• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт даху технічного поверху житлового корпусу №1 КЗ ЛОР "Грушківський психоневрологічний інтернат" за адресою: вул. Будинкова 30, село Якторів, Львівської області з пристосуванням під додаткові житлові блоки».

Під однією роботою варто розуміти обсяг визначений Додатком 2 (Технічна специфікація)

Завершена

18 567 381.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 92 836.91 UAH
Номер: d7a3331d40df4574b791a4dddb377da4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-18-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.03.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 18.03.2025 16:49 - 09.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.03.2025 №65 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.03.2025 №65. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-09-19-007868-a, 19.09.2024. Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору про закупівлю встановлено недотримання вимог підпункту 4 пункту 19 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме вжити заходи шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського та Цивільного кодексів України, а також вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому встановлених моніторингом порушень. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Грушківський психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-09-19-010181-a); оголошення про проведення відкритих торгів; оприлюднені звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.10.2024 №16/2; тендерну пропозицію ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 14.10.2024 №47, додаткові угоди від 16.10.2024 №1, від 27.12.2024 №2 та від 21.03.2025 №3, а також відповідні повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також забезпечити оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування процедури закупівлі UA-2024-09-19-007868-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, у наданому під час моніторингу поясненні Замовником вказано наступні посилання: https://loda.gov.ua/useful-info/60929?authorId=17059 https://docs.google.com/document/d/1SAXgfgSQ_HtC8aaBdpM5wnE9QSgXgJ-O/edit?tab=t.0. Водночас, аналізом інформації за наданими Замовником посиланнями (на сайті Львівської обласної військової адміністрації) встановлено, що відповідний документ з обґрунтуваннями створено 24.03.2025 (у вкладці «файл» - «деталі документа» вказано дату створення документа – 24.03.2025). При цьому, оголошення про проведення досліджуваної процедури закупівлі оприлюднено 19.09.2024. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За результатами проведеної процедури закупівлі Замовником укладено договір від 14.10.2024 №47 (далі – Договір №47), за умовами пункту 2.1. якого підрядник повинен виконати Замовникові передбачені цим договором роботи, в обумовлений строк, у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації. Також, за умовами Договору №47 строк виконання робіт по 31.12.2024 згідно з графіком виконання робіт (п.5.1. договору), роботи за договором повинні бути виконані у терміни відповідно до графіку виконання робіт, що оформляється додатком до договору і є його невід'ємною частиною (п.5.4. договору), підрядник зобов’язаний виконувати роботу у відповідності з вимогами проектної документації, будівельних норм і правил, графіку виконання робіт, та чинного законодавства України. Графіком виконання робіт за Договором №47 (Додаток №2 до договору) передбачено виконання робіт у жовтні-грудні 2024 року. За умовами пункту 12.1. Договору №47 цей договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами, скріплення печатками і діє до 31.12.2024, а в частині розрахунків до повного його виконання, згідно з умовами цього договору. Водночас моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 16.10.2024 №1 внесено зміни до Договору №47 (на підтаві підпункту 4 пункту 19 Особливостей №1178 у зв’язку з відсутністю фінансування витрат Замовника), зокрема, визначено вартість робіт окремо на 2024 та 2025 роки, викладено у новій редакції Графік виконання робіт (Додаток №2), в якому передбачено виконання робіт протягом жовтня 2024 року – грудня 2025 року, та продовжено строк дії договору (п.12.1. договору) до 31.12.2025, а в частині розрахунків до повного його виконання, згідно з умовами цього договору. Також, додатковою угодою від 27.12.2024 №2 внесено зміни до Договору №47 в частині перерозподілу витрат по виконанню робіт в грошовому еквіваленті за відповідними місяцями 2024 та 2025 років (із викладенням у новій редакції Графіка виконання робіт та Графіка фінансування робіт), а додатковою угодою від 21.03.2025 №3 внесено зміни до пункту 5.1. Договору №47, визначивши строк (термін) виконання робіт по 31.12.2025 згідно