-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
реєстрація заходів щодо недопущення забруднення навколишнього середовища природного середовища у сфері охорони водних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки на проведення очищення з розмиванням та відкачуванням ємностей очисних споруд вм №11 м. Васильків
Завершена
1 186 741.28
UAH з ПДВ
Номер:
b39daf21212441b194bc3c9764670f55
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-06-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.11.2024 00:00
Період моніторингу:
06.11.2024 17:29 - 28.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.11.2024 № 299
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10 UA-2024-09-17-003056-a 17.09.2024
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації та документів про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення в електронній системі закупівель Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, який підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір про надання послуг від 17.09.2024 №1309, пояснення та документи надані Замовником 08.11.2024 на запит Північного офісу Держаудитслужби.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178).
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Під час здійснення моніторингу, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби 07.11.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з підтвердними документами щодо підстав укладання договору без використання електронної системи закупівель.
Замовником 08.11.2024 надано пояснення, відповідно до яких зазначено, що закупівлю послуг за ID: UA-2024-09-17-003056-a здійснено без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей № 1178.
Так, відповідно до вимог пункту 13 Особливостей № 1178, установлено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника (далі – Обґрунтування).
При цьому, аналізом інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено, що Замовником 17.09.2024 разом зі звітом про договір про закупівлю не оприлюднено в електронній системі закупівель Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей № 1178, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 13 Особливостей № 1178.
Також, згідно з нормами пункту 14 Особливостей № 1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922-VIII.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 922-VIII планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Також, згідно з нормами пункту четвертого частини другої статті 4 Закону № 922-VIII у річному плані повинна міститися така інформація, як код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів).
Водночас, моніторингом установлено, що у річному плані, оприлюдненого в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro за номером ID: UA-P-2024-09-17-003603-a, не зазначено інформацію про код економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), чим порушено вимоги пункту 4 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
26.11.2024 12:43 - 11.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.11.2024 12:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення в електронній системі закупівель Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, який підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Вимоги Держаудитслужби України виконані в повному обсязі (протокол УО та пояснювальна)
Дата публікації звіту:
03.12.2024 13:32
Запити/Пояснення
Номер:
d1294f1bc07d490181a7e03a07d0e22b
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
07.11.2024 10:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є послуги з реєстрації заходів щодо недопущення забруднення навколишнього середовища природного середовища у сфері охорони водних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки на проведення очищення з розмиванням та відкачуванням ємностей очисних споруд вм №11 м. Васильків за ДК 021:2015: 90470000-2 — Послуги з чищення каналізаційних колекторів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-09-17-003056-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів (з особливостями).
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «ВЕСТЕРН-БІЗ», з яким укладений договір без використання електронної системи закупівель?
4. Надати протокол/рішення уповноваженої особи Замовника, щодо прийняття рішення про затвердження річного плану та/або внесення змін до річного плану щодо закупівлі (UA-2024-09-17-003056-a).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
10d04352c8834397ac21cdbcad4470d0
Назва:
надання пояснення
Дата опублікування:
08.11.2024 15:07
Опис:
Пояснення на запит:
1. Технічно-якісні характеристики предмета закупівлі були складені головним інженером при огляді об’єкту, розрахунок орієнтовної вартості був прорахований кошторисником в програмі АКВ (кошторисні розрахунки додаються)
2. При здійсненні закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів (з особливостям) ми керувались ПКМУ 1178 від 12.10.2022 року.
Нашими працівниками було написано доповідну, щодо виникнення поломки на очисних спорудах 19.02.2024 року (доповідна додається) але наявних коштів на рахунку підприємства на той час не було, просимо взяти до уваги, що КП «ККП м.Василькова» являється одержувачем бюджетних коштів та його включено до мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевих бюджетів. Весь цей час ми лагодили все своїми силами та уникали масштабної аварії, 04.06.2024 року начальником дільниці водовідведення було подано повторну доповідну (копія додається), щодо аварійної ситуації на очисних спорудах, але коштів виділено не було.
Відділом ВТВ, було написано звернення «Про виділення коштів» до Васильківської міської ради, вихідний №655 від 09.02.2024 року (звернення додається), але кошти були виділені Рішенням ТЕБ та НС №455 від 26.08.2024 року з резервного фонду, та той час, очисні споруди вже не виконували майже свої функції і нами було проведено аварійну закупівлю, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі» з врахуванням Особливостей ,а саме ПКМУ 1178 від 12.10.2024 року пунктом 13 Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: пп. 4) існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
Наголосимо, що КК «ККП м.Василькова» являється об’єктом критичної інфраструктури, відповідно Довідки з Міністерства розвитку громад та території України № 8/11/3033-22 від 08.09.2022 року ( довідка додається) та являється монополістом щодо надання послуг з водопостачання та водовідведенню в Зведеному переліку суб’єктів природних монополій п.90 (файл додається)
3. Нами було проведено моніторинг цін, на ринку аналогічних послуг, і було обрано саме економічно вигідну пропозицію (цінові пропозиції додаються)