-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти)
Завершена
27 168 224.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 135 841.12 UAH
мін. крок: 0.5% або 135 841.12 UAH
Номер:
40c53240139e4343b3b7c3b0975d788a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-10-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.10.2024 00:00
Період моніторингу:
10.10.2024 11:33 - 31.10.2024 23:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.10.2024 № 274
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 04 жовтня 2024 року № 128-к «Про закордонне відрядження»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
27 UA-2024-08-22-010166-a 22.08.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» та
ТОВ «ПОНТЕМ.УА», своєчасності укладання Договору про закупівлю, внесення змін до нього, та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2024 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам законодавства та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 21.08.2024 № 1443) реєстр пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі – ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5») та ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПОНТЕМ.УА»
(далі- ТОВ «ПОНТЕМ.УА»), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.09.2024
№ 1535 про продовження строку розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», вимога про усунення невідповідностей до 11.09.2024, протокол розгляду тендерних пропозицій від 13.09.2024 № 1552 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.09.2024
№ 1598 про продовження строку розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «ПОНТЕМ.УА», вимога про усунення невідповідностей до 26.09.2024, протокол уповноваженої особи Замовника від 26.09.2024 № 1612 про визначення учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА» переможцем, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю за державні кошти ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти) (далі – Договір) від 03.10.2024 №1010 на суму 27 016 904,50 грн без ПДВ, додаткові угоди
від 03.10.2024 № 1 та від 17.10.2024 № 2 до Договору, пояснення та документи надані Замовником 17.10.2024 та 29.10.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Період усунення порушень:
01.11.2024 15:39 - 07.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.11.2024 15:39
Запити/Пояснення
Номер:
4dcf5ee4236d4d10aa935da240b8cd9e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.10.2024 13:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-22-010166-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію та документи, які підтверджують обставини, що спричинили необхідність внесення змін до умов договору від 03.10.2024 № 1010 шляхом укладання додаткової угоди від 03.10.2024 № 1 до Договору?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати відповідно до пункту 5 статті 8 Закону через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e46ecad30cf242f68df273ad8e92240b
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
17.10.2024 17:23
Опис:
Заступнику голови Державної аудиторської служби України
Юлії СОЛЯНІК
Шановна пані Юліє!
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації на Ваш запит «Про надання пояснень» щодо моніторингу UA-M-2024-10-10-000049 від 15.10.2024 на закупівлю ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти), у відповідності до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо пояснення.
1. Згідно річного плану закупівель на 2024 р. по КЕКВ 2230, на закупівлю ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти) заплановано кошти на суму 27 168 224,00 грн (двадцять сім мільйонів сто шістдесят вісім тисяч двісті двадцять чотири грн. 00 коп.) без ПДВ. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена Замовником на проведення ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти) на підставі плану по харчуванню учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Дарницького району міста Києва на 2024 рік (Додається.)
Визначення очікуваної вартості даних послуг, здійснювалось відповідно до наказу від 18.02.2020 № 275 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Розрахунок очікуваної вартості товарів проводився на підставі закупівельних цін попередніх закупівель у відповідності до п. 2 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Для розрахунку очікуваної вартості використовувались ціни попередньої власної закупівлі та укладеного договору на ідентичні послуги, інформація про яку міститься в електронній системі закупівель Prozorro, за ідентифікатором UA-2024-05-03-007380-a.
Ціни попередньої власної закупівлі визначались на підставі наступних комерційних пропозицій, а саме:
Цінова пропозиція ТОВ «Патрум 20» вих.1277 від 30.04.2024р., пропонує надавати послуги з організації шкільного харчування пільговим категоріям:
вікова група 6-11 років – 76,50 грн.,
вікова група 11-14 років – 79,00 грн.,
вікова група 14-18 років – 82,00 грн.
Комерційна пропозиція ТОВ «Понтем.уа» вих.29/04-1 від 29.04.2024р., пропонує надавати послуги з організації шкільного харчування пільговим категоріям:
вікова група 6-11 років – 76,00 грн.,
вікова група 11-14 років – 78,00 грн.,
вікова група 14-18 років – 80,00 грн.
Комерційна пропозиція ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» вих.03/02-9 від 29.04.2024р., пропонує надавати послуги з організації шкільного харчування пільговим категоріям:
вікова група 6-11 років – 77,50 грн.,
вікова група 11-14 років – 80,00 грн.,
вікова група 14-18 років – 82,00 грн.
Технічні та якісні характеристики обумовлені потребами закладів освіти отримувати через шкільні їдальні учнями шкіл безперебійне, раціональне збалансоване харчування, диференційоване за віковими групами згідно з графіком, розробленим відповідальною особою Виконавця та погодженим відповідальною особою закладу освіти, що визначена наказом директора закладу освіти. Набір продуктів харчування для приготування страв у школах обов’язково має відповідати нормам, визначеним постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021р. №305, та постановою КМУ «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податком на додану вартість» від 02.02.2011р. №116 (зі змінами), з урахуванням вимог, встановлених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти».
Закупівля ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти) необхідна для задоволення нагальних потреб дітей пільгових категорій у забезпеченні гарячим харчуванням під час учбового процесу, а саме:
дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах), учням з числа дітей з інвалідністю, дітей з сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»: дітей з числа осіб, визначених у статтях 10 та 10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»: дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів: дітям киян –учасників антитерористичної операції, дітей учасників антитерористичної операції, загиблих (померлих) внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в антитерористичній операції, та киян – учасників антитерористичної операції, які перебувають в полоні або зникли безвісти, дітям киян – Героїв Небесної Сотні та дітям киян – постраждалих учасників Революції Гідності, дітям киян, батьки яких приймали (приймають) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України: дітям з числа членів сімей загиблих (померлих) киян-Захисників, киян Захисниць України: дітям, батьки яких приймали (приймають) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України (на час дії воєнного стану на території України) незалежно від місця реєстрації проживання осіб, дітям з числа членів сімей загиблих (померлих) Захисників, Захисниць України: (на час дії воєнного стану на території України) незалежно від місця реєстрації проживання осіб.
