• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Реконструкція частини будівлі терапевтичного корпусу під пологовий будинок за адресою: Київська область, місто Обухів, вулиця Каштанова, 52 (код за ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція)

Торги відмінено

39 358 475.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 196 792.37 UAH
Номер: 7c1f925270b64044945558d8e6cf33cc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-06-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.11.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 06.11.2024 17:17 - 28.11.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 06.11.2024 №93-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,дорученням Державної аудиторської служби України від 23 жовтня 2024 року №003100-18/13263-2024 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 06.11.2024 №93-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 5.UA-2024-09-02-007153-a,02.09.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, bazalat3@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель не дотримано статтю 5 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові №1178, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КУБ КОНСТРАКШН», виконання рішення Комісії – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (в редакції чинній на дату проведення торгів) (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Обухівської міської ради «Обухівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02 вересня 2024 року №1, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 11, 12 вересня 2024 року, відповіді Замовника від 11, 13 вересня 2024 року, вимогу про усунення порушення UA-2024-09-02-007153-a.b1, рішення Замовника від 24 вересня 2024 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «КУБ КОНСТРАКШН» (далі – ТОВ «КУБ КОНСТРАКШН»), протокольні рішення уповноваженої особи від 23 вересня, 13, 14, 20 листопада 2024 року (протоколи №№2, 3, 4, 5), рішення Комісії від 16 жовтня 2024 року №16961 – р/пк-пз та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 13, 20 листопада 2024 року через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі з питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель Замовником щодо тих порушень, обставин та підстав, які були предметом розгляду Комісії, не здійснювався. Відповідно до абзацу 1 пункту 3 Постанови №1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 14 Постанови №1178 визначено, що закупівля відповідно до Постанови №1178 здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Водночас згідно з вимогами пункту 3 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі. Крім того, пунктом 2 частини першої статті 5 Закону визначено, що закупівля здійснюється за принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності. Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі - Управління) 11 листопада 2024 року звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та відповідних документів, на підставі яких Замовник обґрунтував розмір бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість. На зазначений запит Замовник 13 листопада 2024 року повідомив, що визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснив на підставі кошторисної документації та експертного звіту від 20 грудня 2023 року за №231212-24/А. Відповідно до доданих до пояснення Замовника зведеного кошторисного розрахунку об’єкта будівництва та експертного звіту від 20 грудня 2023 року за №231212-24/А загальна кошторисна вартість об’єкту складає 39358,475 тис. грн, що відповідає очікуваній вартості предмету закупівлі, зазначеній у річному плані закупівель. Моніторингом установлено, що у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, затвердженого наказом Замовника від 22 грудня 2023 року №311 кошти розподілено по главах наступним чином: глава 2. «Об’єкти основного призначення» – 28682,089 тис. грн, глава 10. «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги» – 1290,694 тис. грн, глава 12. «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд» – 793,767 тис. грн (у тому числі вартість проектних робіт – 768,000 тис. грн, кошти на здійснення авторського нагляду – 25,767 тис. грн). Водночас згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовником уже здійснено закупівлю робіт з виготовлення проєктно-кошторисної документації (проектних робіт): «Реконструкція частини будівлі терапевтичного корпусу під пологовий будинок за адресою: Київська область, місто Обухів, вулиця Каштанова,52» (ID:UA-2023-12-13-011595-a) вартістю 768000,0 грн. Згідно з абзацом другим пункту 1.1 Розділу І Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 (далі - Настанова) Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Згідно з пунктом 2.5 Розділу ІІ Настанови вартість будівництва визначається: 1) на стадії проектування ― у складі інвесторської кошторисної документації; 2) на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель (договірної ціни, яка може встановлюватися твердою або приблизною (динамічною)); 3) на стадії проведення взаєморозрахунків - шляхом уточнення окремих вартісних показників, визначених на попередніх стадіях, залежно від виду договірної ціни в порядку, обумовленому в договорі. Пунктами 3.1, 3.2 Розділу ІІІ Настанови передбачено, що кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається у складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі. Кошторисна вартість об’єкта будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат. Відповідно до пункту 3.9 Розділу ІІІ Настанови інвесторська кошторисна документація, складена на стадії П (затверджувальна частина стадії РП), затверджена у складі проектної документації, повинна достовірно визначати кошторисну вартість об’єкта будівництва та давати можливість забезпечити реалізацію рішень, що відображені у проектній документації. Також нормою статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Отже, очікувана вартість робіт визначається на підставі проектно-кошторисної документації, зокрема у відповідності до інвесторської кошторисної документації. При цьому, очікувана вартість самих робіт визначається як різниця між кошторисною вартістю об’єкта будівництва, зокрема зі зведеного кошторисного розрахунку, який є частиною інвесторської кошторисної документації, та вартістю тих робіт/послуг, які будуть закуплятись окремими закупівлями. Зважаючи на вказане, Замовник визначив очікувану вартість закупівлі вказаних робіт з врахуванням вартості тих робіт, які закупив окремою закупівлею, що в свою чергу є недотриманням вимог основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону та призвело до завищення очікуваної вартості закупівлі. На запит Управління з приводу зазначеного Замовник пояснив: «При аналізі проведеної закупівлі було виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель: Замовником у річному плані закупівлі, оголошенні про проведення процедури закупівлі допущено помилку в очікуваній вартості закупівлі. Згідно з зведеним кошторисним розрахунком вартість об’єкта будівництва становить 39 358 475 грн., що відповідає очікуваній вартості закупівлі. Водночас, до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва включено вартість проектних робіт у сумі 768 000 грн., закупівлю яких уже здійснено замовником за номером ID: UA-2023-12-13-011595-a. Тобто очікувану вартість закупівлі реконструкції потрібно було зменшити на суму закупівлі проектних робіт, а також зменшити на вартість послуг технічного нагляду та на вартість послуг авторського нагляду, закупівля яких ще повинна була відбутися. Цього не було зроблено, таким чином була завищена очікувана вартість реконструкції, чим порушено вимоги законодавства в сфері публічних закупівель». Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Постанови №1178 замовник відміняє відкриті торги, зокрема, у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. В ході моніторингу Замовник відмінив закупівлю (протокол від 20 листопада 2024 року №5) у зв’язку із неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень: 27.11.2024 16:59 - 12.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 27.11.2024 16:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усунуто шляхом відміни відкритих торгів по предмету закупівлі Реконструкція частини будівлі терапевтичного корпусу під пологовий будинок за адресою: Київська область, місто Обухів, вулиця Каштанова, 52 (код за ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція) протокольним рішенням №5 від 20.11.2024р.
Дата публікації звіту: 28.11.2024 12:54

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто
Дата публікації: 28.11.2024 14:06

Запити/Пояснення