Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, внесення змін до ТД, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 04 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.09.2024, переліки змін до ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 15.10.2024, 28.10.2024, 11.11.2024, 14.11.2024, 18.11.2024, ТД зі змінами, оприлюднені в електронній системі закупівель 15.10.2024, 28.10.2024, 11.11.2024, 14.11.2024, 18.11.2024, звернення за роз’ясненням щодо ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 07.10.2024, 09.10.2024, 17.10.2024, 18.10.2024, 31.10.2024 та 08.11.2024, роз’яснення Замовника на звернення, оприлюднені в електронній системі закупівель 09.10.2024, 11.10.2024, 21.10.2024, 04.11.2024 та 11.11.2024, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТОБУД» (далі – ТОВ «ІНТОБУД») та Консорціум «АВІС», повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками ТОВ «ІНТОБУД» та Консорціум «АВІС» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасниками ТОВ «ІНТОБУД» та Консорціум «АВІС» виявлених Замовником невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2024 № 6 та від 06.01.2025 № 8, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 06.01.2025, договір про закупівлю робіт від 20.01.2025 № OD06A_02_W, пояснення та документи Замовника, отримані 28.03.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
У підпункті 2.2 пункту 2 Додатка 10 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД зазначено перелік документів, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема: документи щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, оформлені згідно вимог пункту 5.2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 6 даної тендерної документації.
Відповідно до пункту 5.2. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник в складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, повинен надати документи, зокрема: довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Додатка № 6.
Крім того, у зазначеному пункті ТД Замовником визначено, що на підтвердження наявності в учасника особи, уповноваженої здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з ОП), надається: чинний сертифікат інженера з охорони праці (будівництво) з досвідом роботи не менше 2 років (що підтверджується Датою видачі сертифікату) (не менше 1 особи) не нижче ІІ (2) категорії, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу, будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату.
Учасником Консорціум «АВІС» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 07.10.2024 № 1/14 про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно з пунктом 25 якої учасник повідомляє про наявність у нього працівника на посаді інженера з охорони праці (Йосипенко Сергія Григоровича).
Також зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції на інженера з охорони праці Йосипенко Сергія Григоровича надано сертифікат від 02.05.2023 № СІ-00889 та кваліфікаційне посвідчення до зазначеного сертифікату.
Проте дата видачі сертифікату не підтверджує досвід роботи зазначеного працівника не менше 2 років, чим недотримано вимоги підпункту 2.2 пункту 2 Додатка 10 до ТД та пункту 5.2. Розділу ІІІ ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.03.2025 про обґрунтування рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Консорціум «АВІС» вимогам підпункту 2.2 пункту 2 Додатка 10 до ТД та підпункту 5.2.1. пункту 5 Розділу ІІІ ТД, Замовник 28.03.2025 надав пояснення, в якому зазначив: «дата видачі сертифікату (02.05.2023) сама по собі не охоплює дворічний період на момент подання пропозиції (жовтень 2024), учасник у своїй офіційній довідці № 1/14, яка є невід'ємною частиною тендерної пропозиції, декларував, що зазначений працівник має стаж роботи за спеціальністю 2 роки. Тендерна документація вимагала підтвердження досвіду, зокрема, через дату видачі сертифіката, але не обмежувала учасника у наданні інших підтверджень або декларацій в рамках довідки про персонал. Замовник розцінив інформацію в довідці № 1/14 як підтвердження учасником відповідності свого працівника кваліфікаційним вимогам щодо досвіду роботи. Враховуючи відсутність інших невідповідностей та принцип максимальної економії та ефективності, Замовник прийняв рішення про відповідність пропозиції учасника даному критерію, спираючись на надану учасником інформацію в комплексі».
Надане Замовником пояснення не спростовують факту встановленої невідповідності тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника, оскільки Замовником у ТД самостійно визначено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції чинного сертифікату на інженера з охорони праці (будівництво) з досвідом роботи не менше 2 років, що підтверджується датою видачі сертифікату.
Також у підпункті 4.2. пункту 4 Додатка 10 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД зазначено перелік документів, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема: документальне підтвердження надання забезпечення тендерної пропозиції згідно вимог пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» даної тендерної документації.
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (далі – Наказ № 2628) і Закону.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія (скан-копія паперового оригіналу документу – файл у форматі PDF або Word з накладанням кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису гаранта) або електронна банківська гарантія, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції.
Учасником Консорціум «АВІС» у складі тендерної пропозиції надано: електрону банківську гарантію від 25.10.2024 № 42888, зміни від 15.11.2024 № 1 та зміни від 19.11.2024 № 2 до електронної банківської гарантії № 42888 від 25.10.2024 в абзаці 7 пункту 4 якої зазначено: «відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання», що не відповідає абзацу 7 пункту 4 форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затвердженої Наказом № 2628, в якому зазначено: «відкликання принципалом тендерної пропозиції / пропозиції до закінчення строку її подання».
