-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шини для тролейбусів та автобусів
Завершена
4 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 000.00 UAH
Номер:
85335060b36a421696ce7b1e91cab6e7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-30-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.09.2024 00:00
Період моніторингу:
30.09.2024 16:59 - 22.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.09.2024 №87-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 30.09.2024 №87-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1. UA-2024-08-13-011206-a, 13.08.2024 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Сидорук Євгеній Сергійович установлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13 серпня 2024 року (протокол №78, далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Сидорук Євгеній Сергійович, рішення уповноваженої особи від 28 серпня 2024 року (протокол №81), повідомлення про намір укласти договір, договір поставки від 10 вересня 2024 року №356 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 10 жовтня 2024 року через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднена інформація щодо проведення процедури відкритих торгів по закупівлі шин для тролейбусів та автобусів за номером UA-2024-08-13-011206-a.
Згідно з вимогами підпункту 1.1 пункту 1 додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації учасник в тендерній пропозиції має підтвердити свою відповідність встановленому Замовником кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), зокрема шляхом надання довідки в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору) та не менше однієї копії договору в повному обсязі, зазначеного у вказаній довідці, із відповідними копіями/єю документів/у, що підтверджують його виконання.
При цьому, Замовником зазначено, що аналогічним вважається договір предмет якого співпадає із предметом закупівлі.
Водночас учасник ФОП Сидорук Євгеній Сергійович, якого обрано переможцем, у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку від 15 серпня 2024 року №2 (файл «2. Довідка про аналогічний договір.pdf.p7s»), в якій повідомляє про виконання ним аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), без наведення його/їх реквізитів.
Також вищевказаним учасником надано копію договору від 11 січня 2024 року №02-01 (файл «Кваліфікаційний документ-аналогічний договір+видаткова».pdf.p7s), за умовами якого він є покупцем шин для транспортних засобів, а відтак не може бути документальним підтвердженням наявності у нього досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, зокрема щодо постачання шин для транспортних засобів.
Поряд із цим, учасником ФОП Сидорук Євгеній Сергійович у складі тендерної пропозиції, на підтвердження виконання ним вищевказаного аналогічного договору, надано видаткову накладну від 18 січня 2024 року №СЄС00000001, згідно із даними якої він є постачальником шин пневматичних.
З огляду на вищевикладене учасником ФОП Сидорук Євгеній Сергійович, якого обрано переможцем, не підтверджено відповідність встановленому Замовником кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), чим порушено вимоги підпункту 1.1 пункту 1 додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації
Пунктом 43 Постанови №1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначеної невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178 не надав можливості учаснику ФОП Сидорук Євгеній Сергійович їі усунути.
Пунктом 3 Постанови №1178 визначено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Сидорук Євгеній Сергійович як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, а обрав його переможцем та уклав з ним договір поставки від 10 вересня 2024 року №356 на суму 3 323 999,83 грн.
Період усунення порушень:
21.10.2024 17:38 - 04.11.2024 23:00
Дата публікації висновку:
21.10.2024 17:38
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок, складений за наслідками моніторингу закупівлі, як індивідуальний акт, підлягає скасуванню повністю.
Дата публікації:
06.11.2024 16:38
Дата відкриття провадження:
06.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
120/14865/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В межах оприлюдненого висновку та настанови припинення зобов’язань за договором, повідомляємо наступне:
З урахуванням норм ЦК України - відмова від договірних зобов'язань в односторонньому порядку не допускається. Розірвання договору в судовому порядку передбачає необхідність доведення порушення прав Замовника як сторони договору, об'єктивно такі права (матеріального характеру) не порушуються, що є самостійною підставою для відмови у судовому захисті.
За таких умов, вимогу ДАСУ розцінюємо як таку, що не містить можливості практичної реалізації.
Дата публікації звіту:
28.10.2024 16:32
Запити/Пояснення
Номер:
41c683f419d0416c9a77615a155f14d3
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
07.10.2024 14:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі шин для тролейбусів та автобусів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-08-13-011206-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
2. Яким чином учасником ФОП Сидорук Євгеній Сергійович, якого обрано переможцем, виконано вимоги додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації щодо:
- документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), оскільки у складі тендерної пропозиції даним учасником надано копію договору від 11 січня 2024 року №02-01, за умовами якого він є отримувачем предмету закупівлі, а також в довідці від 15 серпня 2024 року №2 (файл «2. Довідка про аналогічний договір») відсутня інформація про зазначений договір (підпункт 1.1. пункту 1.)?
