-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
деревина паливна
Завершена
3 699 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 4 419.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 4 419.00 UAH
Номер:
1173125058294353b7d774cee167212b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-18-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.03.2025 00:00
Період моніторингу:
18.03.2025 16:47 - 09.04.2025 01:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.03.2025 №65
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.03.2025 №65.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-09-27-011134-a, 27.09.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, пункту 15 Порядку №1082, а також пункту 54 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пункту 28 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ДП «Магерівський військовий лісгосп» за Лотом 2, визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275.
Крім того, Замовником під час моніторингу допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та документів, а також ненадання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції за Лотом 1; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю за Лотом 1; своєчасності укладення договору про закупівлю за Лотом 1; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру по Лоту 1 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог норм пункту 4-1 Постанови КМУ №710, пункту 15 Порядку №1082 та пункту 54 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі; вимог пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 8 Особливостей №1275 при складанні тендерної документації, норм підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275 при розгляді тендерних пропозицій, визначенні переможця тендеру та укладенні з ним договору про закупівлю, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцями тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; своєчасності укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстри отриманих тендерних пропозицій за Лотами 1 та 2; протоколи розкриття тендерних пропозицій за Лотами 1 та 2; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 11.10.2024 (Лот 1), від 15.11.2024 та від 31.03.2025 (Лот 2); тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Рабчуна Віталія Анатолійовича (далі – ФОП Рабчун В.А.) за Лотом 1; тендерні пропозиції ФОП Рабчуна В.А. та ДП «Магерівський військовий лісгосп» за Лотом 2; інформацію щодо відміни тендеру за Лотом 3; повідомлення про намір укласти договори про закупівлю за Лотами 1 та 2; опубліковані ФОП Рабчуном В.А. за як переможцем тендеру Лотом 1 документи; договір від 30.10.2024 №523 (Лот 1); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю, звіт про виконання договору про закупівлю за Лотом 1; оприлюднену під час моніторингу інформацію щодо відміни тендеру за Лотом 2 (протокол уповноваженої особи Замовника від 31.03.2025).
Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275).
За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, зокрема, у порядку проведення відкритих торгів, що визначений Особливостями №1178.
Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2024-09-27-011134-a Замовником здійснено шляхом оголошення відкритих торгів відповідно до Особливостей №1178.
Відповідно до норм пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Одночасно, за нормами частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 21.03.2025 оприлюднено через електронну систему закупівель до Замовника запит щодо надання інформації (з обов’язковим долученням документального підтвердження) стосовно прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі (зокрема, щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, а також надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування).
Однак, відповідь на вищевказаний запит Замовником оприлюднено лише 31.03.2025, тобто з порушенням строку, визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону.
Крім того, відповіді (інформації, документів) на питання Західного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником під час моніторингу не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Проведеним під час моніторингу аналізом інформації в Інтернет-мережі офіційного сайту Замовника не виявлено, на офіційних сайтах головного розпорядника бюджетних коштів (Міністерство оборони України, https://www.mil.gov.ua та https://mod.gov.ua) інформації щодо обгрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2024-09-27-011134-a, його технічних та якісних характеристик не виявлено.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також, відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 3 розділу 3 тендерної документації серед підстав для відмови в участі у відкритих торгах вказано, зокрема: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Водночас, у підпункті 11 пункту 47 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 визначено наступну підставу для відмови в участі у відкритих торгах: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
У пунктах 4.1 та 4.2 Додатку 6 до тендерної документації серед підстав, відсутність яких повинен підтвердити переможець тендеру згідно вимог пункту 47 Особливостей №1178, зазначено абзац чотирнадцятий пункту 47 Особливостей №1178 та наведено спосіб підтвердження відсутності такої підстави.
Однак, за нормами чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції пункту 47 Особливостей №1178 абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМУ №382 від 02.04.2024.
Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Однак, у пункті 4 розділу 6 тендерної документації зазначено, що договір про закупівлю укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої-дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей №1178, не зазначивши, що норми частини другої статті 41 Закону також не застосовуються.
Також, у пункті 4 розділу 6 тендерної документації та у пункті 10.4 проєкту договору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації, серед випадків, за яких можлива зміна істотних умов договору, зазначено: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару, обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Водночас, за нормами підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару; зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275.
Слід зазначити, що наведена у пункті 10.4 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) підстава для зміни істотних умов договору міститься також у пункті 10.4 укладеного за результатами досліджуваної процедури закупівлі договору від 30.10.2024 №523 (по Лоту 1).
З врахуванням вищенаведеного, договір від 30.10.2024 №523 (по Лоту 1) укладено з порушенням норм пункту 17 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275 (внаслідок включення до нього умови, що не відповідає нормам підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178).
