-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи №23 на вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. Коригування (за кодом ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція)
Завершена
221 975 946.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 219 759.46 UAH
мін. крок: 1% або 2 219 759.46 UAH
Номер:
9eecc427efee4782b5f1fd9c5aa219ef
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-26-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.12.2024 00:00
Період моніторингу:
26.12.2024 15:15 - 17.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.12.2024 № 360
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
17 UA-2024-08-30-002893-a 30.08.2024
Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей № 1178 установлено порушення вимог пункту 3 Особливостей № 1178, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, розгляді тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесені змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.08.2024 року № 10 (зі змінами) (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 27.09.2024, тендерну пропозицію ТОВ «ЕКСПОРТА» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця від 27.09.2024 № 13 та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.09.2024, договір підряду від 10.10.2024 № 10/10/2024, додаткову угоду від 29.10.2024 № 1, додаткову угоду від 28.11.2024 № 2 та додаткову угоду від 30.12.2024 № 3, пояснення та документи надані Замовником від 31.12.2024 та від 16.01.2025 на запити органу державного фінансового контролю.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ТОВ «ЕКСПОРТА» з ціновою пропозицією 215 339 761,09 гривень.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Згідно з абзацом 3 пункту 3 Особливостей № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, крім підпункту 4 пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначеного пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII.
Пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII передбачено, що замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році – 20 %. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до наступних товарів, зокрема, трансформатори, трансформатори напруги, трансформатори живлення, насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин.
Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів (файл: «Підсумкова відомість ресурсів зміни.docx») при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено придбання устаткування, зокрема:
- Трансформатор 230В/12 В, 100Вт (2 шт);
- Насос KS 75B 0,75кВт, 220В, 11,5 м3/час (1 шт);
- Насос перистальтичний цифровий для дозації флокулянту TM Digital (1 шт);
- Насос циркуляційний Grundfos UPS 32-80 180 (4 шт);
- Дренажний насос Pedrollo Dm10 10m (2 шт);
- Насосна установка Grundfos Sololft2 WC-3 Q=8,94м3/ч h=8.5м Т=0,62 кВт;
- Насосна установка Wilo-Drain ТМ 32/8 -0,7 кВт;
- Насос циркуляційний Wilo (3Ф)(муфт) IL-E50/160-5.5/2 (15 шт).
Поруч з тим, відповідно до норм пункту 28 Особливостей № 1178, установлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням особливостей.
Частиною 3 статті 22 Закону № 922-VIII зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Водночас, Замовником, в порушення пункту 3 Особливостей № 1178 та пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII не встановлено вимогу в тендерній документації щодо підтвердження ступеня локалізації товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII.
Окрім того, відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі публічних закупівель встановлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСПОРТА» надано підсумкову відомість ресурсів (файл: «81_ДЦ_ПВР.pdf»), згідно якої передбачено придбання та установлення, зокрема:
- Трансформатор 230В/12 В, 100Вт в кількості 2 шт на суму 8656,46 грн;
- Насос KS 75B 0,75кВт, 220В, 11,5 м3/час у кількості 1 шт на суму 16359,81 грн;
- Насос перистальтичний цифровий для дозації флокулянту TM Digital у кількості 1 шт на суму 9655,81 грн;
- Насос циркуляційний Grundfos UPS 32-80 180 у кількості 4 шт на суму 70522,92 грн;
- Дренажний насос Pedrollo Dm10 10m у кількості 2 шт на суму 28264,26 грн;
- Насосна установка Grundfos Sololft2 WC-3 Q=8,94м3/ч h=8.5м Т=0,62 кВт – на суму 55563,90 грн;
- Насосна установка Wilo-Drain ТМ 32/8 -0,7 кВт - на суму 9157,39 грн.;
- Насос циркуляційний Wilo (3Ф)(муфт) IL-E50/160-5.5/2 у кількості 15 шт на суму 3 046 477,20 грн.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного Замовником здійснено досліджувану закупівлю робіт з реконструкції з добудовою загальноосвітньої школи з порушенням вимог пункту 3 Особливостей № 1178, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, у зв’язку із не застосуванням положень щодо локалізації зазначених вище товарів.
Період усунення порушень:
21.01.2025 16:56 - 05.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
21.01.2025 16:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівель, повідомляємо, що вжито такі заходи:
1. Відповідальним працівникам, які допустили порушення, оголошено попередження відповідно до вимог чинного законодавства про недопущення аналогічних порушень у майбутньому.
2. Проведено роз’яснювальну роботу серед працівників щодо правильного застосування положень Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів, які регулюють цю сферу.
3. Організовано участь відповідальних працівників у спеціалізованих навчальних курсах, спрямованих на підвищення рівня знань у сфері публічних закупівель.
