-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56
Завершена
17 521 810.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 87 609.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 87 609.06 UAH
Номер:
5099f67c876647c3bb4eade41005bf08
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-07-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.10.2024 00:00
Період моніторингу:
07.10.2024 14:41 - 28.10.2024 23:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.10.2024 №40-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 07.10.2024 №40-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2024-08-23-004127-a 23.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
Крім того установлено порушенням вимог пункту 3 Особливостей та пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 09.07.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІII ступенів №15 Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.09.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 10.09.2024, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «Н.О.В.А.», товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕР БАУ», товариства з обмеженою відповідальністю «СК НОВЕ МІСТО» та товариства з обмеженою відповідальністю «ТІРАДА» (далі – ТОВ «ТІРАДА»), вимогу про усунення невідповідностей до 21.09.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 11.09.2024, від 16.09.2024, від 18.09.2024 та від 23.09.2024, повідомлення про намір укласти договір від 23.09.2024, договір від 02.10.2024 № 35, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 10.10.2024, від 15.10.2024 та від 24.10.2024.
За нормами пункту 3 Особливостей у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
До товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону відносяться, зокрема, такі товари, як: насоси та компресори; повітряні компресори; поршневі об’ємні компресори; електричні конденсатори; конденсатори постійної ємності; конденсатори змінної та регульованої ємності.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до Технічного завдання, що міститься у тендерній документації Замовника (файл «Технічне завдання__Відомість з обсягами робіт харчблок 15.docx»), при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено придбання, зокрема, «Компресорно-конденсаційного блоку Hіtасhі RАS-18HNBСMQ», тобто товару, основні складові якого відноситься до товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 08.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання відповідного локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю (обладнання до вентиляції) до затвердженої проектно-кошторисної документації) в якому зазначено вартість «Компресорно-конденсаційного блоку Hіtасhі RАS-18HNBСMQ».
На зазначений запит Управління Замовник 10.10.2024 надав пояснення, що відповідно до Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-15 на обладнання для вентиляції, затвердженої проектно-кошторисній документації, вартість «Компресорно-конденсаційного блоку Hіtасhі RАS-18HNBСMQ» становить 708 317,50 гривень, тобто перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (200 тис. гривень).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Відповідно до частини першої статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861).
При цьому, пунктом 13-1 Порядку №861 встановлено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Однак, Замовник в тендерній документації не визначив вимогу щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації товару - компресорно-конденсаційний блок, який набувається ним у власність при виконанні робіт та щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим порушив вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, Управління 08.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання обґрунтування відсутності у тендерній документації вимог про підтвердження учасниками ступеня локалізації обладнання – «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ», придбання якого передбачено Технічним завдання (файл «Технічне завдання__Відомість з обсягами робіт харчблок 15.docx»).
На зазначений запит Управління Замовник 10.10.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому, зокрема, зазначив, що Замовником не встановлювались вимоги у тендерній документації про підтвердження учасниками ступеня локалізації обладнання – «Компрессорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-20HNBСMQ», придбання якого передбачено Технічним завданням, оскільки Замовник під час закупівлі робіт буде набувати у власність виріб, а не його частину.
При цьому, слід зазначити, що підпункт 2 пункту 6-1 Розділу Х «Перехідні та прикінцеві положення» Закону містить такі товари, як: компресори та конденсатори, отже, компресорно-конденсаційний блок також відноситься до цих товарів.
У складі тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ТІРАДА» міститься файл «Локальні кошториси.pdf», на сторінці 98 якого зазначений «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ» вартістю 708 318,00 грн.
Проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на офіційному веб-сайті Мінекономіки (https://cutt.ly/SX8MmIQ) та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) інформації щодо товару: «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ» із підтвердженим ступенем локалізації більше 20 відсотків не виявлено.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, Управління 08.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень чи міститься «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ» маса = 0,66, вартістю 708 317,50 гривень, що пропонується учасником ТОВ «Тірада», згідно Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-016 (обладнання до вентиляції) (сторінка 98 файлу «Локальні кошториси.pdf») у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation).