- відповідності якості запропонованого еквіваленту товару якості, визначеній вимогами технічної специфікації, зокрема Замовник встановив наступні технічні параметри для автошин: 315/60 R22.5 152/148L PR 18 б/к; 275/70 R22.5 152/148J PR18 б/к; 12.00 R20 156/153K PR 20 з кам.; 215/75 R17.5 135/133L PR16 б/к, а зазначеним учасником запропоновано автошини 315/60 R22.5 152/148 М PR 18 Roadlux R117б/к; 275/70 R22.5 154/150 N PR 20 RUN EVER RU615б/к; 12.00 R20 158/155K PR 20 TOP RUNNER CR929 з кам.; 215/75 R17.5 135/133М PR16 LONG MARCH LM216 16PR б/к, в яких по першій, другій та четвертій позиціям відмінні індекси швидкості (L-М; J-N; L-М), по другій та третій позиціям – індекси навантаження (152/148-154/150; 156/153-158/155), а також по другій позиції - норма шарування (PR 18- PR 20)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоп одатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e75fe9afc6784be2a8f7ad65146d76d1
Назва:
Відповідь замовника на пояснення
Дата опублікування:
10.10.2024 17:38
Опис:
При формуванні очікуваної вартості закупівлі шин для тролейбусів та автобусів, замовником було проведено ретельний аналіз ринку, включаючи запити до постачальників, отримання цінових пропозицій, аналіз тендерів в електронній системі закупівель «Prozorro» та аналіз веб-сайтів потенційних учасників ринку. Усі розрахунки очікуваної вартості базувалися на середніх ринкових цінах, які на момент складання тендерної документації відповідали умовам ринку та економічній ситуації. Для підтвердження надаються відповідні копії та посилання у Додатку 1 до протоколу.
2.
— Згаданий договір був поданий учасником ФОП Сидорук Є.С. в якості документа який підтверджує вимоги кваліфікаційного критерію - наявність досвіду виконання аналогічного договору.
Перевірка відповідності тендерної пропозиції в цілому, та дотримання вимог підтвердження кваліфікаційних критеріїв зокрема здійснюється на підставі ст. 29 Закону, та має бути проведеною впродовж 5-ти робочих днів з моменту розкриття тендерних пропозиції.
В межах зазначеного строку, Замовник має вкрай обмежені можливості для перевірки інформації вказаної учасником із залученням третіх осіб, а тому як правило, у разі наявності розумних сумнівів може покладатися на інформацію у відкритому доступі.
Щодо сторін Договору, то тут варто врахувати позицію Верховного суду:
«Правова природа договору визначається з огляду на його зміст (а не назву договору). З’ясовуючи зміст правовідносин сторін договору, суди мають виходити з умов договору, його буквального та логічного змісту, з намірів сторін саме того договору, з приводу якого виник спір, а також із того, що сторони правовідносин мають діяти добросовісно. (Касаційний господарський суд Верховного Суду Постанова від 7 липня 2022 року справа 910/1801/21)
До договору №2-01 від 11.01.2024 було додану видаткову накладну №СЄС00000001 від 18 січня 2024р. та лист-відгук «Лист відгук б/н від 19.01.2024р.,» із якого можна встановити зміст реальних господарських операцій який мав місце між контрагентами, а саме що ФОП Сидорук поставляв товари.
Окрім цього слід відзначити, що у відповідності до п.3. ст.. 16 Закону, Замовник в праві вимагати документи які підтверджують:
« наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);»
Тобто, аналогічним вважається договір предмет якого є тотожним за предметом закупівлі (у даному випадку шини), а не суб’єктивним складом (Продавець-Покупець, і навпаки).
— Визначення відповідності якості запропонованого еквіваленту товару якості, визначеній вимогами технічної специфікації: зокрема Замовником було встановлено мінімальні технічні параметри для автошин. Мінімальні технічні параметри для автошин встановлюються замовником з метою забезпечення безпеки, ефективності та економічності транспортного засобу.
При порівнянні двох типів шин — 275/70 R22.5 152/148J PR18 та 275/70 R22.5 154/150 N PR 20 — враховувались технічні характеристики, які можуть впливати на їхні експлуатаційні показники, зокрема несучу здатність, індекс швидкості, а також стійкість до навантажень. Індекс навантаження 152/148J означає, що одна шина може витримувати навантаження до 3550 кг на одинарній осі (152) і до 3150 кг на подвійній осі (148) в той час як індекс навантаження 154/150N дозволяє витримувати до 3750 кг на одинарній осі (154) та 3350 кг на подвійній осі (150), що дозволяє витримувати більше загальне навантаження. В порівнянні індексів швидкості, зазначаємо, що максимальна допустима швидкість індексу J становить до 100 км/год, а шини з індексом N дозволяють розвивати швидкість до 140 км/год, що дозволяє замовнику збільшити запас швидкості на якій може екстплуатуватись шина. PR18 (Ply Rating): Означає 18 слоїв, що характеризує міцність каркасу шини, її стійкість до механічних пошкоджень і навантажень, Учасником було запропоновано PR20 (Ply Rating): що з огляду Замовника означає наявність 20 слоїв у конструкції, що збільшує міцність і стійкість до навантажень, особливо для важких вантажних автомобілів і при експлуатації в складних умовах.».
Аналогічний підхід для оцінки відповідності, підлягає застосуванню стосовно інших номенклатурних позицій.
Таким чином, запропонований учасником товар відповідає мінімальним вимогам до предмету закупівлі.