• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливна деревина (дрова) твердих порід, 1 групи, 1 м, неколоті, ТУУ-00994207-005

Закупівля здійснюється відповідно пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) "Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".

Завершена

3 631 728.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 317.28 UAH
Номер: c6436b6e316e4345bdeeb033a946193f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-25-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.11.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 25.11.2024 18:15 - 17.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.11.2024 Одеса № 238 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 25.11.2024. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 25.11.2024 № 238 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 6 UA-2024-09-12-008164-a 12.09.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 215-72-07, laraodesa@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням особливостей встановлено порушення вимог пункту 15 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 2628. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, виконання рішення Комісії, як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 16 грудня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського квартирно-експлуатаційного управління (далі – Одеське КЕУ) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.09.2024 № 314, тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «НЕКТАР БРУС» (далі – ПП «НЕКТАР БРУС»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «НЕКТАР БРУС» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ПП «НЕКТАР БРУС» виявлених Замовником невідповідностей, рішення Комісії, як органу оскарження від 22.10.2024 № 17251-р/пк-пз, протоколи уповноваженої особи Замовника від 27.09.2024 № 375, від 07.10.2024 № 412 та від 26.10.2024 № 475, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.10.2024, договір про закупівлю від 01.11.2024 № 429, пояснення та документи Замовника отримані 03.12.2024 та 10.12.2024 через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, як органу оскарження не здійснювався. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 15 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати). Пунктом 1 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 459 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 р. № 124) (далі – Положення), визначено що Міністерство економіки України (Мінекономіки) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Згідно з абзацом 7 підпункту 1 пункту 3 Положення основними завданнями Мінекономіки є забезпечення, формування та реалізація державної політики у сфері публічних закупівель. У пункті 36 частини 1 статті 1 Закону визначено уповноважений орган – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Згідно з пунктом 11 частини першої статті 9 Закону основними функціями уповноваженого органу є розроблення та затвердження, зокрема: форми і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі, та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (із змінами) (далі – Наказ № 2628) затверджено форму і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Пунктом 3 затвердженої форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції передбачено сплату гарантом бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів. Також підпунктом 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, визначено що строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях. Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2024-09-12-009897-a, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.09.2024, Замовником визначено вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників, а саме: «Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. Гарантія надається у вигляді електронної банківської гарантії з накладанням кваліфікованого електронного підпису гаранта відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», з урахуванням умов, викладених в пункті 2 та пункті 3 Розділу ІІІ Тендерної документації». Проте Замовником у «Формі забезпечення тендерної пропозиції» Додатка № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД визначено вимогу щодо зобов’язання сплатити гарантом бенефіціару суму гарантії протягом 5 днів. Отже, ТД Замовника не відповідає вимогам Наказу № 2628, чим порушено пункт 15 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 16.12.2024 15:57 - 31.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 16.12.2024 15:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до інформації, отриманої з висновку про результати моіторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-12-008164-a, Південним офісом Держаудитслужби України були виявлені факти порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: за результатами аналізу питання відповідності вимог Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) встановлено порушення вимог пункту 15 частини другої статті 22 Закону та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі, та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (із змінами) (далі – Наказ № 2628). Разом з тим, у констатуючий частині Висновку зазначено: «… Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. … Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2024-09-12-009897-a, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.09.2024, Замовником визначено вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників, а саме: «Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. Гарантія надається у вигляді електронної банківської гарантії з накладанням кваліфікованого електронного підпису гаранта відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», з урахуванням умов, викладених в пункті 2 та пункті 3 Розділу ІІІ Тендерної документації». Проте Замовником у «Формі забезпечення тендерної пропозиції» Додатка № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД визначено вимогу щодо зобов’язання сплатити гарантом бенефіціару суму гарантії протягом 5 днів. Отже, ТД Замовника не відповідає вимогам Наказу № 2628, чим порушено пункт 15 частини другої статті 22 Закону.». За результатами опрацювання Висновку повідомляємо: Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 15 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати). Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі, та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (із змінами) (далі – Наказ № 2628) затверджено форму і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Пунктом 3 затвердженої форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції передбачено сплату гарантом бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів. Також підпунктом 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, визначено що строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях. Вимогами підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив особливості підготовки та подання забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 1 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації. Окрім цього в пункті 1 Розділу 3 ТД Замовник зазначив: «Першим днем строку, передбаченого цією тендерною документацією та/або Законом, та/або Особливостями, перебіг якого визначається з дати певної події, вважатиметься наступний за днем відповідної події календарний або робочий день, залежно від того, у яких днях (календарних чи робочих) обраховується відповідний строк». Разом з тим, у Законі України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» використовується термін «операційний день» – це частина робочого дня банку або іншої установи – учасника платіжної системи, протягом якої приймаються від клієнтів документи на переказ і документи на відкликання, та можна, за наявності технічної можливості, здійснити їх обробку, передачу та виконання. Тривалість операційного дня встановлюється банком або іншою установою – учасником платіжної системи самостійно та закріплюється в їх внутрішніх нормативних актах. Термін «банківський день» використовується в роботі системи електронних платежів Національного банку України – це позначений календарною датою проміжок часу, протягом якого виконуються технологічні операції, пов’язані з проведенням міжбанківських електронних розрахункових документів через системи електронних платежів, за умови, що підсумки розрахунків за цими документами відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку на ту саму дату. Банківський день може включати два і більше календарні дні, якщо міжбанківський переказ через системи електронних платежів здійснюється у вихідні, святкові та неробочі дні, що передують даті цього банківського дня. Підсумки розрахунків за міжбанківськими електронними розрахунковими документами, проведеними через системи електронних платежів у вихідні, святкові та неробочі дні, відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку в перший робочий (операційний) день після вихідних, святкових та неробочих днів. З серпня 2020 року Національний банк України забезпечує роботу системи електронних платежів у цілодобовому режимі (24/7), а банки, залежно від власних потреб та потреб своїх клієнтів, самостійно приймають рішення щодо часу початку та завершення роботи в системи електронних платежів, а також роботи у вихідні, святкові та неробочі дні. Отже, вимога Замовника щодо зобов’язання сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії визначається тривалістю операційного дня банку або іншої установи – учасника платіжної системи. Проте, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Таким чином, на виконанням рішення, викладеного у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-12-008164-a від 16.12.2024 року, Одеське квартирно-експлуатаційне управління надає наступну інформацію: За результатами проведеного моніторингу в Одеському КЕУ проведено нараду за участі начальників відділів управління. В ході проведення наради уповноважена особа ознайомила присутніх з результатами моніторингу. Уповноваженій особі Дубініну Д. В. було вказано на допущені недоліки та порушення, проведено роз`яснювальну роботу щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо недопущення у подальшому порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель та наголошено на неухильне дотримання норм законодавства у своїй подальшій роботі. Також зобов’язано направити уповноважену особу на навчання щодо підвищення кваліфікації з проведення публічних закупівель для удосконалення своїх навиків та знань чинного законодавства та недопущення у майбутньому даних порушень. Враховуючи викладене, Замовник вважає встановлене порушення незначним (несуттєвим), таким що не впливає на закупівлю та не призводить до негативних наслідків чи збитків Замовника. Щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та виконаних заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому Замовник повідомить Південний офіс Держаудитслужби додатково. Замовник зобов'язується дотримуватись вимог законодавства у сфері публічних закупівель і в подальшому не допускати порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 23.12.2024 21:50

Запити/Пояснення