№
п/п Найменування Вікова
група Кількість
дітей Всього
кількість
порцій
1 діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування: 6-11 50 3350
11-14 50 3350
14-18 31 2077
2 діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах): 6-11 208 13936
11-14 61 4087
14-18 15 1005
3 учні з числа дітей з інвалідністю: 6-11 120 8040
11-14 67 4489
14-18 51 3417
4 діти з сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»: 6-11 43 2881
11-14 22 1474
14-18 16 1072
5 діти з числа осіб, визначених у статтях 10 та 10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»: 6-11 44 2948
11-14 6 402
14-18 5 335
6 діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів: 6-11 1535 102845
11-14 590 39530
14-18 292 19584
7 діти киян –учасників антитерористичної операції, дітей учасників антитерористичної операції, загиблих (померлих) внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в антитерористичній операції, та киян – учасників антитерористичної операції, які перебувають в полоні або зникли безвісти: 6-11 531 35577
11-14 284 19028
14-18 160 10720
8 діти киян – Героїв Небесної Сотні та дітей киян – постраждалих учасників Революції Гідності: 6-11 - -
11-14 - -
14-18 - -
9 дітей киян, батьки яких приймали (приймають) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України: 6-11 361 24187
11-14 175 11725
14-18 88 5896
10 дітей з числа членів сімей загиблих (померлих) киян-Захисників, киян Захисниць України: 6-11 15 1005
11-14 8 536
14-18 7 469
11 дітей , батьки яких приймали (приймають) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України (на час дії воєнного стану на території України) незалежно від місця реєстрації проживання осіб 6-11 227 15209
11-14 98 6566
14-18 76 5092
12 дітей з числа членів сімей загиблих (померлих) Захисників, Захисниць України: (на час дії воєнного стану на території України) незалежно від місця реєстрації проживання осіб 6-11 13 871
11-14 9 603
14-18 2 134
РАЗОМ:
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі знаходиться за посиланням https://druo.kyivcity.gov.ua/diialnist/zakupivli/obgruntuvannia
3. Планування вищезазначеної закупівлі здійснювалось на підставі наявної потреби у закупівлі кейтерингових послуг. Заплановану закупівлю включено до річного плану на очікувану вартість предмета закупівлі.
Закупівля здійснювалась відповідно до річного плану на 27 168 224,00 грн.
За результатами закупівлі укладено Договір №1010 від 03 жовтня 2024 на суму 27 016 904,50 грн.
В свою чергу Департаментом соціальної політики було виділено кошти у розмірі 21 262 780,00. грн, що призвело до необхідності приведення у відповідність суми договору до наявного бюджетного фінансування.
На підставі п.5.2.6. з урахуванням вимог п. 1.3. Договору, сума договору № 1010 від 03 жовтня 2024 на закупівлю ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти) була відкоригована у відповідності до реального фінансування видатків Замовника, підтвердженого Довідкою про зміни до кошторису на 2024 рік № 91 від 26.09.2024 (Додається), шляхом укладання додатковї угоди від 03.10.2024р. № 1 до договору № 1010.
Перелік документів, що додаються:
1. План по харчуванню учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Дарницького району міста Києва на 2024 рік.
2. Цінові пропозиції
3. Довідка про зміни до кошторису на 2024 рік № 91 від 26.09.2024.
Номер:
d6df708a73b64271b83c5eb016aae1bf
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.10.2024 12:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.10.2024 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-22-010166-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: яким чином учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» дотримано вимогу додатку 3 до тендерної документації в частині «Надати акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, без зауважень, з обов’язковою позитивною оцінкою загальних гігієнічних вимог до транспортних засобів, а саме: пунктів 6.1. - 6.7 – без зауважень..»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати відповідно до пункту 5 статті 8 Закону через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e7205b92155e4137b31395abac44fbdf
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
29.10.2024 16:46
Опис:
Заступнику голови Державної аудиторської служби України
Юлії СОЛЯНІК
Шановна пані Юліє!
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації на Ваш запит «Про надання пояснень» щодо моніторингу UA-M-2024-10-10-000049 від 24.10.2024 на закупівлю ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти), у відповідності до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо пояснення.
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації «Специфікація (Технічні вимоги)» було встановлено наступну вимогу в частині: «..Надати акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, без зауважень, з обов’язковою позитивною оцінкою загальних гігієнічних вимог до транспортних засобів, а саме: пунктів 6.1. - 6.7 – без зауважень..»
На виконання даної вимоги, учасником ТОВ «Понтем.уа» було надано файл «Акт про харчові продукти-авто.PDF», в якому міститься «Акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти» за №1081-29 від 17.04.2024р., виданий Головним управлінням Держпродспоживслужби у м.Києві» з позитивною оцінкою загальних гігієнічних вимог до транспортних засобів, а саме: пунктів 6.1. - 6.7. Розділ 6 наданого акту: «Загальні гігієнічні вимоги до транспортних засобів» де зокрема, всі пункти 6.1-6.7. заповнені з позначенням в стовпчику 3 «так» (позитивна відповідь на поставлене запитання) щодо дотримання Загальних гігієнічних вимог до транспортних засобів з зазначенням нормативного обґрунтування (стовп 7), а також загальним висновком про відсутність зауважень до перевірки (стор. 19 акту).
Перелік документів, що додаються:
1. Акт від 17.04.2024р. №1081-29 складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти»