-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виконання робіт по об’єкту «Будівництво восьми артезіанських свердловин для забезпечення водопостачання Новорайської ТГ (с. Новорайськ, с. Червоний Маяк) Херсонської області внаслідок руйнування Каховської ГЕС» (Код ДК 021:2015: 45262000-1 Спеціалізовані будівельні роботи, крім покрівельних)
Торги відмінено
38 999 394.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 194 996.97 UAH
мін. крок: 0.5% або 194 996.97 UAH
Номер:
17da23620f7247839b0ea203872cd18b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-10-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.10.2024 00:00
Період моніторингу:
10.10.2024 11:58 - 31.10.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.10.2024 № 274
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 04 жовтня 2024 року № 128-к «Про закордонне відрядження»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2 UA-2024-09-05-001896-a 05.09.2024 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами дотримання Замовником відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АБЗ ПРОМБУД» – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляд тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту розвитку територій Херсонської обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів від 05.09.2024; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.09.2024; реєстр отриманих пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «АБЗ ПРОМБУД»; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол № 83 від 26.09.2024 про визначення переможця ТОВ «АБЗ ПРОМБУД»; повідомлення про намір укласти договір від 26.09.2024; протокол № 84 від 01.10.2024 про відміну торгів; звіт від 13.10.2024 про результати проведення процедури закупівлі; пояснення та документи надані Замовником 18.10.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у тендерній документації у пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ зазначив, що «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації та завантаження з нижченаведених файлів, які надаються в сканованому вигляді в форматі PortableDocumentFormat (PDF), PNG, JPG або будь-який інший подібний тип файлу, або у вигляді електронних документів з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги», Постанови КМУ від 17 березня 2022 року № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг».
Проте, чинна редакція пункту 31 Особливостей на дату складання тендерної документації визначає, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Постанова Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 року № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» на яку посилається Замовник у тендерній документації втратила чинність на підставі Постанови Кабінету Міністрів від 26 січня 2024 № 88 «Про внесення змін до пункту 6 Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Таким чином, Замовник у тендерній документації не врахував діючу редакцію пункту 31 Особливостей та зміни в системі надання електронних довірчих послуг чим порушив пункт 28 Особливостей, яким визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив рішення про відміну торгів (протокол від 01.10.2024 № 84) через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Період усунення порушень:
01.11.2024 15:46 - 16.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.11.2024 15:46
Запити/Пояснення
Номер:
968473cc3f0343bd974bfdfffe992cd4
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.10.2024 09:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі виконання робіт по об’єкту «Будівництво восьми артезіанських свердловин для забезпечення водопостачання Новорайської ТГ (с. Новорайськ, с. Червоний Маяк) Херсонської області внаслідок руйнування Каховської ГЕС» (Код ДК 021:2015: 45262000-1 Спеціалізовані будівельні роботи, крім покрівельних), (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-09-05-001896-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Інформації та відповідних документів (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b322e829737a4ba8a0fa775adc01bb4a
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
18.10.2024 14:19
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури запланованої та скасованої закупівлі робіт по об’єкту «Будівництво восьми артезіанських свердловин для забезпечення водопостачання Новорайської ТГ (с. Новорайськ, с. Червоний Маяк) Херсонської області внаслідок руйнування Каховської ГЕС» (Код ДК 021:2015: 45262000-1 Спеціалізовані будівельні роботи, крім покрівельних), (інформацію про закупівлю було опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-09-05-001896-a) надаємо пояснення:
1. Предметом закупівлі відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) є роботи за кодом ДК 021:2015:45260000-7: Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" будівництво здійснюється після розроблення та затвердження проектної документації, що отримала позитивний експертний звіт.
Пунктом 11 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що проектна документація – це затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва. Відповідно до Додатку Д до ДБН А.2.2-3:2014 до складу проектної документації входять, в тому числі, відомості з обсягами робіт.
Ураховуючи вище викладене, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені в проектній документації, на підставі якої планувалася закупівля.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону у річному плані закупівель повинна міститись інформація, зокрема, про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі. Тобто замовнику надано право обирати яку саме інформацію зазначати у річному плані закупівель. Ураховуючи особливості предмета закупівлі (будівництво) замовником у річному плані зазначено очікувану вартість.
Відповідно до Додатку Д до ДБН А.2.2-3:2014 до складу проектної документації входить, в тому числі, інвесторська кошторисна документація. Інвесторська кошторисна документація складається відповідно до КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва".
Згідно з п. 3.1. КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається у складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі. Відповідно до п. 3.2. КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" кошторисна вартість об’єкта будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат.
Ураховуючи вище викладене, очікувана вартість предмета закупівлі замовником визначена відповідно до проектної документації на будівництво, а саме інвесторської кошторисної документації.
Документи доступні за посиланням нижче (у відповіді на друге питання).
2. У зв'язку з відсутністю власного веб-сайту, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на веб-сайті Херсонської обласної державної (військової) адміністрації.
https://khoda.gov.ua/ekonomichnij-rozvitok-xersonsko%25d1%2597-oblasti/zhitlovo-komunalna-sfera/іnshe/
Додатково повідомляємо. Здійснення Публічних закупівель регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.22р. № 1178.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Моніторинг складається з певних етапів: прийняття рішення про початок моніторингу, подання замовнику запитів на отримання інформації, надання замовником пояснень, складання висновку про результати моніторингу.
13 жовтня 2024 року закупівля була скасована замовником. Станом на дату подання запиту на пояснення закупівля завершена, договір не укладався. Таким чином, моніторинг здійснювати не може.