-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування ліцеїстів у Вінницькому фаховому коледжі мистецтв ім. М.Д.Леонтовича
Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому
Завершена
764 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Номер:
b221e92687f04b8e93e6036fca5d1bb9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-02-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.09.2024 00:00
Період моніторингу:
02.09.2024 17:41 - 24.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.09.2024 №83-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23
Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 02.09.2024 №83-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5.UA-2024-08-19-004452-a, 19.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 28 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції пропозицію ФОП Кравець Наталія Дмитрівна, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вінницького фахового коледжу мистецтв ім. М. Д. Леонтовича (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19 серпня 2024 року №262 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Кравець Наталія Дмитрівна, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю послуг з організації харчування від 03 вересня 2024 року №3, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 03 вересня 2024 року та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 18 вересня 2024 року через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Водночас абзацами першим та п’ятим пункту 28 Постанови №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178, зокрема відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому пункту 28 Постанови №1178.
Так, в абзаці восьмому пункту 28 Постанови №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Постанови №1178, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Згідно з абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Постанови №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови №1178.
За результатами моніторингу установлено, що у пункті 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема інформації щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону, згідно з додатком 2 до тендерної документації.
Однак, підстави для відмови в участі у відкритих торгах установлені у пункті 47 Постанови №1178.
Також, у пункті 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та згідно з абзацом чотирнадцятим пункту 47 Постанови №1178.
При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року №382 до Постанови №1178 внесені зміни та виключені положення визначені абзацом чотирнадцятим пункту 47 Постанови №1178.
Крім того, в ході моніторингу установлено, що:
- в пункті 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень лише частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону, чим не дотримано вимог абзацу першого пункту 31 Постанови №1178;
- у пункті 3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначені підстави для відхилення тендерних пропозицій, які не відповідають вимогам пункту 44 Постанови №1178.
Отже, виходячи із вище викладеного тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог пункту 28 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
19.09.2024 17:09 - 04.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.09.2024 17:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником було здійснено заходи, направлені на недопущення в подальшому уповноваженою особою встановлених порушень. А саме: було проведено роз’яснювальну роботу, щодо недопущення подібних порушень в майбутньому, та прийнято рішення, за наявності кошторисних призначень, в найкоротші терміни, пройти курси з підвищення кваліфікації. В подальшому зобов’язуємось не допускати подібних порушень, чітко стежити за Змінами в законодавстві та ретельніше готувати тендерну документацію.
Дата публікації звіту:
26.09.2024 09:17
Запити/Пояснення
Номер:
f7692d6e16e74f429c64c994b0c2b5e5
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.09.2024 12:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з організації харчування ліцеїстів у Вінницькому фаховому коледжі мистецтв ім. М. Д. Леонтовича (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-08-19-004452-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), якщо так, то надайте посилання яке буде доступне для перегляду.
3. Чому тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи від 19 серпня 2024 року №262, складена не у відповідності до вимог, визначених Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі – Особливості), а саме: вимог абзацу 1 пункту 19, пункту 31, пункту 44, Особливостей?
4. Чому додаток 2 тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 19 серпня 2024 року №262 містить вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі документу, що підтверджує відсутність підстави, зазначеної в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, тоді як дана вимога виключена з Особливостей на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року №382?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c5aa5d363fe7418d8ceeb4b32b21cc44
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
18.09.2024 09:33
Опис:
Вінницький фаховий коледж мистецтв ім. М. Д. Леонтовича надає свої відповіді на запит про надання пояснень від 13.09.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі послуг з організації харчування ліцеїстів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-08-19-004452-a).
