-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Нафта і дистиляти (дизельне паливо, бензин А-95) код 09130000-9 - Нафта і дистиляти за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Завершена
550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Номер:
1a8970ec509840488c0f1a27a5fb1920
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-15-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.10.2024 00:00
Період моніторингу:
15.10.2024 16:47 - 05.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.10.2024 № 227
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 15.10.2024 № 227.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 7. UA-2024-09-03-011272-a, 03.09.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Стрілківської сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-09-03-012839-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження порядку проведення Замовником процедури закупівлі (тендерної документації) та прийняття Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідного рішення (рішення від №15416-р/пк-пз від 17.09.2024); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 26.09.2024 та від 01.10.2024; тендерну пропозицію ПП «КАВКАЗ» (щодо правомірності її відхилення Замовником) та опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПП «КАВКАЗ»; тендерну пропозицію КП «Граніт», опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції КП «Граніт» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані КП «Граніт» як переможцем процедури закупівлі документи; договір від 08.10.2024 №132; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Крім того, згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у пункті 4 розділу 6 тендерної документації Замовника вказано, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Водночас у Додатку 1.2 (Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі) до тендерної документації не зазначено переліку документів та/або інформації, які повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису.
Моніторингом також встановлено, що у Додатку 1.2 тендерної документації Замовник вимагає надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю копії ліцензії учасника торгів (з усіма наявними додатками) на провадження господарської діяльності, згідно з предметом закупівлі або копію наказу про видачу відповідної ліцензії.
Однак, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону (у якій визначена вимога про надання переможцем процедури закупівлі інформації про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом) під час проведення досліджуваної процедури закупівлі не застосовувалися.
Вимога щодо надання переможцем під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, в Особливостях №1178 відсутня.
Слід зазначити, що аналогічна вимога Замовником встановлена до учасника процедури закупівлі у пункті 6 Додатку 1.2. (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) тендерної документації, а саме: учасники процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинні надати копію ліцензії учасника торгів (з усіма наявними додатками) на провадження господарської діяльності, згідно з предметом закупівлі або копія наказу про видачу відповідної ліцензії.
Одночасно, відповідно до норм частини восьмої статті 12 Закону замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
З врахуванням вищевикладеного, при складанні тендерної документації Замовником порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
23.10.2024 16:19 - 06.11.2024 23:00
Дата публікації висновку:
23.10.2024 16:19
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0233/2024пр
Дата відкриття провадження:
10.12.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0233/2024пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація
про усунення порушень законодавства у сфері
публічних закупівель
З огляду на встановлені Західним Офісом Держаудитслужби України порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлених під час здійснення моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2024-09-03-011272-a, предмет процедури закупівлі - Нафта і дистиляти (дизельне паливо, бензин А-95) код 09130000-9 - Нафта і дистиляти за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» відділ освіти, культури, молоді та спорту Стрілківської сільської ради (далі – Замовник/Відділ) надає наступну інфомацію, що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель викладених у висновку.
З метою недопущення у подальшому встановлених порушень норм пунктів 3 та 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), а також абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) при складанні тендерної документації Замовником вжито такі заходи:
- для працівників визначених відповідальними за організацію та проведення процедури закупівлі (уповноважених осіб) проведено роз’яснення положень вище зазначених нормативних актів порушення вимог яких встановлено під час здійснення моніторингу;
- уповноваженими особами детально вивчено та проаналізовано встановлені та зазначені у висновку порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час здійснення процедури закупівлі;
- опрацьовано ряд безоплатних консультацій з питань публічних закупівель на інформаційному ресурсі (веб-сайті) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель (Уповноваженого органу);
- переглянуто безплатні вебінари-навчання ( з метою економії бюджетних коштів) від провідних експертів у сфері публічних закупівель, зокрема щодо складання тендерної документації, порядку визначення предмета закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону.
Також і надалі працівники Замовника будуть підвищувати та вдосконалювати свій професіний рівень в сфері планування, обгрунтування, організації та проведення публічних закупівель та використання бюджетних коштів.
