-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Поточний ремонт покрівлі (аварійно-відновлювальні роботи) на пам`ятці містобудування та архітектури місцевого значення "Факультет ХІМЕСХа", (охоронний №7366-Ха) нежитлової будівлі (навчальний корпус) літ. "А-4" Державного біотехнологічного університету за адресою: Харківська обл., м. Харків, вулиця Різдвяна, будинок 19"
Завершена
1 250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 12 500.00 UAH
Номер:
bbd680be8be74cae9e3ef2db48b231cd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-21-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.10.2024 00:00
Період моніторингу:
22.10.2024 17:03 - 12.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.10.2024 № 186
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 21.10.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 21.10.2024 № 186
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
17 UA-2024-09-09-007326-a 09.09.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТЕЛЬ» встановлено порушення вимог пункту 43, абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТЕЛЬ»; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТЕЛЬ»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОГО БІОТЕХНОЛОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ, (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (зі змінами), затверджено Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби (протокол від 09.09.2024 № 64), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 23.09.2024, договір від 03.10.2024 № 117, пояснення Замовника від 25.10.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТЕЛЬ» встановлено, що згідно з пунктом 1.1.1. Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» та пунктом 3.1.1 Додатку 9 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, Учасник надає Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
В тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надано відомість ресурсів (файл: «12.4._Догов ціна_п.8 дод.9.pdf») в якій зазначені будівельні машини і механізми для виконання робіт, а саме: підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5т; кран переносний вантажопідйомність 1т; розчинозмішувачі пересувні, місткість 150мл та перевезення сміття до 10 км.
Проте, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надана Довідка МТБ від 12.09.2024 №2 (файл: «2._Довідка щодо матер.техніч.бази_п.3.1.1 дод.9.pdf») в якій відсутні будівельні машини та механізми, що включені до відомості ресурсів та які необхідні для виконання робіт.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно того, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.1.1 Додатку 9 до тендерної документації Замовника.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.10.2024 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що «На момент складання тендерної пропозиції, а саме договірної ціни та відомості ресурсів, Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» було запропоновано виконання робіт без виїзду на дільницю з застосуванням будівельних машин та механізмів, які включені до складу програмного комплексу, але відсутні у довідці про наявність у Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі. Дані види робіт можуть виконуватись як за допомогою будівельних машин та механізмів, так і вручну (підіймання по сходах всередині приміщення). Усі уточнення будуть виправлені під час проведення робіт і скориговані у акті виконаних будівельних робіт (Форми-КБ-2в) до договору та довідкою КБ-3.».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель вимог пункту пунктом 1.1.1 Додатку 2 та пункту 3.1.1 Додатку 9 до тендерної документації Замовника, оскільки в зазначених пунктах чітко визначена вимога щодо надання Учасником процедури закупівлі Довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Таким, чином, Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» не виконано вимоги тендерної документації Замовника в частині надання Довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, оскільки в наданій Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» Довідці від 12.09.2024 №2 відсутні будівельні машини та механізми, що включені до відомості ресурсів та які необхідні для виконання робіт.
Також, моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТЕЛЬ» встановлено, що згідно з пунктом 1.2.4. Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» та пуктом 3.2.4. Додатку 9 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, Учасник повинен надати Скановані копії оригіналів/належним чином завірених копій посвідчень з охорони праці директора, головного інженера та виконроба.
Проте, в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надано посвідчення не на головного інженера, а на інженера з охорони праці Куценко Олексія Івановича (файли: «4.4._Посвідчення ОП Куценко_Загальна_п.3.2.4 дод.9.pdf», «4.7._Посвідчення ОП Куценко_Висота_п.3.2.4 дод.9.pdf», «4.10._Посвідчення Куценко ОП_Пожбезпека_п.3.2.4 дод.9.pdf»).
