-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Комп’ютерна техніка (ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання)
Завершена
431 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 155.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 155.00 UAH
Номер:
dfb41180d8d34588a9162134b6e2cd74
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-22-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.10.2024 00:00
Період моніторингу:
22.10.2024 16:07 - 12.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.10.2024 № 237
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.10.2024 № 237.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 6. UA-2024-08-29-000006-a, 29.08.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Крім того, під час моніторингу Замовником допущено порушення вимоги частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського національного університету природокористування (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-08-29-000003-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 11.09.2024 та від 19.09.2024 (щодо тендерної пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»); опублікований 12.09.2024 ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» лист-відмову від підписання та виконання договору; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 25.09.2024; тендерну пропозицію ТОВ «КОМПАКОМ» та опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «КОМПАКОМ» (щодо правомірності відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «КОМПАКОМ»); тендерну пропозицію ТОВ «АСАНАРА»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «АСАНАРА» як переможцем процедури закупівлі документи; договір про закупівлю від 09.10.2024 №416/10; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Одночасно, відповідно до пункту 5 Постанови КМУ №710 Державну аудиторську службу зобов’язано забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі є кошти Державного бюджету України. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
З врахуванням вищенаведеного та керуючись нормами частини п’ятої статті 8 Закону, під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, а також щодо надання посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено таке обґрунтування.
При цьому у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
У наданому під час моніторингу поясненні (оприлюднено в електронній системі закупівель 28.10.2024) Замовником зазначено, що очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості закупівлі Комп’ютерна техніка (ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання), Замовником здійснювались заходи, передбачені Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, було використано як загальнодоступну інформацію щодо цін, які містяться у відкритих джерелах (у тому числі в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій.
Проте, жодного документального підтвердження наведеної у поясненні Замовником інформації до моніторингу не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
З врахуванням вищенаведеного (не надання до моніторингу документального підтвердження щодо здійснення Замовником пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації щодо ціни відповідних товарів) дослідити під час моніторингу дотримання Замовником вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 в частині забезпечення обґрунтування очікуваної вартості предмета досліджуваної процедури закупівлі не видалося за можливе.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Крім того, згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у Додатку 4 (Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі) тендерної документації Замовника вказано, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Водночас, у Додатку 4 до тендерної документації не зазначено переліку документів та/або інформації, які повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису.
З врахуванням вищевикладеного, при складанні тендерної документації Замовником порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
04.11.2024 17:54 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2024 17:54
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0238/2024пр
Дата відкриття провадження:
02.01.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0238/2024пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення та перелік інформації, що свідчить про усунення порушень міститься у вкладених файлах.
Дата публікації звіту:
11.11.2024 20:34
Запити/Пояснення
Номер:
ae11019fe981497c805804954f9340a6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.10.2024 16:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.10.2024 23:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-08-29-000006-a, яка проводилась Львівським національним університетом природокористування (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a2955e56eb2448cba997bb618d3c8335
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
28.10.2024 10:33
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі Комп’ютерна техніка (ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання).
І. Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості закупівлі Комп’ютерна техніка (ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання), замовником здійснювались заходи передбачені «Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Очікувана вартість становить 431000.00 грн з ПДВ. У відповідності до вимог пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі в електронній системі закупівель "Prozorro", примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами та на основі інформації отриманої від спеціалістів (внутрішніх працівників кафедри та факультетів) Замовника. Формування очікуваної вартості передбачає 5 етапів для більш повного та правильного вирахування ринкових цін, якими і керувався та на підставі, яких Замовник проводив розрахунок: 1. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснювалося на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. Отже, на цьому етапі замовник визначився з реальною потребою закупівлі послуг відповідно до виду діяльності та завдань на поточний рік. 2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. До формування опису предмета закупівлі було залучено відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання товарів. На цьому етапі здійснювалося безпосереднє формування технічних завдань/специфікацій/вимог до предмета закупівлі. Замовник чітко визначився, яким вимогам повинні відповідати послуги, які характеристики містити та інше. 3. Аналіз ринку. На цьому етапі було використано як загальнодоступну інформацію щодо цін на послуги, які містяться у відкритих джерелах (у тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Отже, на цьому етапі відбулося безпосереднє вивчення та аналіз конкурентного середовища. Розуміння ринку надання необхідних послуг дало змогу зрозуміти та розрахувати цінові рамки (нижню та верхню межу), які були встановлені замовником і від яких, відповідно було вирахувано очікувану вартість. 4. Визначення вимог до умов поставки і оплати. Вимоги до умов поставки і оплати було встановлено з урахуванням періоду запланованого використання товарів протягом року, а також з урахуванням фінансових можливостей замовника. На цьому етапі встановлено істотні умови майбутнього договору на підставі вже наявної інформації, що була зібрана та встановлена на попередніх етапах. Замовнику вже було відомо суму бюджетних призначень на рік, а також строки протягом яких необхідно надати послуги. 5. Визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі. На завершальному етапі, відштовхуючись від усієї інформації, яка була надана замовнику відбувається сам процес розрахунку очікуваної вартості.
2. Посилання на сайт на якому здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі https://lnup.edu.ua/uk/infouniver/finekdij/tenderzakup (навігація - Інформація про університет - Фінансово-економічна діяльність - Тендерні закупівлі).