-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Олива моторна для швидкохідних дизелів транспортних машин М-16ИХП-3 ГОСТ 25770-83
Завершена
996 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 968.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 968.00 UAH
Номер:
4627de4a95a34c6b973daef22c936bd8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-02-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.10.2024 00:00
Період моніторингу:
02.10.2024 17:25 - 24.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.10.2024 № 53-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 13. UA-2024-08-19-011340-a 19.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду цінових пропозицій встановлено порушення вимог пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону та вимоги абзацу другого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог в оголошенні вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог в оголошенні вимогам законодавства, розгляду цінових пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини А3321 (далі – Замовник) на 2024 рік, документація для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель зі змінами від 23.08.2024, проект договору, запитання до процедури від 20.08.2024, 21.08.2024, 22.08.2024 та 23.08.2024 та відповіді Замовника від 20.08.20204, 21.08.2024 та 23.08.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНЗИТГАЗ» та Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» (далі – ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН», вимога про усунення порушення від 11.09.2024 № UA-2024-08-19-011340-a.b1, вимога про усунення невідповідностей до 09:56 год. 10.09.2024, протоколи щодо прийняття рiшення уповноваженою особою від 29.09.2023 № 84 та від 10.09.2024 № 85, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 10.09.2023, договір від 19.09.2024 № 217, укладений Замовником з ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 19.09.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 22.10.2023.
Відповідно до вимог пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
В ході моніторингу встановлено, що пропозиція ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» не відповідала умовам, визначеним Замовником в документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 2 Додатку № 3 «Технічні вимоги» до документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель учасник у складі пропозицій повинен надати «сканований паспорт якості (або інший документ) виданий акредитованою лабораторією на території України, викладений мовою оригіналу, який засвідчує якість запропонованої продукції, та містить: дані для її ідентифікації, дату видачі й номер документа, найменування продукту, позначення нормативного документа (стандарту), дату виготовлення, дату відбирання проб та дату проведення випробування, номер партії (резервуару), нормативні показники якості запропонованої продукції та фактичні значення показників якості, отримані в результаті лабораторних випробувань, позначення нормативних документів на методи випробування, гарантійний термін зберігання, підпис уповноваженої особи, завірений печаткою».
Учасником ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» на виконання вищезазначеної вимоги в пропозиції надано паспорт якості від 22.05.2024 № 312, виданий Випробувальним центром «10 Хіммотологічний центр», який не містив інформації щодо повного найменування продукту відповідно до ГОСТ, дату відбирання проб та гарантійний термін зберігання.
Положеннями пункту 8 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі – Постанова № 1275) передбачено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 09:56 год. 10.09.2024, в якій зазначено: «…для усунення виявлених невідповідностей: 1.Надати паспорт якості (або інший документ) виданий акредитованою лабораторією на території України, викладений мовою оригіналу, який засвідчує якість запропонованої продукції, та містить: найменування продукту відповідно до ГОСТ, дату відбирання проб та гарантійний термін зберігання. Виправити невідповідності необхідно до ЗАЗНАЧИТИ ЧАС ТА ДАТУ шляхом завантаження в електронну систему закупівель уточнених або нових документів (файлів)».
Слід зазначити, що найменування продукту відповідно до ГОСТ, дата відбирання проб та гарантійний термін зберігання є технічними характеристиками, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, а отже, вимогу про усунення невідповідностей до 09:56 год. 10.09.2024 учаснику ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» Замовником надано неправомірно, чим порушено вимоги абзацу другого пункту 43 Особливостей.
Положеннями підпункту 2 пункту 8 Постанови № 1275 визначено, що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень «…у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями».
Згідно з пунктом 1 частини тринадцятої статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Проте, в порушення вимог пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону Замовником пропозицію ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» не відхилено. Натомість, 10.09.2024 Замовником оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.09.2024 № 85 про визнання учасника ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» переможцем та 03.10.2023 з ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» укладено Договір.
