-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сік фруктовий в асортименті
Завершена
2 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
Номер:
841e773d5aee4563ba6c77fe137858e9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-05-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.11.2024 00:00
Період моніторингу:
06.11.2024 17:11 - 28.11.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
04.11.2024 53-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
На підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до пункту 3,10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області(із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами) та доручення заступника голови Держаудитслужби від 23.10.2024 №003100-18/13263-2020.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
до наказу від 04.11.2024
№ 53-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради UA-2024-08-16-006937-a 16.08.2024 п.4 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливості, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 16.08.2024 № 53, реєстр пропозицій, тендерні пропозиції учасників: Фізичної особи підприємця Макаренко Ірини Михайлівни (далі – ФОП Макаренко Ірина Михайлівна) , Фізичної особи підприємця Мальованої Наталі Степанівни (далі – ФОП Мальована Наталія Степанівна), протокол розкриття, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протокол розгляду тендерної пропозиції від 29.08.2024 №61 про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Макаренко Ірини Михайлівни, протокол розгляду тендерних пропозицій від 29.08.2024 № 63 про обрання переможцем ФОП Мальовану Наталію Степанівну, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 29.08.2024, договір_про закупівлю від 04.09.2024 № 399 з додатками на суму 2 772 000,00 грн з урахуванням ПДВ, відповідь замовника на запит Управління оприлюднена в електронній системі закупівель від 11.11.2024.
Період усунення порушень:
13.11.2024 16:29 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
13.11.2024 16:29
Запити/Пояснення
Номер:
e8371aa6742e4efc87759a67eb95b60e
Назва:
питання для пояснення
Дата опублікування:
08.11.2024 16:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі з придбання товару - Сік фруктовий в асортименті за кодом ДК 021:2015: 15321000-4 — Фруктові соки (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-16-006937-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами забезпечено обґрунтування розміру технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Прошу надати інформацію чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі? У разі оприлюднення вищевказаної інформації надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду та зміст якої дасть можливість ідентифікувати її приналежність до процедури закупівлі за номером UA-2024-08-16-006937-a.
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
329def2269704ad39cfd50729a641489
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
11.11.2024 16:57
Опис:
Пояснення на запит
(ID моніторингу: UA-M-2024-11-05-000043)
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради на запит про надання пояснення в рамках моніторингу процедури закупівлі ДК 021 2015: 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (сік фруктовий в асортименті), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-16-006937-a повідомляє таке:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами забезпечено обґрунтування розміру технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Інформуємо, що технічні, кількісні та якісні характеристики предмету закупівлі встановлені відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме: сік фруктовий в асортименті 56000 л має відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам (ДСТУ (ГОСТ) або ТУ), затвердженим у встановленому законодавством України порядку, відповідати вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (зі змінами), Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 року № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах» від 15.08.2006 р., №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» тощо.
Таким чином, пастеризований сік без додавання цукру та підсолоджувачів, придатний для дитячого харчування, виготовлений з високоякісної плодово-ягідної сировини, доброякісних стиглих, свіжих або збережених свіжими шляхом охолодження або іншими способами фруктів. Освітлений, фруктова частина повинна становити не менше 100%, бути з характерними для даного фрукту запахом та смаком. Не допускається сторонній присмак і запах.
На кожній одиниці фасування, або на ярлику, повинна бути інформація: назва харчового продукту, назва та адреса підприємства - виробника, вага, дата виготовлення, термін придатності та умови зберігання.
Розмір бюджетного призначення визначений згідно кошторису на 2024 рік, враховуючи кількість одиниць предмета закупівлі, складає 2 800 000,00 грн.
Щодо розрахунку очікуваної вартості інформуємо, що через відсутність чіткого правового регулювання порядку визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, при визначені очікуваної вартості використовувало в роботі, зокрема рекомендації ПРИМІРНОЇ МЕТОДИКИ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 (далі – примірна методика) та лист Мінекономрозвитку від 20.08.2019 року № 3301-04/34980-06 «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі». Так, у вказаному листі зазначається: «одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель — визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії».
Також зазначеною примірною методикою пропонується «метод порівняння ринкових цін – це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:
інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності);
біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару);
дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань;
дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.
Під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі».
Враховуючи це, при формуванні очікуваної вартості предмету закупівлі «сік фруктовий в асортименті» враховувалось:
І. Аналіз інформації про середні споживчі ціни на сік фруктовий, а також проаналізовані цінові пропозиції учасників торгів в електронній системі закупівель «Prozorro»;
ІІ. Вартість соку фруктового у магазинах роздрібної та оптової торгівлі, станом на момент підготовки до оголошення закупівлі;
ІІІ. Площа Білоцерківської міської територіальної громади, яка сягає 394,7 км² та розгалужена мережа закладів дошкільної освіти й, у зв’язку з цим, потенційні витрати постачальника продуктів для доставки товару не лише у місто Біла Церква, а також навколишні села, де розташовані заклади освіти.
ІV. Стрімкий ріст цін та інфляція;
Врахування багатьох факторів при розрахунку очікуваної вартості закупівлі товару зумовлене, в першу чергу, значною соціальною значимістю організації харчування здобувачів освіти у закладах освіти та необхідністю наявності всіх продуктів для повноцінного росту та розвитку дітей.
Таким чином, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради застосовує комплексний підхід при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель відповідно до вимог чинного законодавства України, що дозволяє визначити обґрунтовану очікувану вартість з урахуванням актуальних пропозицій ринку, а саме:
1. Ціни на продукти харчування «Мінфін» станом на 16.08.2024 року:
- Середня ціна на сік становить 61,00 грн. за літр (скан-копія додається).
2. Ціна на сік яблучно-виноградний інтернет-магазину «Сільпо» станом на серпень 2024 року – 45,67 грн за літр (скрін екрану додається).
3. Ціна на сік яблучний інтернет-магазину «Сільпо» станом на серпень 2024 року – 51,57 грн за літр (скрін екрану додається).
4. Ціна на сік яблучний інтернет-магазину «АТБ» станом на серпень 2024 року – 64,60 грн за л (скрін екрану додається).
5. Ціна на сік яблучний відновлений інтернет-магазину «ROZETKA» станом на серпень 2024 року – 47,17 грн за літр (скрін екрану додається).
6. Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-07-08-007621-a за ціною 43,00 грн за літр (скан-копія додається).
7. Специфікація до договору від 13.08.2024 року № 138/24 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-31-006991-a) за ціною – 35,00 грн. за літр (скан-копія додається).
8. Специфікація до договору від 05.08.2024 року № 60 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-05-011688-a) за ціною – 58,00 грн. за літр (скан-копія додається).
Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована за методом порівняння ринкових цін та визначається як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
Де: Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;
К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації
Таким чином, очікувана вартість становить:
(61,00+45,67+51,57+64,60+47,17+43,00+35,00+58,00):8 = 50,751 грн
2. Надати інформацію чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі? У разі оприлюднення вищевказаної інформації надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду та зміст якої дасть можливість ідентифікувати її приналежність до процедури закупівлі за номером UA-2024-08-16-006937-a.
Водночас інформуємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради було розміщено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Надаємо посилання на сторінку веб-сайту: https://bila-cerkva.osv.org.ua/2024-10-26-19-03-01-2024/