-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Система моніторингу за пацієнтами)
Завершена
37 200 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 186 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 186 000.00 UAH
Номер:
7e0eaa6d426547d49906d4ce8de70d02
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-03-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.04.2025 00:00
Період моніторингу:
03.04.2025 14:37 - 25.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.04.2025 №95
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 02.04.2025 №003100-18/4143-2025.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.04.2025 №95.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-08-28-010505-a, 28.08.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження, забезпечення публічності та зберігання документів, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору про закупівлю вимогам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому недотримання вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178), а також відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року №3786-IX (далі – Рамкова угода); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; виконання замовником рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору про закупівлю вимогам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємство «Медичні закупівлі України» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-08-28-004441-a); оголошення про проведення відкритих торгів та внесені до нього зміни; тендерну документацію та внесені до неї зміни; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження проведення Замовником процедури закупівлі (щодо наявності дискримінаційних умов, скарги UA-2024-08-28-010505-a.c1 та UA-2024-08-28-010505-a.b2) та прийняття Органом оскарження рішень за результатами розгляду таких скарг (рішення №15393-р/пк-пз від 17.09.2024 та №16859-р/пк-пз від 15.10.2024); оприлюднену інформацію щодо виконання Замовником рішень Органу оскарження (рішення №15393-р/пк-пз від 17.09.2024 та №16859-р/пк-пз від 15.10.2024); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокол уповноваженої особи Замовника від 27.11.2024 №2183; тендерну пропозицію ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 03.12.2024 №09/553-12/2024, додаткові угоди від 09.12.2024 №1 та від 26.12.2024 №2 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарг та прийняття відповідних рішень за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до норм частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Так, з метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема, на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року №244-р схвалено План України (далі – План України).
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318) Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Також, відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою КМУ №1318, Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі, виплату компенсацій та кредитів у межах виконання Плану України, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку.
Моніторингом встановлено, що відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2024 рік (UA-P-2024-08-28-004441-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі є бюджетна програма КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» (КЕКВ 3210 — Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям).
За умовами пункту 1.4 укладеного за результами проведеної процедури закупівлі договору про закупівлю від 03.12.2024 №09/553-12/2024 цей договір виконується за рахунок коштів державного бюджету в рамках виконання бюджетної програми «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 №298 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».
Відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 №298 (далі – Порядок №298), головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем програм є Міністерство охорони здоров’я України (далі – МОЗ України), одержувачем бюджетних коштів є ДП «Медичні закупівлі України», що належить до сфери управління МОЗ і одержує кошти на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду
При цьому, відповідно до пункту 3 Порядку №298 бюджетні кошти спрямовуються, зокрема, на здійснення Замовником медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду, зокрема оплату праці, нарахування на оплату праці, предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю, оплату послуг, видатків на відрядження, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, інших поточних видатків, придбання обладнання і предметів довгострокового користування.
У наданій під час моніторингу інформації Замовником зазначено, що наказом МОЗ України від 26.01.2024 №137 до ДП «Медичні закупівлі України» доведено перелік напрямів профілактики, діагностики та лікування до закупівлі у 2024 році, наказом МОЗ України від 21.02.2024 №291 затверджено зведені показники 100% потреби у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться ДП «Медичні закупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», а наказом МОЗ України від 29.07.2024 №1338 затверджено зміни до зведених показників 100% потреби у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться ДП «Медичні закупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».
Також, у наданій Замовником під час моніторингу інформації зазначено, що кошти на закупівлю предмета досліджуваної процедури закупівлі, що є складовою загального фонду бюджету, були доведені до ДП «Медичні закупівлі України» за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» відповідно до Паспорту бюджетної програми на 2024 рік, затвердженого наказом МОЗ України від 11.03.2024 №409.
Постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 №216 «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» затверджено перелік лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються на виконання відповідних угод (договорів), укладених особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я (серед яких – система моніторингу за пацієнтами).