Отже, зазначеним учасником недотримано вимоги підпункту 4.2. пункту 4 Додатка 10 до ТД, підпункту 1 пункту 2 Розділу ІІІ ТД та Наказу № 2628.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.03.2025 щодо обґрунтування рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Консорціум «АВІС» вимогам підпункту 4.2. пункту 4 Додатка 10 до ТД, підпункту 1 пункту 2 Розділу ІІІ ТД та Наказу № 2628, Замовник 28.03.2025 надав пояснення, яке не спростовує факту встановленої невідповідності тендерної пропозиції учасника Консорціум «АВІС» вимогам ТД Замовника, оскільки абзац 7 пункту 4 електронної банківської гарантії від 25.10.2024 № 42888, яка надана учасником у складі тендерної пропозиції не відповідає абзацу 7 пункту 4 форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затвердженої Наказом № 2628, а в ТД Замовника визначено, що забезпечення тендерної пропозиції повинно відповідати Наказу № 2628.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника Консорціуму «АВІС» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 06.01.2025). Водночас зазначених невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником Консорціуму «АВІС» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі Консорціум «АВІС» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції чинного сертифікату інженера з охорони праці (будівництво) з досвідом роботи не менше 2 років та оформленої банківської гарантії відповідно до форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затвердженої Наказом № 2628.
Також, у підпункті 3.1. пункту 3 Додатка 10 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД зазначено перелік документів, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема: документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно вимог пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 3 даної тендерної документації.
Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: договірною ціною; зведеним кошторисним розрахунком; пояснювальною запискою; локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); підсумковою відомістю ресурсів; проектом календарного графіку виконання робіт.
У Додатку 3 «Технічне завдання» до ТД зазначено, що документи технічного завдання надаються окремими файлами у складі цієї тендерної документації зокрема: локальні кошториси знаходяться у файлі «Локальні кошториси.pdf».
У локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-01 на Загальнобудівельні роботи (АР, КЗ). Корпус № 1. (файл «Локальні кошториси.pdf») до ТД за позицією 231 Розділу 8 «Покрівля» міститься кутник прямий, діаметр 63 мм в кількості 8 шт.
Учасником Консорціумом «АВІС» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі надано файл «ДЦ.pdf», в якому міститься такі документи: договірна ціна; зведений кошторисний розрахунок; пояснювальна записка; підсумкова відомість ресурсів та локальні кошториси.
Проте у наданому учасником Консорціум «АВІС» у складі тендерної пропозиції локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-01 на Загальнобудівельні роботи (АР, КЗ). Корпус № 1. (файл «ДЦ.pdf») відсутній кутик прямий, діаметр 63 мм в кількості 8 шт., що не відповідає локальному кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 на Загальнобудівельні роботи (АР, КЗ). Корпус №1 до ТД, чим недотримано вимоги підпункту 3.1. пункту 3 Додатка 10 до ТД, пункту 6 Розділу ІІІ ТД, Додатку 3 та Локальним кошторисам до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.03.2025 про обґрунтування рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Консорціум «АВІС» вимогам підпункту 3.1. пункту 3 Додатка 10 до ТД, пункту 6 Розділу ІІІ ТД, Додатку 3 до ТД та Локальним кошторисам до ТД, Замовник 28.03.2025 надав пояснення, в якому зазначено: «Замовник, перевіривши наданий учасником у складі тендерної пропозиції файл (Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на Загальнобудівельні роботи (АР, КЗ) Корпус №1), встановив, що зазначена позиція присутня у кошторисі. А саме, у Розділі 8 «Покрівля» міститься позиція 231 з наступними даними: Шифр норми: С1530-180 Найменування робіт і витрат: Кутник прямий, діаметр 63 мм Одиниця виміру: 10шт Кількість: 0,8».
Надане Замовником пояснення не обґрунтовує рішення Замовника та не спростовує факту виявлених невідповідностей тендерної пропозиції учасника Консорціум «АВІС» вимогам ТД, оскільки у наданому зазначеним учасником локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-01 на Загальнобудівельні роботи (АР, КЗ). Корпус № 1. (файл «ДЦ.pdf») в позиції 231 Розділу 8 «Покрівля» зазначено зливи в кількості 12 шт., та відповідно, відсутній кутник прямий, діаметр 63 мм в кількості 8 шт.
Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Консорціум «АВІС» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Період усунення порушень:
04.04.2025 15:27 - 19.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
04.04.2025 15:27