• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дрова

Місцезнаходження: Житомирська обл. Житомирський р-н.с. Станишівка. шосе Сквирське,3; Категорія замовника: 3). підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі".

Завершена

1 388 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 880.00 UAH
Номер: 34280df8390042398bf0c4f0392fb6d9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-16-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.09.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 16.09.2024 16:36 - 08.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 16.09.2024 № 65-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗакономУкраїни «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.09.2024 № 65-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2024-08-27-004893-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 246-16-47, ania.sherstoboeva@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Сущевський Володимир Миколайович установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28 та пункту 43 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація від 27.08.2024 та від 29.08.2024, тендерні пропозиції учасників ФОП ФІЛІМОНОВ СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, ФОП ШЛЯХЕТКО ОЛЬГА МИХАЙЛІВНА та ФОП МАКАРОВ СЕРГІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, тендерна пропозиція учасника-переможця ФОП Сущевський Володимир Миколайович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.09.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 09.09.2024, договір про закупівлю від 23.09.2024 № 4/2275/24, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 19.09.2024. За результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме, в підпункті 5.3 пункту 5 розділу ІІІ та підпункті 4.1 пункту 4 розділу V тендерної документації, Замовником зазначено підстави відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та в підпункті 4.1 пункту 4 розділу V тендерної документації зазначено підстави відхилення тендерної пропозиції без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця ФОП Кісінчук Володимир Станіславович не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до пункту 4.6 розділу 4 Додатку № 5 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції скановану копію паспорту (у разі якщо учасником є фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець). На виконання вказаної вимоги учасник ФОП Сущевський Володимир Миколайович в складі тендерної пропозиції файл «Паспорт+Код.pdf», в якому містяться скановані копії паспорту Сущевського Володимира Миколайовича та картки фізичної особи – платника податків. Однак, у наданому учасником ФОП Сущевський Володимир Миколайович файлі «Паспорт+Код.pdf» відсутні скановані копії сторінок 6-9 та 12-16 паспорту Сущевського Володимира Миколайовича, чим не дотримано вимоги пункту 4.6 розділу 4 Додатку № 5 до тендерної документації. Слід відмітити, що відповідно до пункту 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Разом з тим, виправлення вказаних помилок шляхом надання учасником ФОП Сущевський Володимир Миколайович сканованих копій сторінок 6-9 та 12-16 паспорту Сущевського Володимира Миколайовича, не призводить до зміни предмета закупівлі та може бути усуненим шляхом виправлення таких невідповідностей. Отже, відсутність у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Сущевський Володимир Миколайович сканованих копій сторінок 6-9 та 12-16 паспорту Сущевського Володимира Миколайовича, є невідповідністю, яка підлягала усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення норм пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Сущевський Володимир Миколайович у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Період усунення порушень: 25.09.2024 17:35 - 10.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.09.2024 17:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі по предмету «Дрова» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-27-004893-a)Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) надаємо заперечення до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області(далі Держаудитслужба) про результати моніторингу закупівлі Комунального некомерційного підприємства «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради (далі - Замовник) Абзац 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. На виконання вимогцієї статті надаємо аргументовані заперечення до висновку Слід зазначити, що відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Отже, проаналізувавши Висновок Замовник має заперечення стосовно наступного: Статтею 22 Закону N 922-VIII визначено перелік інформації, яку повинна містити тендерна документація, зокрема, частиною третьою цієї статті встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Висновок органу державного фінансового контролю не містить обставин, які доводять що інформація, що вказана в тендерній документації підпункті 4.1 пункту 4 розділу V тендерної документації містить положення, які б суперечили або змінювали норми діючого законодавства і окремо норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Разом з тим, з висновку Держаудитслужби слідує, що він вважає тендерну документацію такою, що не відповідає чинному законодавству, внаслідок того, що вона складена без урахування Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 .Пункт 28 Особливостей встановлює вимоги щодо формування тендерної документації в цій нормі не регулюються питання пов`язані з відхиленням тендерної пропозиції або відмови учаснику процедури закупівлі а також Постанова Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 не встановлює вимоги щодо формування тендерної документації,або обов’язкового включення в тендерну документацію вищезгаданих змін ,тому доводи Держаудитслужби , що замовник склав тендерну документацію в якій мав відобразити зміни, які не передбачені Законом № 922-VIII, а на думку Держаудитслужби слідують з пунктів 28 Особливостей є безпідставними.. Замовник зауважує, що норми Закону України мають вищу юридичну силу ніж постанова КМУ, а тому першочерговому застосуванню підлягають норми Закону. Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України Верховний Суд у постанові від 05.03.2020р. у справі N 640/467/19 вказав, що висновок про результати моніторингу закупівлі, який є індивідуально-правовим та породжує права і обов`язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним ст. 2 КАС України. З огляду на зазначене,замовник вважає, що висновок Держаудитслкжби про результати моніторингу процедури закупівлі , як акт індивідуальної дії, не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості. Звертаємо увагу на наступне : що встановлене порушення щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, яке відображено у висновку про результати моніторингу процедури публічної закупівлі, належить до адміністративних правопорушень, відповідальність за які передбачена частиною першою статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. І варто зазначити,що замовник не наділений повноваженнями притягувати працівників замовника до відповідальності згідно з положеннями Кодексу України про адміністративні правопорушення. Узагальнюючи викладене, замовник дійшов висновку, що висновок Держаудитслужби про невідповідність тендерної документації вимогам нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в цій частині є не обґрунтованим та спростовується відповідними доказами. Щодо не надання всіх сторінок паспорту Згідно із ч. 2 ст. 22 Закону № 922-VIII учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі установленим замовникам. Тобто, саме замовник встановлює, яким саме критеріям оцінки повинен відповідати предмет закупівлі і які необхідно подати документи у складі тендерної пропозиції. Так, відповідно до пункту 4.6 розділу 4 Додатку № 5 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції скановану копію паспорту (у разі якщо учасником є фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець). Замовником не встановлено окремої вимоги надання всіх сторінок паспорту На виконання вказаної вимоги учасник ФОП Сущевський Володимир Миколайович в складі тендерної пропозиції файл «Паспорт+Код.pdf», в якому містяться скановані копії паспорту Сущевського Володимира Миколайовича та картки фізичної особи – платника податків. Замовником встановлено, що на виконання вказаної вимоги учасник ФОП Сущевський Володимир Миколайович в складі тендерної пропозиції файл «Паспорт+Код.pdf», в якому містяться скановані копії паспорту Сущевського Володимира Миколайовича та картки фізичної особи – платника податків., тобто тільки заповнених, що не суперечить положенням Інструкції з підготовки тендерної пропозиції та пункту 4.6 розділу 4 Додатку № 5 до тендерної документації Слід відмітити, що відповідно до пункту 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.Отже зобов’язання застосування п 43 особливостей застосовується замовником тільки після виявлення таких невідповідностей. В той же час, Держаудитслужбою у Висновку не надано доказів та пояснень з приводу того,що замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією як і те,що що незаповнені сторінки паспорту могли якимось чином вплинути на на визначення учасника переможцем закупівлі . Отже, відсутність факту виявлення замовником невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією не зобов’язує замовника застосовувати норми статті 43 особливостей, як і відсутність пустих сторінок паспорту ,які не несуть в собі жодної інформації не потребує виправлення та жодним чином не могла та не призвела до наслідків, які б порушили принципи здійснення публічних закупівель, не порушила права чи свободи учасників закупівлі та не завдала збитків бюджету. Твердження Держаудитслужби про порушення позивачем пункту 43 особливостей є необґрунтованими, тобто зроблені без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (допущено порушення пункту 3 частини 2 статті 2 КАСУ). З огляду на специфіку предмета закупівлі та вимоги, встановлені в тендерній документації, керуючись принципами здійснення закупівель, визначеними у статті 5 Закону, виявлення невідповідностей у документах і, відповідно, розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей здійснюється замовником самостійно, а тому, враховуючи положення частини 2 статті 19 Конституції України, до компетенції Держаудитслужби не належить визначення правомірності дій замовника у цьому випадку. Замовник категорично не погоджується з твердженнями Держаудитслужби в частині того, що замовник, не надавши учаснику можливості виправити невідповідності, порушив вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей,так як відсутність факту виявлення замовником невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією унеможливлює застосування норми статті 43 особливостей як і не зобов’язує замовника застосовувати ці норми. . Враховуючи викладене, висновок у цьому випадку не є пропорційним (допущено порушення пункту 8 частини 2 статті 2 КАСУ), тобто складений без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод і інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, адже встановлене порушення має суто формальний характер та жодним чином не пов’язане із неможливістю забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель. Держаудитслужба не виявлила порушення в частині невідповідності тендерної пропозиції переможця тендерній документації замовника . За таких обставин, тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ОП Сущевський Володимир Миколайович відповідала умовам тендерної документації в частині дотримання вимог Інструкції з підготовки тендерної пропозиції та пункту 4.6 розділу 4 Додатку № 5 тендерної документації. Позиція замовника: твердження Держаудитслужби щодо порушень замовником Закону ґрунтуються на вільній інтерпретації вимог тендерної документації. Враховуючи все вищевикладене замовник повідомляє,що зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужби неможливо виконати без порушення вимог законодавства України, зокрема правових підстав для виконання таких рішень немає . А також це рішення матиме негативні наслідки для репутації замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками.
Дата публікації звіту: 02.10.2024 14:24

Запити/Пояснення