• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

«Заходи (зокрема ремонтні роботи) з усунення аварій в бюджетній установі, а саме: «Капітальний ремонт будівлі Криничуватського ліцею Першотравневської сільської ради за адресою: вул. Центральна, 8, с. Криничувате Нікопольського району Дніпропетровської області (покрівля, зовнішні водостічні системи, вимощення)» (ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

14 725 375.00 UAH без ПДВ
Номер: c8ad189949194d098cce108cfb89e5d0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-12-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.11.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 12.11.2024 14:24 - 04.12.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 11.11.2024 № 308 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 42 UA-2024-08-14-001195-a 14.08.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, v.o.vysotskyi@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону встановлено порушення вимог пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом приведення Договору у відповідність до абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ в частині гарантійних строків, а також вжити заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель виконавчий комітет Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (далі – Замовник) на 2024 рік, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі (відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю робіт від 08.08.2024 № 226 на суму 14 725 375,00 гривень, пояснення та документи Замовника надані 18.11.2024 та 26.11.2024 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу встановлено, що пунктом 2.3 договору від 08.08.2024 № 226 визначено «Гарантія якості роботи поширюється на все, що становить результат роботи і складає 3 роки, якщо інше не встановлено договором підряду». Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 були затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва). Проте, Замовником не враховано вимоги абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668, відповідно - у договорі відсутні вимоги до гарантійних строків якості закінчених робіт. Окрім цього, відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років. На запит Держаудитслужби Замовником 21.11.2024 надано пояснення в якому зазначено, що «….Чинне законодавство розмежовує поняття «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва». Відповідно до ст. 2 Закону України «Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю» об'єкт будівництва – будівля, споруда або комплекс споруд, будівництво яких організує забудовник та фінансування будівництва яких здійснює управитель за рахунок отриманих в управління коштів. Згідно з п. 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45, об'єкт будівництва – будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури. З вищевказаного вбачається, що норми чинного законодавства України містять імперативні приписи стосовно мінімального гарантійного строку експлуатації тривалістю у десять років саме для об'єктів будівництва, якими є будинки, будівлі, споруди, їх комплекси, а не окремо до кожного з видів робіт, що входять до комплексу робіт, пов'язаних із капітальним будівництвом.». Варто наголосити, що відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об’єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Отже, зазначене пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки положення пункту 2.3 договору від 08.08.2024 № 226 суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. Отже, Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «ДЕЛІР ГРУП», був укладений з порушенням вимог пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що договір про закупівлю та всі додатки до нього – оприлюднюється протягом трьох робочих днів з дня його укладення. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що договір про закупівлю укладений між замовником та переможцем 08.08.2024, однак на порушення вимог визначених у пункті 10 частини першої статті 10 Закону оприлюднений в електронній системі закупівель з перевищенням терміну (протягом трьох робочих днів з дня його укладання) - 14.08.2024.
Період усунення порушень: 29.11.2024 17:00 - 14.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.11.2024 17:00

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою приведення у відповідність умов Договору відповідно до вимог абзацу 3 пункту 103 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» та статті 884 Цивільного кодексу України Виконавчий комітет Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області просить Підрядника внести зміни до Розділу 2 «Якість робіт та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» Договору № 226 від 08.08.2024 року в частині встановлення гарантії якості робіт - 10 років, шляхом укладання додаткової угоди.
Дата публікації звіту: 05.12.2024 11:19

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Шляхом укладання додаткової угоди до договору №226 від 08.08.2024
Дата публікації: 26.12.2024 15:55

Запити/Пояснення