Відповідно до пункту 54 Особливостей №1178 зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/ або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції, замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Моніторингом встановлено, що Замовником 27.09.2024 оприлюднено в електронній системі закупівель тендерну документацію щодо досліджуваної процедури закупівлі, а 30.09.2024 – оприлюднено нову редакцію тендерної документації (зокрема, внесено зміни до пункту 2 Додатку 1 (у складі тендерної пропозиції у підпункті 10 вимагається надати довідку про походження деревини та підпункт 11 забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення договору не вимагається ).
Проте, на порушення вимог пункту 54 Особливостей №1178 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, разом із змінами до тендерної документації Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено в окремому документі перелік таких змін, що були внесені.
Відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Отже, переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 саме шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель.
Аналогічна вимога міститься у Додатку 6 до тендерної документації Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі, у якому також наведено спосіб підтвердження переможцем тендеру відсутності відповідних підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178.
Одночасно, згідно з підпунктом 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Однак, моніторингом встановлено, що ДП «Магерівський військовий лісгосп» якого Замовник визначив переможцем тендеру за Лотом 2 з оприлюдненням 15.11.2024 повідомлення про намір укласти договір, не надав шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель та у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178.
Проте, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ДП «Магерівський військовий лісгосп» за Лотом 2.
Слід зазначити, що у наданій під час моніторингу інформації Замовником вказано, що з ДП «Магерівський військовий лісгосп» за Лотом 2 договір не укладався.
Окрім цього, під час моніторингу Замовником прийнято рішення про відміну тендеру за Лотом 2 (протокол уповноваженої особи Замовника від 31.03.2025 оприлюднений 31.03.2025 в електронній системі закупівель) по причині відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів.
Під час моніторингу 01.04.2025 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель також оприлюднено до Замовника запит, зокрема, щодо надання до моніторингу документального підтвердження відмови ФОП Рабчуна В.А., як переможця по Лоту 2, від підписання договору (у зв'язку з чим Замовником було відхилено його тендерну пропозицію).
Однак, станом на час завершення моніторингу (08.04.2025) Замовником не надано пояснення (інформації, документів) через електронну систему закупівель на вказаний запит Західного офісу Держаудитслужби, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Відповідно до вимог пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та всі додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, за нормами пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Проведеним моніторингом встановлено, що за результатами досліджуваної процедури закупівлі Замовником укладено з ФОП Рабчун В.А. за Лотом 1 договір №523 від 30.10.2024, який оприлюднено в електронній системі закупівлі лише у форматі jpeg, чим порушено вимоги пункту 15 Порядку №1082.
Період усунення порушень:
10.04.2025 17:04 - 25.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.04.2025 17:04
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником усунено порушення по лоту 2 шляхом відміни торгів.
Дата публікації:
28.04.2025 09:53
Запити/Пояснення
Номер:
38eda3f0bc0740958ac395ad69eeea6e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.03.2025 14:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.03.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-09-27-011134-a, яка проводилась Яворівською квартирно-експлуатаційною частиною (району) (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
В опублікованому в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів за досліджуваною процедурою закупівлі зазначено: строк надання послуг до 15.12.2024.
У пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Чи укладався договір з переможцем торгів ДП «МАГЕРІВСЬКИЙ ВІЙСЬКОВИЙ ЛІСГОСП» (по Лоту 2) у разі укладення договору пояснити причини його не оприлюднення?
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 4.1. розділу 4 Додатку 3 (проект договору) тендерної документації Замовника та оприлюдненого договору від 30.10.2024 №523 по Лоту 1 (далі - Договір №523) вказано, що товар поставляється покупцю у термін до 15 грудня 2024 року, згідно до графіку поставки (додаток №2 до договору).
Крім того, у пункті 9.1 розділу 9 Додатку 3 (проект договору) та Договору №523, зазначено, що договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє до 31 грудня 2024 р., але не пізніше останнього дня дії воєнного стану в Україні. Закінчення строку дії Договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії Договору, а частині розрахунків – до повного їх здійснення.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. Чи поставлений товар згідно Договору №523 (за Лотом 1) до 15.12.2024?
5. На підтвердження виконання Договору №523 (за Лотом 1) надати: видаткові накладні та інші первинні документи, що стосуються виконання договору, а також документи, що підтверджують здійснення оплати.
Відповідно до п.15 Порядку наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого 11.06.2020 року № 1082 (далі- Наказ №1082) договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Договір №523 (за Лотом 1) у форматі JPG.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
6. Пояснити причини оприлюднення Договору №523 (за Лотом 1) у форматі JPG?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8344ddea920d4f62a731c4fd23e7555e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
31.03.2025 15:47
Опис:
На звернення Західного офісу Держаудитслужби року пояснюю наступне.
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик - на підставі моніторингу цін (моніторинг додається).
2. Чи укладався договір з переможцем торгів ДП «МАГЕРІВСЬКИЙ ВІЙСЬКОВИЙ ЛІСГОСП» - не укладався.
3. Чи поставлений товар згідно Договору №523 (за Лотом 1) до 15.12.2024 – так, поставлений, документи додаються.