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо зазначення інформації стосовно джерел фінансування закупівлі, зокрема на виконання заходів Плану України відповідно до інструменту Ukraine Facility (із зазначенням розділу та кроку), Замовник під час моніторингу, зокрема, вказав, що враховуючи зміст наведених вище нормативно-правових актів на момент проведення процедури закупівлі перелічені нормативно-правові акти та документи, доведені до ДП «Медичні закупівлі України» для реалізації процедури закупівлі, не містять інформації про Ukraine Facility та жодним чином не вказують про здійснення фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, а також що Паспорт бюджетної програми затверджений наказом МОЗ України від 11.03.2024 № , таким чином затвердження Паспорту бюджетної програми та, відповідно, конкретних сум бюджетних асигнувань, відбулось до ратифікації та набрання чинності для України згаданої вище Рамкової Угоди у червні 2024 року.
Крім того, у наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що План України не містить інформації про предмет закупівлі, а також відсутні будь-які вказівки чи вимоги до ДП «Медичні закупівлі України» розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» щодо здійснення процедури закупівлі.
Водночас, слід зазначити, що Планом України визначено ключові інвестиційні потреби у 2024–2027 роках, зокрема: зміцнення системи охорони здоров’я шляхом відновлення та покращення роботи пошкоджених закладів охорони здоров’я на всіх рівнях, впровадження телемедицини та мобільних медичних послуг, забезпечення сучасним медичним обладнанням для діагностики та лікування, розробка індивідуальних протоколів лікування та догляду, в тому числі для людей з інвалідністю та психологічними травмами.
Інвестицією 2 у Плані України визначено Інвестиції в охорону здоров’я, серед яких передбачено інвестиції в частині відбудови медичної інфраструктури України, які включатимуть, зокрема: технічне обладнання для технічної та нетехнічної зйомки (обстежень), а також розмитнення для відповідальних державних установ; технічні засоби для розмінування уражених земель після технічного та нетехнічного обстеження; придбання лабораторного обладнання, необхідного для проведення мікробіологічних, хімічних та фізичних досліджень; придбання обладнання та створення (капітальний ремонт приміщень, реконструкція тощо) належних умов перебування в закладах охорони здоров’я з метою підвищення якості надання послуг; закупівля високовартісного медичного обладнання, для забезпечення надання якісної медичної допомоги населенню.
Так, у описі вищевказаної інвестиції у Плані України вказано, що Звіт Уряду (або звіт Казначейства) показує, що в державних бюджетах на 2024, 2025, 2026, 2027 роки Уряд виділив щонайменше 400 млн євро (у гривневому еквіваленті) на зміцнення сфери охорони здоров'я, зокрема, на наступне: лабораторне обладнання для мікробіологічного, хімічного та фізичного аналізу; сховища та заходи безпеки для закладів охорони здоров'я; обладнання для госпіталів для медичного аналізу, хірургії та догляду за хворими; інфраструктура та обладнання для охорони здоров'я; ІТ-системи, бази даних, електронні медичні записи, інформаційні та консультаційні послуги з метою підвищення ефективності та результативності медичних послуг.
Відповідно до наявної інформації Міністерства охорони здоров’я України щодо використання коштів на виконання кроків Плану України (щодо виділених (запланованих) коштів для виконання кроків Плану України в розрізі бюджетних програм у 2024 та 2025 роках) до переліку бюджетних програм, за якими заплановано кошти, включено КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».
Індикаторами Плану України за інструментом Ukraine Facility за Інвестицією 2 «Інвестиції в охорону здоров’я» передбачено крок «Створення (капітальний ремонт приміщень, реконструкція тощо) належних умов перебування в закладах охорони здоров`я з метою підвищення якості надання медичних послуг.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. Та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (Додаток 4 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
Період усунення порушень:
28.04.2025 15:47 - 13.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.04.2025 15:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державне підприємство «Медичні закупівлі України» (далі – ДП «Медзакупівлі України», Замовник) висловлює Вам свою повагу та повідомляє про здійснення заходів, зазначених у висновку за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі.