При цьому, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надано Довідку «Про наявність у Учасника відповідно кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» від 12.09.2024 №3 (файл «3._Довідка щодо працівників_п.3.2.1 дод.9.pdf»), в якій зазначено працівника Куценко Олексій Іванович з посадою інженер з охорони праці.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно того, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.2.4. Додатку 9 до тендерної документації Замовника в частині надання посвідчень з охорони праці головного інженера.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.10.2024 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що «Згідно штатного розпису, наданого Учасником в складі тендерної пропозиції підприємство має наступні посади: - головний інженер в кількості 0,3 штатної одиниці; - інженер з охорони праці в кількості 0,3 штатної одиниці. В довідці про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвіт зазначено, що Куценко Олексій Іванович є інженером з охорони праці. А згідно наказу №09-ОП Про створення комісії з перевірки знань з питань охорони праці видно, що одним з членів комісії є Куценко Олексій Іванович, який є головним інженером. Тобто працівник відповідальний за охорону праці на підприємстві (Куценко О.І.) суміщує посаду головного інженера та посаду інженера з охорони праці. Посвідчення на Куценко О.І. видані на посаду інженера з охорони праці.».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель вимог пункту 1.2.4. Додатку 2 та пуктом 3.2.4. Додатку 9 до тендерної документації Замовника, оскільки в зазначених пунктах чітко визначена вимога щодо надання Учасником процедури Скановані копії оригіналів/належним чином завірених копій посвідчень з охорони праці головного інженера.
Таким, чином, Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» не виконано вимоги тендерної документації Замовника в частині надання сканованих копії оригіналів/належним чином завірених копій посвідчень з охорони праці головного інженера.
Крім того, моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТЕЛЬ» встановлено, що згідно з пунктом 1.3.2 Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» та пунктом 3.3.3. Додатку 9 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, в якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надати скановані копії оригіналів відгуків від замовника про досвід роботи з учасником; скановані копії оригіналів актів приймання виконаних будівельних робіт (Форми – КБ-2в) до договору, зазначеному у довідці.
В тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надано аналогічний договір від 26.06.2019 №64-Р/2019 на суму 363 182,00 гривень (файл «5.1_Договір 64-Р Лікво_п.3.3.3 дод.9.pdf»).
Проте, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надані акти виконаних робіт на загальну суму 363 168,31 грн та довідка КБ-3 на суму 363 168,31 гривень (файл «5.2_Договір 64_Р Лікво Акти_п.3.3.3 дод.9.pdf»).
Слід зазначити, що Додаткові угоди на зменшення ціни аналогічного договору від 26.06.2019 №64-Р/2019 в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» відсутні.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно того, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника в частині документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а саме: надання сканованих копій оригіналів актів приймання виконаних будівельних робіт (Форми – КБ-2в) до договору, зазначеному у довідці.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.10.2024 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що «При розгляді аналогічного договору та акту виконаних робіт Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» Замовником було виявлено різницю у сумі у розмірі 13,69 грн. Ознайомившись з видами робіт, їх об’ємами та матеріальними ресурсами Замовник дійшов висновку, що роботи ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконали в повному обсязі. Замовником була розглянута закупівля UA-2019-04-05-001602-a, згідно якої був укладений даний договір. Сума в розмірі 13,69 грн. в даному випадку не є суттєвою і не вплинула на виконання даних об’ємів робіт. Таким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника в частині документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель вимог пункту 1.3.2 Додатку 2 та пунктом 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника, оскільки надані в складі тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТІЛЬ» акти приймання виконаних будівельних робіт (Форми – КБ-2в) до аналогічного договору від 26.06.2019 №64-Р/2019 не підтверджують його виконання в повному обсязі.
Таким, чином, Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» не виконано вимоги тендерної документації Замовника в частині надання документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Поряд з цим, моніторингом встановлено, що в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» до аналогічного договору надано відгук від замовника (файл «5.3_Відгук Лікво_п.3.3.3 дод.9 .pdf»).
Проте, зазначений відгук наданий до договору від 28.01.2022 №11П/2022, а не до аналогічного договору від 26.06.2019 №64-Р/2019, що наданий в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ».
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно того, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника в частині надання копії оригіналу відгуку від замовника до договору від 26.06.2019 №64-Р/2019.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.10.2024 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що «Відгук щодо виконання робіт підрядником ТОВ «КСК АРТЕЛЬ» був наданий тією ж організацією, з якою був укладений договір, наданий в якості підтвердження виконання аналогічних робіт. Замовником було вивчено процедуру закупівлі UA-2021-10-29-005604-a за даним договором та встановлено, що договір виконано в повному обсязі, про що свідчить звіт. Тому Замовником було прийнято рішення прийняти даний відгук. На час укладення договору Учасником таки було надано відгук саме на договір, який було надано як аналогічно виконаний.».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель вимог пункту 1.3.2 Додатку 2 та пунктом 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника, оскільки наданий в складі тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТІЛЬ» відгук від замовника не до аналогічного договору від 26.06.2019 №64-Р/2019, що наданий в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ».
Таким, чином, Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» не виконано вимоги тендерної документації Замовника в частині надання документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Разом з цим, моніторингом встановлено, що згідно з пунктом 1.7 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна є твердою) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва".
