-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Папір офісний
ТУ ДСА України в Хмельницькій області, м. Хмельницький, вул. Соборна, 75, 29000, 26293548, орган державної влади
Завершена
1 625 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 125.00 UAH
Номер:
98108040b4034bb1bf90c193a05271ee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-03-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.09.2024 00:00
Період моніторингу:
03.09.2024 17:34 - 25.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.09.2024 № 62-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1.Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 03.09.2024 № 62-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
1 UA-2024-08-13-003621-a 13.08.2024Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Лілія Бондар.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту третього пункту 44 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог абзацу третього підпункту третього пункту 44 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей під час формування тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Територіального управління Державної судової адміністрації України в Хмельницькій області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.08.2024 №55, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.08.2024, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю "КОРВЕТ", протокол від 22.08.2024 №58, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 22.08.2024, договір про закупівлю від 30.08.2024 № 151-24, пояснення (інформація, документи) від 12.09.2024, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом встановлено, що у розділі 3 додатку 3 тендерної документації Замовника до переможця процедури закупівлі встановлена наступна вимога, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей».
Також, у пункті 4 таблиці 3.1 додатку 3 тендерної документації до переможця процедури закупівлі встановлена вимога надати, зокрема: «Довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договору про закупівлю або про те, що фактів невиконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю не було, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах».
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Слід зазначити, що в редакції Особливостей станом на дату проведення закупівлі абзац чотирнадцятий пункту 47 Постанови 1178 (в редакції 09.04.2024) виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024, тому вказана вимога тендерної документації не відповідає умовам пункту 47 Особливостей.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вимоги, встановлені Замовником у розділі 3 та пункті 4 таблиці 3.1 додатку 3 тендерної документації до переможця процедури закупівлі не відповідають вимогам, встановленим у абзаці п'ятнадцятому пункту 47 Особливостей.
Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у пункті 3 розділу «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації Замовника підстави для відхилення до переможця процедури закупівлі не відповідають абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
16.09.2024 17:53 - 01.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.09.2024 17:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок моніторингу процедури закупівлі Папір офісний (ДК 021:2015- 30190000-7- Офісне устаткування та приладдя різне) (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-13-003621-а, повідомляємо наступне: виявлені моніторингом управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області порушення, Замовником враховані. В подальшому, зобов’язуємося дотримуватись вимог абзацу третього підпункту третього пункту 44 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей під час формування тендерної документації.
Дата публікації звіту:
17.09.2024 11:03
Запити/Пояснення
Номер:
35e5b44c3eb0404baa7ca2f64626925e
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
09.09.2024 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-13-003621-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель встановлено, що у розділі 3 Додатку 3 тендерної документації Замовника до переможця процедури закупівлі встановлена наступна вимога, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей».
Також, у пункті 4 таблиці 3.1 додатку 3 тендерної документації до переможця процедури закупівлі встановлена вимога надати, зокрема: «Довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договору про закупівлю або про те, що фактів невиконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю не було, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах».
Проте, відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Враховуючи викладене, надайте пояснення:
- чому в тендерній документації Замовника інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення, встановлених пунктом 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2024 р. № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e5caffd00b5c488f8c21e18cd36ed15f
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.09.2024 10:17
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень, повідомляємо наступне: При проведенні процедури закупівлі Папір офісний (ДК 021:2015- 30190000-7- Офісне устаткування та приладдя різне) (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-13-003621-а. Обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення очікуваної вартості закупівлі здійснено таким чином: Очікувана вартість предмета закупівлі визначена після вивчення інформації, отриманої під час проведення ринкових консультацій шляхом визначення середнього арифметичного значення за наступною формулою: ОВ = V * (Ц1 + Ц2 +Ц3)/К, де: ОВ – очікувана вартість послуг; V – кількість (обсяг) товару, що закуповується; Ц1, Цк – ціни отримані, як комерційні пропозиції; К – кількість цін отриманих, як комерційні пропозиції.
Розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі: 1 625 000, 00 грн. з ПДВ ( Один мільйон шістсот двадцять п’ять гривень 00 коп. з ПДВ). Зазначена інформація та розрахунки розміщені на офіційному веб-сайті територіального управління Державної судової адміністрації України в Хмельницькій області за посиланням : https://km.court.gov.ua/tu23/inshe/public_zakupivli/papir2024.
При розробленні тендерної документації помилково було допущено невідповідності, а саме: у розділі 3 Додатку 3 тендерної документації Замовника до переможця процедури закупівлі встановлена наступна вимога, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей». Також, у пункті 4 таблиці 3.1 додатку 3 тендерної документації до переможця процедури закупівлі встановлена вимога надати, зокрема: «Довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договору про закупівлю або про те, що фактів невиконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю не було, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах». Проте, відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Таким чином, замовником не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2024 р. № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178». Оскільки, процедура закупівлі завершена і невідповідності у тендерній документації виявлені на етапі, коли договір про закупівлю підписаний з переможцем закупівлі ТОВ «Корвет», можливість усунути їх шляхом внесення змін до тендерної документації в Замовника відсутня.