-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція дільниці посиленого контролю літ. «З» під відокремлену будівлю для розміщення сектору для екстрадованих (переданих) осіб за адресою: м. Житомир проспект Незалежності, 172»
Завершена
21 367 727.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 106 838.64 UAH
мін. крок: 0.5% або 106 838.64 UAH
Номер:
18b078df228d4da5997ef739c3d9d09b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-27-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.09.2024 00:00
Період моніторингу:
27.09.2024 15:52 - 19.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.09.2024
№ 69-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗакономУкраїни «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 27.09.2024 № 69-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2024-08-21-006818-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пункту 3 частини статті 22, частини 1 статті 23 Закону та не враховує норми абзацу 3 пункту 5.1 розділу V Настанови.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 27.09.2024 № 46/435-Г, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель ДУ «Житомирська виправна колонія (№4)» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.09.2024 № 141 (зі змінами), тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 19.09.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.09.2024 № 157, від 20.09.2024 № 170 та від 01.10.2024 № 184, повідомлення про намір укласти договір від 20.09.2024, договір про закупівлю від 27.09.2024 № 46/435-Г (далі - Договір), додаткова угода до вказаного договору від 02.10.2024 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 02.10.2024, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 07.10.2024 та 17.10.2024.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Так, абзацом 1 пункту 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Виходячи з вимог пункту 3 частини статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Відповідно пункту 33 частини 1 статті 1 Закону визначено, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва.
Разом з тим, частиною 1 статті 23 Закону, зокрема, визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Слід відмітити, що відповідно до абзацу пункту 1.1 розділу І Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) визначено, що ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів
з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
Поряд з тим, що відповідно до абзацу 2 пункту 1.1 розділу І Настанови також визначено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Водночас, абзацом 3 пункту 5.1 розділу V Настанови передбачено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено тендерну документацію (Додаток № 2 тендерної документації), яка містить лише відомість обсягів робіт, із зазначенням обсягу та переліку робіт, що є предметом закупівель, але не містить відомістей ресурсів до неї, в яка у свою чергу, зокрема, містить інформацію щодо технічних, якісних та кількісних характеристик матеріалів, які передбачено використовувати для виконання робіт, при відсутності в електронній системі закупівель затвердженої проектної документації, тобто не містить сукупність усіх технічних умов та характеристик, що необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, а відтак тендерна документація не відповідає нормам пункту 3 частини статті 22, частини 1 статті 23 Закону та не враховує норми абзацу 3 пункту 5.1 розділу V Настанови.
Слід відмітити, що під час здійснення моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 03.10.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та відповідних документів, наступного змісту: «Надати проектну документацію (копії усіх сторінок, в тому числі локальних кошторисів, підсумкову відомість ресурсів, тощо), а також зміни до проектної документації (у разі їх внесення), на підставі якої вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість».
На зазначений вище запит, уповноваженою особою Замовника надано експертний звіт від 01.07.2024 № 06-0102/01-24 (реєстраційний номер EM01:3933-1988-1454-5099) та робочий проект «ІНВЕСТОРСЬКА КОШТОРИСНА ДОКУМЕНТАЦІЯ» (далі - Робочий проєкт), в тому числі локальні кошториси, підсумкові відомості ресурсів.
Таким чином, виходячи з вказаного пояснення Замовником визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі повинно було здійснюватись відповідно до Робочого проєкту.
Слід відмітити, що відповідно до локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09 Робочого проєкту передбачено дані об’ємів основних будівельних конструкціях, виробах, матеріалах.
Разом з тим, Додаток 2 до тендерної документації, містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічну специфікацію до предмета закупівлі, яка містить перелік та обсяг робіт, що є предметом закупівель.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» встановлено наступне.
Так, відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 проєкту договору (Додаток № 1 тендерної документації) встановлено імперативну умову, що оскільки роботи фінансуються за рахунок бюджетних коштів, договірна ціна визначається відповідно до вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві.
Також, відповідно до підпункту 1.2 пункту 3 проєкту договору (Додаток № 1 тендерної документації) визначено, що склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені Договірною ціною з локальними кошторисними розрахунками (Додаток №3), що є невід'ємною частиною Договору.
Відповідно до підпункту 4.3 пункту 4 розділу I та пункту 6 розділу III тендерної документації передбачено, що обсяг та перелік робіт, що є предметом закупівель визначені в технічному завданні (Додаток № 2 до тендерної документації).