4. Посилено контроль за дотриманням законодавства під час підготовки тендерної документації та організації процедур закупівель.
Вказані заходи спрямовані на усунення виявлених порушень та запобігання їх повторенню в майбутньому.
Дата публікації звіту:
28.01.2025 16:50
Запити/Пояснення
Номер:
b3d7d948e18c4c9d8f51ca52bc64cd07
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
27.12.2024 10:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи №23 на вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. Коригування (за кодом ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-08-30-002893-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
96237be01d2c4088820fef1a4b2947aa
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
01.01.2025 10:34
Опис:
У відповідь на Ваш запит, що надійшов через електронну систему закупівель до процедури закупівлі Реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи №23 на вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. Коригування (за кодом ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція), оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-30-002893-a.
Повідомляємо, що:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування розміру бюджетних призначень визначено відповідно до Розпорядження Київської військової адміністрації від 07.10.2024 № 1169 «Про внесення змін до розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 29 грудня 2023 року № 1107» (Додається).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначено відповідно до Відомості обсягів робіт та Підсумкової відомості ресурсів, які зазначені в Додатку 2 до тендерної документації з урахуванням чинного будівельного законодавства.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі проектно кошторисної документації, яка пройшла перевірку експертної організації, експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації за проектом «Реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи № 23 по вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. КОРИГУВАННЯ» № 579/КЕ/2023 від 03.08.2023р. (Додається).
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Інформація, зазначена у частині першій ст. 10 Закону «Про публічні закупівлі», може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайтах замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Оскільки у замовника такий сайт відсутній, а також враховуючи, що постанова Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 має виключно рекомендаційний характер для підприємства, посилання на сайт замовника з зазначеною інформацією не надаємо.
Додається:
1. Розпорядження Київської військової адміністрації від 07.10.2024 № 1169 «Про внесення змін до розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 29 грудня 2023 року № 1107»
2. Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації за проектом «Реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи № 23 по вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. КОРИГУВАННЯ» № 579/КЕ/2023 від 03.08.2023р.
Номер:
fcbe9295dd5041399227fd3b3fafa59b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
31.12.2024 10:36
Опис:
У відповідь на Ваш запит, що надійшов через електронну систему закупівель до процедури закупівлі Реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи №23 на вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. Коригування (за кодом ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція), оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-30-002893-a.
Повідомляємо, що:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування розміру бюджетних призначень визначено відповідно до Розпорядження Київської військової адміністрації від 07.10.2024 № 1169 «Про внесення змін до розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 29 грудня 2023 року № 1107» (Додається).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначено відповідно до Відомості обсягів робіт та Підсумкової відомості ресурсів, які зазначені в Додатку 2 до тендерної документації з урахуванням чинного будівельного законодавства.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі проектно кошторисної документації, яка пройшла перевірку експертної організації, експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації за проектом «Реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи № 23 по вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. КОРИГУВАННЯ» № 579/КЕ/2023 від 03.08.2023р. (Додається).
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Інформація, зазначена у частині першій ст. 10 Закону «Про публічні закупівлі», може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайтах замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Оскільки у замовника такий сайт відсутній, а також враховуючи, що постанова Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 має виключно рекомендаційний характер для підприємства, посилання на сайт замовника з зазначеною інформацією не надаємо.
Додається:
1. Розпорядження Київської військової адміністрації від 07.10.2024 № 1169 «Про внесення змін до розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 29 грудня 2023 року № 1107»
2. Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації за проектом «Реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи № 23 по вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. КОРИГУВАННЯ» № 579/КЕ/2023 від 03.08.2023р.
Номер:
24052a62f41e47a39f7b96c723ba2cdd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.01.2025 12:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати документальне підтвердження внесення ТОВ «ЕКСПОРТА» забезпечення виконання договору про закупівлю, на умовах, які передбачені пунктом 5 Розділу 6 тендерної документації та пункту 3 Розділу ІІ Додатку № 4 до тендерної документації.
2. Згідно з абзацом 3 пункту 3 Особливостей № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, крім підпункту 4 пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII.
Пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII передбачено, що замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році – 20 % (на момент оголошення закупівлі).
При цьому, підпунктом 2 пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до наступних товарів, зокрема, насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин.
Відповідно до файлу «Підсумкова відомості ресурсів» («Підсумкова відомість ресурсів зміни.docx») Замовником передбачено придбання товару з переліку локалізованого товару, а саме: «Дренажний насос…», «Насосна установка..», «Насос циркуляційний..» та «Компресор електричний..».
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861).
Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
- Чому Замовником не встановлено вимогу у тендерній документації щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником з урахуванням вартісних меж, які визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2096fbcb75d34f9594b4b681db855ff6
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.01.2025 17:10
Опис:
У відповідь на Ваш запит, що надійшов через електронну систему закупівель до процедури закупівлі Реконструкція з добудовою загальноосвітньої школи №23 на вул. Путивльській, 35 у Деснянському районі м. Києва. Коригування (за кодом ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція), оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-30-002893-a.