з графіком виконання робіт. Відповідно до норм підпункту 4 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадку продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Отже, продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт можливе лише у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що відповідно до розпорядження Львівської військової адміністрації №708/0/5-24ВА від 29.07.2024 для виконання робіт за об’єктом виділено кошти в сумі 15 000 000,00 грн на 2024 рік, а розпорядженням Львівської військової адміністрації №1400/0/5-24ВА від 19.12.2024, додатково для виконання вищевказаних робіт на 2025 рік виділено кошти в сумі 4 169 377,00 грн, таким чином, у зв’язку із відсутністю фінансування робіт на 2024 рік в повному обсязі прийнято рішення укласти додаткову угоду №1 від 16.10.2024 до Договору №47 та продовжити строк дії договору та виконання робіт до 31.12.2025. Також, у наданому поясненні Замовником зазначено, що відповідно до протоколу наради №1 від 15.10.2024 (далі – Протокол №1) з питань проведення будівельних робіт по об’єкту будівництва встановлено, що роботи на об’єкті розпочато у 4 кварталі; арматурні, бетонні, покрівельні, монтажні роботи виконувались при несприятливих погодних умовах, а саме при низьких температурах зовнішнього середовища, влаштування залізобетоного перекритя 2-го поверху вимагало відповідного часу для набрання міцності бетону для подальшого його навантаження конструкціями даху, порушення підрядником технологічних процесів призвело б до погіршення функціональності конструктивів елементів даху та перекриття, зважаючи на що наявні об’єктивні обставини продовження строку дії договору та виконання робіт, які документально підтверджуються. Водночас, за умовами пункту 12.1. Договору №47 цей договір в частині розрахунків діє до повного його виконання. Отже, Договір №47 в частині здійснення розрахунків не обмежувався строком до 31.12.2024 та не потребував продовження. Слід також зауважити, що при укладанні Договору №47 з вартістю робіт на суму 18 517 770,00 грн та із строком виконання робіт – до 31.12.2024 Замовник володів інформацією (розпорядження Львівської ОВА №708/0/5-24ВА від 29.07.2024) про виділення для виконання таких робіт коштів в сумі 15 000 000,00 гривень. У Протоколі №1 зазначено про необхідність дотримання технології виконання робіт та послідовності етапів будівництва та про початок робіт у 4 кварталі 2024 року за несприятливих погодних умов, а саме при низьких температурах зовнішнього середовища, а також що влаштування залізобетонного перекриття 2о поверху вимагало відповідного часу для набрання міцності бетону для подальшого його навантаження конструкціями даху, отже порушення підрядником технологічних процесів призвело б до погіршення функціональності конструктивів елементів даху та перекриття. Проте, моніторингом встановлено, що ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ», як учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції надав гарантійний лист №3е/24 від 03.10.2024, у якому гарантував, що роботи будуть виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідатимуть вимогам будівельних норм, правилам та стандартам, встановленим для виконання такого виду робіт, а також надав проект календарного графіка виконання робіт (№23е/24 від 03.10.2024) про виконання робіт у жовтні-грудні 2024 року. Слід також зауважити, що при поданні пропозиції ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» учасником звернення до Замовника щодо строків виконання робіт (зокрема, щодо неможливості їх дотримання з врахуванням видів та обсягів робіт, визначених Замовником у Технічній специфікації на закупівлю) в електронній системі закупівель не публікувалися. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником вказано, що на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва та проведено експертизу, за результатами якої отримано позитивний експертний звіт №459/09/24 від 16.09.2024, а також що в проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Також Замовником вказано, що зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці. Відповідно до наявної у публічному доступі інформації на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівницва (джерело інформації: https://e-construction.gov.ua/document_detail/doc_id=3458394899202705044/optype=6) щодо досліджуваного об’єкта будівництва (експертний звіт EX01:8396-2607-4089-2204 (№459/09/24 від 16.09.2024), проектна документація PD01:6115-5690-8486-0277 (№147/08-2024 від 2024-09-12)) встановлено, що експертний звіт та проектна документація містять опис архітектурно-будівельних та конструктивних рішень, у проєктній документації визначено технічні умови, кошторисна частина проекту містить види та обсяги робіт та