Пунктом 5.1. Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Відповідно до пункту 5.2 Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Згідно з Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі – Настанова) договірна ціна має містити інформацію, зокрема щодо «що здійснюється в 20___ році».
Однак, під час моніторингу встановлено, що надана Учасником процедури закупівлі ТОВ «КСК АРТЕЛЬ» в складі тендерної пропозиції Договірна ціна на «Поточний ремонт покрівлі (аварійно-відновлювальні роботи) на пам`ятці містобудування та архітектури місцевого значення "Факультет ХІМЕСХа", (охоронний №7366-Ха) нежитлової будівлі (навчальний корпус) літ. "А-4" Державного біотехнологічного університету за адресою: Харківська обл., м. Харків, вулиця Різдвяна, будинок 19», не відповідає Додатку 30 Настанови, оскільки не зазначено відомості стосовно «що здійснюється в 20___ році».
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно того, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 1.7 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.10.2024 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що «У зв’язку з тим, що термін виконання робіт обумовлений в тендерній ціновій пропозиції Учасника, в п. 1.4 договору про закупівлю та додатку 3 до цього договору «Графік надання послуг», Замовник порахував відсутність рядка з зазначенням року виконання робіт у договірній ціні не суттєвою помилкою (згідно п. 2 розділу V Тендерної документації).».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель пункту 1.7 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, оскільки надана в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» Договірна ціна не відповідає Додатку 30 до Настанови з визначення вартості будівництв.
Враховуючи зазначене, кошторисна документація має бути розрахована виходячи з видів та обсягів послуг з поточного ремонту та відповідати Додатку 30 Настанови.
Однак, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності у поданих учасником документах в цій частині та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість Учаснику ТОВ «КСК АРТІЛЬ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Слід зазначити що, згідно з інформацією відображеною в електронній системі закупівель Замовником вже було розміщено повідомлення Учаснику ТОВ «КСК АРТІЛЬ» вимогу про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином, Замовник на порушення пункту 43, абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; а проколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.09.2024 № 74 визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 03.10.2024 № 117.
Крім того, моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КСК АРТЕЛЬ» встановлено, що згідно з пунктом 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі» розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника та пунктом 8 Додатку 9 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до Тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам подається у форматі PDF та у програмному комплексі "Будівельні технології – КОШТОРИС", або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Проте, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» відсутній файл з Інформацією про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам у форматі PDF.
Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, а саме: Надати у повному обсязі у форматі PDF файл документу «12.4._Догов ціна_п.8 дод.9.idc» у частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Однак, відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Натомість, всупереч вимогам пункту 43 Особливостей Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель без наявних на те підстав.
Отже, в порушення вимог пункту 43 Особливостей та пунктів 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, Замовником неправомірно розміщено (опубліковано ТОВ «КСК АРТІЛЬ», щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Учасником процедури в його тендерній пропозиції, визначено його переможцем та укладено з ним Договір.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 22.10.2024 з приводу вищевказаного, на який Замовник надав пояснення від 25.10.2024 року зокрема наступного змісту: «…Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, а саме: Надати у повному обсязі у форматі PDF файл документу «12.4.Догов ціна_п.8 дод.9.idc» у частині передачі кошторисної документації та розрахунків, у зв’язку з тим, що Замовник не мав можливості ознайомитися з розрахунком договірної ціни Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» маючи тільки файл в програмному комплексі, переданий Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» в складі тендерної пропозиції без файлу формату PDF через відсутність технічної можливості відкриття цього файлу.».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факти порушення вимог пункту 43 Особливостей та як наслідок абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки до розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідності в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі в форматі PDF була взагалі відсутня.
Отже, Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» не виконано вимоги пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника та пункту 8 Додатку 9 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника.
Таким чином, Замовник на порушення абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; а проколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.09.2024 № 74 визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 03.10.2024 № 117.
Період усунення порушень:
31.10.2024 20:29 - 15.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
31.10.2024 20:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-09-09-007326-a Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору.
На виконання зобов'язальної частини Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-09-09-007326-a Державним біотехнологічним університетом було укладено додаткову угоду № 1 від 06.11.2024 до договору № 117 від 03.10.2024 року.
Дата публікації звіту:
07.11.2024 12:19
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
На виконання зобов'язальної частини Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-09-09-007326-a Державним біотехнологічним університетом було укладено додаткову угоду № 1 від 06.11.2024 до договору № 117 від 03.10.2024 року.