На зазначений запит Управління Замовник 10.10.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що обладнання «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ», не належить до категорій товарів, які визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону, тому не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва.
Отже, Замовником здійснено закупівлю з порушенням вимог пункту 3 Особливостей та пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 1.1 додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» встановив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції довідок за формою Таблиці 1 та Таблиці 2 за підписом уповноваженої особи учасника та завірені печаткою, в яких зазначається інформація про наявність, зокрема, офісного та складського приміщень.
Підпунктом 1.2 пункту 1 додатку 2 до тендерної документації Замовника визначено, що у складі своєї тендерної пропозиції учасник надає документальне підтвердження, зазначеної у довідках інформації, а саме: документ, що підтверджує право власності учасника на складське та/або офісне приміщення, будівлі, склади; діючий договір, що підтверджує наявність в учасника права користування офісним та/або складським приміщеннями, будівлями, складами (договір оренди/суборенди).
У випадку, якщо документом, підтверджуючим право користування зазначеного у довідці складського та/або офісного приміщення є договір суборенди – учасник має надати у складі тендерної пропозиції копію основного договору оренди для підтвердження чинних правових підстав користування приміщенням.
На виконання вищезазначених вимог учасником ТОВ «ТІРАДА» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність офісного та складського приміщень від 28.08.2024 № 70 (файл «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.pdf»), в якій зазначено, про наявність офісного приміщення (площею 15 м2) та складського приміщення (площею 50 м2), які використовуються учасником ТОВ «ТІРАДА» на підставі договору оренди від 01.10.2023 б/н, а також у довідці зазначено про наявність орендованого складського приміщення: частина нежитлового приміщення розпилочний цех №2 (площею 300м2), яке залучене учасником на підставі договору оренди нерухомого майна від 23.11.2023 №УРМ-ТОП-607-2021 (далі – Договір оренди).
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Договору оренди, Орендодавець (Приватне акціонерне товариство «Укросметал») передає, а Орендар (ТОВ «ТІРАДА») приймає, у відповідності до умов цього Договору, у тимчасове платне користування частину нежитлового приміщення розпилочний цех №2 загальною площею 300,0 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Тополянська, 15.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 3 додаткової угоди від 26.12.2022 до Договору оренди, сторони домовилися починаючи з 01 січня 2023 року внести зміни до пункту 1 Договору оренди, виклавши його в наступній редакції: «Орендодавець передає, а Орендар приймає, у відповідності до умов цього договору, у тимчасове платне користування частину нежитлового приміщення, а саме сушка № 10 загальною площею 48,7 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Тополянська 15».
Також, у складі тендерної пропозицій учасника ТОВ «ТІРАДА» міститься Акт приймання-здачі (повернення) від 31.12.2022, відповідно до якого Орендар здав Орендодавцю нежитлове приміщення загальною площею 300,0 кв.м., що розташовані за адресою: м. Суми, вул. Тополянська, 15.
Також, у складі тендерної пропозицій учасника ТОВ «ТІРАДА» міститься Акт прийому-передачі Об’єкту оренди в користування від 01.01.2023, відповідно до пункту 1 якого, відповідно до Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021 Орендодавець передав, а Орендар прийняв у строкове платне користування частину нежитлового приміщення, а саме сушка № 10 загальною площею 48,7 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Тополянська, 15.
При цьому, довідка про наявність офісного та складського приміщень від 28.08.2024 № 70 (файл «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.pdf»), надана учасником ТОВ «ТІРАДА», у складі тендерної пропозиції, не містить інформації щодо оренди сушки № 10 загальною площею 48,7 кв.м., розташованої за адресою: м. Суми, вул. Тополянська, 15.
Таким чином, ТОВ «ТІРАДА» не підтвердив наявність орендованого складського приміщення, а саме частини нежитлового приміщення розпилочний цех №2, площею 300м2.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, Управління 10.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень щодо того, яким чином ТОВ «ТІРАДА» підтвердив наявність складського приміщення (нежитлове приміщення розпилочний цех № 2 площею 300 кв.м).