Відповідно до пункту 1 розділу III тендерної документації встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідного технічного завдання згідно Додатку № 2 цієї тендерної документації.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасником торгів ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» надано розрахунок договірної ціни, зокрема, локальні кошториси №№ 01-01-01, 02-01-01, 02-01-02, 02-01-03, 02-01-04, 02-01-05, 02-01-06, 02-01-07, 02-01-08, 02-01-09, 02-01-010, 02-01-011, 02-01-012, 02-01-013, 02-01-014, 02-01-015, 02-01-016, 02-01-017, 02-01-018, 02-01-019, 02-01-020, 04-01-01, 06-01-01, 06-02-01, 07-01-01, 07-02-01, 07-03-01, 07-04-01 та 08-01-01, а також підсумкові відомості ресурсів до них (файли «33. Розрахунок договірної ціни 1ч..pdf» та «34. Розрахунок договірної ціни 2ч..pdf»).
Однак, моніторингом установлено, що відповідно до наданого у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09, до ціни тендерної пропозиції включено вартість придбання сідельного регулювального двохходового клапана «Danfoss» VF 2 DN 20; (маса=0,054) та електропривода AMV 435; (маса=0,054) на загальну суму 20 261,00 грн без врахування ПДВ, придбання якого не було предметом закупівель, згідно вимог технічної специфікації Додатку № 2 до тендерної документації, а відтак тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» не відповідає вимогам Додатку № 2 до тендерної документації.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 2.1 розділу II Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови визначено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі - КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
Разом з тим, в пункті 1 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів цементних» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-5), в кількості 1,408 м3 буде здійснюватись без екскаватора одноковшевого дизельного на гусеничному ходу, місткість ковша 0,65 м3 та без застосування бульдозера, потужністю 79 кВт [108 к.с.], тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-5, яка затверджена Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі - наказ № 374), зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням екскаватора одноковшевого дизельного на гусеничному ходу, місткість ковша 0,65 м3, в кількості 0,17 маш-год, та застосування бульдозера, потужністю 79 кВт [108 к.с.], в кількості 0,04 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 1 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
Аналогічно, в пунктах 4 і 6 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних» та «Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних (вимощення)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-4), в кількості 25,9 м3 буде здійснюватись без автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-4, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], в кількості 0,56 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 4, 6 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
Також, в пунктах 5 і 7 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів та основ щебеневих» та «Розбирання дорожніх покриттів та основ щебеневих (вимощення)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-2) в кількості 83,4 м3 буде здійснюватись без трактора на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.] та без застосування автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-2, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням трактора на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.], в кількості 1,65 маш-год, та застосування автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], в кількості 2,23 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 5, 7 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
В пункті 86 локального кошторису № 02-01-03 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Монтаж покрівельного покриття з профільованого листа при висоті будівлі до 25 м» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-42-1) в кількості 902 м2 буде здійснюватись без кранів козлових при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 32 т, без застосування кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомність 40 т та без застосування електричних печей для сушіння зварювальних матеріалів з регулюванням температури у межах 80-500 град. С, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-42-1, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням кранів козлових при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 32 т, в кількості 0,45 маш-год, застосування кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомність 40 т, в кількості 30,49 маш-год та застосування електричних печей для сушіння зварювальних матеріалів з регулюванням температури у межах 80-500 град. С, в кількості 0,27 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 103 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
Аналогічно, в пункті 225 локального кошторису № 02-01-04 та в пункті 1 локального кошторису № 07-01-01 та розділі II відомості ресурсів до них, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу з ковшом місткістю 0,25 м3, група ґрунтів 1(зайвого грунта)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ1-18-4) в кількості 30,2 м3 буде здійснюватись без екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3 та без застосування бульдозера, потужністю 59 кВт [80 к.с.], тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ1-18-4, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3, в кількості 0,258 маш-год, та застосування бульдозера, потужністю 59 кВт [80 к.с.], в кількості 0,62 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 259 та 715 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
