-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливна деревина (дрова) твердих порід, 1 групи, 1 м, неколоті, ТУУ-00994207-005
Закупівля здійснюється відповідно пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) "Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
Завершена
3 631 728.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 317.28 UAH
мін. крок: 1% або 36 317.28 UAH
Номер:
c6436b6e316e4345bdeeb033a946193f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-25-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.11.2024 00:00
Період моніторингу:
25.11.2024 18:15 - 17.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.11.2024 Одеса № 238
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 25.11.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 25.11.2024 № 238
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
6 UA-2024-09-12-008164-a 12.09.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
моніторингу та перевірки закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням особливостей встановлено порушення вимог пункту 15 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 2628.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, виконання рішення Комісії, як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 16 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського квартирно-експлуатаційного управління (далі – Одеське КЕУ) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.09.2024 № 314, тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «НЕКТАР БРУС» (далі – ПП «НЕКТАР БРУС»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «НЕКТАР БРУС» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ПП «НЕКТАР БРУС» виявлених Замовником невідповідностей, рішення Комісії, як органу оскарження від 22.10.2024 № 17251-р/пк-пз, протоколи уповноваженої особи Замовника від 27.09.2024 № 375, від 07.10.2024 № 412 та від 26.10.2024 № 475, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.10.2024, договір про закупівлю від 01.11.2024 № 429, пояснення та документи Замовника отримані 03.12.2024 та 10.12.2024 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, як органу оскарження не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 15 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати).
Пунктом 1 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 459 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 р. № 124) (далі – Положення), визначено що Міністерство економіки України (Мінекономіки) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Згідно з абзацом 7 підпункту 1 пункту 3 Положення основними завданнями Мінекономіки є забезпечення, формування та реалізація державної політики у сфері публічних закупівель.
У пункті 36 частини 1 статті 1 Закону визначено уповноважений орган – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Згідно з пунктом 11 частини першої статті 9 Закону основними функціями уповноваженого органу є розроблення та затвердження, зокрема: форми і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі, та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (із змінами) (далі – Наказ № 2628) затверджено форму і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Пунктом 3 затвердженої форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції передбачено сплату гарантом бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів.
Також підпунктом 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, визначено що строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2024-09-12-009897-a, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.09.2024, Замовником визначено вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників, а саме: «Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. Гарантія надається у вигляді електронної банківської гарантії з накладанням кваліфікованого електронного підпису гаранта відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», з урахуванням умов, викладених в пункті 2 та пункті 3 Розділу ІІІ Тендерної документації».
Проте Замовником у «Формі забезпечення тендерної пропозиції» Додатка № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД визначено вимогу щодо зобов’язання сплатити гарантом бенефіціару суму гарантії протягом 5 днів.
Отже, ТД Замовника не відповідає вимогам Наказу № 2628, чим порушено пункт 15 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
16.12.2024 15:57 - 31.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.12.2024 15:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до інформації, отриманої з висновку про результати моіторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-12-008164-a, Південним офісом Держаудитслужби України були виявлені факти порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: за результатами аналізу питання відповідності вимог Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) встановлено порушення вимог пункту 15 частини другої статті 22 Закону та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі, та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (із змінами) (далі – Наказ № 2628).
Разом з тим, у констатуючий частині Висновку зазначено: «… Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. … Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2024-09-12-009897-a, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.09.2024, Замовником визначено вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників, а саме: «Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. Гарантія надається у вигляді електронної банківської гарантії з накладанням кваліфікованого електронного підпису гаранта відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», з урахуванням умов, викладених в пункті 2 та пункті 3 Розділу ІІІ Тендерної документації». Проте Замовником у «Формі забезпечення тендерної пропозиції» Додатка № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД визначено вимогу щодо зобов’язання сплатити гарантом бенефіціару суму гарантії протягом 5 днів. Отже, ТД Замовника не відповідає вимогам Наказу № 2628, чим порушено пункт 15 частини другої статті 22 Закону.».
За результатами опрацювання Висновку повідомляємо:
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 15 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати). Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі, та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (із змінами) (далі – Наказ № 2628) затверджено форму і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Пунктом 3 затвердженої форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції передбачено сплату гарантом бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів. Також підпунктом 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, визначено що строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях.
Вимогами підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив особливості підготовки та подання забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 1 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації. Окрім цього в пункті 1 Розділу 3 ТД Замовник зазначив: «Першим днем строку, передбаченого цією тендерною документацією та/або Законом, та/або Особливостями, перебіг якого визначається з дати певної події, вважатиметься наступний за днем відповідної події календарний або робочий день, залежно від того, у яких днях (календарних чи робочих) обраховується відповідний строк».
