• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Квадрокоптер DJI Mavic 3Pro

Завершена

11 250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 56 250.00 UAH
Номер: 073582894b974607a6c523b577caa027
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-10-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.10.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 10.10.2024 11:46 - 31.10.2024 23:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 09.10.2024 № 274 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 04 жовтня 2024 року № 128-к «Про закордонне відрядження» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 6 UA-2024-08-22-008397-a 22.08.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, chia86@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275 установлено порушення вимог абзацу четвертого частини 7 статті 14 Закону та пункту 7 Додатку 2 до Особливостей № 1275. За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ЖТК», встановлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду пропозицій ТОВ «УЮТСПЕЦБУД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі (далі - Оголошення), затверджене рішенням уповноваженої особи військової частини А2062 (далі – Замовник), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій від 04.09.2024, пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Житомирська торгова компанія» (далі – ТОВ «ЖКТ»), товариства з обмеженою відповідальністю «УЮТСПЕЦБУД» (далі – ТОВ «УЮТСПЕЦБУД»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.09.2024 № 44, повідомлення про намір укласти договір від 08.09.2024 № 45, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 21.09.2024 № 72 (далі – Договір) на суму 11 100 000 гривень без ПДВ, укладений з ТОВ «УЮТСПЕЦБУД», пояснення Замовника, надані 18.10.2024 та 22.10.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. 1. В ході моніторингу встановлено, що відповідно до Оголошення оприлюдненого 22.08.2024, кінцевий строк для подання пропозицій визначено – 31.08.2024. Згідно із вимогами абзацу четвертого частини 7 статті 14 Закону у разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні. Замовником 29.08.2024 внесено зміни до Оголошення, однак кінцевий строк для подання пропозицій зазначеної в Оголошені не змінено (31.08.2024), чим недотримано вимоги абзацу четвертого частини 7 статті 14 Закону. 2. Відповідно до вимог пункту 7 Додатку 2 Особливостей № 1275 визначено інформацію яка включається до оголошення про закупівлю, зокрема прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб державного замовника, уповноважених здійснювати зв’язок щодо оприлюдненого оголошення. В Оголошенні оприлюдненому в електронній системі закупівель не зазначені дані щодо уповноваженої особи, чим порушено вимоги пункту 7 Додатку 2 до Особливостей № 1275. 3. В ході моніторингу встановлено, що протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 08.09.2024 № 44 (далі – Протокол) про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ЖТК» не містить інформації із зазначенням аргументації у чому, саме полягає така невідповідність, з посиланням на вимоги Оголошення в якій частині пропозиція не відповідає умовам та вимогам предмету закупівлі. На запит Держаудитслужби щодо надання інформації (пояснення) з посиланням на вимоги Оголошення в якій частині пропозиція ТОВ «ЖТК» не відповідає умовам Оголошення та вимогам предмету закупівлі Замовник зазначив: «… державний замовник має право відхилити пропозицію учасника у разі, коли переможець запиту пропозицій не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого державного контракту (договору.) Замовником розглянуто пропозицію ТОВ “ЖТК” та досліджено самого учасника відповідно до законодавства у сфері закупівлі. Так, дослідивши учасника ТОВ “ЖТК” було встановлено, що останнім було укладено, які були не виконані, розірвані та порушені строки постачання. Самим же учасником був наданий гарантійний лист щодо постачання предмету договору в строки, встановлені закупівлею». Слід зазначити, що Замовником здійснено закупівлю шляхом спрощеної закупівлі, вимоги до якої визначені статтею 14 Закону та Особливостями № 1275. Вимога, що державний замовник має право відхилити пропозицію учасника у разі, коли переможець запиту пропозицій не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого державного контракту (договору), не відноситься до спрощеної закупівлі відповідно до норм пункту 88 Особливостей № 1275. Отже, надане Замовником пояснення суперечить вимогам Закону, Особливостям № 1275 та не спростовує встановлене порушення. Відповідно до вимог частини 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. З огляду на викладене, на порушення вимог частини 13 статті 14 Закону Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ЖТК». 4. Вимогами частини четвертої статті 41 Закону визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до умов проєкту договору, предметом договору, є квадрокоптер DJI Mavic 3T (Thermal) (пункт 1.2, розділу 1 проєкту договору). Кількість товару визначена в Специфікації товару, яка додається до проєкту договору і є його невід'ємною частиною, зокрема 50 комплектів. За результатом спрощеної закупівлі з переможцем ТОВ «УЮТСПЕЦБУД» укладено договір від 21.09.2024 № 72, істотні умови якого не відповідають змісту проєкту договору, зокрема: Предметом договору є квадрокоптер DJI Mavic 3Pro (Thermal) (пункт 1.2, розділу 1 Договору), кількість товару відповідно до Специфікації на товар - 150 комплектів. З приводу встановлених невідповідностей Замовник 22.10.2024 через електронну систему закупівель надав пояснення «… що проєкт договору було викладено виключно як зразок, на яких умовах укладається договір із замовником. Окремо замовником не вимагався лист від учасника про обов’язок погодження з умовами договору. Специфікація до договору № 72 від 21.09.2024 була сформована на підставі ТТХ, викладених в оголошенні.». Надане Замовником пояснення не спростовує встановлене порушення, позаяк умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту спрощеної закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі (стаття 41 Закону). У разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону, договір про закупівлю є нікчемним відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону. Слід зазначити, що Замовником 21.10.2024 в електронній системі закупівель надано пояснення з власної ініціативи, щодо припинення співпраці з ТОВ «УЮТСПЕЦБУД», шляхом розірвання Договору за згодою сторін, оприлюднено відповідну додаткову угоду до Договору. Водночас, 28.10.2024 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю, відповідно до якого сума оплати за договором склала 11 100 000,00 грн з ПДВ (не підтверджується відповідно до відкритих баз даних).
Період усунення порушень: 01.11.2024 15:27 - 16.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 01.11.2024 15:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Усунення порушень. Квадрокоптер DJI Mavic 3Pro. Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-22-008397-a. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Дата публікації звіту: 05.11.2024 20:37

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: шляхом розірвання договору
Дата публікації: 29.11.2024 12:02

Запити/Пояснення