На зазначений запит Управління Замовник 15.10.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що «ТОВ «ТІРАДА» на підтвердження вимог Тендерної документації щодо наявності офісного та складського приміщення надано наступні документи: Довідка про наявність офісного та складського приміщень; Договір оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021; Договір оренди приміщення від 01.10.2023 (офісне приміщення 15 кв. та складське приміщення 50 м кв.). Фактично ТОВ «ТІРАДА» Договором оренди приміщення від 01.10.2023 підтвердив наявність у нього і офісного і складського приміщень. Крім того, вимогами Тендерної документації не встановлювалось наявність в учасника двох і більше складських приміщень».
Слід зазначити, що Замовник у підпункті 1.1 пункту 1 додатку 2 до тендерної документації встановив пряму вимогу щодо надання документального підтвердження, зазначеної у довідках інформації, а саме: документ, що підтверджує право власності учасника на складське та/або офісне приміщення, будівлі, склади; діючий договір, що підтверджує наявність в учасника права користування офісним та/або складським приміщеннями, будівлями, складами (договір оренди/суборенди).
Таким чином, учасником ТОВ «ТІРАДА» у складі тендерної пропозиції не надано документального підтвердження наявності орендованого складського приміщення, а саме частина нежитлового приміщення розпилочний цех №2, площею 300м2, що не відповідає вимогам підпункту 1.2 пункту 1 додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Також, у складі тендерної пропозицій учасника ТОВ «ТІРАДА» міститься додаткова угода від 31.12.2023 до «Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021», відповідно до пункту 2 якої, ця додаткова угода набирає чинності з моменту її підписання уповноваженими представниками Сторін і скріплення їх підписів печатками (за наявності) та є невід’ємною частиною «Договору суборенди частини нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021».
При цьому, в підпункті 1.2 пункту 1 додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що у випадку, якщо документом, підтверджуючим право користування зазначеного у довідці складського та/або офісного приміщення є договір суборенди – учасник має надати у складі тендерної пропозиції копію основного договору оренди для підтвердження чинних правових підстав користування приміщенням.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, Управління 10.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень стосовно наданої у складі тендерної пропозиції учасника «ТОВ «ТІРАДА» додаткової угоди від 31.12.2023 до «Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021» (стор.38 файл «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.pdf»), виходячи зі змісту якої дана додаткова угода є невід’ємною частиною «Договору суборенди частини нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021»?
На зазначений запит Управління Замовник 15.10.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що по тексту додаткової угоди допущено описку. Додаткова угода від 31.12.2023 до «Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021» відноситься (номер, дата укладення) до Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021, який і надано учасником.
Абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей у вимозі про усунення невідповідностей до 21.09.2024 не висунув вимогу до учасника ТОВ «ТІРАДА» щодо усунення вищевказаних невідповідності шляхом надання оновленої довідки про наявність офісного та складського приміщень, а також надання виправленої додаткової угоди від 31.12.2023 до «Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021».
Період усунення порушень:
29.10.2024 11:08 - 13.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.10.2024 11:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі, а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, повідомляємо, що уповноваженій особі оголошено попередження, проведена роз’яснювальна робота щодо недопущення у подальшому порушень Закону України «Пpo публічні закупівлі» та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», нa період дії правового режим у воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення aбo скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від I 2.10.2022 №1178. При оголошенні чергових процедур закупівель уповноваженою особою буде враховано усі зауваження, зазначені у Висновку. Крім того уповноважену особу буде направлено на навчання у сфері публічних закупівель та зобов’язано самостійно опрацювати загальнодоступні матеріали для підвищення рівня знань в сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
01.11.2024 09:41
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
06.11.2024 11:52
Запити/Пояснення
Номер:
c05af63b5c954e7ab81b83a78a4c4a06
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
08.10.2024 14:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт харчоблоку Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 15 Сумської міської ради за адресою: м. Суми, вул. Берестовська, 56» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-23-004127-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Просимо надати інформацію (з документальним підтвердженням) щодо вартості «Компресорно-конденсаційного блоку Hіtасhі RАS-18HNBСMQ», зазначеного у проектно-кошторисній документації (надати відповідний локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю (обладнання до вентиляції) до затвердженої проектно-кошторисної документації).
