-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти "Середня загальноосвітня школа № 46" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Робоча, буд. 75 А
Закупівля проводиться з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)
Завершена
14 063 182.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 70 315.91 UAH
мін. крок: 0.5% або 70 315.91 UAH
Номер:
374ac45de6c44602a03b4d40d2f7b1aa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-18-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.02.2025 00:00
Період моніторингу:
18.02.2025 11:34 - 12.03.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
17.02.2025 № 31
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 17.02.2025 № 31
Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
12 UA-2024-09-24-008834-a 24.09.2024 ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону № 922, в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
За результатом аналізу питання відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення пункту 84 Постанови КМУ від 01.08.2005 № 668, частини 1 статті 41 Закону №922 в частині невідповідності умов договору нормам ЦКУ.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених Законом №922, розгляду тендерної пропозиції учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, додаткових угод до Договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди умов договору про закупівлю, та оприлюднити інформацію щодо не поширення на переможця закупівлі обмежувальних заходів ЄС, та дотримання правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання в рамках виконання договору про закупівлю, недопущення у подальшому не дотримання вимог Рамкової Угоди, привести умови договору про закупівлю у відповідність до норм 84 Постанови КМУ № 668 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕПАРТАМЕНТУ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) UA-P-2024-09-24-009773-a , оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.10.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, , тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД БУД УКР ДНІПРО» (далі – ТОВ «ГРАНД БУД УКР ДНІПРО»), вимогу про усунення невідповідностей до 15.10.2024 року, повідомлення про намір укласти договір від 15.10.2024, договір підряду від 21.10.2024 №03РК/24 на суму 13 799 944,18 грн з ПДВ (далі - Договір), повідомлення про внесення змін до Договору, додаткові угоди до Договору від 30.10.2024 №1, від 24.12.2024 №2, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 24.02.2025, 03.03.2025 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 19.02.2025, 27.02.2025.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода, яку ратифіковано Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України. Відповідно до Постанови Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Постановою КМУ від 16 лютого 2022 р. № 120 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проєкту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» (далі – Порядок), згідно із п.2 Порядку, головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України.
Фінансування зазначеної закупівлі здійснюється за бюджетною програмою КПКВК 0611241 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти».
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» (далі - розпорядження № 763-р), відповідно до розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році, за областями, згідно з яким, бюджету Дніпровської міської територіальної громади по об’єкту «Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа № 46" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Робоча, буд. 75 А» передбачено обсяг субвенції з загального фонду державного бюджету на 2024 рік у сумі 7 542,1 тис. гривень.
Моніторингом встановлено, що відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером UA-2024-09-24-008834-a, Замовник у пункті 2.1.1. укладеного Договору зазначив, що капітальні видатки на 2024 рік за рахунок бюджету Дніпровської міської територіальної громади складають: 13 799 944,18 грн з ПДВ, у тому числі: - за рахунок коштів місцевого бюджету – 6 257 844,18 з ПДВ; за рахунок субвенції з державного бюджету місцевому бюджету – 7 542 100,00 з ПДВ, відповідно до розпорядження КМУ від 13.08.2024 №763-р.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-09-24-008834-a поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проєктів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, моніторингом встановлено, що Замовником в тендерній документації та проекті договору про закупівлю (Додаток 5 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону №922 з урахуванням цих Особливостей.
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 з урахуванням Особливостей (у редакції чинній на дату складання тендерної документації) установлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог законодавства у сфері закупівель пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону, в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства, а саме: в підпункті 4 пункту 1 Розділу 3. «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив вимогу про повноваження щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції учасника, договору за результатами закупівлі підтверджуються наступними документами: у разі, якщо учасником є фізична особа-підприємець надати копію Додатку 13 до Постанови КМУ від 2 березня 2016 р. № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру», яка втратила чинність на підставі Постанови КМУ № 265 від 07.02.2022 року.