втрат ресурсів. Отже, при плануванні та оголошенні досліджуваної процедури закупівлі та визначенні при цьому технічних і якісних характеристик предмету закупівлі, а також строку виконання робіт та строку дії договору (із встановленням відповідних вимог до учасників процедури закупівлі у тендерній документації) Замовник володів інформацією щодо технологічного процесу, видів та обсягів робіт. Крім цього, згідно з пунктом 5.1. розділу V Настанови №281 для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. У Додатку №2 до тендерної документації Замовника міститься Технічна специфікація на закупівлю, у якій наведено перелік та обсяги робіт. Також, проектна документація за об’єктом будівництва (реєстраційний номер: PD01:6115-5690-8486-0277) міститься у вільному доступі на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівницва. З врахуванням вищенаведеного, посилання Замовника на необхідність відповідного часу для дотримання підрядником технологічних процесів не є документальним підтвердженням наявності обєктивних обставин для продовження строку виконання робіт за Договором №47 на весь 2025 рік. Оголошуючи процедуру закупівлі у вересні 2024 року та встановлюючи при цьому у тендерній документації умови щодо строку виконання робіт (до 31.12.2024) Замовник мав розуміти, що роботи будуть виконуватися у 4 кварталі 2024 року за можливих несприятливих погодніх умов. Варто також зауважити, що Договір №47 укладено 14.10.2024, а вже 15.10.2024 (тобто на наступний день після укладення договору) на нараді з питань проведення будівельних робіт по об’єкту (Протокол №1, який надано до моніторингу) представником підрядника озвучено, що арматурні, бетонні, покрівельні, монтажні роботи виконувались при несприятливих погодних умовах, а саме при низьких температурах зовнішнього середовища. Водночас, за умовами пункту 5.5. Договору №47 при виникненні несприятливих погодних умов, а саме низької температури, випадання опадів, строки виконання робіт підлягають перенесенню тільки на термін зупинки виконання робіт, пов'язаних з несприятливими погодними умовами. Однак, додатковою угодою від 16.10.2024 №1 до Договору №47 строк виконання робіт за договором продовжено на 2025 рік, зокрема, закупівлю меблів та устаткування на суму 1 399 514,00 грн перенесено на вересень-листопад 2025 року. З врахуванням вищевикладеного, сторонами Договору №47 безпідставно (без документально підтверджених об’єктивних обставин) укладено додаткову угоду від 16.10.2024 №1 до договору щодо продовження строку виконання робіт та дії договору, чим недотримано вимоги підпункту 4 пункту 19 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Слід зазначити, що відповідно до пункту 11.3. Договору №47 Замовник може розірвати договір в односторонньому порядку, письмово повідомивши про це підрядника не менш як за 10 днів, зокрема: за суттєвого порушення підрядником своїх зобов'язань, що створює передумови для затримки виконання замовлення у встановлені графіком виконання робіт терміни більше, ніж на один місяць. Також, Замовник міг скористатися умовами пунктів 7.2. та 7.4. Договру №47, за якими у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов’язань при закупівлі робіт за підрядник сплачує Замовнику штрафні санкції (пеня) у розмірі 0,5% за кожен день затримки від неосвоєної суми коштів, у випадку якщо затримка в реалізації робіт, що виникла з вини підрядника триває більше ніж 30 днів, Замовник письмово повідомляє про це підрядника., у випадку якщо протягом 30 днів підрядник не усуне затримку виконання робіт, Замовник має право в односторонньому порядку відсторонити підрядника від робіт, не звільняючи його від відповідальності, що випливає з договору та залучити іншого пдрядника.
Період усунення порушень: 11.04.2025 11:09 - 26.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 11.04.2025 11:09

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовником оскаржується Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-19-007868-a. Позов подано 25.04.2025 року до Львівського окружного адміністративного суду Номер справи - 380/8994/25 Номер провадження - П/380/10174/25 від 06.07.2025 року
Дата публікації: 07.05.2025 15:31
Дата відкриття провадження: 06.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження: Номер справи - 380/8994/25 Номер провадження - П/380/10174/25 від 06.07.2025 року

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою усунення виявлених порушень, Замовником торгів прийнято рішення про розірвання Договору №47 від «14» жовтня 2024 року. На даний час Замовник вживає заходів щодо розірвання договору, зокрема, шляхом надсилання до Підрядника письмового повідомлення щодо розірвання договору за взаємною згодою.
Дата публікації звіту: 17.04.2025 09:58

Запити/Пояснення