Разом з тим, у Законі України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» використовується термін «операційний день» – це частина робочого дня банку або іншої установи – учасника платіжної системи, протягом якої приймаються від клієнтів документи на переказ і документи на відкликання, та можна, за наявності технічної можливості, здійснити їх обробку, передачу та виконання. Тривалість операційного дня встановлюється банком або іншою установою – учасником платіжної системи самостійно та закріплюється в їх внутрішніх нормативних актах. Термін «банківський день» використовується в роботі системи електронних платежів Національного банку України – це позначений календарною датою проміжок часу, протягом якого виконуються технологічні операції, пов’язані з проведенням міжбанківських електронних розрахункових документів через системи електронних платежів, за умови, що підсумки розрахунків за цими документами відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку на ту саму дату. Банківський день може включати два і більше календарні дні, якщо міжбанківський переказ через системи електронних платежів здійснюється у вихідні, святкові та неробочі дні, що передують даті цього банківського дня. Підсумки розрахунків за міжбанківськими електронними розрахунковими документами, проведеними через системи електронних платежів у вихідні, святкові та неробочі дні, відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку в перший робочий (операційний) день після вихідних, святкових та неробочих днів. З серпня 2020 року Національний банк України забезпечує роботу системи електронних платежів у цілодобовому режимі (24/7), а банки, залежно від власних потреб та потреб своїх клієнтів, самостійно приймають рішення щодо часу початку та завершення роботи в системи електронних платежів, а також роботи у вихідні, святкові та неробочі дні. Отже, вимога Замовника щодо зобов’язання сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії визначається тривалістю операційного дня банку або іншої установи – учасника платіжної системи.
Проте, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Таким чином, на виконанням рішення, викладеного у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-12-008164-a від 16.12.2024 року, Одеське квартирно-експлуатаційне управління надає наступну інформацію:
За результатами проведеного моніторингу в Одеському КЕУ проведено нараду за участі начальників відділів управління. В ході проведення наради уповноважена особа ознайомила присутніх з результатами моніторингу. Уповноваженій особі Дубініну Д. В. було вказано на допущені недоліки та порушення, проведено роз`яснювальну роботу щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо недопущення у подальшому порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель та наголошено на неухильне дотримання норм законодавства у своїй подальшій роботі. Також зобов’язано направити уповноважену особу на навчання щодо підвищення кваліфікації з проведення публічних закупівель для удосконалення своїх навиків та знань чинного законодавства та недопущення у майбутньому даних порушень.
Враховуючи викладене, Замовник вважає встановлене порушення незначним (несуттєвим), таким що не впливає на закупівлю та не призводить до негативних наслідків чи збитків Замовника. Щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та виконаних заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому Замовник повідомить Південний офіс Держаудитслужби додатково. Замовник зобов'язується дотримуватись вимог законодавства у сфері публічних закупівель і в подальшому не допускати порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
23.12.2024 21:50
Запити/Пояснення
Номер:
0a3a79e98f1e4ff7808e3e627d47cf75
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
29.11.2024 14:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надайте інформацію щодо стану виконання договору про закупівлю від 01.11.2024 № 429.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
468e31bd6f834ed4a7be84a9974d81c7
Назва:
Відповідь Замовника на запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.12.2024 15:20
Опис:
29.11.2024 року надійшов запит Держаудитслужби України про надання пояснення у межах проведення моніторингу UA-M-2024-11-25-000065 від 25.11.2024 року. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Отже, на підставі вимог представників органу державного фінансового контролю,Ззамовник надає пояснення (інформацію та документи) по сутті запиту:
1. Обгрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначено на підставі Заявки начальника паливної групи Одеського КЕУ від 09.09.2024 року.
Разом з тим, при розробленні тендерної документації щодо закупівлі "Паливна деревина (дрова) твердих порід, 1 групи, 1 м, неколоті, ТУУ-00994207-005" було розглянуто питання стосовно строків проведення процедури закупівлі, переліку кваліфікаційних критеріїв, вимог щодо забезпечення тендерної пропозиції, строку дії тендерної пропозиції, методики оцінки пропозиції, проєкту договору про закупівлю, технічних вимог до предмету закупівлі, та інших положень з урахуванням Довідки-доповіді начальника відділу матеріально-технічного забезпечення Одеського КЕУ від 09.09.2024 року відповідно до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, обгрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначено на підставі потреби установ, які знаходяться у зоні відповідальності Одеського КЕУ, відповідно до виділених бюджетних асигнувань (кошторису) 2024 року.