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник включив до тендерної документації інформацію не у відповідності до вимог законодавства, в порушення пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 4 Розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації передбачено, що Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону №922, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей.
Абзацом 2 п.1 постанови КМУ від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова КМУ № 668) визначено, що положення вказаної постанови застосовуються також при укладенні та виконанні договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Пунктом 2 Постанови КМУ № 668 визначено, що умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Згідно із пунктом 5 Постанови КМУ №668 договір підряду укладається у письмовій формі, істотними умовами договору підряду є джерела та порядок фінансування робіт. Пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
Аналізом питання відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель, встановлено що замовником у порушення пунктів 83, 84 Постанови КМУ № 668, якою затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, не були внесені зміни до плану фінансування робіт, який є невід’ємною частиною договору від 21.10.2024 №03РК/24, враховуючи внесення змін до договору додатковою угодою №2 від 24.12.2024 та продовженням виконання робіт до 15.05.2025 року.
Однак, у порушення пункту 84 Постанови КМУ № 668, Замовник, на поточний рік розмістив план фінансування без розбивки за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
У відповідь на запит, щодо вищезазначеного питання Замовником, 03.03.2025 року, в електронній системі закупівель було розміщене пояснення, яке не спростовує виявлене порушення.
Період усунення порушень:
13.03.2025 12:01 - 28.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
13.03.2025 12:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу Державної аудиторської служби України Східного офісу Держаудитслужби ID моніторингу UA-M-2025-02-18-000038 від 13.03.2025 року щодо закупівлі «Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти "Середня загальноосвітня школа № 46" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Робоча, буд. 75 А ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція», а саме вжиття заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені.
Також, між Замовником та ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО" укладено додаткову угоду № 3 від 17.03.2025 року до Договору підряду від 21.10.2024 № 03РК/24 за для приведення умов у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди умов договору про закупівлю та у відповідність до норм 84 Постанови КМУ № 668.
Крім того, уповноважена особа підвищила рівень своїх знань та навичок, взявши участь 25 лютого 2025 року в онлайн-зустрічі, присвяченій закупівлям в межах Ukraine Facility за підтримки Міністерства економіки України.
Дата публікації звіту:
19.03.2025 09:16
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником вжито заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме вжиття заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому. Між Замовником та ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО" укладено додаткову угоду № 3 від 17.03.2025 року до Договору підряду від 21.10.2024 № 03РК/24 за для приведення умов у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди умов договору про закупівлю та у відповідність до норм 84 Постанови КМУ № 668. Крім того, уповноважена особа підвищила рівень своїх знань та навичок, взявши участь 25 лютого 2025 року в онлайн-зустрічі, присвяченій закупівлям в межах Ukraine Facility за підтримки Міністерства економіки України.
Дата публікації:
28.10.2025 17:56
Запити/Пояснення
Номер:
661bbe37b55e4c2889e44e76c1f8e8be
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
19.02.2025 10:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.02.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
ecac2f914cc342c5bec0d2a77231d25e
Назва:
Пояснення на звернення
Дата опублікування:
24.02.2025 19:38
Опис:
Розмір бюджетного призначення та очікувана вартість закупівлі будівельних робіт по об’єкту визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та підсумкової відомості ресурсів по об’єкту (копія експертного звіту додається; зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва викладений в закупівлі). Разом з тим, зазначаємо, що технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені на підставі розробленої проєктно-кошторисної документації по об’єкту будівництва, на яку отримано експертний звіт (позитивний).
Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднена на власному вебсайті.
Посилання на сторінку : https://humpolitic.dniprorada.gov.ua/2025/02/21/13470/
Керуючись ч.1 ст. 4 Закону України Про публічні закупівлі» ( далі – Закон) визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 4 Закону, закупівля здійснюється відповідно до розміру бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Фінансування закупівлі «Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти "Середня загальноосвітня школа № 46" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Робоча, буд. 75 А» ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція (далі – Закупівля) здійснюється на умовах співфінансування: субвенція з державного бюджету та кошти місцевого бюджету.
