-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вакцина для профілактики захворювань, що викликаються вірусом папіломи людини, 9-валентна (Papillomavirus (human types 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52, 58))
Завершена
7 013 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 70 130.00 UAH
мін. крок: 1% або 70 130.00 UAH
Номер:
ebdadd0416da48f593ebf4c6db9baf4f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-14-000068
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.10.2024 00:00
Період моніторингу:
14.10.2024 17:12 - 04.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.10.2024 Одеса № 204
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 14.10.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 14.10.2024 № 204
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
9 UA-2024-09-16-006856-a 16.09.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
моніторингу та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 30 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Дитяча міська поліклініка № 6» Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.09.2024 № 16, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Апофарм» (далі – ТОВ «Апофарм»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «Апофарм» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «Апофарм» виявлених Замовником невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 26.09.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.09.2024, договір від 07.10.2024 № 2026 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 07.10.2024, додаткову угоду від 07.10.2024 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника, отримані 24.10.2024 через електронну систему закупівель, звіт про виконання договору про закупівлю.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до пункту 3 Додатка № 2 «Медико-технічні вимоги. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за ДК 021- 2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція. Вакцина для профілактики захворювань, що викликаються вірусом папіломи людини, 9-валентна (Papillomavirus (human types 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52, 58))» до ТД Замовником визначено, що на підтвердження відповідності запропонованих учасником товарів медико-технічним та якісним вимогам тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: оригінал листа авторизації від виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними цією документацією. Авторизаційний лист виробника повинен включати: повну назву учасника, назву предмету закупівлі та повинен адресуватися замовнику торгів. Допускається надання гарантійного листа учаснику з боку офіційного дистриб’ютора або іншого представника виробника, при цьому учасник повинен надати копію документу з боку виробника про повноваження такого офіційного дистриб’ютора.
Учасник ТОВ «Апофарм» у складі тендерної пропозиції не надав вищезазначений документ.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.10.2024 про обґрунтування рішення Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «Апофарм» вимогам ТД Замовника при наявності вищезазначених невідповідностей його тендерної пропозиції таким вимогам, Замовник 24.10.2024 надав пояснення, в якому зазначив, що уповноваженою особою Замовника визнається порушення перевірки документів Учасника, та не виявлення відсутності у пропозиції учасника документу, який мав би свідчити про своєчасну поставку вакцини належної якості, також у наступних закупівлях уповноважена особа зобов’язується більш ретельно перевіряти документацію учасників та не допускати помилок при проведенні процедур закупівель.
Надане Замовником пояснення не спростовує факту виявленої невідповідності.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «Апофарм» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.09.2024). Водночас зазначеної невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «Апофарм» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «Апофарм» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: щодо надання учасником оригінала листа авторизації від виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними цією документацією. Авторизаційний лист виробника повинен включати: повну назву учасника, назву предмету закупівлі та повинен адресуватися замовнику торгів. Допускається надання гарантійного листа учаснику з боку офіційного дистриб’ютора або іншого представника виробника, при цьому учасник повинен надати копію документу з боку виробника про повноваження такого офіційного дистриб’ютора, відповідно до вимог ТД Замовника.
Період усунення порушень:
30.10.2024 15:29 - 14.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
30.10.2024 15:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Висновок моніторингу ID UA-M-2024-10-14-000068 виконано, видано відповідний наказ.
Дата публікації звіту:
01.11.2024 13:57
Запити/Пояснення
Номер:
68d664fd717242bb90ecaf11413114fd
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
21.10.2024 14:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «Апофарм» пункту 3 додатка 2 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано копії оригіналу листа авторизації виробника (представництва, філії виробника, при поширенні їх повноважень на території України, або офіційного дистриб’ютора, або іншого представника виробника, з підтверджуючими документами від виробника щодо таких повноважень) з зазначенням можливості поставки предмету закупівлі із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними тендерною документацією Замовника.
3. Надайте інформацію про стан виконання договору від 07.10.2024 № 2026 із зазначенням обсягів поставки товару та сум оплати.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c65a1ccaef8444b3887ec1c51cfbfd9f
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
24.10.2024 17:51
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
на запит Південного офісу Держаудитслужби
в межах моніторингу процедури закупівлі UA-2024-09-16-006856-a
Щодо питання 1
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Обґрунтування розміру витрат, бюджетного призначення та очікуваної вартості предмету закупівлі здійснено на підставі вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Замовником була застосована інформація щодо ціни товару, шляхом вивчення кон’юнктури ринку та отримання комерційних пропозицій від можливих постачальників (додається):
№ з/п Найменування товарів, робіт, послуг, які є предметом закупівлі (у розрізі найменувань) ДЖЕРЕЛО 1 ДЖЕРЕЛО 2 ДЖЕРЕЛО 3 Очікувана вартість предмету закупівлі
(Залишок по фінансуванню програми).
