• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Нове будівництво багатофункціонального комплексу з житлом для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, вбудованим паркінгом, трансформаторною підстанцією та об’єктами інженерного забезпечення на вул. І. Миколайчука у м. Львові (кадастровий номер 4610137500:08:001:0921)» (3 черга) (коригування)

Закупівля здійснюється як частина зобов’язань міста перед Європейською комісією з виконання Грантового договору № 2022/439-724 у рамках проєкту «Підтримка ЄС у забезпеченні житлом внутрішньо переміщених осіб у Львові» підписаного 19 грудня 2022 року між Львівською міською радою та Європейською Комісією до електричних мереж системи розподілу (лінії електропередачі 0,4-20кВ, Трансформаторна підстанція ТПпр-20/0,4кВ, Реконструкція ПС-110-20-10кВ №262 «Львів-24»)

Торги відмінено

53 190 700.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 265 953.50 UAH
Номер: 5c2e495191af4fe6be7929aa0c7fa9db
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-15-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.10.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 15.10.2024 16:49 - 05.11.2024 23:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.10.2024 № 227 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 15.10.2024 № 227. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2024-09-19-011964-a, 19.09.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, а також пунктів 3 та 5 частини першої статті 5, абзацу першого частини третьої статті 22 та частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЗЕСМ» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 0– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Львівське міжміське бюро технічної інвентаризації» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-09-19-015413-a), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.10.2024 №3; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕСМ» (далі – ТОВ «ЗЕСМ»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ЗЕСМ» як переможцем тендеру документи та інформацію; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відміну процедури закупівлі від 21.10.2024 №4. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Одночасно, відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Моніторингом встановлено, що у розділі №2 Додатку №2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовника визначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Однак, у тендерній документації Замовника у розділі №2 Додатку №2 відсутній перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі при укладанні договору (наприклад: наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника, тощо). Таким чином, при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Зокрема, за вимогами пункту 3 частини 2 Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися дане будівництво, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника. Слід зазначити, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Статтею 5 Закону визначено принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю, забезпечується замовником відповідно до частини третьої статті 5 Закону, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених статтею 22 Закону, виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Зазначеними діями (встановлення вимоги до учасника процедури закупівлі відвідати в період звернення за роз’ясненнями об’єкт, на якому буде здійснюватися будівництво, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника) Замовником порушено норми частини восьмої статті 12 Закону, а саме: порушено порядок взаємодії замовника та учасника, адже зазначені вище положення тендерної документації передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання. Крім того, чинним законодавством не передбачено обов’язковість складання акту огляду об’єкта в паперовому вигляді, а також вчинення будь-яких дій поза межами електронної системи закупівель у період звернення за роз’ясненнями. Таким чином, Замовником складено тендерну документацію з порушенням вимог частини восьмої статті 12, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як наслідок, недотримано принципів, визначених пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону. Варто зазначити, що постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі № 640/26603/21 суд виснував, що закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору, а також враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема, обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же постанові суду наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів. За умовами частини 3.1. розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (надається згідно з Розділом 4 Додатком №1 до тендерної документації). Так, відповідно до пункту 1 розділу 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №1 до тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). Одночасно, за умовами пункту 3.1. проекту договору, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації, договірна ціна на момент укладення договору є твердою. За такої умови, за вимогами пункту 2 розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен, зокрема, надати договірну ціну, розраховану у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво) визначено у Настанові №281. При цьому, загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) встановлено у розділі V Настанови №281. Разом з тим, за вимогою пункту 5.1 розділу V Настанова № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Також, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанова № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5%. Проведеним моніторингом встановлено, що у поданій учасником-переможцем – ТОВ «ЗЕСМ» договірній ціні (файл «4.2. Договірна ціна..PDF») включено кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються учасником, в розмірі, що перевищує граничний відсоток (1,8%), визначений у пункті 5.31 розділу V Настанови №281. За нормою підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Таким чином, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЗЕСМ», а визначено його переможцем тендеру (протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.10.2024 №3). Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, про надання інформації стосовно врахування Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЗЕСМ» вищевказаної невідповідності, яка враховуючи норми пункту 43 Особливостей №1178 не підлягає усуненню (розрахунок договірної ціни учасника не відповідає вимогам розділу V Настанови №281). Замовником, у наданому (опублікованій) на вищевказаний запит поясненні зокрема повідомлено, що відповідно до протокольного рішення від 21.10.2024 №4 уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відміну процедури закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей №1178 (замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень).
