• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги

Паливна деревина (код ДК 021:2015: 03410000-7– Деревина)

Завершена

1 438 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 384.00 UAH
Номер: 190df4b4226145f7aeeb488b7788cd0b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-15-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.10.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 15.10.2024 13:35 - 05.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 15.10.2024 № 56-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 15.10.2024 № 56-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2024-08-22-009359-a 22.08.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 948-00-53, vatrala24@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Омельченко Роман Олександрович» встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 1 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції ФОП «Омельченко Роман Олександрович», шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ФОП «Волошин Степан Михайлович» від 12.09.2024 № 81 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 09.07.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для укладення додаткової угоди, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Костринської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію зі змінами, тендерні пропозиції фізичних осіб – підприємців «Омельченко Роман Олександрович» та «Волошин Степан Михайлович» (далі – ФОП «Омельченко Роман Олександрович» та ФОП «Волошин Степан Михайлович»); протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ФОП «Омельченко Роман Олександрович» від 04.09.2024 року, протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ФОП «Волошин Степан Михайлович» від 06.09.2024 року; повідомлення про намір укласти договір від 06.09.2024 року, договір про закупівлю від 12.09.2024 № 81, додаткова угода № 1 від 16.09.2024 року, пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 18 та 25 жовтня 2024 року. Під час аналізу тендерної документації встановлено, що Замовником у Додатках 1 та 2 до визначена умова щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції скан-копії документа про наявність у нього на складі деревини у кількості не менше зазначеної у тендерній документації та надання листа – гарантії про те, що Учасник погоджується, що Замовник залишає за собою право здійснити виїзд на місцезнаходження Учасника закупівлі за вказаною в документації адресою, в будь який час до та/або після укладеного Договору для перевірки достовірності інформації про кількість та відповідність деревини технічній специфікації. Водночас, в ході проведення моніторингу з питань наявності підстав для відхилення Уповноваженою особою Замовника найбільш економічно вигідної пропозиції, визначеної за результатами аукціону - ФОП «Омельченко Роман Олександрович», встановлено наступне. Згідно протоколу Уповноваженої особи Замовника від 04 вересня 2024 року слідує: «…Пунктом 42 Особливостей передбачено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Окрім того, Замовником в тендерній документації зазначено, що Учасник повинен надати скан-копію документу про наявність у нього на складі деревини у кількості не менше зазначеної у тендерній документації. Учасник погоджується, що Замовник залишає за собою право здійснити виїзд на місцезнаходження Учасника закупівлі за вказаною в документації адресою, в будь який час до та/або після укладеного Договору для перевірки достовірності інформації про кількість та відповідність деревини технічній специфікації, про що надається лист-гарантія у довільній формі. Учасником ФОП «Омельченко Роман Олександрович» у складі пропозиції надано гарантійний лист від 27.08.2024 № 22 щодо надання згоди Замовнику здійснити виїзд на місцезнаходження Учасника закупівлі за вказаною в документації адресою, в будь який час до та/або після укладеного Договору для перевірки достовірності інформації про кількість та відповідність деревини технічній специфікації. Також, Учасником в складі пропозиції надано скан – копію документа від 27.08.2024 № 21 про наявність у нього на складі деревини у кількості 750 м3. Відповідно, відділом освіти, культури, молоді та спорту Костринської сільської ради здійснено заходи щодо створення комісії (наказ від 02.09.2024 року № 42 ОД) для перевірки достовірності даних вказаних в пропозиції ФОП «Омельченко Роман Олександрович» щодо наявності на складі деревини в кількості не меншій ніж закуповує Замовник, за адресою Закарпатська обл.., Ужгородський р-н, с. Дубриничи, вул. Колгоспна буд. 16 в присутності представника учасника ФОП «Омельченко Роман Олександрович» Івана Вулшинського. За результатами якої 04 вересня 2024 року складено акт перевірки достовірності інформації зазначеної в тендерній пропозиції учасника ФОП «Омельченко Роман Олександрович» про кількість та відповідність деревини технічній специфікації, на вказаному учасником складському приміщенні, в якому зазначено, що ФОП «Омельченко Роман Олександрович» не підтвердив зазначену кількість деревини, відповідно учасником в тендерній пропозиції подано недостовірні дані, що є суттєві при визначені результатів закупівлі. Таким чином, Уповноваженою особою прийнято рішення відхилити учасника ФОП «Омельченко Роман Олександрович» у відповідності до підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.» Враховуючи зазначене, в Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу зазначеної процедури закупівлі, в частині надання пояснень та підтверджуючих документів про здійснення Замовником заходів щодо очної перевірки Учасника закупівлі ФОП «Волошин Степан Михайлович» задля упередження негативного досвіду з постачальниками деревини, які стають переможцями та не виконують належним чином взяті зобов’язання, шляхом виїзду за місцезнаходженням Учасника закупівлі ФОП «Волошин Степан Михайлович» та підтвердження в нього достатньої кількості деревини, яку закуповує Замовник. З приводу запитуваного Замовником 25 жовтня 2024 року надано пояснення та документи, за результатами яких встановлено, що аналогічні заходи здійснювалися Замовником щодо підтвердження кількості деревини учасником ФОП «Волошин Степан Михайлович» за результатами яких підтверджено наявність деревини в достатній кількості. Проте, нормами пункту 42 Особливостей визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. У відповідності до зазначених норм замовник може відхилити тендерну пропозицію учасника при наявності наступних умов: - замовник отримав від органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції достовірну інформацію про зазначення у тендерній пропозиції будь - якої недостовірної інформації; - така інформація є суттєвою при визначенні результатів закупівлі. З урахуванням викладеного замовник, відхиляючи тендерну пропозицію учасника/переможця з даних підстав, зобов’язаний довести факт подання недостовірної інформації у спосіб, наведений вище. Натомість у випадку, коли замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника без отримання від вище вказаних юридичних осіб відповідної інформації, а на підставі власних припущень та/або здійснення самостійних заходів за участю представника учасника та/або учасника процедури закупівлі, таке відхилення не відповідає абзацу третьому підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Отже, підтверджувати недостовірність інформації (в тому числі таку, що отримана від фізичних осіб, фізичних осіб підприємців) згідно зазначених норм, у спосіб, здійснений Замовником під час проведення процедури закупівлі, замовники не можуть, оскільки норми законодавства у сфері публічних закупівель такої можливості не передбачають. Таким чином, за результатами аналізу питання щодо наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «Омельченко Роман Олександрович», як такого, що зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей встановлено порушення Замовником абзацу третього підпункту 1 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції зазначеного учасника.
Період усунення порушень: 31.10.2024 12:08 - 15.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 31.10.2024 12:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Виявлені порушення усунені шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ФОП «Волошин Степан Михайлович» від 12.09.2024 № 81 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Дата публікації звіту: 07.11.2024 16:15

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 08.11.2024 11:40

Запити/Пояснення