На запит Управління від 14.10.2024 Замовником зазначено, що договір від 03.10.2023 № 362, укладений з ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН», виконано в повному обсязі та надано копії платіжних документів.
Період усунення порушень:
24.10.2024 17:32 - 07.11.2024 23:00
Дата публікації висновку:
24.10.2024 17:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління Північного офісу
Держаудитслужби в Чернігівській області
Пояснення на запит
(в рамках проведення моніторинг закупівель)
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на підставі наказу від 02.10.2024 №53-3 «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг процедури закупівель за ідентифікатором закупівлі номер UA-2024-08-19-011340-a по предмету ДК 021:2015 09210000-4 «Мастильні засоби», а саме:- Олива моторна для швидкохідних дизелів транспортних машин М-16ИХП-3 ГОСТ 25770-83.
В рамках проведення моніторингу 14.10.2024 у системі електронних закупівель Prozorro опубліковано запит замовнику про надання пояснень та копій документів.
На виконання вказаного вище запиту Військова частина А3321 16.10.2024 у системі електронних закупівель Prozorro опубліковала пояснення та копій документів про правомірність прийнятого рішення та про укладання та виконання договору.
На виконання висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області щодо порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» повідомляємо, що керівництвом Військової частини А3321 здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, шляхом проведення роз’яснювальної роботи з уповноваженою особою Іриною Камошиною, а саме:
- наголошено про відповідальне ставлення до своїх посадових обов’язків та чітке дотримання вимог чинного законодавства при проведені публічних закупівель,
- про недопущеня подібних порушень в подальшому,
- про зобов’язання уповноваженої особи підвищити рівень знань з питань закупівель шляхом самостійного опрацювання роз’яснень МЕРТУ, матеріалів та онлайн-навчань, доступних в мережі інтернет, та
- про персональну відповідальність за порушення, допущені у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
31.10.2024 16:44
Запити/Пояснення
Номер:
6d0bfc47fdb642519be00e3ebd3433e5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.10.2024 12:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу спрощеної закупівлі «Олива моторна для швидкохідних дизелів транспортних машин М-16ИХП-3 ГОСТ 25770-83», очікуваною вартістю 996 800,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-19-011340-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, тощо)?
2. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору від 19.09.2024 № 217, укладеного Замовником з Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» (далі – ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН»).
3. Згідно з положеннями статті 13 Закону процедурами закупівлі є одна з таких конкурентних процедур: відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог та, як виняток, переговорна процедура закупівлі.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Просимо надати пояснення, на підставі яких нормативних документів, Замовником, під час розгляду цінової пропозиції ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН», надано Вимогу про усунення невідповідностей до 09:56 год. 10.09.2024, при тому, що спрощена закупівля не є процедурою в розумінні Закону.
4. Згідно з положеннями абзацу другого пункту 43 Особливостей, невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовником у Вимозі Товариству з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» про усунення невідповідностей до 09:56 год. 10.09.2024, зазначено: «надати паспорт якості (або інший документ) виданий акредитованою лабораторією на території України, викладений мовою оригіналу, який засвідчує якість запропонованої продукції, та містить: найменування продукту відповідно до ГОСТ, дату відбирання проб та гарантійний термін зберігання».
При цьому, зазначені невідповідності, а саме: найменування продукту відповідно до ГОСТ та гарантійний термін зберігання є обов’язковими характеристиками предмету закупівлі, визначеними в технічних вимогах Замовника (Додаток № 3 до документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель) та зміна або відсутність яких призводить до зміни предмета закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати пояснення, у зв’язку з чим, Замовником під час розгляду цінової пропозиції ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» надано Вимогу про усунення невідповідностей до 09:56 год. 10.09.2024 та не відхилено цінову пропозицію ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» згідно з вимогами пункту першого частини 13 статті 14 Закону, як таку, що не відповідала умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ec807fcf970a4afdb8349a8df53e47a3
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
16.10.2024 15:47
Опис:
Надання пояснень та копій документів