Період усунення порушень: 29.10.2024 11:33 - 13.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.10.2024 11:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі повідомляємо наступне: 1. Щодо переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В свою чергу, частиною 2 статті 22 Закону встановлені обов’язкові відомості, які повинна містити тендерна документація. Аналогічну позицію зазначено в наказі Мінекономрозвитку від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», якою затверджено Примірну тендерну документацію для процедур закупівлі. Примірна тендерна документація повинна містити, зокрема обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону. Таким чином, відповідно до вимог статті 22 Закону, з урахуванням Особливостей, документи та/або інформацію про право підписання договору про закупівлю переможцем процедури закупівлі не є обов’язковою інформацією, яку Замовник повинен зазначити в тендерній документації, а є інформацією, яку Замовник, відповідно до частини 3 статті 22 Закону, може та вважає за необхідне включити до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що у розділі 2 Додатку №2 до тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, проте не зазначено конкретного переліку документів та/або інформації, які повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису та зазначені безпосередньо в тендерній документації (наприклад: наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника, тощо). Так, Замовником, на виконання вимог пункту 28 Особливостей, в окремому Додатку до тендерної документації, визначено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Розділом 2 Додатку №1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі. Переможець процедури закупівлі відповідно до пункту 17 Особливостей під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Таким чином, дана вимога повністю відображає формулювання, яке міститься в пункті 17 Особливостей. Однак варто зауважити наступне, що ані Законом, ані Особливостями не передбачено, який саме перелік документів та/або інформація повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису та не зазначено, що Замовник повинен чітко визначити перелік документів та/або інформації, які підтверджують право підпису в тендерній документації. Переможець, в свою чергу, залежно від того юридична особа чи фізична особа-підприємець, повинен надати відповідні документи. Підсумовуючи вище сказане, Замовником дотримано вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей та не порушено вимоги щодо складання тендерної документації. 2. Щодо акту обстеження: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) визначає, які відомості повинні зазначатися в тендерній документації, а ч. 3 цієї ж статті містить наступну норму - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно п. 5.32 чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», що затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. Таким чином, чинним законодавством України визначено, що для зменшення ризиків, які пов’язані з проектною документацією, та для формування своєї тендерної пропозиції, учаснику процедури закупівлі (підряднику) доцільно обстежити будівельний майданчик та з’ясувати із замовником усі необхідні питання ще на етапі подання пропозицій. Відтак, вважаємо, що зазначення в тендерній документації вимоги щодо огляду об’єкта будівництва та складання акту обстеження ніяким чином не порушують норми чинного законодавства України, а навпаки Настанови з визначення вартості будівництва рекомендують для формування ціни пропозиції відвідати об’єкт, на якому будуть здійснюватися відповідні роботи. Окрім цього, варто зауважити, що з моменту оголошення торгів в усіх без виключення потенційних учасників є як мінімум 14 днів для ознайомлення з вимогами тендерної документації та для підготовки своєї тендерної пропозиції. Варто наголосити, що тендерна документація оприлюднюється в електронній системі закупівель (Prozorro), де, згідно з одним із основоположних принципів, усі бачать все. На порталі Prozorro видно весь процес закупівель: від оголошення до переможців. Електронна система Prozorro носить загальнодоступний характер, що означає рівні права для потенційних учасників під час реєстрації для участі в закупівлі, а також рівний доступ до інформації, яку оприлюднюють у Prozorro, можливість подавати та отримувати відповідну інформацію. Це означає, окрім іншого, що всі потенційні Учасники мають змогу також в порядку п. 54 Особливостей звертатися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель. Однак, в період звернення за роз’ясненнями до Замовника торгів не надходило жодного звернення чи вимоги щодо змісту тендерної документації. Таким чином, всі потенційні учасники знаходяться в рівних можливостях, і кожен, хто мав намір взяти участь в даній закупівлі, міг безперешкодно як ознайомитися з вимогами тендерної документації з моменту її оприлюднення, так звернутися за роз’ясненнями чи вимогою щодо змісту тендерної документації. Поряд з цим, згідно частини 1 статті 18 Закону Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Так, відповідно до статті 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26 листопада 1993 року № 3659-XII Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель. Згідно статті 3 основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині: 1) здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Стаття 7 встановлює повноваження Антимонопольного комітету України, до яких, зокрема, належить: розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами. Проте, в межах даної процедури закупівлі не було і скарг в Антимонопольний комітет України щодо встановлення вимог тендерної документації дискримінаційними. Отже, враховуючи вищезазначене, допоки єдиним органом, який має відповідні повноваження Антимонопольним комітетом України не буде встановлено в конкретній процедурі закупівлі, що ті чи інші вимоги є дискримінаційними, ніхто інший не має таких повноважень. Щодо ст. 12 Закону, то варто зауважити наступне: п. 8 цієї статті містить наступну норму - подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Проте, в тендерній документації Замовником торгів і не вимагається надання будь-якого документу у паперовому вигляді поза межами електронної системи закупівель. Вимога щодо акту обстеження звучить так: Підписаний акт обстеження надати в складі тендерної пропозиції, а згідно пп. 1 п. 3.1 Розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через ЕЛЕКТРОННУ СИСТЕМУ ЗАКУПІВЕЛЬ шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Підсумовуючи вище сказане, вважаємо, що Замовником складено тендерну документацію з дотриманням вимог частини восьмої статті 12, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, дотримано принципів, визначених пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону Принагідно повідомляємо, що Уповноважена особа систематично відвідує як онлайн, так і офлайн навчання для підвищення кваліфікації уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель та зобов’язується в майбутньому не допускати різного роду порушень при проведенні закупівель та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 30.10.2024 10:57

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: торги відмінено
Дата публікації: 04.11.2024 16:48

Запити/Пояснення