Найменування постачальника або посилання на веб-сайт, номер закупівлі у ПРОЗОРО тощо Ціна за одиницю, грн з ПДВ (або без ПДВ) Найменування постачальника або посилання на веб-сайт, номер закупівлі у ПРОЗОРО тощо Ціна за одиницю, грн з ПДВ (або без ПДВ) Найменування постачальника або посилання на веб-сайт, номер закупівлі у ПРОЗОРО тощо Ціна за одиницю, грн з ПДВ (або без ПДВ)
1 Гардасил/ вакцина проти вірусу папіломи людини 9 валентна (1488 пач) ТОВ «АПОФАРМ» 4658.18 ТОВ «Волиньфарм» 4704.33 ТОВ «ДІАТОМ» 4705.60 7 013 000 грн.
Щодо питання 1 (подовження)
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Замовник з 15.11.2018 року втратив статус закладу охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) та був реорганізований в результаті перетворення із бюджетної установи у комунальне некомерційне підприємство (далі — КНП).
Враховуючи вищевикладене починаючи з 15.11.2018 року Замовник втратив статус розпорядника бюджетних коштів, на даний час Замовник, як КНП має статус лише їх одержувача.
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266). головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що ми не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів обов’язку розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в нас немає.
Проте, напередодні оголошення процедури, Замовник звернувся до Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради про погодження проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю 33600000-6 Фармацевтична продукція Вакцина для профілактики захворювань, що викликаються вірусом папіломи людини, 9-валентна (Papillomavirus (human types 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52, 58)). Департаментом охорони здоров’я Одеської міської ради погоджено розрахунок очікуваної вартості.
Посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів: https://omr.gov.ua/ua/city/departments/gorzdrav/.
Щодо питання 2
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «Апофарм» пункту 3 додатка 2 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано копії оригіналу листа авторизації виробника (представництва, філії виробника, при поширенні їх повноважень на території України, або офіційного дистриб’ютора, або іншого представника виробника, з підтверджуючими документами від виробника щодо таких повноважень) з зазначенням можливості поставки предмету закупівлі із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними тендерною документацією Замовника.
2. Замовником перевірено документацію Учасника на відповідність вимогам тендерної документації. Пропозицію Учасника визначено такою, що відповідає вимогам тендерної документації. Проте, у зв’язку з великою кількістю сторінок пропозиції Учасника, Замовником на момент перевірки пропозиції не виявлено, що Учасником у складі тендерної пропозиції не надано копії оригіналу листа авторизації виробника (представництва, філії виробника, при поширенні їх повноважень на території України, або офіційного дистриб’ютора, або іншого представника виробника, з підтверджуючими документами від виробника щодо таких повноважень) з зазначенням можливості поставки предмету закупівлі із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними тендерною документацією Замовника.
Однак, на момент укладення договору Учасник надав гарантійний лист-авторизацію, що датований 16 вересня 2024 року (додається), тобто, чинний на момент формування пропозиції Учасником. Відсутність цього документу Учасник пояснив як технічний збій при завантажені великої кількості документів пропозиції.
Уповноваженою особою Замовника визнається порушення перевірки документів Учасника, та не виявлення відсутності у пропозиції учасника документу, який мав би свідчити про своєчасну поставку вакцини належної якості. Проте, слід зазначити, що постачання вакцини відбулось у визначені договором терміни, має усі дозвільні документи, є оригінальним препаратом високої якості. Вакцинація пацієнтів-дітей, які потребують захисту від онкологічних хвороб вже проводиться.
У наступних закупівлях Уповноважена особа зобов’язується більш ретельно перевіряти документацію учасників та не допускати помилок при проведенні процедур закупівель.
Щодо питання 3
3. Надайте інформацію про стан виконання договору від 07.10.2024 № 2026 із зазначенням обсягів поставки товару та сум оплати. Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
3. Щодо стану виконання договору надаємо інформацію, отриману з бухгалтерського відділу підприємства. Договір від 07.10.2024 № 2026 є повністю виконаним з боку постачальника, вакцина отримана Замовником та передана для проведення вакцинації до дитячих установ міста Одеси, згідно розпорядження Департаменту охорони здоров’я. Фінансові та юридичні зобов’язання зареєстровані у казначействі. Оплату проведено повністю.