-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
кейтерингові послуги(послуги з харчування учнів 1-4 класів,5-11 класів та вихованців груп дошкільного віку(3-6 років) у закладах освіти Іванківської селищної ради за рахунок коштів місцевого бюджету)
Завершена
4 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 48 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 48 000.00 UAH
Номер:
56bb4995c1334e599ecedbeb7d523c52
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-24-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.02.2025 00:00
Період моніторингу:
24.02.2025 16:53 - 18.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.02.2025 № 79
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2024-08-16-008698-a 16.08.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляді тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.08.2024 № 1 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26.08.2024, тендерну пропозицію ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» від 27.08.2024 № 3 та повідомлення про намір укласти договір від 27.08.2024, договір про закупівлю послуг від 06.09.2024 № 85 (далі – Договір), додаткову угоду від 30.10.2024 № 1, додаткову угоду від 31.12.2024 № 2, додаткову угоду від 31.12.2024 № 3, додаткову угоду від 10.01.2025 № 4, пояснення та документи надані Замовником від 27.02.2025, від 06.03.2025 та від 14.03.2025 на запити органу державного контролю.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли наступні пропозиції: ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» з остаточною ціною 3 992 000,00 гривень та ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» з остаточною ціною 3 993 000,00 гривень.
Моніторингом установлено, що Переможцем відкритих торгів обрано ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» та укладено договір про закупівлю послуг від 06.09.2024 № 85 на суму 3 992 000,00 гривень без ПДВ.
Згідно з пунктом 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Відповідно до пункту 19 Особливостей № 1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених, зокрема, у підпункті 8 пункту 19 цих особливостей: зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону № 922-VIII.
Так, частиною шостою статті 41 Закону № 922-VIII установлено, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником додатковою угодою від 31.12.2024 № 2 зменшено загальну суму договору про закупівлю послуг від 06.09.2024 № 85 та визначено, що загальна сума Договору становить 3 054 498,90 гривень без ПДВ.
Поруч з тим, Замовником укладено додаткову угоду від 31.12.2024 № 3 до Договору щодо продовження строк дії Договору до 31.03.2025 року, в якій загальна сума Договору становить 3 852 898,90 гривень без ПДВ, що перевищує 20 відсотків від суми Договору (з урахуванням усіх змін, що відбулись в поточному році), зокрема з урахуванням додаткової угоди 31.12.2024 № 2, якою визначено, що загальна сума Договору становить - 3 054 498,90 гривень без ПДВ.
Слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 653 Цивільного кодексу України у разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.
Враховуючи вищевикладене, керуючись нормами статті 8 Закону № 922-VIII, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північний офіс Держаудитслужби 04.03.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та документів щодо перевищення суми зазначеної в додатковій угоді від 31.12.2024 № 3 до Договору, у свою чергу, Замовником надано наступні пояснення: «… додаткова угода від 31.12.2024 р. №2 до договору про закупівлю від 06.09.2024 р. №85 була укладена в зв’язку з закінченням бюджетного 2024 р. та необхідністю зняття бюджетних зобов’язань/коштів по договору, що по суті своїй є невикористаними коштами…Натомість додаткова угода від 31.12.2024 р. №3 до договору про закупівлю від 06.09.2024 р. №85 була укладена відповідно до підпункту 8 пункту 19 Особливостей (постанова КМУ №1178) та частини шостої статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" - Дія договору про закупівлю від 06.09.2024 р. №85 була продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного 2025 року в обсязі, що не перевищує 20% від суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, при цьому видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Розрахунок наступний: 3 992 000,00 грн : 100% х 20% = 798 400,00 грн.».
Однак, зазначене пояснення Замовника не спростовує порушення частини шостої статті 41 Закону № 922-VIII та підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178.
Таким чином, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 31.12.2024 № 3 до договору від 06.09.2024 № 85 Замовником перевищено 20 % по відношенню до суми визначеної в додатковій угоді від 31.12.2024 № 2, відповідно до якої Замовником було зменшено загальну вартість договору, а тобто змінено його істотну умову, чим відповідно, порушено вимоги підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
20.03.2025 15:25 - 04.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
20.03.2025 15:25
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
26-74/2025пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Запити/Пояснення
Номер:
63d076d303a448d799c5d61a89bc7e04
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
25.02.2025 17:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є кейтерингові послуги (послуги з харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів та вихованців груп дошкільного віку (3-6 років) у закладах освіти Іванківської селищної ради за рахунок коштів місцевого бюджету), за кодом ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-08-16-008698-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a44b4355adae4533a5914f7acd647c3a
Назва:
надання інформації на запит
Дата опублікування:
27.02.2025 16:28
Опис:
коментар: надаємо відповідь на запит
Номер:
41ab2ebbd7f04b648701836278a6a81f
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
04.03.2025 17:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/інформації/документів.
Прошу надати пояснення щодо перевищення суми зазначеної в додатковій угоді від 31.12.2024 № 3 до договору про закупівлю від 06.09.2024 № 85, з урахуванням внесених змін додатковою угодою від 31.12.2024 № 2 до договору.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8d982675ba254771bc48add7dd7c1a79
Назва:
Відповідь на запит про надання інформації
Дата опублікування:
06.03.2025 14:18
Опис:
у відповідь на отриманий запит повідомляємо про наступне: додаткова угода від 31.12.2024 р. №2 до договору про закупівлю від 06.09.2024 р. №85 була укладена в зв"язку з закінченням бюджетного 2024 р. та необхідністю зняття бюджетних зобов"язань/коштів по договору, що по суті своїй є невикористаними коштами. Такі залишки коштів виникають у зв"язку з об"єктивними обставинами, які не залежать від волі сторін (хвороба дітей, перехід на дистанційне навчання через повітряні тривоги, карантин тощо). Натомість додаткова угода від 31.12.2024 р. №3 до договору про закупівлю від 06.09.2024 р. №85 була укладена відповідно до підпункту 8 пункту 19 Особливостей (постанова КМУ №1178) та частини шостої статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" - Дія договору про закупівлю від 06.09.2024 р. №85 була продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного 2025 року в обсязі, що не перевищує 20% від суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, при цьому видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
Розрахунок наступний: 3 992 000,00 грн : 100% х 20% = 798 400,00 грн.
Номер:
c252af07895a411e998b4680ab0001c7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.03.2025 17:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
Надати інформацію та/або документальне підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі згідно з субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетом за видатками інструменту Ukraine Facility.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.