Слід зазначити, що при наданні міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам головні розпорядники коштів державного бюджету не зазначають джерела доходів, за рахунок яких здійснюється перерахування таких коштів.
Таким чином закупівля проведена у відповідності із Законом з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі - Особливості) та Постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 р. № 120 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» (далі – Постанова № 120), розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» (далі - розпорядження № 763-р) та рішення міської ради від 25.09.2024 № 2/55 «Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2023 № 4/44 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2024 рік».
У вищезазначених нормативно-правових актах відсутні будь які посилання та умови щодо Ukraine Facility. Головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України (МОН), яке встановлює ключові вимоги до використання коштів субвенції. При цьому умови надання субвенції не мають інформації про походження виділених коштів і не вказують на необхідність виконання Рамкової угоди саме у цих конкретних випадках.
Кошти субвенції з державного бюджету, згідно Постановою № 120 були надані згідно кошторису на 2024 р від 26.09.2024 по КПКВК 0611242 на суму 28 409 700,00 грн. Код та назва програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (код та назва Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 0611242 «Виконання заходів щодо придбання обладнання, створення та модернізації (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам».
Кошти місцевого бюджету були надані згідно кошторису на 2024 від 26.09.2024 по КПКВК 0611241 на суму 25 219 564,00 грн.. Код та назва програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (код та назва Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 0611241 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти».
Про фінансування Закупівлі за інструментом Ukraine Facility та/або згідно Плану України у вищевказаних кошторисах не зазначено.
Тобто на момент оголошення закупівлі, кваліфікації, підписання договору, в жодному нормативному документі не зазначено, що кошти вищезазначених субвенцій надані Європейським Союзом та є коштами Ukraine Facility, і відповідно ці закупівлі необхідно оголошувати і проводити з урахуванням додаткової інформації.
Оскільки при наданні міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам головні розпорядники коштів державного бюджету не зазначають джерела доходів, за рахунок яких здійснюється перерахування таких коштів, відповідно, при отриманні міжбюджетних трансфертів в жодному документі не зазначалось про походження коштів як кошти Європейського Союзу та кошти Ukraine Facility.
Додатково зазначаємо, що відповідно ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
Департаментом гуманітарної політики було здійснено закупівлі з урахуванням чинного законодавства, і повідомлення про належність зазначених коштів до коштів Європейського Союзу та кошти Ukraine Facility було отримано лише у січні листом МОН №1/120-25 від 03.01.2025 року .
Отже, зазначаємо, що притягнення до відповідальності за недотримання умов про які Замовник не був жодним чином повідомлений, а також про необхідність виконання яких не встановлено у жодному нормативно-правовому акті є нікчемним, та незаконним.
Разом з тим, зазначаємо, наступне.
Відповідно до статті 7 Рамкової Угоди між Україною та Європейським Союзом, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» (надалі Угода) зазначено, що Україна повинна забезпечити ефективну та дієву систему контролю згідно з міжнародно визнаними принципами внутрішнього контролю, включно з відокремленням функцій та механізмами звітування та моніторингу. Україна може покладатися на свої звичайні національні системи управління бюджетом.
Для дотримання пункту 1 Статті 3 Угоди Україна повинна встановити зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації.
Закон регулює порядок проведення процедур закупівель, що забезпечує прозорість, недискримінацію учасників та ефективне використання коштів. Враховуючи це, вимоги статей 3 та 5 Рамкової Угоди не були окремо відображені, оскільки тендерна документація розроблялася відповідно до чинного законодавства в сфері публічних закупівель і розпорядження № 763-р жодним чином не вказують на застосування спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility.
Відповідно до пункту 11 статті 9 Рамкової Угоди, для дотримання пункту 1 Статті З цієї Угоди Україна повинна встановити зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. Також Україна забезпечує встановлення для всіх реципієнтів виділених коштів аналогічних зобов’язань будь-яким третім особам, залученим до виконання Плану.
