-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95, Дизельне паливо
Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п.1 ч.1 статті 2 Закону. під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. Закупівля за кошти місцевого бюджету.
Завершена
519 980.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Номер:
2f0cd82dccd14812b0c0c6463b006b47
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-09-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.09.2024 00:00
Період моніторингу:
09.09.2024 15:12 - 01.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.09.2024 №50-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 09 вересня 2024 року № 50-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2024-08-13-007371-a від 13.08.2024 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами встановлено порушення вимог абзацу десятого пункту 28, пункту 44, абзацу сімнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасність його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Брусницької сільської ради на 2024 рік (ID: UA-P-2024-08-12-014314-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.08.2024; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 21.08.2024; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах учасника ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» до 24.08.2024; протокольне рішення уповноваженої особи від 26.08.2024 № 1; повідомлення про намір укласти договір від 26.08.2024; договір про закупівлю товарів за державні кошти від 02.09.2024 № 207; пояснення Замовника (інформація та документи), надані 13.09.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Абзацом десятим пункту 28 Особливостей № 1178 визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Так, Замовник у Додатку № 2 до тендерної документації зазначив перелік документів, які повинен надати учасник процедури закупівлі, та перелік документів, які повинен надати переможець процедури закупівлі. Однак, Замовник не оформив зазначені переліки як окремі додатки до тендерної документації, чим порушив вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178.
З приводу встановленого порушення Замовник в електронній системі закупівель надав Пояснення, в якому зазначив: «Тендерну документацію складено у відповідності до вимог ЗУ "Про публічні закупівлі", ПКМУ № 1178 та вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 "Про затвердження примірної тендерної документації". Переліки документів та/або інформації, які подаються учасником, та які подаються переможцем зазначені в додатку 2 тендерної документації».
Проте, норми абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178 передбачають оформлення переліків документів для учасника і для переможця окремими додатками до тендерної документації, а не в одному додатку, тому надане пояснення не спростовує вчинення порушення.
У пункті 3 розділу V тендерної документації Замовник зазначив випадки, за наявності яких відхиляє тендерну пропозицію, не у відповідності до пункту 44 Особливостей №1178 (в редакції, що діяла на дату оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі).
Зокрема, до переліку таких випадків Замовником не включено випадок, передбачений абзацом другим підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178 (учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей). Також, окремі випадки для відхилення зазначені з посиланням на норми Закону і Особливостей № 1178 (абзац другий частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, абзац другий пункту 40, пункт 47 Особливостей), що не відповідають таким посиланням, зазначених у пункті 44 Особливостей № 1178 (абзац перший пункту 42, пункт 40, підпункти 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178 відповідно).
Абзацами 16-18 пункту 47 Особливостей № 1178 визначено: «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту».
Так, у пункті 6 розділу «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника іншим критеріям» Додатку № 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати Довідку в довільній формі про те що:
- учасник процедури закупівлі не пропонує, не дає та не погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
- тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі, який не є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Тобто, Замовник встановив вимогу надати документ про підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей № 1178, чим порушив вимоги абзацу сімнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
20.09.2024 15:13 - 05.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.09.2024 15:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок моніторингу повідомляємо, що
1.Тендерну документацію складено у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», ПКМУ №1178 та вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Переліки документів та/або інформації, які подаються учасником, та які подаються переможцем зазначені в додатку 2 тендерної документації, тобто є окремим додатком до тендерної документації.
2. Стосовно того, що в ТД не включено випадок, передбачений абзацом другим підпункту 1 пункту 44 повідомляємо, що зазначена підстава для відхилення передбачена п.5 розділу ІІІ тендерної документації.
3. Відповідно до п.47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 1) Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі… 7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, оскільки самостійне декларування пунктів 1, 7 ТЕХНІЧНО НЕ РЕАЛІЗОВАНЕ. Замовник самостійно за результатами РОЗГЛЯДУ тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту. Відповідно до п.36 Особливостей «Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель ПІСЛЯ закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною.» Замовник розглядає таку тендерну пропозицію ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ст.29 ЗАКОНУ з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.». Тобто Замовник самостійно декларує відсутність підставі відповідно до п.п. 1,7 п.47 Особливостей ПІСЛЯ РОЗГЛЯДУ, а вимогою документації передбачено подання довідки в довільній формі про відсутність зазначених підстав до закінчення кінцевого строку подання пропозиції, оскільки Учасник не має технічної можливості підтвердити відповідні пункти шляхом самостійного декларування. Враховуючи вищенаведене зазначена вимога тендерної документації відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» та ПКМУ №1178 від 12.10.2022р.
4. Замовником здійснено заходи направлені на недопущення у подальшому виявлених порушень при складанні тендерної документації, зокрема видано розпорядження про посилення контролю за здійсненням публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
27.09.2024 14:33
Запити/Пояснення
Номер:
daa47cf31046491296fc76b83f7944d6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
10.09.2024 10:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Бензин А-95, Дизельне паливо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-13-007371-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надайте інформацію та відповідні документи стосовно прийняття рішення про затвердження річного плану (змін до нього) щодо даної закупівлі.
4. Чому при складанні тендерної документації Вами не враховані норми абзацу 10 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, із змінами внесеними постановою КМУ від 05.07.2024 № 782, а саме: переліки документів та/або інформації, які подаються учасником, та які подаються переможцем не оформлені як окремі додатки до тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3770395378f44e1190403428ffcd6ea1
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
13.09.2024 15:27
Опис:
На Ваш моніторинг повідомляємо, що
1. Технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість визначено на підставі ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні ЄВРО. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови», аналізу цін на ринку, в системі Prozorro по аналогічних закупівлях та цінах на АЗС в Чернівецькій області зокрема з сайтів https://vseazs.com/ та https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/chernovickaya/ , а також потреби Замовника в кількості Бензин А-95 – 1880 літрів, Дизпаливо – 7860 літри.
2. Технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість розміщено на сайті https://brusnycka-gromada.gov.ua/news/1723557887/ . Також повідомляємо, що ПКМУ №710 від 11.10.2016р. в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель носить рекомендаційний характер.
3. Річний план закупівель розміщений в системі Прозоро за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-08-12-014314-a та затверджений протоколом уповноваженої особи (додається).
4. Тендерну документацію складено у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», ПКМУ №1178 та вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Переліки документів та/або інформації, які подаються учасником, та які подаються переможцем зазначені в додатку 2 тендерної документації.