Окрім цього, з метою забезпечення максимальної економії державних коштів, створення оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та визначення середньої вартості предмету закупівлі, відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, проведено аналіз ринку цін шляхом надсилання запиту Торгово-промисловій палаті України та аналізу закупівель в системі Prozorro.
Слід зазначити, що Одеське квартирно-експлуатаційне управління відноситься до сил логистики Збройних Сил України, і підпорядковується Міністерству оборони України. Відповідно до Положення про Одеське квартирно-експлуатаційне управління, Замовнику не надавався безпосередній дозвіл на реєстрацію власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет.
У зв’язку з відсутністю власного веб-сайту та технічної можливості оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, даний документ оприлюднюється у складі оголошення про проведення процедури закупівлі окремим файлом (Файл - "Обгрунтування закупівлі").
2. Станом на 03.12.2024 року Продавець забезпечив поставку товару за Договором від 01.11.2024 року №429 в повному обсязі.
Продавець вважається таким, що виконав свої зобов’язання з поставки товару з моменту передачі товару у розпорядження Покупця на умовах, визначених договором. Право власності на товар переходить від Продавця до Покупця з моменту підписання представниками Сторін акту передачі товару та накладної, які засвідчують момент передачі товару.
Оплата товару Покупцем проводиться після отримання Товару, але не пізніше 15 робочих днів з моменту отримання Товару, на підставі рахунку та видаткової накладної. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений Товар здійснюється упродовж 5 (п’яти) банківських днів з дати отримання Покупцем бюджетного фінансування закупівлі на цілі, передбачені Договором.
Номер:
3642388a42c44de8b0c8f50c471399b6
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
05.12.2024 17:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі приватного підприємства «НЕКТАР БРУС» (далі – ПП «НЕКТАР БРУС») вимогам підпункту 3.1 пункту 3 Додатка 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації в частині вимог до оформлення забезпечення тендерної пропозиції, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію від 19.09.2024 № 2956/09/А/ВG, у пункті 3 якої зазначено зобов’язання сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії. Проте у пункті 3 форми «Забезпечення тендерної пропозиції», визначеній у Додатку 1 до тендерної документації, зазначено зобов’язання сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії.
2. Відповідно Додатка № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації (далі – Додаток 2) замовник закуповує паливну деревину (дрова) твердих порід, 1 групи, 1 м, неколоті, ТУУ-00994207-005» у кількості 1600 м куб. товщина яких повинна бути від 10 см (при товщині від 26 см – розколена на частини де найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см) (допускається наявність деревини товщиною від 5 до 10 см у кількості не більше 10% від загального об’єму поставки товару).
Крім того, відповідно до пункту 7 Додатка № 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати, зокрема: скан-копію оригіналу чи нотаріальної копії підтверджуючого(их) документу(ів), щодо законності походження деревини на всю кількість поставки товару заявленої в предметі закупівлі: лісорубний квиток (якщо учасник є постійним лісокористувачем) або договір, укладений учасником за результатами аукціону з продажу деревини з постійним лісокористувачем (для інших учасників), або договір, укладений учасником з особою (особами), яка (які) є власником деревини та має (мають) змогу гарантовано продати і передати учаснику деревину в строки, що не перевищують зазначені в цій тендерній документації строки поставки товару, яка відповідає всім технічним та якісним характеристикам вказаним у цій тендерної документації (для інших учасників).
Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надано договори купівлі-продажу необробленої деревини, а саме: від 18.06.2024 № UEEX-7557-1, від 09.07.2024 № UEEX-7787-3, від 16.07.2024 № UEEX-7899-1, від 12.08.2024 № UUB-15812-1, від 30.07.2024 № UEEX-8164-1, від 17.07.2024 № UUB-15017-1, від 17.07.2024 № UUB-15026-1, від 17.07.2024 № UUB-15045-1, від 17.07.2024 № UUB-15061-1, від 17.07.2024 № UUB-15053-2, від 17.07.2024 № UEEX-7915-4, від 09.07.2024 № UEEX-7805-1, від 01.08.2024 № UUB-15431-1.