За результатами проведеного Управлінням Західного офісу Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі
«ДК 021:2015 – 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Система моніторингу за пацієнтами)» (далі – Процедура закупівлі) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-28-010505-a) Держаудитслужбою було встановлено наступне.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та Договору умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, вимог щодо зберігання документів передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, Управління Західного офісу Держаудитслужби зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо недопущення у подальшому не дотримання вимог
статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Замовником опрацьовано зазначені зауваження Держаудитслужби щодо врахування в подальшому вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди в умовах договору про закупівлю та недопущення у подальшому недотримання вимог Рамкової Угоди та, зокрема, здійснено ряд наступних заходів.
1. З метою недопущення недотримання вимог Рамкової Угоди у майбутньому Замовником було опрацьовано та проаналізовано чинні нормативно-правові акти, які регулюють здійснення закупівель з урахуванням положень Рамкової угоди згідно з інструментом Ukraine Facility, зокрема, Закон України від 06.06.2024 № 3786-IX «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility», розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р «Про схвалення Плану України», Порядок управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 № 1318, а також інформацію щодо переліку прийнятних країн відповідно до статті 11 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29.02.2024 (далі — Регламент) і статті 5 Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, оприлюднену Міністерством економіки України 11.02.2025, лист Міністерства економіки України від 28.02.2025 № 3323-04/19127-07 «Щодо закупівель з урахуванням положень Рамкової угоди згідно з інструментом Ukraine Facility», повідомлення про зміни в технічний функціонал електронної системи закупівель в частині реалізації можливості замовникам зазначати План України під час публікації річного плану закупівель за фінансуванням Ukraine Facility, оприлюднене на інформаційному
ресурсі ProZorro 17 квітня 2025 року (режим доступу:
https://infobox.prozorro.org/articles/zaznachennya-planu-ukrajini-pri-stvorenni-richnogo-planu-za-koshti-ukraine-facility).
2. Проведені роз’яснювальні та навчальні заходи для осіб, відповідальних за організацію та проведення процедур закупівель, щодо особливостей складання тендерної документації, оприлюднення інформації під час проведення закупівель, що фінансуються за інструментом «Ukraine Facility» та застосування під час здійснення закупівель правил прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, застосування обмежень з фінансування осіб, які перебувають в санкційних списках ЄС, вимог щодо зберігання документів, публічності та простежуваності інформації, встановлених статтями 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової Угоди.
3. Проведено комунікацію з Міністерством охорони здоров’я України (далі – МОЗ України), що є головним розпорядником бюджетних коштів, та отримано лист від 17.04.2025 № 10.3-16/12715/2-25, яким МОЗ України повідомляє ДП «Медзакупівлі України» про те, що реалізація проектів у межах бюджетної програми за КПКВК 2301800 «Реалізація публічних інвестиційних проектів Міністерства охорони здоров'я України» буде виконуватися в межах реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» відповідно до Плану України, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 18.03.2024 № 244-р (далі – План).
Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації публічних інвестиційних проектів Міністерства охорони здоров’я затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2025 № 271 (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/271-2025-%D0%BF#Text, (далі - Порядок 271). Порядком 271 одержувачем бюджетних коштів, що спрямовуються на реалізацію публічних інвестиційних проектів «Удосконалення діагностики онкологічних захворювань в Україні: модернізація та створення центрів ядерної медицини», «Модернізація матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, що надають спеціалізовану медичну допомогу», визначено державне підприємство «Медичні закупівлі України», що належить до сфери управління МОЗ України, а також визначено Перелік товарів, які закуповуються в рамках реалізації проекту «Удосконалення діагностики онкологічних захворювань в Україні: модернізація та створення центрів ядерної медицини».
