• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Дизельне паливо , бензин А-95 )

Завершена

1 054 267.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 271.34 UAH
Номер: a82a549229ea45f69aeeee40e23bca00
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-21-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.10.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 21.10.2024 17:24 - 11.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 21.10.2024 № 86-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 21.10.2024 № 86-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2024-08-22-003684-a, 22.08.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 515-79-91, mmorskaa3@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме абзацу 1 пункту 43, абзацу 2 частини 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону Закон № 922 та Особливостей; своєчасності укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови № 710; надання роз’яснень щодо тендерної документації; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон №922) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону №922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; надання роз’яснень щодо тендерної документації; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 22.08.2024 № 179; запитання учасника та відповідь замовника до процедури від 23.08.2024; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН»; протокольне рішення уповноваженої особи від 02.09.2024 № 187; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 04.09.2024 № 188; повідомлення про намір укласти договір від 04.09.2024; договір поставки від 12.09.2024 № 216/24; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 24.10.2024 та 28.10.2024 в електронній системі закупівель; офіційний веб-сайт замовника https://horol.osv.org.ua/tenderni-zakupivli-10-33-03-16-04-2021/. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення замовником чинного законодавства. В ході аналізу правомірності прийняття рішення про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН», наданої в рамках процедури закупівлі UA-2024-08-22-003684-a, встановлено порушення: - абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей; - абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника, за наявності невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Згідно з протокольним рішенням уповноваженої особи від 02.09.2024 №187 Відділу освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – Протокол № 187) замовником згідно з пунктом 44 Особливостей відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН», як таку що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, а саме з підстави ненадання учасником ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» у складі тендерної пропозиції Довідки в довільній формі про те, що останній не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», як це передбачено тендерною документацією замовника (пункт 2 Розділу «Оцінка та розгляд тендерної пропозиції»). Крім цього, тендерною документацією (пункт 2 Розділу «Оцінка та розгляд тендерної пропозиції») передбачено, що у разі ненадання учасником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора або, у випадку якщо учасник зареєстрований на тимчасово окупованій території та не надав у складі тендерної пропозиції підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом, замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. При цьому, відповідно до вимог абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, на що вказують норми абзацу 2 пункту 43 Особливостей. За вказаних обставин та з огляду на вищевказані норми Особливостей ненадання учасником довідки, є помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції. Враховуючи зазначене, Замовником в порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей відносно ненадання учасником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. В той же час, замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» з підстави, що передбачена нормами абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, згідно з якою замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Позиція Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН», зазначена в протокольному рішенні уповноваженої особи від 02.09.2024 № 187 не є підставою для відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Отже, з огляду, що невідповідності виявлені замовником в інформації та/або документах, можуть бути усунуті учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, замовником в порушення вимоги абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилено тендерну пропозиція ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН». З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 24.10.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. У відповіді замовника від 28.10.2024, оприлюдненої в електронній системі закупівель зазначено наступне: «…Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН” у складі тендерної пропозиції не надано Довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». Проте пунктом 2 Розділу «Оцінка та розгляд тендерної пропозиції» тендерної документації замовником було встановлено вимогу що: Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».. Тобто учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН” не надав Довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України. Наведена вимога тендерної документації встановлена на виконання статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України та згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, а саме: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з пунктом 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. Також при розгляді даного питання було враховано позиції Моніторингу Державної аудиторської служби України UA-M-2024-05-14-000015 по закупівлі UA-2024-04-16-012240-a та Постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року у справі № 160/13610/23 щодо необхідності відхилення тендерної пропозицій». Відповідь не спростовує задокументованого порушення, а лише підтверджує неврахування під час розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції вимог абзацу 2 пункту 43 Особливостей, в частині того, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ», яка була наступною тендерною пропозицією, замовником вказаного учасника визначено переможцем процедури закупівлі та в подальшому укладено договір поставки. Різниця між остаточною пропозицією відхиленого учасника ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН», яка становить 980 000,00 гривень з ПДВ, та остаточною пропозицією переможця ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ», яка становить 1 033 800,00 гривень з ПДВ, складає 53 800,00 гривень. Враховуючи наведене, Замовником не дотримано принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. За даними веб-порталу https://spending.gov.ua/ замовником сплачено в повному обсязі за договором поставки від 12.09.2024 № 216/24.
Період усунення порушень: 29.10.2024 18:27 - 13.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.10.2024 18:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Ознайомившись із висновком за результатом моніторингу закупівлі за номером UA-M-2024-10-21-000036, відносно процедури закупівлі за предметом «Дизельне паливо, бензин А-95» згідно коду ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти» шляхом застосування відкритих торгів, що опублікована у системі публічних закупівель Prozorro за номером UA-2024-08-22-003684-a, яка розпочата відділом освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області, повідомляємо наступне: Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – Замовник) 24 серпня 2024 року було було оголошено процедуру закупівлі в системі електронних закупівель Prozorro за ідентифікатором закупівлі - UA-2024-08-22-003684-a (посилання на оголошення в мережі Інтернет - https:// https://zakupivli.pro/gov/tenders/ua-2024-08-22-003684-a) щодо закупівлі за предметом «Дизельне паливо, бензин А-95» згідно коду ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти». Дана закупівля проводилась відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). На виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель згідно висновку моніторигну управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області за номером UA-M-2024-10-21-000036, надаємо наказ начальника відділу освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області №383 від 04.11.2024 р.
Дата публікації звіту: 04.11.2024 13:50

Запити/Пояснення