Також, в пункті 54 локального кошторису № 02-01-012 та в пункті 1 локального кошторису № 06-01-01 та розділі II відомості ресурсів до них, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Засипка траншей і котлованів бульдозерами потужністю 59 кВт [80 к.с.] з переміщенням ґрунту до 5 м, група ґрунтів 2» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ1-27-2) в кількості 5,8 м3 та «Розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу з ковшом місткістю 0,25 м3, група ґрунтів 2» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ1-18-5) в кількості 6 м3 буде здійснюватись без екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3 та без застосування бульдозера, потужністю 59 кВт [80 к.с.], тоді як ресурсні елементні кошторисні норми КБ1-27-2 та КБ1-18-5, які затверджені наказом № 374, зокрема, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3, в кількості 0,63 маш-год, та застосування бульдозера, потужністю 59 кВт [80 к.с.], в кількості 0,24 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 422 та 659 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
В пунктах 23 і 34 локального кошторису № 06-01-01 та в пункті 6 локального кошторису № 07-02-01 та розділі II відомості ресурсів до них, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Улаштування круглих колодязів зі збірного залізобетону у мокрих ґрунтах» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ22-41-2) в кількості 0,81 м3 та «Улаштування основи тротуарів із щебеню за товщини шару 12 см (10 см)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-17-3) в кількості 129,4 м2 буде здійснюватись без застосування котлів бітумних пересувних, місткістю 400 л, без застосування котків дорожніх самохідних вібраційні гладковальцеві, маса 8 т та без застосування машин поливально-мийних, місткістю 6000 л, тоді як ресурсні елементні кошторисні норми КБ22-41-2 та КБ27-17-3, які затверджені наказом № 374, зокрема, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням котлів бітумних пересувних, місткістю 400 л, в кількості 0,39 маш-год, застосування котків дорожніх самохідних вібраційні гладковальцеві, маса 8 т, в кількості 1,31 маш-год, та застосування машин поливально-мийних, місткістю 6000 л, в кількості 0,37 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 677, 680 та 725 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
22.10.2024 17:09 - 05.11.2024 23:00
Дата публікації висновку:
22.10.2024 17:09
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено до Житомирського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
06.11.2024 12:02
Дата відкриття провадження:
29.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
240/21552/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державною установою «Житомирська виправна колонія (№4)» Висновок про результати моніторингу процедури закупівліUA-2024-08-21-006818-a, розглянуто. За результатами розгляду, на підставі ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо аргументовані заперечення до Висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених нібито порушень.
По-перше, щодо невідповідності технічного завдання вимогам Робочого проекту.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України №922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч.1 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Пунктом третім частини 2 статті 22 Закону України №922-VIII передбачено, що у тендерній документації зазнаються інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Частиною третьою ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Варто зауважити, що жодна норма Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей не встановлює Замовнику обов’язку щодо розроблення технічного завдання у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова).
Вважаємо, що надання Замовником технічного завдання у формі відомості обсягів ресурсів у вигляді локальних кошторисів жодним чином не порушує вимог ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, зазначене ніби порушення, допущене Замовником, не мало наслідком ускладнення для учасників тендеру в процесі складання договірної ціни та локальних кошторисів, оскільки такі розрахунки здійснюються автоматично в автоматизованих програмних комплексах.
По-друге, щодо невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ».
Технічне завдання містить роботи, які передбачені робочим проектом, а саме локальним кошторисом на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09, а саме придбання сідельного регулювального двохходового клапана «Danfoss» VF 2 DN 20; (маса=0,054) та електропривода AMV 435; (маса=0,054).
Проте враховуючи той факт, що технічне завдання складене без виділення матеріалів, а лише перелік робіт, які потрібно виконати – придбання даного клапана для його встановлення закладено в Технічному завданні у п.339.Клапани 2-ходові 20 мм[[електричний або електромагнiтний привiд]] (VF 2 з електроприводом AMV 435).
ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» надав у складі тендерної пропозиції локальний кошторис, який передбачає придбання такого клапана. Надання учасником локального кошторису, який містить види, обсяги робіт та матеріали не є порушенням тендерного законодавства.
