-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Вугілля ДГР 0-200
Завершена
810 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
297816fffee949c497f0ce20b64f7f2b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-28-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.08.2024 00:00
Період моніторингу:
28.08.2024 15:00 - 19.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.08.2024 № 61-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 28.08.2024 № 61-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
3 UA-2024-08-16-001973-a 16.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Онищенко І.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав для застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель відповідно до Закону з урахуванням Особливостей, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог пункту 13 Особливостей під час оприлюднення інформації про закупівлю.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік ДП "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№98)" (далі – Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 16.08.2024, договір про постачання товару від 15.08.2024 № Г-233, пояснення та документи від 29.08.2024, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 13 Особливостей не оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, який підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою Замовника та погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідно до пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Період усунення порушень:
03.09.2024 17:30 - 18.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
03.09.2024 17:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши інформацію про проведений моніторинг на закупівлю вугілля кам’яного (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-16-001973-а) , а саме виявлені порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником (не оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі), уповноваженою особою було прийняте рішення провести економічне навчання, досконаліше вивчити законодавчу базу, щодо здійснення публічних закупівель
Дата публікації звіту:
05.09.2024 09:59
Запити/Пояснення
Номер:
7f749bee60424a4291b358eabcd63249
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
28.08.2024 15:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-16-001973-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Відповідно до пункту 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Водночас, пунктом 13 Особливостей передбачено вичерпний перелік підстав відповідно до яких замовник може здійснювати закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю в разі закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень.
Прошу надати інформацію щодо наявності підстави для застосування такого виду закупівлі як закупівля без використання електронної системи, належне обґрунтування та підтверджуючі документи.
2. Надайте інформацію, пояснення, документи стосовно критеріїв визначення (відбору) постачальника та суми очікуваної вартості предмету закупівлі.?
3. Відповідно до пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Прошу надати пояснення, чому в електронній системі закупівель не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
289a2e4058ed466f950db33eb9222f0a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
29.08.2024 12:42
Опис:
У межах проведеного моніторингу закупівлі ID: UA-2024-08-16-001973-а надаємо пояснення:
Щодо пункту 1 Моніторингу
Державне підприємство «Підприємство державної кримінально – виконавчої служби України (№98)» при закупівлі вугілля Код ДК 09110000-3 Тверде паливо керується Законом України «Про публічні закупівлі», а саме п.3 ,ч.6, ст. 3 : Цей Закон не застосовується у випадку, якщо замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі:
паливно-енергетичні ресурси для виробництва електричної, теплової енергії (у тому числі ядерне паливо (опромінене чи неопромінене, зокрема поглинаючі стрижні систем керування та захисту), ядерні матеріали) проведення геологічного вивчення родовищ корисних копалин.
Державне підприємство «Підприємство державної кримінально – виконавчої служби України (№98)» виробляє теплову енергію для надання послуг з постачання пари, гарячої води та пов’язаної продукції для Державної установи «Шепетівська виправна колонія (№98)». (Копія розпорядження , копія договору на постачання пари,гарячої води та пов’язаної продукції додається)
Щодо пункту 2 Моніторингу
При виборі постачальника вугілля керувалися наступним:
- Ціна на товар. Дослідивши ціни на ринку вугілля за допомогою мережі інтернет у відкритому доступі, системи Прозорро виявилося, що ціна у ТОВ «БЦ Стінгер» є найбільш економічно вигідною на ринку в межах регіону. Так як всі закупівлі ми здійснюємо за власні кошти, тому підприємство зацікавлене в найбільш економічно вигідних умовах поставок товарів для функціонування підприємства.
Місце знаходження постачальника є найближчим до місцезнаходження замовника, що впливає на вартість товару ( тому що у вартість товару включена вартість доставки).
- Якість. Дослідивши технічні характеристики запропонованого товару, виявлено , що вони повністю відповідають нашим потребам.(Сертифікат, комерційна пропозиція додається)
Щодо пункту 3 Моніторингу
Так, як система не дає змоги опублікувати закупівлю без використання електронної системи на суму понад 100 тис. грн., без зазначення підстави для здійснення закупівлі, нами була вибрана підстава , яка найбільш наближена до нашої потреби. В стрічці обґрунтування була вказана стаття Закону згідно якої підприємство здійснює закупівлю вугілля без використання електронної системи.
Відповідне обґрунтування, щодо підстав для здійснення закупівлі сформоване та підписане керівником 15.08.2024. Не оприлюднене з технічних причин. (Обгрунтування додається)
Номер:
9a1a1d2a37914762a4cc62cd56df8fff
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
29.08.2024 14:18
Опис:
Доповнення до листа - пояснення