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
В межах підготовки до проведення даної закупівлі нами проводився ґрунтовна підготовка, зокрема, в частині визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також ціни. При цьому, враховувались вимоги спеціального законодавства у сфері освіти та харчування здобувачів освіти, а саме:
- Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (із змінами та доповненнями);
- Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» від 18.05.2017 № 2042-VIII (із змінами);
- Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»;
- Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх навчальних закладах та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 116 від 02 лютого 2011 року (із змінами);
- Спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», у тому числі у п.14 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, – відповідальність за безпеку і якість продуктів харчування та продовольчої сировини, готової продукції покладається на постачальника, організацію (підприємство), що забезпечує харчування учнів, відповідно до Закону України "Про якість та безпечність харчових продуктів та продовольчої сировини";
- наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 30.10.2020 № 2208 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти»;
- Спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 15.08.2006 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», у тому числі щодо заборони замовляти, приймати та використовувати м'ясо та яйця водоплавної птиці, м'ясо, яке не пройшло ветеринарного контролю, м'ясні обрізки, субпродукти (діафрагму, кров, легені, нирки, голови тощо), за винятком печінки та язика, а також свинину жирну, свинячі баки, річкову та копчену рибу, гриби, соуси, перець, майонез, вироби у фритюрі, у тому числі чіпси, вироби швидкого приготування, газовані напої, квас, натуральну каву, кремові вироби, вершково-рослинні масла та масла з доданням будь-якої іншої сировини (риби, морепродуктів тощо), та щодо заборони використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти;
- Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб»;
- Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39;
- санітарно-побутових правил згідно Сан ПіН 42-123-5777-91 (санітарні правила для підприємств громадського харчування), та інших нормативних актів.
Визначення потреби у послугах здійснювалось на підставі аналізу фактичного наданих послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника.
У Замовника було неупереджене та рівне ставлення до учасників закупівлі незалежно від їх участі у ринкових консультаціях, що передували такій закупівлі, дотримано принципів недискримінації та прозорості. Крім того, інформація про проведення ринкових консультацій була максимально відкрита для якомога ширшого кола учасників ринку, адже пунктом 4-2 розділу ІІІ Постанови №275 від 18.02.2020 року «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» Замовник повинен направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій, нами ж направлено 4-и запити.
Крім того, до уваги брались вимоги у подібних закупівлях (зокрема: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-26-007482-a), ціна послуг у попередніх закупівлях, проведених Замовником (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-29-002263-a), а також отримані Замовником відповіді учасників ринку, які потенційно могли би взяти участь у таких закупівлях. Зокрема, ми отримали відповідь на наш запит від таких потенційних учасників:
1) ФОП Кравець Н.Д., яка повідомила, що її комерційна пропозиція становить орієнтовну суму у 760 000,00 грн;
2) ФОП Бондар Т.П. з ціновою пропозицією у 769 860,00 грн.;
3) ФОП Зварич М.П. із ціновою (комерційною) пропозицією у 772 726,50 грн;
4) ФОП Сімшаг О.О. з пропозицією у 755 000,00 грн.
Таким чином, була визначена середня ціна для закупівлі.
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), якщо так, то надайте посилання яке буде доступне для перегляду.
Слід наголосити, що пункт 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) має наступний зміст: «з метою ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
1) Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія: Вінницький фаховий коледж мистецтв ім.М.Д.Леонтовича , 21050, м. Вінниця, вул. Симона Петлюри,40; код за ЄДРПОУ - 02214442; категорія замовника – розпорядник нижчого рівня.
2) Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Послуги з організації харчування ліцеїстів у Вінницькому фаховому коледжі мистецтв ім. М.Д.Леонтовича, згідно з Національним класифікатором України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги (далі — Послуга). Код згідно з КЕКВ: КЕКВ: 2230 — Продукти харчування.
3) Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-19-004452-a.
4) Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до Постанови КМУ № 305 від 24 березня 2021 року «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Кількість визначено відповідно до наявної потреби закладу, а саме, кількості здобувачів освіти та кількості навчальних днів. Детальні характеристики та вимоги до послуги розписано у додатку 2 до тендерної документації, процедура - відкриті торги (з особливостями) на закупівлю Послуги. Термін (строк) надання Послуги — з 01.09.2024 року по 31.12.2024 року.
5) Обґрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення визначено головним розпорядником коштів (Департамент гуманітарної політики Вінницької ОДА) на 2024 рік.
6) Очікувана вартість предмета закупівлі: 764400 грн без ПДВ. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами.
7) Інформація про закупівлю була розміщена на власному веб-сайті Замовника у розділі «Публічна інфорація», «Закупівлі», за посиланням: https://www.vfkm.vn.ua/derzhavi-zakupivli/.
3. Чому тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи від 19 серпня 2024 року №262, складена не у відповідності до вимог, визначених Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі – Особливості), а саме: вимог абзацу 1 пункту 19, пункту 31, пункту 44, Особливостей?
Умовами положення пункту 4 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» передбачено, крім іншого, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених Особливостями.