4. Надати обґрунтування відсутності у тендерній документації вимог про підтвердження учасниками ступеня локалізації обладнання – «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ», придбання якого передбачено Технічним завдання (файл «Технічне завдання__Відомість з обсягами робіт харчблок 15.docx»).
5. Надати інформацію чи міститься «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ» маса = 0,66, вартістю 708 317,50 гривень, що пропонується учасником ТОВ «Тірада», згідно Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-016 (обладнання до вентиляції) (сторінка 98 файлу «Локальні кошториси.pdf») у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
acc994fbf1034a36b74f9a19a41bc7b3
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
10.10.2024 14:09
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Розмір бюджетного призначення визначено на підставі кошторисної документації, яка є частиною проектної документації по об’єкту «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56». Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано на підставі робочого проекту.
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», з урахуванням проектно-кошторисної документації та Експертного звіту (позитивного) від 06 травня 2024 № 3752 за робочим проектом «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56», виданого
ТОВ «ЦЕНТР експертизи» (скан-копія експертного звіту та зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва додаються).
2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі щодо закупівлі робіт «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56» ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-15-000521-a розміщено за посиланням: https://zosh15.sumy.ua/2024/08/26/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli/.
3. Відповідно до Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-15 на обладнання для вентиляції, затвердженої проектно-кошторисній документації, вартість «Компресорно-конденсаційного блоку Hіtасhі RАS-18HNBСMQ» становить 708 317,50 гривень (скан-копія Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-15 додається до пояснення).
4. Відповідно до абзацу 3 пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до Особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів (пункт 34 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)).
Відповідно до пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема, у 2024 році - 20 відсотків.
Підпункт 2 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону містить перелік товарів (далі – Перелік), до яких застосовується ступінь локалізація виробництва.
Тобто, у наведеному Переліку певні вироби, устаткування, механізми тощо об'єднані під загальною назвою товару.
Компресорно-конденсаторний блок – це складова системи охолодження повітря. Він забезпечує підготовку рідкого теплоносія для подальшої передачі його в випарний блок.
Основними складовими елементами такого блоку є:
• компресор (один або кілька);
• система управління і електроживлення;
• конденсатор;
• осьовий (або відцентровий) вентилятор.
Всі ці складові утворюють єдиний агрегат, який застосовують разом з блоками припливно-витяжної вентиляції (свого роду спліт-система).
Виходячи з викладеного, зазначені в відповідному Переліку товари є складовими деталями/елементами обладнання «Компрессорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-20HNBСMQ» яке купується, використовуються та встановлюється підрядником при виконанні робіт.
Варто зазначити, що всі складові деталі обладнання не відомі наперед Замовнику, не відображені окремими позиціями в підсумковій відомості ресурсів, тобто Замовник не набуває у власність кожну складову/деталь окремо, а набуває у власність обладнання «Компрессорно-конденсаційний блок», яке не належить до категорій, які визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону
Виходячи з аналізу норми пункту 6-1 Прикінцевих положень Закону, сам товар, який міститься у Переліку не є предметом даної закупівлі, а є лише частиною обладнання.
Згідно роз’яснення «АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ЗАКУПІВЛІ ЛОКАЛІЗОВАНИХ ТОВАРІВ», яке надано на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://infobox.prozorro.org/articles/algoritm-diy-pri-zakupivli-lokalizovanih-tovariv, локалізація застосовується якщо придбавається товар з переліку пункту 6-1 підпункту 2 (цілісного виробу, а не частини).