Відповідно до пункту 5.9 розділу V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі Настанова) на стадії складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) передбачено, що при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за такими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Згідно з пунктом 5.1 розділу V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Крім того, в листі №7/7-533 від 30.05.2001 «Щодо визначення вартості виконання робіт при неможливості використання машин і механізмів, передбачених загальнодержавними кошторисними нормами для виконання робіт та для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів горизонтального і вертикального)» зазначено, що якщо внаслідок об'єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів, відсутність у підрядника машин і механізмів, передбачених нормами, тощо) будівельні (ремонтно-будівельні) роботи виконуються без застосування машин і механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин і механізмів, вартість обсягів виконаних робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
Так в пункті 1 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів цементних» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-5), в кількості 1,408 м3 буде здійснюватись без екскаватора одноковшевого дизельного на гусеничному ходу, місткість ковша 0,65 м3 та без застосування бульдозера, потужністю 79 кВт [108 к.с.], оскільки ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» перед подачею тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації мав право здійснити огляд об’єкта і здійснив його, ознайомився з будівельним майданчиком, з обсягами виконання робіт та умовами виконання робіт, про що в складі пропозиції надано акт огляду, тому в процесі огляду було прийнято рішення, що даний об’єм розбирання дорожніх покриттів є невеликим і не має фізичної можливості завести габаритний екскаватор та бульдозер у вузьку ділянку, тому його застосування є недоцільним. Тому дане розбирання буде виконуватись вручну, що не порушує технології виконання робіт.
Що ж стосується пунктів 4 і 6 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних» та «Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних (вимощення)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-4), в кількості 25,9 м3 буде здійснюватись без автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], та в пунктах 5 і 7 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів та основ щебеневих» та «Розбирання дорожніх покриттів та основ щебеневих (вимощення)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-2) в кількості 83,4 м3 буде здійснюватись без трактора на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.] та без застосування автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], то оскільки у підприємства є власний екскаватор-навантажувач JCB 3CX, який призначений для виконання земляних та вантажних робіт, у тому числі для роботи з ґрунтом та демонтажу асфальту та бетону, тобто включає функції і автогрейдера і трактора, тому підряднику немає потреби застосовувати різні одиниці техніки, які виконують одну і ту ж технологічну функцію.
Аналогічно в інших локальних кошторисах.
Крім того, жодних обмежень щодо заміни машин і механізмів передбачених загальнодержавними кошторисними нормами тендерна документація до закупівлі не містить.
Вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника економічного обґрунтування у разі здійснення заміни машин і механізмів, передбачених загальнодержавними кошторисними нормами в тендерній документації також відсутні.
Наголошуємо, що Наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 374 від 31.12.2021 р. «Про затвердження кошторисних норм України», не передбачено роз’яснення щодо заміни одних будівельних механізмів на інші, враховуючи технологію виконання будівельних робіт.
Враховуючи викладене, заміна машин та механізмів не призводить до перевищення відповідної нормативно-розрахункової вартості робіт, не призводить до зміни технології виконання робіт, чим дотримано вимоги п 5.1, 5.9 Настанови.
Відповідно, твердження органу моніторингу щодо невідповідності тендерної пропозиції Учасника у даній частині є безпідставними та не відповідають дійсності.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» була обрана переможцем правомірно.
По-третє, щодо розірвання договору.
Замовник не може здійснити заходів щодо розірвання укладеного договору із ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ».
Згідно ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Статтею 526 ЦК України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін.
При цьому, відповідно до ст.525 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 214 ЦК України встановлено, що особи, які вчинили дво- або багатосторонній правочин, мають право за взаємною згодою сторін, а також у випадках, передбачених законом, відмовитися від нього, навіть і в тому разі, якщо його умови повністю ними виконані. Відмова від правочину вчиняється у такій самій формі, в якій було вчинено правочин. Правові наслідки відмови від правочину встановлюються законом або домовленістю сторін.
Таким чином, розірвання укладеного із переможцем процедури закупівлі можливе лише за взаємною згодою сторін. Окрім того, одностороння відмова від договору та невиконання його умов зі сторони замовника може мати наслідком стягнення штрафних санкцій та понесення в майбутньому судових та інших витрат.
Верховний Суд в своєму рішенні, що набрало законної сили 4 травня 2023 року (справа 160/5890/22), щодо визначеного способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, (шляхом припинення зобов`язань за договором, зокрема із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору), вважає висновок, який є актом індивідуальної дії та породжує обов`язки для замовника таким, що не відповідає критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Статтею 651 Цивільного кодексу України передбачено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги вчинення дій щодо розірвання укладеного договору не віднесено до повноважень органу державного фінансового контролю та порушує принцип обґрунтованості та пропорційності. А також нівелює саме визначення моніторингу, його мету — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналогічна правова позиція висловлена апеляційними судами у постановах від 13 травня 2021 року по справі № 480/3326/20, від 30 березня 2021 року по справі № 540/2419/20, від 12 квітня 2021 року по справі № 580/2990/20, від 13 квітня 2021 року по справі № 520/14765/20, від 16 лютого 2021 року по справі № 400/3043/20, від 22 лютого 2022 року по справі 200/6861/21 та підтримана Верховним Судом.