4. Отримано та взято до уваги лист МОЗ України від 17.04.2025
№ 10-12/12714/2-25 (Вх. № 01/266-04/2025 від 21.04.2025) щодо вжиття заходів для реалізації вимог статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою 1318, якими передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема, стосовно використання емблеми Європейського Союзу, інформування про джерело фінансування під час організації заходів на виконання Плану України.
Враховуючи викладене вище, з метою дотримання в подальшому вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди, Замовником розроблено проєкт тендерної документації та проєкт договору про закупівлю, в тому числі з урахуванням вимог:
- Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» від 06.06.2024 № 3786-IX;
- Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого постановою КМУ від 15.11.2024 № 1318;
- роз’яснень Міністерства економіки України щодо закупівель з урахуванням положень Рамкової угоди згідно з інструментом Ukraine Facility, наданих листом від 28.02.2025 №3323-04/19127-07;
- зазначених вище листів МОЗ України.
Зважаючи на викладене, ДП «Медзакупівлі України» шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель цього листа (з додатками) повідомляє про здійснення заходів, зазначених у висновку за результатами проведеного моніторингу Процедури закупівлі, що забезпечить у подальшому відповідність процедур закупівель Замовника вимогам Рамкової угоди.
Додатки: 1. Лист МОЗ України від 17.04.2025 № 10.3-16/12715/2-25 на 2 арк. в 1 прим.
2. Лист МОЗ України від 17.04.2025 № 10-12/12714/2-25
(вх. № 01/266-04/2025 від 21.04.2025) на 2 арк. в 1 прим.
Дата публікації звіту:
05.05.2025 17:46
Запити/Пояснення
Номер:
a0485f330391473a9f2d6705c4cec686
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Державному підприємству «Медичні закупівлі України»
Дата опублікування:
09.04.2025 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.04.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-08-28-010505-a, яка проводилась Державним підприємством «Медичні закупівлі України» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
4. Надати інформацію та документальне підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 року №244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility (у разі передбаченого фінансування).
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведення процедури закупівлі Замовником з ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології» укладено договір про закупівлю від 03.12.2024 №09/553-12/2024 (далі – Договір №09/553-12/2024), згідно пункту 4.1. якого постачальник зобов'язаний здійснити поставку товару за цим Договором у строк до 10 грудня 2024 року.
Водночас Додатковою угодою від 26.12.2024 №1 зазначено що у пункті 4.1 Договору №09/553-12/2024 цифри та слова «10 грудня 2024 року» замінити цифрами та словами «04 березня 2025 року».
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
5. Надати інформацію щодо фактичних обсягів поставки товару за Договором №09/553-12/2024 станом на 09.04.2025 (із наданням підтверджуючих документів).
6. У разі несвоєчасності поставки товару чи Замовник застосовував штрафні санкції постачальнику, передбачені договором?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f00b32942ca144289824827e76418448
Назва:
пояснення на запит від 09.04.25
Дата опублікування:
14.04.2025 20:09
Опис:
Державне підприємство «Медичні закупівлі України» (далі – ДП «Медзакупівлі України», Замовник) висловлює повагу та повідомляє наступне. На запит Державної аудиторської служби України від 09.04.2025 про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Система моніторингу за пацієнтами)» (далі – Процедура закупівлі) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-28-010505-a) надаємо наступні пояснення.
Питання 1 Запиту. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до бюджетної програми КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», Паспорт якої на
2024 рік затверджено головним розпорядником бюджетних коштів наказом Міністерства охорони здоров’я України (далі – МОЗ України) від 11.03.2024
№ 409 (копія наказу та Паспорту додаються).
Очікувана вартість предмета закупівлі встановлена відповідно та в межах бюджетної програми КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» в межах виконання заходів за напрямом «Закупівля товарів в рамках реалізації проекту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів, закупівлю обладнання для закладів охорони здоров’я, зокрема для кластерних та надкластерних, закладів охорони здоров’я МОЗ та Державного управління справами, а також для оснащення лабораторій Держлікслужби».
Визначення очікуваної вартості здійснено відповідно до Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом
ДП «Медзакупівлі України» від 07.04.2023 № 312-ОД (копія наказу та Методика додаються), (довідка про ціни додається).