4. Пояснити причини оприлюднення Договору №523 (за Лотом 1) у форматі JPG – даний договір укладений з переможцем торгів і оприлюднений, згідно до вимог чинного законодавства.
Номер:
e502b523b59e412a9e056a2759c73034
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
31.03.2025 15:48
Опис:
На звернення Західного офісу Держаудитслужби року пояснюю наступне.
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик - на підставі моніторингу цін (моніторинг додається).
2. Чи укладався договір з переможцем торгів ДП «МАГЕРІВСЬКИЙ ВІЙСЬКОВИЙ ЛІСГОСП» - не укладався.
3. Чи поставлений товар згідно Договору №523 (за Лотом 1) до 15.12.2024 – так, поставлений, документи додаються.
4. Пояснити причини оприлюднення Договору №523 (за Лотом 1) у форматі JPG – даний договір укладений з переможцем торгів і оприлюднений, згідно до вимог чинного законодавства.
Номер:
706473aeb6f046cd8afed6f7415e3586
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.04.2025 09:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.04.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-09-27-011134-a, яка проводилась Яворівською квартирно-експлуатаційною частиною (району) (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру ДП «Магерівський військовий лісгосп» по Лоту 2 вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель протокольне рішення уповноваженої особи від 15.11.2024 про відхилення тендерної пропозиції (ФОП Рабчун В.А. по Лоту 2) учасник відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю з посиланням на абзац 1 підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати до моніторингу документальне підтвердження відмови ФОП Рабчун В.А. по Лоту 2 від підписання договору.
Відповідно до пункту 47 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Отже, за нормами пункту 47 Особливостей № 1178 переможець повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель.
У Додатку 6 до тендерної документації Замовника зазначено, перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, а також вказано спосіб подання таких документів.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати пояснення, в який спосіб переможцем по Лоту 2 ДП «Магерівський військовий лісгосп» дотримано вимоги пункту 47 Особливостей №1178 та вимог Додатку 6 до тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c020a872182d495d8a0d66e209bfb34f
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
09.04.2025 12:28
Опис:
На звернення Західного офісу Держаудитслужби року пояснюю наступне.
1. Надати до моніторингу документальне підтвердження відмови ФОП Рабчун В.А. по Лоту 2 від підписання договору - відповідно абзацу 1 частини 3 пункту 44 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник, якого визнано переможцем відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Відповідно частини 3 пункту 46 Особливостей №1178 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Учасник процедури був визнаний переможцем 27 вересня 2024 року, 15 листопада 2025року (через 49 днів) був відхилений у зв’язку з відмовою від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
2. ДП «Магерівський військовий лісгосп» був визнаний наступним переможцем після відхилення ФОП Рабчун В.А.
Оскільки вимоги пункту 47 Особливостей №1178 та вимог Додатку 6 до тендерної документації Замовника ДП «Магерівський військовий лісгосп» не виконав, і інших наступних учасників по даній процедурі не було, дану процедуру було відмінено.
Номер:
9ef748f8a0d0428382fd529891f2f577
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
09.04.2025 12:28
Опис:
На звернення Західного офісу Держаудитслужби року пояснюю наступне.
1. Надати до моніторингу документальне підтвердження відмови ФОП Рабчун В.А. по Лоту 2 від підписання договору - відповідно абзацу 1 частини 3 пункту 44 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник, якого визнано переможцем відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Відповідно частини 3 пункту 46 Особливостей №1178 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Учасник процедури був визнаний переможцем 27 вересня 2024 року, 15 листопада 2025року (через 49 днів) був відхилений у зв’язку з відмовою від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
2. ДП «Магерівський військовий лісгосп» був визнаний наступним переможцем після відхилення ФОП Рабчун В.А.
Оскільки вимоги пункту 47 Особливостей №1178 та вимог Додатку 6 до тендерної документації Замовника ДП «Магерівський військовий лісгосп» не виконав, і інших наступних учасників по даній процедурі не було, дану процедуру було відмінено.
Номер:
f8c812d71cc8414f95d5a4bd394aeea4
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
09.04.2025 12:28
Опис:
На звернення Західного офісу Держаудитслужби року пояснюю наступне.
1. Надати до моніторингу документальне підтвердження відмови ФОП Рабчун В.А. по Лоту 2 від підписання договору - відповідно абзацу 1 частини 3 пункту 44 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник, якого визнано переможцем відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Відповідно частини 3 пункту 46 Особливостей №1178 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Учасник процедури був визнаний переможцем 27 вересня 2024 року, 15 листопада 2025року (через 49 днів) був відхилений у зв’язку з відмовою від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
2. ДП «Магерівський військовий лісгосп» був визнаний наступним переможцем після відхилення ФОП Рабчун В.А.
Оскільки вимоги пункту 47 Особливостей №1178 та вимог Додатку 6 до тендерної документації Замовника ДП «Магерівський військовий лісгосп» не виконав, і інших наступних учасників по даній процедурі не було, дану процедуру було відмінено.