• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015-45210000-2 – Будівництво будівель (Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту Комунального закладу «Панютинський ліцей» Лозівської міської ради Харківської області, за адресою: Харківська область, м. Лозова, смт. Панютине, вулиця Миру, будинок 33)

Завершена

137 330 986.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 373 309.87 UAH
Номер: bd3317b1f57540b888ef7e2d07221c14
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-14-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.10.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 14.10.2024 15:55 - 04.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.10.2024 № 182 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 14.10.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 14.10.2024 № 182 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 4. UA-2024-09-13-011239-a 13.09.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 343-55-02, zurkova.alla@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД – 1» встановлено порушення вимог статті 5 та пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 4 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби (протокол від 13.09.2024 року № 73), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 28.09.2024, тендерну пропозицію ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД – 1» (далі – ПП «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД – 1»), протокол розкриття тендерної пропозиції, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.10.2024 №89, повідомлення про намір укласти договір від 03.10.2024, договір від 17.10.2024 № 463 з додатковою угодою, пояснення Замовника від 17.10.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель. Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ПП «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД – 1» встановлено, що Додатком 1 до тендерної документації встановлена вимога надати у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ ENISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується. Відповідно до наданої в складі тендерної пропозиції кошторисної документації (файл «41.Локальні кошториси.pdf» стор 54), Учасник пропонує дизель-генераторну установку відкритого типу SDMO K27. При цьому, сертифікат щодо виробника саме цієї генераторної установки у складі тендерної пропозиції ПП «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД – 1» відсутній. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного. Замовником в інформації та документах на запит органу державного фінансового контролю 17.10.2024 надано пояснення наступного змісту: «Тендерна пропозиція учасника містить вищезазначений сертифікат (додається).» Однак, в доданому файлі (файл «Дизель-генератор Сертифікати з перекладом» надано сертифікат менеджменту якості ISO9001:2015 від 14.07.2012 №12010996 щодо AT «AKSA JENERATOR SANAYI A.S.» (Axca Женератор Санайі А.Ш.). Отже, зазначене пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки учасником ПП «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД – 1» не надано сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ ENISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника саме запропонованої дизель-генераторної установки відкритого типу SDMO K27, що не відповідає вимогам тендерної документації. Крім того, моніторингом розгляду тендерної пропозиції ПП «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД – 1» встановлено, що Додатком 3 до ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ передбачена вимога надати договірну ціну. При цьому, визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) здійснюється згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова). Відповідно до пункту 1.1 Настанови, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Пунктом 5.1. Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Відповідно до пункту 5.2 Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови. Поряд з цим, пунктом 3.6 Настанови передбачено, що в інвесторській кошторисній документації зазначається дата, станом на яку приймаються поточні ціни на трудові та матеріально-технічні ресурси. Згідно з Додатком 30 до Настанови договірна ціна має містити інформацію, зокрема щодо «Складена в поточних цінах станом на «__» ________ 20__р.»». Учасник надав Договірну ціну, що не містить інформацію, визначену Додатком 30 до Настанови №281, а саме: «що здійснюється в 20___ році. Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р.», що не відповідає вимогам тендерної документації. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного. Замовником в інформації та документах на запит органу державного фінансового контролю 17.10.2024 надано пояснення насупного змісту: «Дійсно Учасник надав Договірну ціну, що не містить інформацію, визначену Додатком 30 до Настанови №281, а саме: «що здійснюється в 20___ році. Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р.» Дане зауваження є не суттєвим а саме: не впливає на технічні та якісні показники Закупівлі, а також не веде до зміни вартості цінової пропозоції, а вимоги до оформлення Договірної ціни згідно з Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, буде враховано при підписанні Договору». Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель вимог Додатку 3 до тендерної документації Замовника, оскільки в залежності від дати відбувається коливання ціни на ринку та як наслідок визначення поточної ціни впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та призводить до її спотворення та / або стосується характеристики предмета закупівлі. Крім того, Договірна ціна, що наведена в Додатку 1 до Договору від 17.10.2024 № 463 та оприлюднена Замовником разом із Договором не містить не містить інформацію, визначену Додатком 30 до Настанови №281, а саме: «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р.». Поряд з цим, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ПП «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД – 1» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції, а також не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Період усунення порушень: 04.11.2024 22:28 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 04.11.2024 22:28

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2024-10-14-000046 закупівлі за кодом ДК 021:2015-45210000-2 – Будівництво будівель (Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту Комунального закладу «Панютинський ліцей» Лозівської міської ради Харківської області, за адресою: Харківська область, м. Лозова, смт. Панютине, вулиця Миру, будинок 33), а саме вжиття заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені. Крім того, Управлінням освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області, керуючись ст.ст. 147-152 Кодексу законів про працю України, уповноважену особу з організації публічних закупівель притягнуто до відповідальності у вигляді догани відповідно до Наказу Управління освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області № 315 від 05 листопада 2024 року.
Дата публікації звіту: 08.11.2024 11:18

Запити/Пояснення