Замовником було проведено попередні ринкові консультації з використанням електронної системи SAP Ariba, згідно з наказом ДП «Медзакупівлі України» від 14.07.2022 № 385-ОД «Про введення в дослідну експлуатацію SAP Ariba» (додається).
За результатами аналізу ринку отримано цінові пропозиції на номенклатурну позицію «Система моніторингу за пацієнтами». Обладнання, запропоноване Учасником № 1 та Учасником № 3, не відповідає медико-технічним вимогам Замовника. Учасник № 2 надав в електронній системі SAP Ariba цінову пропозицію не в повному обсязі, зазначивши лише вартість однієї складової частини (система моніторингу стану пацієнта Тип 2, надавши комерційну пропозицію на суму 2 155 400 грн без ПДВ) від повного комплекту обладнання, що вимагалась медико-технічними вимогами. Проте, в поясненні до порівняльної таблиці з медико-технічними параметрами зазначив загальну вартість предмета закупівлі в повному обсязі (43 713 900 грн без ПДВ). Враховуючи додаткове роз’яснення від Учасника, Замовник прийняв до уваги загальну вартість за комплект в повному обсязі, що було зазначено в наданій порівняльній таблиці з медико-технічними параметрами (скрін пояснення повної вартості додається), Учасник № 4 надав свою пропозицію засобами електронної пошти (копія комерційної пропозиції додається).
Відповідно до пункту 9 Порядку, технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі визначено Замовником в установленому законодавством порядку, з урахуванням медико-технічних вимог до медичного обладнання, що погоджені рішенням групи експертів і фахівців за відповідним напрямом (копія протоколу засідання групи експертів та фахівців при МОЗ України від 09.08.2024 № 09/08/2024-1 та лист МОЗ України від 16.08.2024 № 25/32379/2-24, Інформаційний лист від 26.12.2024 № 01/905-12/2024 щодо МТВ за результатами рішення Антимонопольного комітету України, додаються).
Питання 2 Запиту. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
У відповідь на питання надаємо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщені обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі (режим доступу: https://mpu.gov.ua/uk/suppliers/public/51373).
Питання 3 Запиту. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
Процедури закупівель лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, в тому числі зазначена Процедура закупівлі, проводяться ДП «Медзакупівлі України» на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я у встановленому чинними нормативно-правовими актами порядку за доведеними з боку МОЗ України предметами закупівель (номенклатурними позиціями), кількісними та якісними характеристиками до предметів закупівель та в рамках доведених з боку МОЗ України бюджетних асигнувань.
Так, відповідно до пункту 2 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 № 298 (зі змінами та доповненнями) (далі – Порядок) (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/298-2011-%D0%BF#Text), головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем програм є МОЗ України. Згідно з пунктом 2 Порядку одержувачем бюджетних коштів є ДП «Медзакупівлі України», що належить до сфери управління
МОЗ України і одержує кошти на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду.
Постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 216 «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» (зі змінами) затверджено перелік лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються на виконання відповідних угод (договорів), укладених особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/216-2022-%D0%BF#n14), до переліку яких входить і предмет Процедури закупівлі.
Наказом МОЗ України від 26 січня 2024 року № 137
(режим доступу: https://moz.gov.ua/uk/decrees/nakaz-moz-ukraini-vid-26012024--137-pro-dovedennja-do-derzhavnogo-pidpriemstva-medichni-zakupivli-ukraini-pereliku-naprjamiv-profilaktiki-diagnostiki-ta-likuvannja-2024-roku) до ДП «Медзакупівлі України» доведено перелік напрямів профілактики, діагностики та лікування до закупівлі у 2024 році.