Дата публікації:
26.12.2024 10:08
Запити/Пояснення
Номер:
f2f36644bdb44848a7d1353498fbf1a3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.10.2024 17:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Поточний ремонт покрівлі (аварійно-відновлювальні роботи) на пам`ятці містобудування та архітектури місцевого значення "Факультет ХІМЕСХа", (охоронний №7366-Ха) нежитлової будівлі (навчальний корпус) літ. "А-4" Державного біотехнологічного університету за адресою: Харківська обл., м. Харків, вулиця Різдвяна, будинок 19», ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-09-09-007326-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Згідно з пунктом 8 Додатку 9 до тендерної документації Замовника, Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам подається у форматі PDF та у програмному комплексі "Будівельні технології – КОШТОРИС", або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Проте, в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» відсутній файл в форматі PDF.
Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, а саме: Надати у повному обсязі у форматі PDF файл документу «12.4._Догов ціна_п.8 дод.9.idc» у частині передачі кошторисної документації та розрахунків, що суперечить вимогам законодавства.
Просимо надати пояснення щодо вищезазначеного.
3. Разом з цим, згідно з пунктом 1.7 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна є твердою) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва".
Проте, Договірна ціна Учасника не відповідає Додатку 30 Настанови 281, а саме не зазначено «що здійснюється в 20___ році».
Поясніть будь-ласка, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 1.7 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника?
4. Згідно з пунктами 3.1.1 Додатку 9 до тендерної документації Замовника, Учасник надає Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
В тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надано відомість ресурсів та Довідка МТБ.
Проте, в довідці МТБ відсутні будівельні машини та механізми, що включені до відомості ресурсів та які необхідні для виконання робіт.
Поясніть будь-ласка, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.1.1 Додатку 9 до тендерної документації Замовника?
5. Згідно з пунктом 3.2.4. Додатку 9 до тендерної документації Замовника, Учасник повинен надати Скановані копії оригіналів/належним чином завірених копій посвідчень з охорони праці директора, головного інженера та виконроба.
Проте, в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надано посвідчення не на головного інженера, а на інженера з охорони праці.
Поясніть будь-ласка, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.2.4. Додатку 9 до тендерної документації Замовника в частині надання посвідчень з охорони праці головного інженера?
6. Згідно з пунктом 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника, в якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надати скановані копії оригіналів відгуків від замовника про досвід роботи з учасником; скановані копії оригіналів актів приймання виконаних будівельних робіт (Форми – КБ-2в) до договору, зазначеному у довідці.
В тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» надано аналогічний договір від 26.06.2019 №64-Р/2019 на суму 363 182,00 гривень.
Проте, надані в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» акти виконаних робіт на суму 363 168,31 грн та довідка КБ-3 на суму 363 168,31 гривень. Додаткові угоди на зменшення суми аналогічного договору від 26.06.2019 №64-Р/2019 в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» відсутні.
Поясніть будь-ласка, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника в частині документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а саме: надання сканованих копій оригіналів актів приймання виконаних будівельних робіт (Форми – КБ-2в) до договору, зазначеному у довідці?
7. Поряд з цим, в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» до аналогічного договору надано відгук від замовника.
Проте, зазначений відгук наданий до договору від 28.01.2022 №11П/2022, а не до договору від 26.06.2019 №64-Р/2019.
Поясніть будь-ласка, яким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника в частині надання копії оригіналу відгуку від замовника до договору від 26.06.2019 №64-Р/2019?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8dc08f214d5a4a02be16ffb3252c758c
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
25.10.2024 14:59
Опис:
На підставі акту №Хо-3477/1 від 20.02.2024 року комісійного обстеження об’єкта пам`ятки містобудування та архітектури місцевого значення "Факультет ХІМЕСХа", (охоронний №7366-Ха) нежитлової будівлі (навчальний корпус) літ. "А-4", пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації та дефектного акту університету №18 від 15.08.2024 року у Державного біотехнологічного університету, як балансоутримувача зазначеного об’єкта, виникла необхідність у проведенні закупівлі послуг за предметом «Поточний ремонт покрівлі (аварійно-відновлювальні роботи) на пам`ятці містобудування та архітектури місцевого значення "Факультет ХІМЕСХа", (охоронний №7366-Ха) нежитлової будівлі (навчальний корпус) літ. "А-4" Державного біотехнологічного університету за адресою: Харківська обл., м. Харків, вулиця Різдвяна, будинок 19» (далі – Послуги) згідно коду ДК 021:2015 - 45260000-7 «Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи» Єдиного закупівельного словника.