Таким чином, виходячи з положень підпункту 2 пункту 6-1 Розділу Х Перехідні та прикінцеві положення Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначеного роз’яснення Уповноваженого органу з питань закупівель, та враховуючи, що Замовник під час закупівлі робіт буде набувати у власність виріб, а не його частину, Замовником не встановлювались вимоги у тендерній документації про підтвердження учасниками ступеня локалізації обладнання – «Компрессорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-20HNBСMQ», придбання якого передбачено Технічним завданням.
5. Обладнання «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ», не належить до категорій товарів, які визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону, тому не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва.
Номер:
f5d12dacc8444b9d8cf21c0c58245f48
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
10.10.2024 15:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-23-004127-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТІРАДА» (далі – учасник), з огляду на те, що:
1) учасником у складі тендерної пропозиції надано Відомості ресурсів до кожного локального кошторису (файл «Відомість ресурсів до локальних кошторисів.pdf») замість Підсумкової відомості ресурсів до локальних кошторисів, що не відповідає вимогам підпункту 5 пункту 8 додатку 1 до тендерної документації Замовника;
2) у Відомості ресурсів до кожного локального кошторису (файл «Відомість ресурсів до локальних кошторисів.pdf»), наданих учасником у складі його тендерної пропозиції, відсутні будівельні машини і механізми, які передбачені підсумковою відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (складова частина тендерної документації Замовника), зокрема, позиції №№ 8-29, 33-34, 40-41, 43, 48-55, 57-74, 76-78, 82-83, 88, 91-92, 96, 98, 100-101;
3) Яким чином ТОВ «ТІРАДА» підтвердив наявність складського приміщення (нежитлове приміщення розпилочний цех № 2 площею 300 кв.м), з огляду на те, що відповідно до пункту 3 додаткової угоди від 26.12.2022 до договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021 (далі – Договір оренди), сторони домовилися починаючи з 01 січня 2023 року внести зміни до пункту 1 Договору, виклавши його в наступній редакції: «Орендодавець передає, а Орендар приймає, у відповідності до умов цього договору, у тимчасове платне користування частину нежитлового приміщення, а саме сушка № 10 загальною площею 48,7 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Тополянська 15», а також, у складі тендерної пропозицій учасника міститься Акт приймання-здачі (повернення) від 31.12.2022 орендованого приміщення розпилочний цех № 2 загальною площею 300 кв.м. та Акт прийому-передачі об’єкту оренди в користування від 01.01.2023, в якому зазначено, що Орендодавець передав, а Орендар прийняв у строкове платне користування частину нежитлового приміщення, а саме сушка № 10 загальною площею 48,7 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Тополянська, 15.
Крім того, учасником ТОВ «ТІРАДА» надано додаткову угоду від 31.12.2023 до «Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021» (стор.38 файл «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.pdf»), виходячи зі змісту якої дана додаткова угода є невід’ємною частиною «Договору суборенди частини нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021»?
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3de7f0b48f1b4ca092f09bfa05d9b84a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.10.2024 10:12
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Учасником у складі тендерної пропозиції надано Відомості ресурсів до локальних кошторисів, що за своєю суттю, формою, складом та змістом ідентичні формі «Підсумкова відомість до локального кошторису №____», алгоритм складання та форма якої наведена у додатку «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіонбуду від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (надалі – Настанови). Вищезазначена Настанова є офіційним нормативним документом і містить норми, які визначають основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Зокрема, Переможцем процедури закупівлі надано свої вартісні показники на матеріально-технічні ресурси, що і вимагалося умовами Тендерної документації, а також були надані у складі тендерної пропозиції всі відомості ресурсів до локальних кошторисів . Тобто, тендерна пропозиція переможця відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того, відповідно до Переліку формальних помилок, затверджених наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 та зазначених у підпункту 3 пункту 6 Додатку 1 Тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, зокрема:
- Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
За змістом документ «Відомість ресурсів до локального кошторису №_» повністю відповідає вимогам Замовника, а саме конкретно підсумовує та відображає ресурси для окремих локальних кошторисів, у тому числі за розділами:
І. Витрати труда
ІІ. Будівельні машини та механізм
ІІІ. Будівельні матеріали, вироби та комплекті, чим виконано вимогу підпункту 5 пункту 8 додатку 1 до тендерної документації.