Дата публікації звіту:
29.10.2024 14:34
Запити/Пояснення
Номер:
67f25ab0437c49dc8e07091681ed59a7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.10.2024 17:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.10.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-09-03-011272-a, яка проводилась Відділом освіти, культури, молоді та спорту Стрілківської сільської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f8001cbf25d741bbb373183b1637ee22
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
18.10.2024 13:53
Опис:
18 жовтня 2024 року №01-13/364
Західний Офіс
Держаудитслужби України
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наказу Західного Офісу Держаудитслужби України від 15.10.2024 № 227 «Про початок моніторингу процедур закупівель» відділ освіти, культури, молоді та спорту Стрілківської сільської ради (далі – Замовник/Відділ) надає наступні пояснення (інфомацію, документи) на запитання щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2024-09-03-011272-a, предмет процедури закупівлі - Нафта і дистиляти (дизельне паливо, бензин А-95) код 09130000-9 - Нафта і дистиляти за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Пояснення щодо питання 1
Однією із передумов здійснення закупівлі є її планування на підставі наявної потреби з врахуванням розміру бюджетного призначення, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі тощо. Відділом для діяльності та освітнього процесу закладів освіти Стрілківської сільської ради було складено та затверджено кошторис на 2024 рік, відповідно до доведених лімітною довідкою бюджетних призначень, згідно рішення сесії Стрілківської сільської ради №1072 від 17.12.2023 «Про сільський бюджет Стрілківської сільської ради на 2024 рік». Проте, доведених лімітною довідкою бюджетних призначень було недостаньо для закупівлі повного обсягу пального на 2024 рік. У зв’язку з чим, рішеннями сесії Стрілківської сільської ради №1279 від 21.06.2024 та №1352 від 30.08.2024 «Про внесення змін до сільського бюджету Стрілківської сільської ради на 2024 рік» (додаються) було додатково збільшено кошторисні призначення по головному розпоряднику бюджетних коштів відділу освіти, культури, молоді та спорту Стрілківської сільської ради по КПКВК 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету» КЕКВ2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у сумі 550 000,00 грн для закупівлі палива у обсязі достатньому для забезпечення потреби до кінця 2024 року. Складання проекту кошторису і його затвердження здійснювалося відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. №228 (зі змінами). Визначення обсягів видатків на предмет закупівлі здійснювалося з урахуванням нормативно-правових актів, які регулюють діяльність Відділу та організацію освітнього процесу, наявної об’єктивної потреби, ринкових цін на предмет закупівлі, кількості транспортних засобів та середні витрати палива, кількості генераторів та їх потужність та інші важливі показники, зокрема і режим економії бюджетних коштів та матеріальних цінностей. Головним розпорядником перевірено підтвердження показників розрахунками та економічними обґрунтуваннями.
Так, розрахунок бюджетного призначення на предмет закупівлі здійснювався відповідно до кошторису Відділу на 2024 рік, а саме - розрахунків, які обґрунтовують показники видатків бюджету по КЕКВ 2210 та наявної потреби. Для обґрунтування розміру бюджетного призначення для закупівлі палива було проаналізовано наступну інформацію та показники:
Підвезення учнів та педагогічних працівників сільської місцевості, що проживають за межею пішохідної доступності до навчальних закладів, до місця навчання (роботи) і додому повинно бути належно організовано і є дуже важливою складовою надання освітніх послуг. Частина четверта статті 13 Закону України «Про освіту» говорить про те, що особи, які здобувають повну загальну середню освіту, проживають у сільській місцевості і потребують підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку, забезпечуються таким підвезенням за кошти місцевих бюджетів, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення. Частина п’ята статті 13 Закону України «Про освіту» встановлює, що органи місцевого самоврядування мають право прийняти з урахуванням потреб і пропозицій територіальних громад спільне рішення про організацію здобуття освіти (початкової, базової та профільної середньої) та відповідно забезпечення підвезення здобувачів освіти до закладу освіти чи його філії і у зворотному напрямку. Відповідно до частини першої статті 56 Закону України «Про освіту», особи, які здобувають повну загальну середню освіту в закладах освіти не за місцем проживання, на період навчання забезпечуються гуртожитками або підвезенням. А відповідно до частини другої цієї ж статті, органи місцевого самоврядування забезпечують пільговий проїзд учнів, вихованців, студентів та педагогічних працівників до місця навчання і додому у визначених ними порядку та розмірах за рахунок видатків відповідних місцевих бюджетів. Частина друга статті 66 Закону України «Про освіту» говорить про те, що районні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад забезпечують доступність дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти, а також забезпечують та фінансують підвезення учнів і педагогічних працівників до закладів початкової та базової середньої освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби - транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних). Таким чином, орган місцевого самоврядування повинен забезпечити підвезення учнів і педагогічних працівників, визначити спосіб підвезення, вирахувати й передбачити фінансування для перевезення.
Шкільний автобус є спеціальним транспортним засобом для регулярних перевезень, що здійснюються за встановленим маршрутом і розкладом, з посадкою і висадкою дітей і педагогічних працівників на передбачених маршрутом зупинках до місць навчання і додому, а також для організації екскурсійних поїздок, здійснення нерегулярних перевезень учнів та педагогічних працівників до місць проведення позакласних і позашкільних, культурно-масових заходів і спортивних змагань, підвезення до пунктів тестування зовнішнього незалежного оцінювання, місць проведення олімпіад різних етапів, осередку викладання предмету «Захист України», забезпечення участі учасників навчально-виховного процесу в заходах (нарадах, семінарах, конференціях, форумах) районного та обласного рівнів, тощо.
Шкільні автобуси мають відповідати вимогам Національного стандарту України ДСТУ 7013:2009 "Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги". Одними з вимог Національного стандарту є заправка шкільних автобусів дизельним паливом, відповідність екологічним нормам не нижче рівня Євро-5.
Рішенням сесії Стрілківської сільської ради від 21.01.2021 р. №49 «Про затвердження передавальних актів щодо передачі закладів (об’єктів освіти), які прийняті до комнальної власності Стрілківської сільської ради» Відділ визначено балансоутримувачем майна закладів (об’єктів) освіти. З метою забезпечення належного освітнього процесу у 2024 році, була необхідність здійснення додаткової закупівлі для придбання необхідного ще обсягу дизельного палива для 5 шкільних автобусів. При розрахунку розміру бюджетного призначення враховано такі показники, як кількість шкільних автобусів, середню норму витрат палива на один автобус (22 л./100 км.), витрати на доїзд до заправки, орієнтовну кількість кілометрів (42086км), а також незадовільний стан дорожнього покриття у найбільш віддалених населених пунктах громади, додаткові витрати на опалення автобуса в зимовий період, витрати та потребу палива у 2023 році тощо.
У зв’язку з прогнозованими можливими аварійними та плановими відключеннями електроенергії у 2024 році, з метою недопущення аварійних ситуацій у системі опалення закладів освіти та забезпечення освітлення у захисних спорудах (укриттях) під час повітряної тривоги необхідно забезпечити роботу 7 генераторів потужністю 3,5-5,5 кВт. Для роботи даних генераторів відповідно до технічної документації необхідний бензин А-95. Витрати на одну годину роботи генератора залежно від потужності становлять 1,22-1,93 літри. У зв’язку зі складністю прогнозу тривалості воєнного стану та відключень електроенергії, з метою економії та раціонального використання бюджетних коштів, Замовником прийнято рішення щодо придбання бензину для роботи генераторів орієнтовно на 549 годин.
При визначені технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (дизельного палива, бензину А-95) були враховані положення Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. №927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» (зі змінами), Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.10.2014 р. №1179 «Про затвердження переліку національних стандартів, добровільне застосування яких може сприйматися як доказ відповідності палив вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» (зі змінами), національних стандартів (ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Евро. Технічні умови»), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 р. № 1442 (зі змінами та доповненнями) та ін.
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено з урахуванням Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі використовувався метод порівняння ринкових цін шляхом збору та аналізу загальнодоступної інформації, що міститься у відкритому доступі, а саме здійснено аналіз цін операторів на бензин А-95 та дизельне паливо у Львівській області за серпень 2024 року (використано онлайн-інструмент Агрегатор цін на пальне https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/lvovskaya/). Крім того, проаналізовано процедури закупівель по аналогічному предмету закупівлі у системі «Прозоро» та враховано збільшення відсотка акциного збору на пальне відповідно до закону №11256-2.
Пояснення щодо питання 2
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору. Так, відповідно до ч.1 ст. 10 та ч.1 ст.22 Закону та з метою ефективного, раціонального та прозорого використання бюджетних коштів Замовником було безоплатно оприлюднено разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу тендерну документацію. У даній тендерній документації відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 Закону, зазначена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Частиною першою статті 12 Закону передбачено, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати рівний доступ до інформації всім особам.
Відповідно до частини четвертої статті 10 Закону, інформація зазначена у частині першій цієї статті, тобто оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація та проект договору, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до рекомендацій викладених в пункті 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) 5 вересня 2024 року було забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті за наступним посиланням https://strilky.osv.org.ua/news/1725520467/.
З повагою
в.о. начальника відділу Катерина Соджак