Наказом МОЗ України від 21 лютого 2024 року № 291 (зі змінами)
(режим доступу:https://moz.gov.ua/uk/decrees/nakaz-moz-ukraini-vid-21022024--291-pro-zatverdzhennja-zvedenih-pokaznikiv-100--potrebi-u-likarskih-zasobah-medichnih-virobah-ta-dopomizhnih-zasobah-do-nih-scho-zakupovuvatimutsja-derzhavnim-pidpriemstvom-medichni-zakupivli) затверджено зведені показники 100 % потреби у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться ДП «Медзакупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою
КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».
Наказом МОЗ України від 21.06.2024 № 1077 (копія наказу та додаток до наказу додаються) затверджено зміни до зведених показників 100 % потреби у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться ДП «Медзакупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».
Таким чином, кошти на закупівлю предмета Процедури закупівлі, що є складовою загального фонду бюджету, були доведені до ДП «Медзакупівлі України» за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» відповідно до Паспорту бюджетної програми на 2024 рік, затвердженого наказом МОЗ України від 11.03.2024 № 409 (копія наказу та Паспорту додаються).
Питання 4 Запиту. Надати інформацію та документальне підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 року №244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility (у разі передбаченого фінансування).
Кошти на закупівлю предмета Процедури закупівлі, що є складовою загального фонду бюджету, були доведені до ДП «Медзакупівлі України» за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» відповідно до Паспорту бюджетної програми на 2024 рік, затвердженого наказом МОЗ України від 11.03.2024 № 409.
Враховуючи зазначене, а також зміст інформації та документів, наведених, зокрема, вище за текстом у відповідь на Питання 1 та 3, є однозначним той факт, що на момент проведення Процедури закупівлі перелічені в поясненнях нормативно-правові акти та документи, доведені до ДП «Медзакупівлі України» для реалізації Процедури закупівлі, не містять інформації про Ukraine Facility та жодним чином не вказують про здійснення фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р.
Звертаємо увагу, що Паспорт бюджетної програми був затверджений наказом МОЗ України від 11.03.2024 № 409, тоді як Рамкову Угоду ратифіковано Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX. Таким чином, затвердження Паспорту бюджетної програми та, відповідно, конкретних сум бюджетних асигнувань, відбулось до ратифікації та набрання чинності для України згаданої вище Рамкової Угоди у червні 2024, що свідчить про те, що виділені кошти у березні 2024 року не підпадають під програму Ukraine Facility.
Зауважуємо, що розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р «Про схвалення Плану України» також прийнято після затвердження Паспорту бюджетної програми, згідно якої здійснено закупівлю Предмета закупівлі. Крім того, Розпорядження та План не містять інформації про зазначений Предмет закупівлі, а також відсутні будь-які вказівки чи вимоги до ДП «Медзакупівлі України» як замовника в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» щодо здійснення Процедури закупівлі.
ДП «Медзакупівлі України» є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», тому зобов'язане проводити закупівлі відповідно до процедур, передбачених Законом, та згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якими не передбачено можливості проводити закупівлі методом спеціальних механізмів реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом «Ukraine Facility».
Таким чином, на момент проведення Процедури закупівлі ні законодавством, яке регламентує фінансування закупівлі, ні законодавством у сфері закупівель, ні технічним функціоналом електронної системи закупівель не було передбачено реалізацію закупівлі Предмета закупівлі згідно з інструментом «Ukraine Facility».
Враховуючи зазначене, ДП «Медзакупівлі України» проведено Процедуру закупівлі з дотриманням вимог Закону, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р.
№ 1178.
Питання 5 Запиту. Надати інформацію щодо фактичних обсягів поставки товару за Договором № 09/553-12/2024 станом на 09.04.2025 (із наданням підтверджуючих документів).
Відповідно до видаткової накладної від 26 лютого 2025 року № 12 постачальником ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології» (Постачальник) було здійснено повну поставку Предмета закупівлі за Договором на загальну суму 18 340 763,00 грн з ПДВ (видаткова накладна додається).
Враховуючи викладене, повідомляємо, що станом на дату запиту Державної аудиторської служби України від 09.04.2025 Постачальником поставку товару за Договором здійснено в повному обсязі.