Щодо ненадання Учасником документа саме за формою/назвою "підсумкова відомість ресурсів до локальних кошторисів", то Замовником саме такий документ не вимагався, так як самостійна форма такий документ не існує та не формується кошторисним програмним комплексом АВК-5, натомість є форма «Відомість ресурсів», проте вона також не вимагалась тендерною документацією.
2. Відповідно до положень «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об`єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Згідно з п.п. 2.2, 2.3 Настанови, кошторисні норми України затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури та є обов`язковими для застосування всіма організаціями, установами і підприємствами, незалежно від їх галузевої приналежності і форм власності при визначенні вартості об`єктів будівництва, що споруджуються із залученням державних коштів.
Згідно Настанови, Матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин і механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт.
Відповідно до положення пункту 5.9 Розділу V Настанови "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)", при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
Такими об`єктивними причинами також можна вважати наявність в Учасника таких будівельних машин та механізмів, які можуть замінити залучення будівельних машин і механізмів, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, з виконанням тих самих робіт, без зміни якісної та кількісної характеристики.
У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами. В пункті 5.12. зазначено, що якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними 5 нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами. Отже, із системного аналізу Настанови приходимо до висновку, що заміна матеріально – технічних ресурсів в кошторисних документах учасника публічної закупівлі – допустима. Положення які б забороняли вчиняти подібні дії в Настанові – відсутні.
Крім того, Тендерна документація не містить жодних положень, які б забороняли учасникам змінювати (додавати, прибирати і т. д) механізми в підсумкових відомостях ресурсів до локальних кошторисів, яка є частиною Пропозиції. Також Документація не містить положень, які б зобов’язували учасників надавати у складі тендерної пропозиції підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, інформація у яких щодо будівельних машин і механізмів, які необхідні для виконання будівельних робіт повинна бути ідентична будівельним машинам і механізмам, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, яка є частиною Документації Замовника.
Вимогами тендерної документації лише визначено, що виконання робіт повинно здійснюватися учасником у відповідності до кількості, обсягів робіт та видам робіт, що визначені замовником у Технічному завданні.
Разом з цим, звертаємо увагу, що згідно з Додатком № 3 Тендерної документації зазначено, що усі назви торговельних виробників, марок чи моделей, які зазначені у цьому додатку, мають розумітися та сприйматися Учасником як назва виробників, торговельної марки чи моделі або їх еквівалент з еквівалентними або кращими технічними, експлуатаційними та якісними характеристиками.
Еквівалентним обладнанням (виробами, матеріалами) для цієї тендерної документації є обладнання (вироби, матеріали), яке має такі самі (еквівалентні) або кращі технічні, експлуатаційні та якісні характеристики у порівнянні з передбаченими в тендерній документації.
Крім того у місцях, де в технічному завданні містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».
Таким чином Учасник може використовувати не всі будівельні машини і механізми, передбачені підсумковою відомістю ресурсів та/або використовувати альтернативне обладнання або техніку, що виконує аналогічні функції та/або виконати роботи з використанням меншої кількості техніки або іншими методами, за умови, що така зміна не впливає на виконання робіт відповідно до технічного завдання, якість та терміни виконання.
Аналогічної думки дотримується і суд у Постанові № 120609967 від 24.07.2024 по справі 120_15275_23 (https://opendatabot.ua/court/120609967-7bf20fa45fb6b21e466c436faa2443b2)
3. Відповідно до вимог Тендерної документації Учасник мав надати у складі Тендерної пропозиції інформацію про наявність у нього зокрема офісного та складського приміщень.
ТОВ «ТІРАДА» на підтвердження вимог Тендерної документації щодо наявності офісного та складського приміщення надано наступні документи:
- Довідка про наявність офісного та складського приміщень;
- Договір оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021;
- Договір оренди приміщення від 01.10.2023 (офісне приміщення 15 кв. та складське приміщення 50 м кв.).