Проте у вищезазначених договорах об’єм необробленої деревини, яка відповідає технічним та якісним характеристикам визначеним замовником у Додатку 2 до ТД, зокрема, товщина яких повинна бути від 10 см (при товщині від 26 см – розколена на частини де найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см) (допускається наявність деревини товщиною від 5 до 10 см у кількості не більше 10% від загального об’єму поставки товару) складає лише 908,028 куб.м., придбання якої підтверджують документи:
договір купівлі-продажу необробленої деревини об’ємом 22,097 куб. м діаметром від 20 см до 34 см;
договір від 09.07.2024 № UEEX-7787-3 купівлі-продажу необробленої деревини об’ємом 850,000 куб. м діаметром від 20 см до 24 см;
договір від 16.07.2024 № UEEX-7899-1 купівлі-продажу необробленої деревини загальним об’ємом 232,235 куб. м, з яких – 35,931 куб. м діаметром від 20 см до 34 см.
Як Замовник може обґрунтувати рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «НЕКТАР БРУС» вимогам пункту 7 Додатка № 2 до ТД, тоді як зазначеним учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції не надано скан-копію оригіналу чи нотаріальної копії підтверджуючого(их) документу(ів) щодо законності походження деревини на всю кількість (1600 м. куб.) поставки товару заявленої в предметі закупівлі, а саме: товщина яких повинна бути від 10 см (при товщині від 26 см – розколена на частини де найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см) (допускається наявність деревини товщиною від 5 до 10 см у кількості не більше 10% від загального об’єму поставки товару).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9cfd1e74d3ac4b1bb1101052b0006cdd
Назва:
Відповідь Замовника на запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.12.2024 23:23
Опис:
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Щодо Закупівлі за ідентифікатором UA-2024-09-12-008164-a органом державного фінансового контролю було оприлюднено рішення про початок моніторингу за ідентифікатором UA-M-2024-11-25-000065.
05.12.2024 через електронну систему закупівель надіслано запит замовнику на пояснення (далі – Запит) щодо Закупівлі. Виходячи зі змісту Запиту, Замовник надає пояснення (інформацію, документи) по сутті Запиту:
1. Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII забезпечення тендерної пропозиції – надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Вимогами підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив особливості підготовки та подання забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 1 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації. Вимоги Замовника визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Терміни, зазначені Замовником у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25.01.2018 № 5).
На виконання вимог тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію від 19.09.2024 № 2956/09/А/ВG, яка відповідає вимогам постанови правління НБУ від 15.12.2004 №639 і наказу від 14.12.2020 № 2628.
Разом з тим, у Законі України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» використовується термін «операційний день» – це частина робочого дня банку або іншої установи – учасника платіжної системи, протягом якої приймаються від клієнтів документи на переказ і документи на відкликання, та можна, за наявності технічної можливості, здійснити їх обробку, передачу та виконання.
Тривалість операційного дня встановлюється банком або іншою установою – учасником платіжної системи самостійно та закріплюється в їх внутрішніх нормативних актах.
Термін «банківський день» використовується в роботі системи електронних платежів Національного банку України – це позначений календарною датою проміжок часу, протягом якого виконуються технологічні операції, пов’язані з проведенням міжбанківських електронних розрахункових документів через системи електронних платежів, за умови, що підсумки розрахунків за цими документами відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку на ту саму дату.
Банківський день може включати два і більше календарні дні, якщо міжбанківський переказ через системи електронних платежів здійснюється у вихідні, святкові та неробочі дні, що передують даті цього банківського дня. Підсумки розрахунків за міжбанківськими електронними розрахунковими документами, проведеними через системи електронних платежів у вихідні, святкові та неробочі дні, відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку в перший робочий (операційний) день після вихідних, святкових та неробочих днів. З серпня 2020 року Національний банк України забезпечує роботу системи електронних платежів у цілодобовому режимі (24/7), а банки, залежно від власних потреб та потреб своїх клієнтів, самостійно приймають рішення щодо часу початку та завершення роботи в системи електронних платежів, а також роботи у вихідні, святкові та неробочі дні.
Отже, вимога Замовника щодо зобов’язання сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії визначається тривалістю операційного дня банку або іншої установи – учасника платіжної системи.
Таким чином, Замовник зазначає, що на дату подання тендерної пропозиції Учасником забезпечення було чинне, тому підстав вважати, що Учасник (у цій частині) не дотримався умов тендерної документації Замовника немає.
2. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 цього Закону.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі – встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проєктування (у тому числі щодо придатності для осіб з обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Варто наголосити, що законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено встановлених форм технічної специфікації щодо конкретних предметів закупівлі. Також не передбачено, які вимоги щодо того чи іншого предмета закупівель повинен встановлювати замовник. Поряд з цим не визначено вимоги щодо способу підтвердження відповідності пропозиції учасника технічній специфікації чи навіть просто вимоги обов’язкового такого підтвердження.