У той же час, Постановою КМУ № 382 від 02.04.2024 були внесені зміни до п. 19 Особливостей та розширено положення щодо виключень, передбачених пунктом 13. Зокрема, додано виключення за підпунктом 15 пункту 13 Особливостей, яким передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для проведення заходів, спрямованих на забезпечення захисту об’єктів підприємств, установ та організацій електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового, нафтогазового комплексів та об’єктів критичної інфраструктури підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти, у тому числі для організації захисту їх працівників у частині будівництва, створення та облаштування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, для відновлення зруйнованих або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації таких об’єктів, а також для проведення першочергових аварійно-відбудовних робіт на об’єктах залізничної інфраструктури та ремонту тягового і рухомого складу.
Разом із тим, така невідповідність тендерної документації чинним положенням Особливостей в контексті саме даної закупівлі є несуттєвою, оскільки ні збільшує, не зменшує можливості брати участь у торгах для потенційних учасників.
Також у складі Тендерної пропозиції є положення п. 1 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції», в якому вказується, що Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Разом із тим, надалі наводиться інформація, що за своїм змістом відповідає положенню пункту 31 Особливостей, а саме: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону, – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації;
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги) — згідно з Додатком 3 до тендерної документації;
− документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції; (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі);
− інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) ;
− документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання, а також:
1) рішення (наказ, дозвіл, тощо) вищого (загального) або виконавчого органу Учасника (Об’єднання учасників) щодо участі такого Учасника (Об’єднання учасників) у даній процедурі закупівлі, із зазначенням назви процедури закупівлі, унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі та уповноважену особу Учасника (Об’єднання учасників), яка буде представляти інтереси такого учасника процедури закупівлі, підписувати документи тендерної пропозиції та договір про закупівлю;
2) дозвіл на концентрацію та узгоджені дії або попередній висновок АМКУ щодо відсутності необхідності одержання дозволу на узгодження дії такого об’єднання;
3) гарантійний лист кожного учасника (Об’єднання учасників) про те, що ним не подано заяву про вихід із складу такого об’єднання учасників у порядку передбаченому установчими документами.
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Також, інформація згідно пункту 31 Особливостей міститься у пункті 4 цього ж розділу, де вказується, що Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 (дев’яноста) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій.
Учасник процедури закупівлі має право:
відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо таке вимагалося).
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Таким чином, положення Тендерної документації відповідають за своїм змістом пункту 31 Особливостей, за виключенням несуттєвих описок.
Також, варто зазначити, що Замовником переважно дотримано положення пункту 44 Особливостей, у пункті 5 розділу 3 до Тендерної документації є посилання на пункт 47 Особливостей з перерахуванням його положень, також містить певні описки в частині посилань на положення Особливостей, що носять механічний характер та будуть виправлення з метою недопущення у майбутньому. Разом із тим, звертаємо Вашу увагу, що сама тендерна документація, в першу чергу, положеннями Тендерної документації передбачене право учасників закупівлі звертатись до Замовника у випадку виявлення певних невідповідностей тендерної документації із відповідними вимогами про їх усунення (п. 1 Розділу 2 Тендерної документації). У даному разі жодних вимог не надходило, зокрема, з огляду на незначних характер для даної закупівлі подібних неточностей.
4. Чому додаток 2 тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 19 серпня 2024 року №262 містить вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі документу, що підтверджує відсутність підстави, зазначеної в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, тоді як дана вимога виключена з Особливостей на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року №382?
Дійсно, положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року №382 були внесені зміни до Особливостей, зокрема, в частині виключення положення абз. 14 пункту 47.
Разом із тим, варто зауважити, що таке положення відповідає змісту положенню частини 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
У той же час, відповідно до п 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Вказана норма не передбачає пункту заборони вимагати а носить визначення Замовник не вимагає. Тому в тендерній документації міститься зазначена норма. Крім того учасниками не оскаржено тендерну документацію в установленому порядку.
В тендерній документації міститься норма «Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту» В тендерній документації відсутній відповідний пункт та вказана норма носить технічну помилку
Невідповідності, які помилково зазначені у тендерній документації будуть враховані при майбутніх закупівлях.
Керуючись частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» - Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Згідно Наказу №82-з від 02.09.2024 року моніторинг здійснюється в рамках етапу закупівлі - Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка, але контролюючий орган запитує інформацію, яка не стосується вищезазначеного етапу закупівлі. Просимо врахувати дану інформацію. Замовником буде взято до розгляду виявлені під час моніторингу невідповідності у тендерній документації та буде проведено роботу щодо їх усунення в подальших закупівлях.