Фактично ТОВ «ТІРАДА» Договором оренди приміщення від 01.10.2023 підтвердив наявність у нього і офісного і складського приміщень. Крім того, вимогами Тендерної документації не встановлювалось наявність в Учасника двох і більше складських приміщень.
Щодо зауважень за Договором оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021, то тут містяться лише невідповідності в інформації зазначеній у Довідці та в самому договорі щодо назви об’єкта оренди.
Щодо наданої учасником ТОВ «ТІРАДА» додаткової угоди від 31.12.2023 до «Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021» (стор.38 файл «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.pdf»), то у шапці цієї угоди чітко зазначено, що вона відноситься (номер, дата укладення) до Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021, який і надано учасником. Крім того сторонами та підписантами цієї угоди є ОРЕНДОДАВЕЦЬ та ОРЕНДАР. У випадку укладання додаткової угоди до Договору суборенди сторонами були б ОРЕНДАР та СУБОРЕНДАР. Ураховуючи зазначене можна припустити, що по тексту додаткової угоди допущено описку.
Додаткова угода є частиною правової структури основного договору, і всі зміни, що вносяться через неї, діють в контексті положень цього договору. Обидва документи (основний договір і додаткова угода) юридично пов'язані.
Замовник не має права втручатись та надавати зауваження щодо некоректного укладання додаткової угоди, стороною якої він не є.
А враховуючи, що учасником ТОВ «ТІРАДА» вже підтверджено наявність офісного та складського приміщень Договором оренди приміщення від 01.10.2023, вимога щодо виправлення невідповідностей Замовником не висувалась.
Номер:
fb791e5da10e444f995d6455c92767f2
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
21.10.2024 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-23-004127-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення, які машини та механізми, зазначені учасником ТОВ «ТІРАДА» у Довідці про наявність машин, механізмів, необхідних для виконання робіт та відповідного транспортного засобу від 04.09.2024 №128 та у Відомостях ресурсів до кожного локального кошторису (файл «Відомість ресурсів до локальних кошторисів.pdf») будуть заміняти роботи, виконання яких передбачене такими машинами та механізмами, як:
- автомобілі бортові, вантажопідйомність 3-5 т;
- трактори на гусеничному ходу, потужність 59 кВт (80 к.с);
- крани баштові, вантажопідйомність 5-8т;
- кран переносний, вантажопідйомність 1т;
- крани на автомобільному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 10 т;
- крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 6,3-10 т;
- автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т;
- навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 1-2 т;
- навантажувачі одноковшеві універсальні, фронтальні, пневмоколісні, вантажопідйомність 2т;
- підіймачі гідравлічні, висота підйому 10 м;
- автогідропідіймачі, висота підйому 12м;
- підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5 т;
- підіймачі вантажопасажирські, вантажопідйомність 0,8 т;
- установки з гнучким індуктором для індукційного нагрівання струмами частоти 50 Гц;
- автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт (135 к.с.);
- нарізувач швів у свіжоукладеному цементобетоні;
- машини бурильно-кранові на автомобілі, глибина буріння 3,5 м;
- машини свердлильні електричні;
- верстат трубозгинальний гідравлічний;
- установка для свердлення отворів в залізобетоні діаметром до 160 мм;
- прес гідравлічний з електроприводом;
- прес листозгинальний;
- прес-ножиці комбіновані;
- машини листозгинальні спеціальні (вальці);
- наріжчик швів GSА-20LS HІDRОSTRЕSS;
- верстати свердлильні;
- агрегати фарбувальні з пневматичним розпилюванням для фарбування фасадів будівель, продуктивність 500 м3/год;
- пістолет монтажний;
- пилка маятникова для різання металопрокату (Електроенергія: 0,47 кВт·год, Мастильнi матерiали: 0,02 кг);