Враховуючи вищевикладене, оскільки Замовником проведено закупівлю у відповідності до норм чинного законодавства та в Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ», тому в Замовника відсутні правові підстави щодо усунення виявлених нібито порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 27.09.2024 № 46/435-Г.
У зв’язку із чим, Висновок буде оскаржено до Житомирського окружного адміністративного суду.
Дата публікації звіту:
29.10.2024 14:25
Запити/Пояснення
Номер:
47d1ad288a7c4226a71b52a090ed9968
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.10.2024 16:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної ДУ «Житомирська виправна колонія (№4)» «Реконструкція дільниці посиленого контролю літ. «З» під відокремлену будівлю для розміщення сектору для екстрадованих (переданих) осіб за адресою: м. Житомир проспект Незалежності, 172» (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-21-006818-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та копій документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) ДУ «Житомирська виправна колонія (№4)» є розпорядником бюджетних коштів.
2. Надати проектну документацію (копії усіх сторінок, в тому числі локальних кошторисів, підсумкову відомість ресурсів, тощо), а також зміни до проектної документації (у разі їх внесення), на підставі якої вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f6e03136b2124d969ef1baf906f9075c
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
07.10.2024 14:57
Опис:
Розглянувши запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Реконструкція дільниці посиленого контролю літ. «З» під відокремлену будівлю для розміщення сектору для екстрадованих (переданих) осіб за адресою: м. Житомир проспект Незалежності, 172» (далі – Закупівля) (опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-21-006818-a) надаємо Вам наступну інформацію:
1.Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до проектно-кошторисної документації за робочим проектом: «Реконструкція дільниці посиленого контролю літ. «З» під відокремлену будівлю для розміщення сектору для екстрадованих (переданих) осіб за адресою: м. Житомир проспект Незалежності, 172», розробленої Житомирським колективним підприємством по проектуванню цивільного і промислового будівництва «Житомирпроект», затвердженої позитивним експертним звітом (звіти додаються);
Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва «Реконструкція дільниці посиленого контролю літ. «З» під відокремлену будівлю для розміщення сектору для екстрадованих (переданих) осіб за адресою: м. Житомир проспект Незалежності, 172» (розрахунок додається). Також установою був проведений моніторинг цін матеріальних ресурсів (будівельних матеріалів), які є в складі вище зазначеної Закупівлі (скан-копії з сайтів постачальників з цінами додаються).
Щодо запиту про надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
З метою дотримання пункту 4-1 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) уповноваженою особою було направлено до адміністратора веб-сайту Міністерства юстиції України (головний розпорядник бюджетних коштів), а саме до Державного підприємства «Національні інформаційні системи України» лист (з додатками) з проханням оприлюднити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (Оскільки на даний час установа не має власного веб-сайту). Скан-копія листа додається. Разом з тим, установа має власну веб-сторінку у мережі Facebook (https://www.facebook.com/vk4jitomir), на якій також було оприлюднено публікацію з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (публікація від 24.07.2024 року). Звертаємо увагу, що кошторисні призначення на 2024 рік були вирахувані орієнтовно, і при підписанні договору підлягають корегуванню.
2. Разом з тим, на Ваше прохання надаємо інформацію та відповідні документи (у вкладеннях), на підставі яких нами було здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Повідомляємо, що зміни до проектної документації не вносились.
Номер:
3267305ad9834cfabb01e64197d68e4f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.10.2024 17:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної ДУ «Житомирська виправна колонія (№4)» «Реконструкція дільниці посиленого контролю літ. «З» під відокремлену будівлю для розміщення сектору для екстрадованих (переданих) осіб за адресою: м. Житомир проспект Незалежності, 172» (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-21-006818-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та копій документів).
1. Додаток 2 до тендерної документації містить вимогу, що «Роботи з реконструкції повинні виконуватись з дотриманням ДСТУ, ДБН (в т.ч. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» та ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека в будівництві. Основні положення»), НПАОП, Правил електро- та пожежної безпеки, Охорони праці та інших нормативних документів, що діють на території України. Роботи і матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати державним стандартам, будівельним нормам (в т.ч. ДБН В.2.2-9:2018 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення», ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги»), Державним санітарним правилам і нормам та іншим нормативним документам».