Таким чином, вимоги технічної специфікації, необхідність та умови підтвердження відповідності пропозиції учасника замовник встановлює самостійно з огляду на потребу та вид предмета закупівлі умовно на власний розсуд, звичайно, з дотриманням норм закупівельного законодавства і законодавства, що стосується виду предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації Замовник визначив перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Таким чином, вимогами підпункту 4.1. пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності пропозиції технічним та якісним вимогам Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати «Детальний опис якісних і технічних характеристик предмету закупівлі, його екологічної чистоти та походження, у вигляді довідки довільної форми».
Разом з тим, вимогами підпункту 4.3. пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив особливості підтверджуючого(их) документу(ів), щодо законності походження деревини на всю кількість поставки товару заявленої в предметі закупівлі.
На виконання вимог тендерної документації (у частині підтвердження відповідності пропозиції технічним та якісним вимогам Замовника) Учасником у складі тендерної пропозиції надано Лист-пояснення щодо сертифікату якості, Довідку про відповідність пропозиції технічних характеристикам, ТЗ додаток 2 та Пояснювальну записку. Зазначеними документами Учасник гарантує відповідність пропонованого ним товару технічним та якісним характеристикам визначеним Замовником у Додатку 2 до тендерної документації, зокрема, товщина яких повинна бути від 10 см (при товщині від 26 см – розколена на частини де найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см) (допускається наявність деревини товщиною від 5 до 10 см у кількості не більше 10% від загального об’єму поставки товару).
Згідно з проведеним розглядом та аналізом наданих документів (Лист-пояснення щодо сертифікату якості, Довідка про відповідність пропозиції технічних характеристикам, ТЗ додаток 2 та Пояснювальна записка) тендерної пропозиції Учасника на відповідність її вимогам тендерної документації, у Замовника відсутні будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції.
На виконання вимог тендерної документації (у частині підтвердження законності походження деревини на всю кількість поставки товару заявленої в предметі закупівлі) Учасником у складі тендерної пропозиції надано договори купівлі-продажу необробленої деревини, а саме: від 18.06.2024 № UEEX-7557-1, від 09.07.2024 № UEEX-7787-3, від 16.07.2024 № UEEX-7899-1, від 12.08.2024 № UUB-15812-1, від 30.07.2024 № UEEX-8164-1, від 17.07.2024 № UUB-15017-1, від 17.07.2024 № UUB-15026-1, від 17.07.2024 № UUB-15045-1, від 17.07.2024 № UUB-15061-1, від 17.07.2024 № UUB-15053-2, від 17.07.2024 № UEEX-7915-4, від 09.07.2024 № UEEX-7805-1, від 01.08.2024 № UUB-15431-1.
Разом з тим, Учасником у складі пропозиції надані біржові (аукціонні) свідоцтва, в яких зазначається опис продукції, походження деревини, порода, група діаметрів/діаметр, довжина, об’єм та інше.
Зазначеними документами Учасник підтверджує законність походження деревини на всю кількість поставки товару заявленої в предметі закупівлі, за результатами Аукціону з продажу необробленої деревини на підставі укладеної біржової угоди.
Згідно з проведеним розглядом та аналізом наданих документів (Договори купівлі-продажу необробленої деревини) тендерної пропозиції Учасника на відповідність її вимогам тендерної документації, у Замовника відсутні будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції. Разом з тим, аналіз та перевірка біржових (аукціонних) свідоцтв, на підставі яких укладені Договори купівлі-продажу необробленої деревини, підтверджує законність походження деревини на всю кількість поставки товару заявленої в предметі закупівлі, зокрема і товщині яка повинна бути від 10 см.
Крім того, аналіз та перевірка біржових (аукціонних) свідоцтв, на підставі яких укладені Договори купівлі-продажу необробленої деревини, дає можливість зробити висновок що в описі продукції зазначається діаметр деревини від зазначеного показника, що суперечить твердженню представника Державної аудиторської служби України, щодо підтвердження об’ємів деревини, яка відповідає технічним та якісним характеристикам визначеним Замовником, тільки Договором купівлі продажу від 18.06.2024 № UEEX-7557-1, від 09.07.2024 № UEEX-7787-3, від 16.07.2024 № UEEX-7899-1. Тим паче в Договорах купівлі-продажу необробленої деревини геометричній розмір продукції зазначається показниками «більше/дорівнює», а не показниками «від» і «до».
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т. ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.