Повідомляємо, що:
1. 1. Надати документальне підтвердження внесення ТОВ «ЕКСПОРТА» забезпечення виконання договору про закупівлю, на умовах, які передбачені пунктом 5 Розділу 6 тендерної документації та пункту 3 Розділу ІІ Додатку № 4 до тендерної документації.
Повідомляємо, відповідно до пункту 5 розділу 6 тендерної документації, Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії).
На підтвердження вищезазначеної вимоги переможцем ТОВ «ЕКСПОРТА» надано банківську гарантію № 119501/V-2959 від 08.10.2024 (додається), що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
2. Чому Замовником не встановлено вимогу у тендерній документації щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником з урахуванням вартісних меж, які визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності?
Відповідно до пункту 1 розділу 1 тендерної документації, Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості / Постанова № 1178).
Терміни, які використовуються в цій документації, вживаються у значенні, наведеному в Законі та Особливостях.
Отже тендерна документація складена відповідно до вимог Закону товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями).
Відповідно пункту 6-1 розділу X Закону України «Про публічні закупівлі», Тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень:
1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує:
у 2022 році - 10 відсотків;
у 2023 році - 15 відсотків;
у 2024 році - 20 відсотків;
у 2025 році - 25 відсотків;
у 2026 році - 30 відсотків;
у 2027 році - 35 відсотків;
з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків.
Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за формулою:
СЛ = (1 - (МВ+ІВ) / С) × 100%,
де СЛ - ступінь локалізації виробництва;
МВ - митна вартість сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, імпортованих на митну територію України виробником для виробництва товару, що є предметом закупівлі, гривень;
IВ - вартість імпортних сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, придбаних окремо та/або у складі продукції для виробництва товару, що є предметом закупівлі, у постачальника - резидента України, без урахування податку на додану вартість, гривень;
С - собівартість товару, що є предметом закупівлі, гривень.
Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Уповноважений орган здійснює моніторинг дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може щороку, не пізніше 31 жовтня, змінювати ступінь локалізації виробництва на наступний календарний рік до 5 відсотків у бік зменшення або до 10 відсотків у бік збільшення щодо кожного окремого товару, що є предметом закупівлі, визначеного підпунктом 2 цього пункту.
Звертаємо увагу, що частиною 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», встановлено що обов’язково повинно бути зазначено в тендерній документації, серед якого відсутнє зобов’язання щодо обов’язкового зазначення вимог щодо локалізації товарів.
Разом з тим, відповідно до файлу «Підсумкова відомості ресурсів» («Підсумкова відомість ресурсів зміни.docx») Замовником передбачено придбання товару з переліку локалізованого товару, а саме: «Дренажний насос…», «Насосна установка..», «Насос циркуляційний..».
Звертаємо увагу, що у підсумковій відомості ресурсів відсутня інформація про придбання такого товару як «Компресор електричний..».
Отже, згідно підсумкової відомості ресурсів переможця ТОВ «ЕКСПОРТА», наявна інформація щодо:
- Насос KS 75B 0,75кВт, 220В, 11,5 м3/час, ціна за одиницю – 16359,81 грн;
- Насос перистальтический цифровой для дозации флокулянта TM Digital, ціна за одиницю – 9655,81 грн;
- Насос циркуляционный Grundfos UPS 32-80 180, ціна за одиницю – 17630,73;
- Насосна установка Wilo-Drain TM 32/8-0,7 кВт, ціна одиницю – 7325,91;
- Насосна установка Grundfos Sololift2 WC-3 Q = 8,94 м3/ч h=8.5 T=0.62 кВт – ціна за одиницю 22225,56 грн
Щодо вищезазначених позицій, відповідно до абзацу 1 пункту 6-1 розділу X Закону України «Про публічні закупівлі», положення пункту 6-1 розділу X, не розповсюджуються, адже вартість обладнання становить менше 200 тисяч гривень.
Також в підсумкової відомості ресурсів переможця ТОВ «ЕКСПОРТА», міститься інформація щодо:
- Насос циркуляційний Wilo (3Ф)(муфт) IL-E50/160-5/5/2, ціна за одиницю – 203098,48
Звертаємо увагу, що країна-виробник зазначеного товару – Німеччина.
Разом з тим, Пункт 6-1 Розділу Х Закону не застосовується замовниками у разі: здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі».
Отже, до Насосу циркуляційного Wilo (3Ф)(муфт) IL-E50/160-5/5/2, положення пункту 6-1 розділу X, не розповсюджуються, оскільки країна – виробник товару – Німеччина.