Питання 6 Запиту. У разі несвоєчасності поставки товару чи Замовник застосовував штрафні санкції постачальнику, передбачені договором?
У ході реалізації договірних зобов’язань за Договором № 09/553-12/2024 від 03.12.2024 випадків порушення строків поставки не встановлено. У зв’язку з цим необхідність у застосуванні штрафних санкцій до Постачальника відсутня.
Номер:
59a4c8d4a8d14fe28a8894bbb6b71576
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Державному підприємству «Медичні закупівлі України»
Дата опублікування:
15.04.2025 09:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.04.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-08-28-010505-a, яка проводилась Державним підприємством «Медичні закупівлі України» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником з ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології» укладено договір про закупівлю від 03.12.2024 №09/553-12/2024 (далі – Договір №09/553-12/2024).
Відповідно до пункту 4.1 Договору №09/553-12/2024 постачальник зобов'язаний здійснити поставку товару за цим договором у строк до 10 грудня 2024 року, а згідно пункту 11.1 Договору №09/553-12/2024 цей договір діє до 10 січня 2025 року, а в частині виконання сторонами своїх зобов’язань за цим договором, у тому числі в частині штрафних санкцій та поставки товару – до повного виконання.
Водночас додатковою угодою від 09.12.2024 №1 до Договору №09/553-12/2024 сторонами погоджено що у пункті 4.1 цифри та слова «10 грудня 2024 року» замінити цифрами та словами «04 березня 2025 року», а у пункті 11.1 цифри та слова «10 січня 2024 року» замінити цифрами та словами «04 квітня 2025 року».
Крім цього додатковою угодою від 26.12.2024 №2 до Договору №09/553-12/2024 сторонами погоджено строк дії договору до «04 квітня 2025 року», а в частині виконання сторонами своїх зобов’язань за цим договором, у тому числі в частині штрафних санкцій та поставки товару – до повного виконання.
Відповідно до підпункту 4 пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178) істотні умови договору про закупівлю, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у випадку продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати документальне підтвердження наявності об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії Договору №09/553-12/2024 та строку поставки товару.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c54449c4d33b4f6a889fa277528369aa
Назва:
пояснення на запит від 15.04
Дата опублікування:
18.04.2025 15:49
Опис:
Державне підприємство «Медичні закупівлі України» (далі – ДП «Медзакупівлі України», Замовник) висловлює повагу та повідомляє наступне.
На запит Державної аудиторської служби України від 15.04.2025 про надання інформації та відповідних документів у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Система моніторингу за пацієнтами)» (далі – Процедура закупівлі) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-28-010505-a) надаємо наступні пояснення.
За результатами проведення Процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Система моніторингу за пацієнтами)» Замовником було укладено договір про закупівлю № 09/553-12/2024 від 03.12.2024 (далі – Договір) з переможцем Процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «МЕДИЧНІ ІНДИВІДУАЛЬНО ОПТИМАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (далі – ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології»).
Відповідно до пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України
«Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р.
№ 1178 (далі – Особливості) істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1, пунктами 11.2., 11.3., 15.6. Договору передбачено, що строки поставки Товару можуть бути змінені за мотивованим зверненням Сторін за наявності обґрунтованих на те підстав, та/або у випадку, коли дія Договору може бути продовжена відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель, але у будь-якому випадку – за взаємною згодою Сторін. Всі зміни та доповнення до Договору викладаються у письмовій формі і після їх підписання Сторонами стають невід’ємними частинами Договору.
Процедура закупівлі опублікована у електронній системі закупівель
28 серпня 2024 року.
Внаслідок тривалого розгляду скарг, поданих учасниками
до Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) на умови тендерної документацїі, строки перебігу Процедури закупівлу були призупинені (процедура заблокована) та відновлені 08 листопада 2024 року.