На Ваш Запит про надання пояснень повідомляємо наступне.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі було здійснено у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Так, згідно з п.1 розділу III Методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку.
Замовником були проведені маркетингові дослідження ринку послуг с поточного ремонту на сайті https://prozorro.gov.ua, а також були проведені попередні консультації з потенційними учасниками ринку, від яких було отримано комерційні цінові пропозиції (комерційні пропозиції є в наявності, за потреби будуть надані).
Згідно з ч.4 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені потребами замовника в забезпеченні функціонування будівлі, пошкодженої внаслідок бойових дій, запобігання подальшого руйнування від впливу погодних умов та через відсутність у замовника спеціалістів даної категорії, нормами чинного законодавства та встановлювалися на підставі діючих в Україні ДСТУ, ТУ та інших нормативів і стандартів, України. Службових записок, дефектних актів наданих відповідними структурними підрозділами.
2. Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, а саме: Надати у повному обсязі у форматі PDF файл документу «12.4.Догов ціна_п.8 дод.9.idc» у частині передачі кошторисної документації та розрахунків, у зв’язку з тим, що Замовник не мав можливості ознайомитися з розрахунком договірної ціни Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» маючи тільки файл в програмному комплексі, переданий Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» в складі тендерної пропозиції без файлу формату PDF через відсутність технічної можливості відкриття цього файлу.
3. У зв’язку з тим, що термін виконання робіт обумовлений в тендерній ціновій пропозиції Учасника, в п. 1.4 договору про закупівлю та додатку 3 до цього договору «Графік надання послуг», Замовник порахував відсутність рядка з зазначенням року виконання робіт у договірній ціні не суттєвою помилкою (згідно п. 2 розділу V Тендерної документації).
4. На момент складання тендерної пропозиції, а саме договірної ціни та відомості ресурсів, Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» було запропоновано виконання робіт без виїзду на дільницю з застосуванням будівельних машин та механізмів, які включені до складу програмного комплексу, але відсутні у довідці про наявність у Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі.
Дані види робіт можуть виконуватись як за допомогою будівельних машин та механізмів, так і вручну (підіймання по сходах всередині приміщення)
Усі уточнення будуть виправлені під час проведення робіт і скориговані у акті виконаних будівельних робіт (Форми-КБ-2в) до договору та довідкою КБ-3.
5. Згідно штатного розпису, наданого Учасником в складі тендерної пропозиції підприємство має наступні посади:
- головний інженер в кількості 0,3 штатної одиниці;
- інженер з охорони праці в кількості 0,3 штатної одиниці.
В довідці про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвіт зазначено, що Куценко Олексій Іванович є інженером з охорони праці. А згідно наказу №09-ОП Про створення комісії з перевірки знань з питань охорони праці видно, що одним з членів комісії є Куценко Олексій Іванович, який є головним інженером. Тобто працівник відповідальний за охорону праці на підприємстві (Куценко О.І.) суміщує посаду головного інженера та посаду інженера з охорони праці. Посвідчення на Куценко О.І. видані на посаду інженера з охорони праці.
6. При розгляді аналогічного договору та акту виконаних робіт Учасника ТОВ «КСК АРТІЛЬ» Замовником було виявлено різницю у сумі у розмірі 13,69 грн. Ознайомившись з видами робіт, їх об’ємами та матеріальними ресурсами Замовник дійшов висновку, що роботи ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконали в повному обсязі. Замовником була розглянута закупівля UA-2019-04-05-001602-a, згідно якої був укладений даний договір. Сума в розмірі 13,69 грн. в даному випадку не є суттєвою і не вплинула на виконання даних об’ємів робіт. Таким чином Учасником ТОВ «КСК АРТІЛЬ» виконано вимоги пункту 3.3.3. Додатку 9 до тендерної документації Замовника в частині документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
7. Відгук щодо виконання робіт підрядником ТОВ «КСК АРТЕЛЬ» був наданий тією ж організацією, з якою був укладений договір, наданий в якості підтвердження виконання аналогічних робіт. Замовником було вивчено процедуру закупівлі UA-2021-10-29-005604-a за даним договором та встановлено, що договір виконано в повному обсязі, про що свідчить звіт. Тому Замовником було прийнято рішення прийняти даний відгук. На час укладення договору Учасником таки було надано відгук саме на договір, який було надано як аналогічно виконаний.