- домкрати гідравлічні, вантажопідйомність до 100 т (Гiдравлiчна рiдина: 0,02 кг, Мастильнi матерiали: 0,01 кг);
- лебідки ручні та важільні, тягове зусилля до 14,72 кН (1,5 т), до 5,79 кН (0,59 т), до 12,26 кН (1,25 т), до 19,62 кН (2 т), до 31,39 кН (3,2 т), до 49,05 кН (5 т), (Мастильні матеріали: 0,01 кг) (Мастильнi матерiали: 0,01 кг);
- термопенали з масою завантажувальних електродів не більше 5 кг (Електроенергія: 0,03 кВт·год) (Електроенергія: 0,03 кВт·год);
- бадді, місткість 2 м3;
- ножиці листові кривошипні (гільйотинні) (Електроенергія: 6,00 кВт·год, Мастильнi матерiали: 0,04 кг);
- вібратори для усіх видів будівництва, крім гідротехнічного (Електроенергія: 0,20 кВт·год, Мастильнi матерiали: 0,02 кг);
- вібратори поверхневі (Електроенергія: 0,57 кВт·год, Мастильнi матерiали: 0,01 кг);
- люльки двомісні самопідйомні, вантажопідйомність 300/500 кг (Електроенергія: 0,98 кВт·год);
- фарборозпилювачі ручні;
- киркувальник;
- прес ручний;
- пилосос промисловий (Електроенергія: 1,50 кВт·год);
- котки ручні, 30-40 кг.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
bbe6e3d4d1b24250a1a24f48e64bb456
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
24.10.2024 15:18
Опис:
Учасником надано у складі тендерної пропозиції відомості ресурсів до локальних кошторисів (файл «Відомість ресурсів до локальних кошторисів.pdf») з інформацією, зокрема, про найменування будівельних машин і механізмів, які будуть використовуватися ним під час виконання робіт. У вказаних відомостях зазначені будівельні машини і механізми на обсяг робіт за предметом закупівлі.
Відповідно до положень Настанови "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)", підрядні організації можуть виконувати будівельні роботи без застосування машин та механізмів для внутрішньо будівельного транспортування матеріалів (горизонтально і вертикально), а також для виконання самих будівельних робіт. Це дозволяє застосовувати ручну працю або наявні в підрядника машини і механізми, які не передбачені нормативами, за умови, що такі дії не суперечать технічним вимогам та умовам безпеки. Крім того підрядник також може закуповувати матеріали, які відповідають технічним вимогам, проте не потребують додаткової обробки (різання, розпилу тощо), що полегшує процес виконання робіт.
Основною умовою є те, що виконання робіт без машин або з використанням інших машин не повинно впливати на якість виконаних робіт, на кінцеву вартість та строки виконання робіт.
Варто також зазначити, що проєктна документація розробляється на основі загальних технічних стандартів, вимог та правил, які регулюють виконання будівельних робіт. Вона не має можливість повністю передбачити або змоделювати всі умови виконання робіт. Проект орієнтований на "ідеальні" або типові умови, де передбачені найпоширеніші методи і технології будівництва та вказані стандартні машини та механізми для виконання робіт.
Щодо тендерної документації, то вона не містить жодних положень, які б забороняли учасникам змінювати (додавати, прибирати і т. д) механізми в підсумкових відомостях ресурсів до локальних кошторисів, яка є частиною пропозиції. Також Документація не містить положень, які б зобов’язували учасників надавати у складі тендерної пропозиції підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, інформація у яких щодо будівельних машин і механізмів, які необхідні для виконання будівельних робіт повинна бути ідентична будівельним машинам і механізмам, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, яка є частиною Документації Замовника. Основна вимога - підрядник повинен виконати передбачені Технічним завданням роботи по об’єкту.
Таким чином, машини та механізми зазначені у запиті можуть або не застосовуватись Учасником під час виконання деяких будівельних робіт, оскільки є недоцільним для робіт та/або застосовувати для виконання деяких видів робіт ручну працю та/або придбавати одразу матеріали, які не потребують додаткової обробки (різання, розпилу тощо).