Слід зазначити, що з 08.11.2021 року, втратив чинність національний стандарт України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі - ДСТУ), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 року № 293, який установлював основні правила з визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування та застосування якого було обов’язковим при визначенні вартості будівництва об'єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів,коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій.
В той же час, наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, з 08.11.2021 року уведено в дію Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) на заміну ДСТУ.
Відповідно до пункту 1.1 Настанови визначено, що ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості, зокрема робіт з капітального ремонту та носить обов’язковий характер при визначенні вартості будівництва об'єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, застосування якого обумовлюється договором.
Однак, аналізом встановлено, що умовами тендерної документації, додатків до неї та проектом договору підряду не передбачено визначення вартості предмету закупівель із обов’язковим застосуванням Настанови.
Таким чином, поясніть чому технічні, якісні та інші вимоги до предмета закупівлі, а також проект договору підряду не враховують норм Настанови?
2. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону посадовою особою органу державного фінансового контролю було надано запит наступного змісту: «Надати проектну документацію (копії усіх сторінок, в тому числі локальних кошторисів, підсумкову відомість ресурсів, тощо), а також зміни до проектної документації (у разі їх внесення), на підставі якої вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість».
На зазначений вище запит надано пояснення та копії документів, зокрема, експертний звіт від 01.07.2024 № 06-0102/01-24 (реєстраційний номер EM01:3933-1988-1454-5099) та робочий проект «ІНВЕСТОРСЬКА КОШТОРИСНА ДОКУМЕНТАЦІЯ» (далі – Робочий проект), в тому числі локальні кошториси, підсумкові відомості ресурсів.
Таким чином, виходячи з вказаного пояснення Замовником визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі повинно було здійснюватись відповідно до Робочого проєкту.
При аналізі технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) та робочого проекту встановлено, що робочий проект містить локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09 (файл «45_КД_ЛК1_02-01-08.pdf») на придбання сідельного регулювального двохходового клапана «Danfoss» VF 2 DN 20; (маса=0,054) та електропривода AMV 435; (маса=0,054).
Однак проведеним аналізом встановлено, що технічне завдання (Додаток 2 до тендерної документації) не містить зазначених вище робіт.
Поясніть, чому технічне завдання не містить роботи, які передбачені робочим проектом, а саме локальним кошторисом на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09?
3. Крім того, абзацом 2 пункту 1.1 розділу І Настанови встановлено, що ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі –державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Відповідно до пункту 2.1 розділу Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови визначено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми.
В пункті 1 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів цементних» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-5), в кількості 1,408 м3 буде здійснюватись без екскаватора одноковшевого дизельного на гусеничному ходу, місткість ковша 0,65 м3 та без застосування бульдозера, потужністю 79 кВт [108 к.с.], тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-5, яка затверджена Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі - наказ № 374), зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням екскаватора одноковшевого дизельного на гусеничному ходу, місткість ковша 0,65 м3, в кількості 0,17 маш-год, та застосування бульдозера, потужністю 79 кВт [108 к.с.], в кількості 0,04 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 1 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
Аналогічно, в пунктах 4 і 6 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних» та «Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних (вимощення)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-4), в кількості 25,9 м3 буде здійснюватись без автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-4, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], в кількості 0,56 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 4, 6 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
Також, в пунктах 5 і 7 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів та основ щебеневих» та «Розбирання дорожніх покриттів та основ щебеневих (вимощення)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-2) в кількості 83,4 м3 буде здійснюватись без трактора на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.] та без застосування автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-2, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням трактора на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.], в кількості 1,65 маш-год, та застосування автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], в кількості 2,23 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 5, 7 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, чому Вами не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2f10a6b557e845329c3962046e678ca6
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
17.10.2024 16:17
Опис:
Державною установою «Житомирська виправна колонія (№4)» запит про надання інформації розглянуто. За результатами розгляду, на підставі ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо пояснення.
1. Щодо Настанови з визначення вартості будівництва.
Відповідно до п.1.1. Розділу 1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Тобто, незалежно від зазначення чи не зазначення замовником в тендерній документації, що учасники мають розраховувати договірні ціни відповідно до Настанови, такі учасники за умовчуванням, в силу самої настанови, повинні здійснювати розрахунки відповідно до неї. Таким чином, не вбачаємо порушень у не зазначенні у тендерній документації вимог щодо застосування Настанови.