За результатами аукціону з ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології», яким надано найбільш економічно вигідну пропозицію і тендерна пропозиція якого відповідала вимогам тендерної документації, 03 грудня
2024 року укладено Договір від 03.12.2024 № 09/553-12/2024 (далі – Договір).
Згідно умов договору, які відповідно до пункту 18 Особливостей не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, строк поставки товару до 10 грудня 2024 року.
Керуючись підпунктом 4.1.1. пункту 4.1., пунктами 11.2., 11.3., 15.6. Договору, з урахуванням листа постачальника ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології» від 05 грудня 2024 року № 05122024-1, у зв’язку з наявністю об’єктивних обставин, виникнення яких пов'язане з тривалим строком проведення Процедури закупівлі, спричиненим оскарженням рішень Замовника до АМКУ під час проведення Процедури закупівлі, прийнято рішення про погодження зміни строку поставки продукції та строку дії Договору. З огляду на це, 09.12.2024 Сторонами Договору укладено Додаткову угоду № 1 до Договору (копія листа додається).
Листом від 17 грудня 2024 року № 17122024-1 (далі – Лист) постачальник ТОВ «Медичні індивідуально оптимальні технології» звернувся до Замовника щодо необхідності викладення пункту 11.1 Договору в новій редакції. За результатом розгляду звернення проаналізовано зміст пункту 11.1 Договору згідно Додаткової угоди № 1, як наслідок Сторонами узгоджено змінити пункт 11.1 Договору, виклавши його в новій редакції згідно Листа шляхом укладання Додаткової угоди № 2 до Договору (копія листа додається).
Звертаємо увагу, що Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості не містять визначення поняття «документально підтверджених об’єктивних обставин» та переліку документів, що їх підтверджують. Таким чином, під час продовження строку дії договору та виконання зобов’язань Замовником у повному обсязі дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель. Зазначена позиція Замовника підтверджується листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю», в якому зазначено наступне: «…форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства».
Частиною першою ст. 626 Цивільного кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Згідно з ч. 1 ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Відповідно до положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Бюджетного кодексу України, частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості; частиною першою статті 6 Господарського кодексу України передбачена заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини; частиною п’ятою статті 19 Господарського кодексу України передбачена заборона незаконного втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду; частиною шостою статті 22 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, шляхом доведення йому бюджетних асигнувань та надання відповідних коштів бюджету (на безповоротній чи поворотній основі).
Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти відповідно до вимог бюджетного законодавства на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно зі статтею 96 Цивільного кодексу України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями.
Таким чином, враховуючи викладене вище, обставини, які спричинили необхідність продовження строків поставки товару та дії Договору, є об’єктивними та документально підтвердженими, що відповідає нормам законодавства та умовам Договору.
Номер:
21ec1be884714eea86c383137e3b0588
Назва:
Додаткове пояснення
Дата опублікування:
23.04.2025 16:14
Опис:
Державне підприємство «Медичні закупівлі України» (далі – ДП «Медзакупівлі України», Підприємство) висловлює повагу та повідомляє наступне.
Враховуючи той факт, що ДП «Медзакупівлі України» є підприємством, що належить до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України (далі – МОЗ України) і одержує кошти на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду, тобто є одержувачем коштів, а також ДП «Медзакупівлі України» отримано лист МОЗ України від 17.04.2025 № 10.3-16/12715/2-25 (далі - Лист) (додається), повідомляємо про необхідність надати додаткові пояснення.
Так, відповідно до змісту Листа МОЗ України, який є розпорядником бюджетних коштів, ДП «Медзакупівлі України» як отримувачу бюджетних коштів не надавалась інформація про те, що фінансування відповідних бюджетних програм здійснюється в рамках реалізації Плану України відповідно до інструменту Ukraine Facility. Цей Лист є додатковим підтвердженням того, що на момент проведення Процедури закупівлі ні законодавство України ні жоден інший документ, яким передбачалось фінансування цієї закупівлі, жодним чином не вказували на необхідність застосування Замовником спеціальних механізмів реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом «Ukraine Facility».