Поряд з цим, розпорядження № 763-р не містить жодних зобов’язань для головних розпорядників коштів субвенції та всіх інших юридичних та фізичних осіб, залучених до реалізації передбачених субвенцією програм.
Вважаємо за необхідне зазначити, що даний об’єкт закупівлі внесено в систему DREAM, яка забезпечує прозорий та відкритий механізм ініціювання і фінансування проєктів, а також моніторинг їх виконання на всіх етапах: від реєстрації проєкту, розробки документації, закупівель, управління будівництвом і аудиту. DREAM є «єдиним вікном» для створення, фінансування, управління і контролю над проєктами. Згідно з відкритими даними з екосистеми DREAM по об´єкту «Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти "Середня загальноосвітня школа № 46" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Робоча, буд. 75 А» джерелом фінансування є субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реконструкцію приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа № 46 Дніпровської міської ради у місті Дніпро, буде створено безпечне, комфортне, сучасне приміщення харчоблоку та обладнання, відповідно до сучасних умов системи HACCP (ХАСП). Деталі доступні за посиланням: https://dream.gov.ua/ua/project/DREAM-UA-170424-DD14A399/profile?fromFilter%5Blocation%5D=UA12020010010037010&fromFilter%5Bprocurement%5D=yes
Замовником забезпечено дотримання принципів, закріплених у статті 5 Закону: відкритості, прозорості, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням. У тендерній документації встановлено критерії відбору, що гарантують належну якість виконання робіт, підтвердження досвіду виконавців та їх спроможності виконувати договірні зобов’язання. Крім того, після укладення договору здійснюється контроль за його виконанням відповідно до вимог законодавства та внутрішніх процедур Замовника.
З урахуванням вищенаведеного на момент проведення відкритих торгів з особливостями щодо Закупівлі законодавство України, яким передбачалось фінансування закупівлі, жодним чином не вказувало на застосування спеціальних механізмів реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility для надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти і тому зазначення зобов’язань передбачених Рамковою Угодою в такій тендерній документації і в договорі про закупівлю є безпідставним.
Номер:
0608b05169aa4a89995d4b341074876b
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
27.02.2025 15:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.03.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
fc88c2103a9e46309e44fc8d35c0bb0e
Назва:
Пояснення на зверення
Дата опублікування:
03.03.2025 20:19
Опис:
Відповідно п. 83 Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. У зв’язку із тим, що фінансування на реконструкцію по об’єкту: «Реконструкція приміщень харчоблоку та будівлі Комунального закладу освіти "Середня загальноосвітня школа № 46" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Робоча, буд. 75 А» є за коштів з місцевого бюджету та субвенції з державного бюджету місцевому бюджету (розпорядження КМУ від 13.08.2024 № 763-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» та здійснюється конкретно на об’єкт і на момент укладення договору було в повному обсязі (рішення міської ради від 06.12.2023 № 5/44 "Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Дніпровської міської територіальної громади на 2024 рік"), замовником було погоджено із підрядником план фінансування виходячи із наявності коштів.
У зв’язку із тим, що реалізацію проєкту згідно з розпорядженням КМУ від 13.08.2024 № 763-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» не було завершено до кінця поточного року, але було виконано більше ніж на 40% їх загальної вартості, керуючись п.п. 2 п.4 Постанови КМУ від 16 лютого 2022 р. № 120 (зі змінами) «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою» завершення реалізації розпочатих у попередньому періоді проектів, які були профінансовані згідно з розподілом субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності згідно з рішеннями Кабінету Міністрів України у 2024 році, за умови готовності таких проектів не менш як на 40 відсотків їх загальної вартості.
Враховуючи вищезазначене, додатковою угодую № 2 від 24.12.2025 було продовжено строк дії Договору до 31.12.2025 та строк виконання робіт до 15.05.2025.
Відповідно до п. 3.6 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.01.2009 № 2 «Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві» після отримання розподілу на фінансування, замовником буде внесено відповідні зміни до договору.