При цьому, учасник-переможець надав у складі тендерної пропозиції договірну ціну, яка складена згідно із Настановою. Отже, порушення відсутні.
2. Щодо технічного завдання.
Технічне завдання містить роботи, які передбачені робочим проектом, а саме локальним кошторисом на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09, а саме придбання сідельного регулювального двохходового клапана «Danfoss» VF 2 DN 20; (маса=0,054) та електропривода AMV 435; (маса=0,054). Проте враховуючи той факт, що технічне завдання складене без виділення матеріалів, а лише перелік робіт, які потрібно виконати – придбання даного клапана для його встановлення закладено в Технічному завданні у п.339.Клапани 2-ходові 20 мм[
[електричний або електромагнiтний привiд]] (VF 2 з електроприводом AMV 435).
При цьому, учасник-переможець надав у складі тендерної пропозиції локальний кошторис, який передбачає придбання такого клапана. Отже, порушення відсутні.
3. Щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника-переможця.
Відповідно до пункту 5.9 розділу V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі Настанова) на стадії складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) передбачено, що при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за такими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Згідно з пунктом 5.1 розділу V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Крім того, в листі №7/7-533 від 30.05.2001 «Щодо визначення вартості виконання робіт при неможливості використання машин і механізмів, передбачених загальнодержавними кошторисними нормами для виконання робіт та для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів горизонтального і вертикального)» зазначено, що якщо внаслідок об'єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів, відсутність у підрядника машин і механізмів, передбачених нормами, тощо) будівельні (ремонтно-будівельні) роботи виконуються без застосування машин і механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин і механізмів, вартість обсягів виконаних робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
Так в пункті 1 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів цементних» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-5), в кількості 1,408 м3 буде здійснюватись без екскаватора одноковшевого дизельного на гусеничному ходу, місткість ковша 0,65 м3 та без застосування бульдозера, потужністю 79 кВт [108 к.с.], оскільки ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» перед подачею тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації мав право здійснити огляд об’єкта і здійснив його, ознайомився з будівельним майданчиком, з обсягами виконання робіт та умовами виконання робіт, про що в складі пропозиції надано акт огляду, тому в процесі огляду було прийнято рішення, що даний об’єм розбирання дорожніх покриттів є невеликим і не має фізичної можливості завести габаритний екскаватор та бульдозер у вузьку ділянку, тому його застосування є недоцільним. Тому дане розбирання буде виконуватись вручну, що не порушує технології виконання робіт.
Що ж стосується пунктів 4 і 6 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних» та «Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних (вимощення)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-4), в кількості 25,9 м3 буде здійснюватись без автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], та в пунктах 5 і 7 локального кошторису № 01-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, зазначено, що виконання робіт з «Розбирання дорожніх покриттів та основ щебеневих» та «Розбирання дорожніх покриттів та основ щебеневих (вимощення)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ27-67-2) в кількості 83,4 м3 буде здійснюватись без трактора на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.] та без застосування автогрейдера середнього типу, потужність 99кВт [135 к.с.], то оскільки у підприємства є власний екскаватор-навантажувач JCB 3CX, який призначений для виконання земляних та вантажних робіт, у тому числі для роботи з ґрунтом та демонтажу асфальту та бетону, тобто включає функції і автогрейдера і трактора, тому підряднику немає потреби застосовувати різні одиниці техніки, які виконують одну і ту ж технологічну функцію.
Крім того, жодних обмежень щодо заміни машин і механізмів передбачених загальнодержавними кошторисними нормами тендерна документація до закупівлі не містить.
Вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника економічного обґрунтування у разі здійснення заміни машин і механізмів, передбачених загальнодержавними кошторисними нормами в тендерній документації також відсутні.
Наголошуємо, що Наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 374 від 31.12.2021 р. «Про затвердження кошторисних норм України», не передбачено роз’яснення щодо заміни одних будівельних механізмів на інші, враховуючи технологію виконання будівельних робіт.
Враховуючи викладене, заміна машин та механізмів не призводить до перевищення відповідної нормативно-розрахункової вартості робіт, не призводить до зміни технології виконання робіт, чим дотримано вимоги п 5.1, 5.9 Настанови. Відповідно, твердження органу моніторингу щодо невідповідності тендерної пропозиції Учасника у даній частині є безпідставними та не відповідають дійсності.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» була обрана переможцем правомірно.