом 1 договір №523 від 30.10.2024, який оприлюднено в електронній системі закупівлі лише у форматі jpeg, чим порушено вимоги пункту 15 Порядку №1082.
Період усунення порушень: 10.04.2025 17:04 - 25.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.04.2025 17:04

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Замовником усунено порушення по лоту 2 шляхом відміни торгів.
Дата публікації: 28.04.2025 09:53

Запити/Пояснення